Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2182)

Vierailija
2121/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko lokkien kirkunaa kuuluu? Taitavat lokit jo parveilla. 

Ei ainakaan meillä parveilee, eikä koskaan ole parveillutkaan. Vieraita käy vain kutsuttuna ja kutsin tietävät saavansa kyselemättä jos sattuu sellainen kesä olemaan että kiinnostaa vieraita kutsua. Viime kesänä en kutsunut yhtään ketään, eikä vieraita näin ollen käynyt yhtään. Huomenna on kaveri tulossa saunomaan kun viime viikolla soittelin josko saunailta ja talviturkin heitto kiinnostaisi. 

Vierailija
2122/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette yksinäistä porukkaa, kahvin tarjoaminen kävijälle on ylivoimaista ja juttelu hetki. Eläkäähän niissä pusikoissa tollot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olette yksinäistä porukkaa, kahvin tarjoaminen kävijälle on ylivoimaista ja juttelu hetki. Eläkäähän niissä pusikoissa tollot.

En kyllä ole millään tavalla yksinäinen, aivan päinvastoin. Ja juuri siksi viihdynkin sen lyhyen kesälomani mökilläni yksin jotta saan edes joskus ladata akkujani aivan itsekseni ja jotta saan puuhailla vain aivan omia juttujani, hiljaisuudessa ja luonnossa. Se että en halua mökilleni mitään kahvivieraita tai kestittäviä ei todellakaan tarkoita ettei minulla olisi todella vilkas ja aktiivinen sosiaalinenelämä. Yksinäinen en ole ollut koskaan, mutta ennen mökkiä kaipasin ihan todenteolla sitä yksin oloa luonnon rauhassa, siitä kun en päässyt koskaan nauttimaan. Juuri siksi minulla nykyään onkin mökki jonka olen pyhittänyt ihan vain itselleni, että minäkin saan lomillani viettää aikaa vain omassa seurassani luonnon keskellä. Sinne en vieraita kaipaa. Että höpö höpö lokki hyvä. Hanki sinäkin oma paikkasi niin ei tarvitse katkerana nokka kierossa koittaa änkeä toisten rauhan tyyssijaan kahvia hörppimään. 

Vierailija
2124/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minun on vaikea uskoa todeksi noita " Sisko tunki perheineen viikoksi mökille täyshoitoon ja toivat tullessaan paketin kaurakeksejä, tädin kaiman 23-henkinen perhe tuli iloisena mökillemme ja jäi koko elokuuksi. ostimme heille 3tonnin edestä viiniä, sisäfilettä, ulkopelejä ja passasimme heitä 24/7.

Lopuksi saimme tilata heille taksin Helsinkiin, 578 euroa.",

En usko että noin typeriä ihmisiä on oikeasti.

Enkä myös usko, että jotkut ovat niin nynneröitä, että ilman muuta passaavat päivätolkulla mökille täyshoitoon tunkevia ihmisiä.

Joku tässä nyt liioittelee tai suorastaan keksii juttuja.

En tuttavapiirissäni tunne KETÄÄN joka olisi toiminut noin.

Vai onko nämä mökki-jutut ihan urbaani-legendaa, joiden tarkoitus on  vain  huvittaa ja kauhistuttaa lukijoita?

Itse uskon ainakin näin.

Vierailija
2125/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen? Ei en mä kyl oo ollu koskaan yksinäinen vaikka mä mökilläni haluun yksin olla. Se et haluu lomal paeta kaupungista ja ihmisten parista, viettää aikaa itekseen omassa piilopaikassaan, maalailla, piirtää ja nauttia rauhasta ei tee kenestäkään yksinäistä. Noinko paljon ketuttaa kun jengi ei kaipaa sua lokkeilee ja juomaan kahvejaan? Voi että... Tui tui ja jaksu hali. 

Vierailija
2126/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kenenkään homeisille itikkamökille mennä joten pitäkää mökkinne ihan rauhassa!

Vierailija
2127/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iniskää niille jotka niille änkee! Ei täällä iniseminen mitään hyödytä!

Vierailija
2128/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minun on vaikea uskoa todeksi noita " Sisko tunki perheineen viikoksi mökille täyshoitoon ja toivat tullessaan paketin kaurakeksejä, tädin kaiman 23-henkinen perhe tuli iloisena mökillemme ja jäi koko elokuuksi. ostimme heille 3tonnin edestä viiniä, sisäfilettä, ulkopelejä ja passasimme heitä 24/7.

