Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Vierailija kirjoitti:
On ihmisillä vaikeaa. Vietin justiinsa juhannuksen miehen kaverin mökillä, meitä oli kymmenkunta. Jokainen toi omat ruoat ja juomat, toki niitä syötiin ja juotiin sitten ristiinkin jos joku tarjosi. Jokainen toi omat lakanat ja teltat, jotka teltassa nukkuivat. Sauna lämmitettiin ja joka halusi niin saunoi. Yhdessä siivoiltiin paskahuusit ja roskat roskikseen. Ei ollut vaikeaa ja kaikilla oli hauskaa.
Nyt oli kyse lokkeilijoista, jotka eivät eväänsä liikauta esimerkiksi auttaakseen ruoan laitossa, ja tuovat mukanaan sen paketillisen makkaraa!!
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihmeessa haluaa mennä toisten mökkinurkkiin, kutsun kanssa tai etenkin ilman? Jopa kutsun kanssa se on aina niin vaivaannuttavaa olla toisten nurkissa, et tiedä miten paljon apuasi kaivataan, eikä "laiskotella" uskalla jos emäntä häärää keittiössä. Lisäki, olet riippuvainen toisten luomista aikatauluista ja ruoka-ajoista, nukkua ei kehtaa kovin paljon pidempään kuin isäntäväki. Ei kiitos, mieluummin lähden lomamatkalle, jonka olen itse maksanut, ja saan ollajuuri niinkuin itse haluan, oman aikatauluni mukaan.
Samoin ajattelen. Se on sitten eri asia, jos yhdessä kavereiden kanssa vuokraamme mökin. Jokainen on vähän niinkuin vieraalla tontilla silloin, niin ei ole kiusallista. Myös ruokaostokset jaetaan tasan huolimatta siitä montako leipää kukakin syö tai montako vissyä juo. Tosin yksi kaveri on sellainen laiskanpuoleinen eikä osallistu juuri mihinkään. Viimeksi vetosi selkäkipuun. Ei tosin ole ainoa jolla on särkyjä.. Mutta nuo laiskanpuoleiset ihmiset kyllä osaavat laistaa hommista.
Ehkä nuo mökkilokkeilijat ovat juurikin myös laiskanpuoleisia, kun tulevat vain passattaviksi.
Ensimmäinen ja oikeastaan ainoa virhe on kertoa mökistä kellekään. Kun sinne kerran erehtyy jonkun kutsumaan, niin sinne ängetään sitten joka kesä, "kun kerran on kutsukin saatu" NIIN kymmenen vuotta sitten, kun ei ollut mukuloita.
Tuttavapariskunta tuo lapsena ikään kuin hoitoon meidän mökille, jotta voisivat itse rentoutua. Saan hoitaa passaamisen ja ruokkimisen, eivätkä vanhemmat laita tikkuakaan ristiin, vaan juopottelevat ja nukkuvat. Paskanorot jätetään vessanpönttöön ja paskotaan ohi pöntöstä. Äijänsä jäi hoitamaan ripuliaan ja lapset jäi meidän kontolle, kun "joutui lähtemään töihin" sitten postailee facebookiin kuvia festarilta. Kun viimein lähtevät niin jäljellä on piloille ulostetut lakanat, kakaroiden sotkemat puutarhakalusteet ja tyhjiä kaljatölkkejä, pantittomia tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ja oikeastaan ainoa virhe on kertoa mökistä kellekään. Kun sinne kerran erehtyy jonkun kutsumaan, niin sinne ängetään sitten joka kesä, "kun kerran on kutsukin saatu" NIIN kymmenen vuotta sitten, kun ei ollut mukuloita.
Tuttavapariskunta tuo lapsena ikään kuin hoitoon meidän mökille, jotta voisivat itse rentoutua. Saan hoitaa passaamisen ja ruokkimisen, eivätkä vanhemmat laita tikkuakaan ristiin, vaan juopottelevat ja nukkuvat. Paskanorot jätetään vessanpönttöön ja paskotaan ohi pöntöstä. Äijänsä jäi hoitamaan ripuliaan ja lapset jäi meidän kontolle, kun "joutui lähtemään töihin" sitten postailee facebookiin kuvia festarilta. Kun viimein lähtevät niin jäljellä on piloille ulostetut lakanat, kakaroiden sotkemat puutarhakalusteet ja tyhjiä kaljatölkkejä, pantittomia tietenkin.
Tuo marttyyrin asenne on raivostuttavaa. Valitetaan samaa asiaa vuodesta toiseen, kuitenkaan pyrkimään itse muuttamaan tilannetta.
