Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs perhe änkesi kolmatta kertaa samana kesänä mökillemme keksi mieheni pahoitella että ollaan juuri lähdössä itse kylään kutsuttuna. Mentiin lasten kanssa autoon, lähdettiin pois mökiltämme ja tunkeutujat jäi seisomaan pihaan. Oltiin pari tuntia kaupoissa ja kun palasimme mökille oli vieraat poistunu.
Puhu niille! Ei täällä kannata inistä!
Taidat olla yksi niistä kylään änkeäjistä.
En todellakaan! Turhaan toivot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs perhe änkesi kolmatta kertaa samana kesänä mökillemme keksi mieheni pahoitella että ollaan juuri lähdössä itse kylään kutsuttuna. Mentiin lasten kanssa autoon, lähdettiin pois mökiltämme ja tunkeutujat jäi seisomaan pihaan. Oltiin pari tuntia kaupoissa ja kun palasimme mökille oli vieraat poistunu.
Älä huoli, ei varmasti kukaan toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme harha sulla, että mökkisi tai etenkään seurasi kiinnostaisi ketään! 🙄 nuo sinun tuttusi ovat sinun tuttujasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan teidän ongelma!
Anna mökkiläisten nauttia lomastaan mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydetään kyllä, mutta en ole edes mökkiihmisiä! Sinua tässä nyt näyttää risovan se, ettei se sinun mökkisi kiinnosta! Koeta kestää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme harha sulla, että mökkisi tai etenkään seurasi kiinnostaisi ketään! 🙄 nuo sinun tuttusi ovat sinun tuttujasi...
Eikö sulla ole omaa mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei-toivotuille soittelijöille vastaisin, että en osaa sanon mitään kesän aikatauluista, mennään ja tullaan.
Pihaan pölähtäville voi sanoa, että just oltiin kuule lähdössä kirkonkylille pitsalle kun ei täällä ole mitään ruokaa. Lähtekääpä mukaan, voidaan jutustelut hoitaa siinä samalla. Yöksikö? Ei se nyt oikein käy kun ollaan itse lähdössä nyt/aamusta katsomaan Jarkon äitiä, on kuule niin huonossa kunnossa, on kihti ja ruusu….(=vaihda puheenaihetta).
Tai sitten voi kasvattaaa ns. Munat ja sanoa että nyt ei sovi, haluamme olla keskenämme. Kahvitellaan kun meillekkin sopii, nyt ei sovi. Miksi valehdella kun voi olla myös rehellinen?
Vahvasti tämä! En todellakaan ala keksimään päästäni mitään juttuja, kun voin ystävällisesti ilmoittaa että nyt ei käy, katsellaan toiste. Sen verran aikuinen pitää olla että uskaltaa olla rehellinen eikä sepitellä tarinoita. Miksi pelkäät sanoa suoraan? Mistä olet oppinut tavan valehdella sen sijaan että kohteliaasti kiellät?
Vierailija kirjoitti:
Saarimökki ei pelasta, siitäkin kokemusta, toki yli 20v sitten kun ei ollut vielä kännykät niin yleisiä. Minulla ja exälläni oli sosiaalisesti kuormittava työ, ja siksi mielellään vetäydyimme aika kaukana mantereesta sijaitsevalle saari-mökillämme heti kun mahdollista. Siellä ei ollut kaivoa eikä sähköä eli kaikki syötävä ja juotava piti viedä pienehkössä moottoriveneessä paikalle.
Mutta eikös vaan sinnekin yksi tällainen Ove perheineen löysi. Olivat ostaneet juuri ja juuri kulkukelpoisen moottoriveneen, ja lähes joka ikinen hemmetin viikonloppu parkkeerasivat meidän laiturimme viereen, "kun teillä on varmaan vielä ne jälkilämmöt saunassa ja sinappikoneiden takapuolikin pitäisi pestä.
Ja älkää antako meidän häiritä mutta oliiko teillä vettä Mehukattiin, amitoa muroihin ja kun lapsetkin niin tykkää olla täällä saaressa."
Ja onpa kiva kun täällä saa aina poiketa kun taas tuli merisumua ja huomennakin tuulista"
Ensin koetettiin sitä että vedettiin perskännit, ja mölyttiin, ei auttanut.
Toiseksi myytiin mökki ja ostettiin purjevene.
Ja ei , kyytiin ei päässyt, "vaikka me ei olla koskaan oltu purjeveneessä ja lapset niin tykkäisi"
Oikein , ette koskaan olleet purjeveneessä, näin kävi .
Mä niin inhoan tätä lapsilla vetoamista ”meidän lapsetkin niin tykkäisi”, ”meidän Hilla haluaisi niin kovasti leikkiä taas teidän Ainon kanssa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan teidän ongelma!
Anna mökkiläisten nauttia lomastaan mökillä.
Kenen mökille Olen mennyt häiritsemään milloinkaan ketään tai olisin mennyt? Ei kiinnosta mökkeily. Koeta kestää se asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole omaa mökkiä.
Ei eikä tule olemaan! Ja se sinunkaan mökkisi tai kenenkään mökki Ei Kiinnosta minua vaikka kuinka pyydettäisiin kylään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei-toivotuille soittelijöille vastaisin, että en osaa sanon mitään kesän aikatauluista, mennään ja tullaan.
Pihaan pölähtäville voi sanoa, että just oltiin kuule lähdössä kirkonkylille pitsalle kun ei täällä ole mitään ruokaa. Lähtekääpä mukaan, voidaan jutustelut hoitaa siinä samalla. Yöksikö? Ei se nyt oikein käy kun ollaan itse lähdössä nyt/aamusta katsomaan Jarkon äitiä, on kuule niin huonossa kunnossa, on kihti ja ruusu….(=vaihda puheenaihetta).
Tai sitten voi kasvattaaa ns. Munat ja sanoa että nyt ei sovi, haluamme olla keskenämme. Kahvitellaan kun meillekkin sopii, nyt ei sovi. Miksi valehdella kun voi olla myös rehellinen?
En minun tarvitse. Hyvin toimii oma tapani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvasti tämä! En todellakaan ala keksimään päästäni mitään juttuja, kun voin ystävällisesti ilmoittaa että nyt ei käy, katsellaan toiste. Sen verran aikuinen pitää olla että uskaltaa olla rehellinen eikä sepitellä tarinoita. Miksi pelkäät sanoa suoraan? Mistä olet oppinut tavan valehdella sen sijaan että kohteliaasti kiellät?
Mökille tunkijat yleensä suuttuu kiellosta. Levitellään juoruja että sitä ollaan nyt niin leuhkoja mökinomistajia ettei seura kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten minun on vaikea uskoa todeksi noita " Sisko tunki perheineen viikoksi mökille täyshoitoon ja toivat tullessaan paketin kaurakeksejä, tädin kaiman 23-henkinen perhe tuli iloisena mökillemme ja jäi koko elokuuksi. ostimme heille 3tonnin edestä viiniä, sisäfilettä, ulkopelejä ja passasimme heitä 24/7.
Lopuksi saimme tilata heille taksin Helsinkiin, 578 euroa.",
En usko että noin typeriä ihmisiä on oikeasti.
Enkä myös usko, että jotkut ovat niin nynneröitä, että ilman muuta passaavat päivätolkulla mökille täyshoitoon tunkevia ihmisiä.
Joku tässä nyt liioittelee tai suorastaan keksii juttuja.
En tuttavapiirissäni tunne KETÄÄN joka olisi toiminut noin.
Vai onko nämä mökki-jutut ihan urbaani-legendaa, joiden tarkoitus on vain huvittaa ja kauhistuttaa lukijoita?
Itse uskon ainakin näin.
Kyllä meille tuli kerran 5-henkinen sukulaisperhe, joka kutsui itse itsensä ensin yhdeksi yöksi, mutta ilmestyikin paikalle päivän liian aikaisin ja jäi nurkkiin siis kahdeksi yöksi. Toivat tullessaan kukkakimpun. Kolme päivää siis pantiin pötyä pöytään, ja mikään ei kuitenkaan tuntunut heille oikein kelpaavan, varsinkaan lapsille. Todettiin, että itse itsensä kutsuville sanotaan jatkossa suoraan, että tulkaapa kaupan kautta ja tuokaa omat syömisenne. Eli kerran voi mennä viisaskin vipuun, mutta siitä kerrasta pitää sitten ottaa opiksi. Kyseinen revohka ei onneksi tullut enää toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mieheni kanssa meillä oli mökki saaressa ja sen etu on tosiaan se, että sinne ei tule yllätysvieraita.
Yksi tuttu osti mökkitontin vuosi sitten. Siellä on huonokuntoinen vanha rakennus, he aikovat purkaa sen ja rakentaa uuden mökin ja saunan. Heti kun he tuli ilmi, että he ovat ostaneet mökin, ilmoittauttivat hänen sisarensa, että voisivat tulla käymään. Uskomatonta! Kuvitellaan, että sisarusten talot ja mökit ovat ihan vapaasti heidän käytettävissään! Ja kaiken huippuna, että nuo sisarukset, joista yksi perheellinen, ovat autottomia, ja heidät pitäisi vielä hakea jostain lähikaupungista, johon pääsevät julkisilla. Mökeille kun harvoin pääsee ilman yksityisautoa.
En tietenkään tunne tätä kyseistä tapausta, mutta ei se nyt mitenkään tavatonta ole, että sisko sanoo tulevansa käymään toisen mökille. Ei se automaattisesti tarkoita, että kuvittelee mökin olevan vapaasti myös muiden käytössä. Mun siskolla on mökki Lapissa, ja olen varmasti joskus lämpimikseni sanonut, että voisin tulla käymään, mutta en ole todellakaan olettanut, että siinäpä mulle vapaasti käytettävissä oleva huvila. Sanat on sanoja. Aidon lokin tuntee teoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökille tunkijat yleensä suuttuu kiellosta. Levitellään juoruja että sitä ollaan nyt niin leuhkoja mökinomistajia ettei seura kelpaa.
Tämä on niin totta! Tunnen eräitäkin ns. tinkaajia, jotka ei usko ei millään, jos niille sanoo suoraan ja selittelemättä, että EI sovi. No miksi ei sovi, kun meille niin sopisi? Sitten pitää selitellä. Jos sanot suoraan, että haluamme olla omassa rauhassa, niin tinkaaja inttää, että mehän ollaan ihan hissuksiin, ei meistä ole mitään häiriötä jne. jne. Tilanne voi mennä todella kiusalliseksi, kun toinen ei voi mitenkään uskoa, että kun ei sovi niin ei sovi. Itse en haluaisi koskaan valehdella, mutta joskus on helpointa, kun tällaisille tinkipelleille vaan sanoo, että ollaankin koko kesä Tahitilla. Siksi ei sovi. Tällainen syy niellään yleensä ilman mitään ongelmia. Muuten loukkaannutaan.
Sano että remontoitte mökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuollahan te pääsette eroon kaikista yllätysvieraista. sana kulkee, ettei kannata mennä. Ja voihan ne olla oikeassakin , kun ovat sitä mieltä, että ootte leuhkoja mökinomistajia ja että seura ei kelpaa, koska tottahan se on, että se seura ei kelvannut. Mitä tuota kaunistelemaan :D Mutta mitä väliä, ongelma on poistettu.
Ihmeellistä, kun pitää keksiä valheita niille yllätysvieraille, että miksi juuri nyt ei sovi, että tulivat ja näin annetaan heidän jäädä siihen luuloon, että joku toinen kerta kyllä voi tulla, kun ei olla "just lähdössä kutsuttuna kylää/ Jarkoin äidin luo, kun se on huonona , kun on kihti ja ruusu" jne.
Suoraan sanotte, että seura ei kiinnosta ja kun sana kierää, niin kukaan ei enää änkeä mökille. Ja koska totuus on, että seura ei kiinnosta, niin se silloin on se totuus, miksi mökille ei vieraita kaivata.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa neuvoa, kun ei meidän mökille ketkään satunnaiset tuttavat ole koskaan olleet edes tuppautumassa ja ystävien kanssa voi puhua ihan suoraan.
Mutta auttaisiko esimerkiksi sellainen, että sanot, ettet ala sopimaan tässä vaiheessa mitään ja lupaat olla heihin päin yhteydessä ja kutsua heidät itse, jos sopiva viikonloppu teille löytyy?
Voihan sitä sanoa kohteliaastikin, ettei ole tapana kutsua vieraita mökillke, se on vain oman perheen rentoutumispaikaksi varattu.