Enkä myös usko, että jotkut ovat niin nynneröitä, että ilman muuta passaavat päivätolkulla mökille täyshoitoon tunkevia ihmisiä.

Vai onko nämä mökki-jutut ihan urbaani-legendaa, joiden tarkoitus on  vain  huvittaa ja kauhistuttaa lukijoita?

Itse uskon ainakin näin.

Harhoja, että jota kuta kiinnostaisi heidän mökkinsä tai ainakaan heidän seuransa!

Vierailija
2129/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs perhe änkesi kolmatta kertaa samana kesänä mökillemme keksi mieheni pahoitella että ollaan juuri lähdössä itse kylään kutsuttuna. Mentiin lasten kanssa autoon, lähdettiin pois mökiltämme ja tunkeutujat jäi seisomaan pihaan. Oltiin pari tuntia kaupoissa ja kun palasimme mökille oli vieraat poistunu.

Vierailija
2130/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs perhe änkesi kolmatta kertaa samana kesänä mökillemme keksi mieheni pahoitella että ollaan juuri lähdössä itse kylään kutsuttuna. Mentiin lasten kanssa autoon, lähdettiin pois mökiltämme ja tunkeutujat jäi seisomaan pihaan. Oltiin pari tuntia kaupoissa ja kun palasimme mökille oli vieraat poistunu.

Puhu niille! Ei täällä kannata inistä!

Vierailija
2131/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku edes kuvittelee, että ne teidän  p a s k amökkinne ketään kiinnostaisi saati seuranne!

Vierailija
2132/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan teidän ongelma!

Vierailija
2133/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku edes kuvittelee, että ne teidän  p a s k amökkinne ketään kiinnostaisi saati seuranne!

Ei ainakaan seura!

Vierailija
2134/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon ainakin näin.

Harhoja, että jota kuta kiinnostaisi heidän mökkinsä tai ainakaan heidän seuransa!

En usko minäkään. En millään.

Täällä tuntuu olevan kilpailu kuka keksii mehevimmän tarinan. 

Tietysti noita on viihdyttävää lukea ja kuvitella, että todellakin olisi tuollaisia tapauksia käynyt.

Mutta nämä "tosi" jutut ilmestyvät keskustelu- ja lehtienpalstoille aivan kuin koirankakka-keskustelut lehtien mielipidepalstoille, yhtä säännöllisesti.

Vierailija
2135/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu niille! Ei täällä kannata inistä!

Taidat olla yksi niistä kylään änkeäjistä.

Vierailija
2136/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä niitä tolloja olet sinä ja kumppanisi jotka eivät osaa kysyä sopiiko tulla vaan tunkee toisten koteihin/mökkeihin ilmoittamatta odottamaan palvelua. Meillä käy kyllä vieraita niin kotona kuin mökilläkin ja aina ovat joko kutsuttuja tai kysyneet sopisiko kahvitella. Käsittämättömän junttia tuollainen käytös että tungetaan toisten loma paikalle kutsumatta ja ilmoittamatta ja odotellaan kahvitusta ja kestitsemistä. Ei käynyt mielessä että ihmiset saattavat viettää niin sosiaalista elämää arkena että haluavat lomailla rauhassa? Eikö vanhempasi osanneet sinulle tapoja opettaa? 

Vierailija
2137/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-toivotuille soittelijöille vastaisin, että en osaa sanon mitään kesän aikatauluista, mennään ja tullaan. 

Pihaan pölähtäville voi sanoa, että just oltiin kuule lähdössä kirkonkylille pitsalle kun ei täällä ole mitään ruokaa. Lähtekääpä mukaan, voidaan jutustelut hoitaa siinä samalla. Yöksikö? Ei se nyt oikein käy kun ollaan itse lähdössä nyt/aamusta katsomaan Jarkon äitiä, on kuule niin huonossa kunnossa, on kihti ja ruusu….(=vaihda puheenaihetta).

Vierailija
2138/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös me nyt sovita kaikki, että hauska satu.

Mutta oikeasti ei tapahtunut kellekään, eiks niin?

Vierailija
2139/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös me nyt sovita kaikki, että hauska satu.

Mutta oikeasti ei tapahtunut kellekään, eiks niin?

Lokkipummit kirkuu

Vierailija
2140/2182 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta kenenkään homeisille itikkamökille mennä joten pitäkää mökkinne ihan rauhassa!

Varmasti pitävätkin. Olen varma että tunne on molemmin puolinen ihminen hyvä. Kukaan ei halua sinua mökilleen, etkä sinä halua kenenkään mökille joten tilannehan on kaikkien osalta erinomainen. Win-win. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi