Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
On pyytämällä pyydetty. Ensin oli työleiri. Vietiin kyllä syötävää koko viikonlopuksi. Toisella kertaa isäntävki oli kuin pers***seen ammuttu karhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ystävä, joka joutuu majoittamaan kaverin joka hiivatin kesä. Hän ilmoittaa hyvissä ajoin, milloin tulee moikkaamaan. Viipyy usein 3-4 viikkoa.
Olen kusessa!
Sanot nyt vaan ettei käy. Haluat olla yksin.
Voi myös sanoa: "Olen kusessa, joten vuokrasin mökin lapsiperheelle kesäksi."
Ei tollasille totuus riitä, päättäisi kuitenkin tulla aittamaan yksinolemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ystävä, joka joutuu majoittamaan kaverin joka hiivatin kesä. Hän ilmoittaa hyvissä ajoin, milloin tulee moikkaamaan. Viipyy usein 3-4 viikkoa.
Olen kusessa!
Sanot nyt vaan ettei käy. Haluat olla yksin.
Voi myös sanoa: "Olen kusessa, joten vuokrasin mökin lapsiperheelle kesäksi."
Ei tollasille totuus riitä, päättäisi kuitenkin tulla aittamaan yksinolemisessa.
Tuollaiselle loisella kaksi mahdollista motiivia: 1) ei pelisilmää eli pösilö 2) tietää mitä tekee ja käyttää sua vaan hyväkseen
Meillä oli mökki. Saatiin lahjan. myytiin pois. Suvun hulluakka soitteli pari vuotta myöhemmin koska sinne saa mennä. kuuluu minullekin. minulla on siihen käyttöoikeus. olen äitisi perillinen blaa blaa. sanoin vaan että elämme vapaassa maassa, voit tehdä miten haluat. myöhemmin kuulin että oli isomman porukan kanssa mennyt mökille ja uudet omistajat oli hiukan ihmeissään. hulluakan luonteen tuntien ei ollut ihme että uusi omistaja oli lopulta soittanut poliisit paikalle. kiva seurata hullunakan feisbuukpäivityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmimpiä ovat jotkut yksinkertaiset 60-70 v ihmiset ,jotka änkee kutsumatta kasikymppisten luxusmökille. Okei , niitä ei vaan kutsuta ja sillä siisti. Just mehulasin voin antaa ,jos siitä huolimatta tulevat.
IKINÄ en toimisi noin. Tosin ei kyllä koskaan ole mökkeily edes kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Lokkien määrä tulee kasvamaan tulevaisuudessa älyttömästi jos sähköautot yleistyvät. Lokin täytyy päästä lataamaan se lelunsa halvalla ja samalla voikin olla toista vuorokautta kylässä, kun odottelee akkujen täyttymistä.
Onko kokemuksia kellään tästä? Nykyajan vitsauksia...
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mökki. Saatiin lahjan. myytiin pois. Suvun hulluakka soitteli pari vuotta myöhemmin koska sinne saa mennä. kuuluu minullekin. minulla on siihen käyttöoikeus. olen äitisi perillinen blaa blaa. sanoin vaan että elämme vapaassa maassa, voit tehdä miten haluat. myöhemmin kuulin että oli isomman porukan kanssa mennyt mökille ja uudet omistajat oli hiukan ihmeissään. hulluakan luonteen tuntien ei ollut ihme että uusi omistaja oli lopulta soittanut poliisit paikalle. kiva seurata hullunakan feisbuukpäivityksiä.
Miksi pistit tuntemattomien riesaksi? Olisit vaan sanonut että mökki ei ole enää teidän eikä papereissa ollut käyttöoikeudesta mainintaa vaikka kiinteistövälittäjä varmasti olisi sellaisen huomannut.
Kymmeniä hehtaareja omaa vanhaa metsää, ei tietoakaan naapureista, iso kelohonkamökki, tuvallinen saunamökki, kota ym. noin millin kokonaisuutena. Mutta voi sentään, kun kyseessä on sähkötön erämökki jossa hienohelmojen vieraiden pitäisi osata tehdä polttopuita, käyttää kaasulyhtyjä, retkikeittimiä, voimavalolyhtyjä jne. ja somepuhelimen saa ladattua vain vähän sähköä ohessa tuottavalla risukeittimellä. Ihana rauha kun ei ole tunkua täyshoitoa ja pleikkaria odottavilta somelokeilta, patalaiskoilta ja avuttomilta millenniaaleilta sun muilta. Ne vieraat jotka käyvät, myös ymmärtävät, osaavat ja ovat tervetulleita.