Sano niille EI KÄY, niin ei tartte enää valittaa.
Mä en edes omaan kotiini huoli noita ns. luolaihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä aikuismaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat olla tämän lokkipariskunnan kanssa jatkossakin tekemisissä, niin ehdotan seuraavaa:
Kerro hyvissä ajoin ennen kesää että ette aio jatkossa majoittaa tai passata ketään
Kukaan ei ollut kysellyt meidän mökkiä lainaan juhannukseksi, eikä millään tavalla vinkannut että voisivat tulla sinne. Juhannus aaton aamuna alkoi kova kipu mahassa ja kun se oli oikealla alhaalla niin tuli aikamoinen kiire ja umpisuoli operoitiin samana päivänä. Mökkijuhannus jäi siten väliin, vaikka sanoin että perhe olisi voinut sinne mennä, niin kaikki jäivät kotiin että olivat lähempänä. Nyt muutama sukulainen on närkästynyt kun emme ilmoittaneet että mökki oli tyhjänä koko juhannuksen, olisihan sinne joku voinut mennä!
No tosi kätevästi torpedoin ne, joiden seuraa en halua, ja ne lokit, joille en tarjoa enää täysihoitoa.
Sanoin vaan suoraan, että ei kiinnosta majoittaa, ruokkia ja pitää seuraa sulle.
Loukkaantuivat poloiset. Välit meni, mutta se oli tarkoituskin.🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen KUTSUU mökille työkavereitaan, eikä varaa näille mitään muuta tarjottavaa, kuin pelkän kahvin?
Ja sitten paheksuu näitä vieraita, kun eivät tuoneet eväitä mukanaan ja ruokkineet niillä emäntääkin🙄
Oudoksi on mennyt ihmisten vieraan vastaisuus.
Kutsutaan ihmisiä mökille ja odotetaan, että nämä tuo kaiken tarjottavan.
Olisi edes sanonut näille kutsutuille, että kyseessä on NYYTTIKESTIT ja hän tarjoaa vain kahvit.
Kuules, kirjoituksesi osoittaa, että olet itse pahemman luokan lokkeilija, joka menee kotiin tai mökeille kädet kahta puolta heiluen. Et vie edes sitä kahvipakettia. Et tiedä taustoja, mutta haukut meikäläisen. Kerronpa mikä on totuus tässä, että lakkaat haukkumasta. Ensinnäkin työkaverit kinusivat, että koska kutsut saunomaan. En ollut hirveän innokas kutsuma
Höpö, höpö. Ei ole sinulla mökkiä, eikä fiksuja ystäviä. Omantunnonpistoksen saanut lokki.
miksi en näe muiden vastauksia ja keskusteluketjuja täällä Vauva.fi:ssä, kuin vain ensimmäisen keskustelun aloittaneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kotiimme (okt maaseudulla) tuli juhannukseksi kerrostalossa asuva sukulaispariskunta. Oltiin kyllä kutsuttu juhannuksena KÄYMÄÄN. Tulivat jo torstaina ja lähtivät vasta sunnuntaina illalla. Mitään eivät tuoneet tullessaan, mihinkään (ruuanlaitto, saunan lämmitys yms) eivät osallistuneet. Meiän oluet maistui kyllä myös.
Oletin tosiaan että tulevat perjantaina tai lauantaina päiväselti käymään ja jatkavat sitten matkaansa. Piti vähän soveltaa ruokien kanssa että riitti.
Oli oikeasti kiva nähdä heitä ja olivat kyllä toivottuja vieraita mutta en ymmärrä missä vaiheessa heille on syntynyt se mielikuva, että me tarjoamme kaiken.
No ensi juhannuksena vuokraamme mökin emmekä kutsu ketään. Näille edellisille kerromme jatkossa tarkemmin mistä päivästä puhutaan jne.
Otimme opiksemme
Meillekin tuli mökille kutsu n 10 v sitten. Ystäväni on ihana, mutta hänen miehensä ei. Soitin ja kysyin mitä on ajatelkut ja kävi ilmi käytäisiin päiväseltään. Sanoin en todellakaan aja 3 h suunta, että voisin olla muutaman tunnin perillä. No kun ei Make tykkää, että jäädään yöksi.
Toivotin hyvää juhannusta ja mentiin mun vanhemmiöle 3 päiväksi
Käyttäjä43830 kirjoitti:
miksi en näe muiden vastauksia ja keskusteluketjuja täällä Vauva.fi:ssä, kuin vain ensimmäisen keskustelun aloittaneen?
Näkyykö tämä sulle?
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aina selväksi että mökille saa tulla mutta sillä on hintansa: haluan seksiä vastineeksi. Jos on pariskunta, niin nainen on käytössäni koko ajan, ja nukkuu sängyssäni yöt.
Tietysti jos on joku epäviehättävä naikkonen niin sitten sanon että ei saa tulla kun on norovirusta kaivovedessä.
Ei ole vissiin ollut paljoa tunkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen KUTSUU mökille työkavereitaan, eikä varaa näille mitään muuta tarjottavaa, kuin pelkän kahvin?
Ja sitten paheksuu näitä vieraita, kun eivät tuoneet eväitä mukanaan ja ruokkineet niillä emäntääkin🙄
Olisi edes sanonut näille kutsutuille, että kyseessä on NYYTTIKESTIT ja hän tarjoaa vain kahvit.
Kuules, kirjoituksesi osoittaa, että olet itse pahemman luokan lokkeilija, joka menee kotiin tai mökeille kädet kahta puolta heiluen. Et vie edes sitä kahvipakettia. Et tiedä taustoja, mutta haukut meikäläisen. Kerronpa mikä on totuus tässä, että lakkaat haukkumasta. Ensinnäkin työkaverit kinusivat, että koska kutsut saunomaan. En ollut hirveän innokas kutsuma
Jos sanon, että tarjosin kahvit, niin se ei todellakaan tarkoita PELKKÄÄ kahvia, vaan myös syötäviä kahvin kanssa. Kuka idiootti tarjoaisi pelkkää kahvia kenellekään? Voi sitä edes vähän ajatella ennen kuin avaa sanaista arkkuaan. En itsekään juo koskaan pelkkää kahvia, vaan aina syön jotakin sen kanssa. Kun jossakin lukee, että kaupassa on kahvitarjoilu, niin oletat, että pelkkää kahvia siellä juodaan. Olet aika yksinkertainen ihminen. Katsopa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kirjoituksesi osoittaa, että olet itse pahemman luokan lokkeilija, joka menee kotiin tai mökeille kädet kahta puolta heiluen. Et vie edes sitä kahvipakettia. Et tiedä taustoja, mutta haukut meikäläisen. Kerronpa mikä on totuus tässä, että lakkaat haukkumasta. Ensinnäkin työkaverit kinusivat, että koska
Lisään vielä, että tuo minun haukkujani lukee kaupan ilmoituksenkin niin, että Kahvitarjoilu! Lue: Tarjoamme pelkkää kahvia, tuokaa syötävät mukananne ja evästä myös kauppiaalle ja henkilökunnalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain toisinpäinkin... Miesystävän yksin asuvalla tädillä mökki. Sinne usein kutsuttiin, ja mies siellä tykkäsi käydä, ja lähdin aina mukaan.
Aina ostin kassillisen ruokaa, jolla olisin yh.perheeni ruokkinut viikonlopuksi.
Semmoista mökkeilyä, että tehtiin monta tuntia töitä. Puunhakkuuta, puun kantoa liiteriin, ison tontin nurmenleikkaus, kukkapenkkien perkausta, haravointia.... Sitten juodaan talkookaljat, vaan kun en olutta juo, olin aina ostanut omat juomani mukaan. Varsin hän jo sen tiesi, olisi voinut edes kohteliaasti ostaa vähän minullekin talkoojuomaa. Kuitenkin viikonloppuni siellä ilmaiseksi raadoin useita tunteja.
Kerran unohdin saunapyyhkeeni kotiin, ja sanoin ettei mulla nyt olekaan pyyhettä mukana, joten taitaa saunominen jäädä väliin. Tädillä oli pukuhuoneessa iso kasa siistissä pinossa Marimekon pyyhkeitä ilmeisesti rekvisiittana. Ei sitten voinut la
Avaa siinä suusi, kun suvun matroona on päättänyt, että kukaan naikkonen, tai miekkonen, ei ole tarpeeksi hyvä hänen sukulaispojilleen. Työpanos kyllä kelpasi, ja kaikki eväät. Muuten katotiin nenänvartta pitkin, kun en ole korkeakuluja käynyt.
Ei kyllä hänkään, eikä mieheni, eikä muutkaan hänen suvusta (paitsi ex mies oli insinööri, ei ihme että on ex). Kai liikaa luulee itestään, kun on hieman hienonpia "ystäviä"
Kummasti rauhoittaa mökille pyrkimistä,kun kerron että pihassa vierailee usein kyitä.Pärjään kyllä itse niiden kanssa,ei häiritse.