Asiakaspalvelutyössä olevat - mikä on ärsyttävintä työssänne?
Onhan se selvää, että välillä törmää kaikenlaisiin ihmisiin eli asiakkaisiin. Minua ärsyttää tällä hetkellä sellaiset asiakkaat, jotka suuttuvat, jos en heti ymmärrä heitä. Eli sellaiset, jotka eivät osaa kertoa kunnolla, mitä haluavat ja suuttuvat, kun heistä ei saa selvää nopeasti. Kun yrittää tiedustella tai johdatella, suututaan enemmän ja ovat vielä hankalampia. Ja kyse ihan suomalaisista, koska ulkomaalaisten kohdalla se on ymmärrettävämpää kielimuurin takia.
Kommentit (114)
Joo ne riidanhaluiset ja ylilyövästi valittavat asiakkaat olenkin kiitollinen että nykyisessä työpaikassani on reilusti muutakin hommaa kuin pelkkää asiakaspalvelua, joten jaksan paremmin kun työ ei ole enää niin kuormittavaa kuin monissa aikaisemmissa paikoissa.
Kun jokin tuote on loppu, niin se on loppu. En voi maagisesti taikoa heti lisää, jos varastomme on tyhjä. Sitten haukutaan epäpäteväksi myyjäksi, huoh... Näin käy usein aletuotteiden kanssa. Olen töissä Citymarketissa myyjänä.
Ne asiakkaat, jotka ovat jo valmiiksi raivoissaan ja jaarittelevat. Vievät turhaa aikaa, vaikka sen niiden asian voisi selvittää nopeasti ja yksinkertaisesti.
Kaikki valittavat asiakkaat koska 99 prosenttia valituksista ovat turhia.
Itse olen vähän eri linjoilla. Teennäiset ja ylipirteät ärsyttää eniten. Nämä suuttuvat sentään on sitä mitä on eikä esitä parempaa mitä ovat.
Huono palkka, oltava sosiaalinen koko ajan ja asiakkaat
Vierailija kirjoitti:
Kaikki valittavat asiakkaat koska 99 prosenttia valituksista ovat turhia.
99% ihmisistä ei ole lukenut niitä sopimusehtoja/käyttöohjeita ja valittavat turhasta.
Tämä kummallinen suomalaisilmiö kun kerrot asiakkaalle mistä hänen etsimänsä tuote löytyy niin hän närkästyy!!! Ei kiitä, ei ole onnellinen että löytyy vaan vastaus on aina jaa, vain, aha tai vaan tuhahdus!! Ainoastaan teini-ikäiset pojat ja ulkomaalaistaustaiset kiittävät. Ihan helkutin outoa.
Täällä toinen kirjastotyöntekijä! Kirjastomme on myös palvelupiste, mistä saa esim. kaupungin bussikortteja. Kerran yksi herra tuli ja paiskasi tyhjän lomakkeen eteeni. Hän oli, että täytä se. Joku Kelan hakemus. Vastasin, että en voi, mutta voin antaa kynän siihen. "Mutta kun olette palvelupiste!" Ehkä, mutta emme tee hakemuksia ihmisten puolesta...
Mä olen varmaan outo, mutta mä tavallaan pidän niistä örmyistä, jotka ovat jotenkin pahantuulisen oloisia. Etenkin keski-ikäiset mörrimöykyt ovat aikaa ihania. Se on hyvä, kun eivät edes vaivaudu esittämään, etteikö elämä olisi totaalista pask**.
Ihmiset, jotka ottavat yhteyttä vihaisina, eivätkä sitten osaa selkeästi kertoa, että mikä varsinaisesti on hätänä. Toisinaan jopa kyse on siitä, että asiakas on yhteydessä väärään firmaan. Eipä se asia hoidu minulle huutamalla, jos tavarat on tilattu eri paikasta.
Ja sinänsä mokailu on ihan ok, olen itsekin ihmetellyt R-kioskin myyjälle että mistä pakettini oikein saan, ja hän sitten kärsivällisesti opasti minut postiin. En huutanut, en raivonnut, en julistanut että elämäni on nyt pilalla. Pahoittelin tyhmyyttäni ja kiitin ja toivotin hyvät viikonloput. Sain tavarani, ja kiskan myyjä sai anekdootin työkavereille idiootista joka ei osaa lukea tekstiviestejään.
Paikka menossa kiinni 5 min päästä, ja asiakas valittaa. "MISSÄ NIIN SANOTAAN" tai "MIKSI ETTE SANONEET" TAI "EI OVESSA LUKENUT MITÄÄN". Etuovessa ja joka paikassa seinällä on kyllä aukioloajat, myös netissä... Sitten jäädään 10 minuutiksi vielä sulkemisajan jälkeen. Olen missannut bussini usein tällaisten takia.
Meillä on sähköovet, jotka aukeaa automaattisesti, kun kello lyö esim. klo 9 eli kun paikka aukeaa. Ikävä kyllä, ovissa on ikkunat ja jotkut asiakkaat kyyläävät. Kun näkevät minut tekemässä töitä, esim. laittamassa tuotteita paikoilleen, koputetaan ja huudetaan, että ovi auki tai yrittävät tulla nähdyksi. Kun ovet aukeaa, valitetaan että miksi emme avaa, vaikka olemme selkeästi paikalla. Se on nyt niin, että teemme muutakin kuin palvelemme. Pitää saada paikka kuntoon, ennen kuin ovet avataan: kassa, tavarat hyllyihin ja muut.
nr 1 : hysteeriset, huutavat ihmiset jotka samalla kitalakipaistaen huutavat palvelua.
nr 2 : m-muuttajat jotka eivät tajua kieltä ei edes englannilla.
Vierailija kirjoitti:
Paikka menossa kiinni 5 min päästä, ja asiakas valittaa. "MISSÄ NIIN SANOTAAN" tai "MIKSI ETTE SANONEET" TAI "EI OVESSA LUKENUT MITÄÄN". Etuovessa ja joka paikassa seinällä on kyllä aukioloajat, myös netissä... Sitten jäädään 10 minuutiksi vielä sulkemisajan jälkeen. Olen missannut bussini usein tällaisten takia.
Mä tein niin, että kun kassakone näytti kellon olevan 21.00, sanoin mahdolliselle asiakkaalle, että skanneri sulketuu automaattisesti, joten en voi myydä enää. Sain hyvin kaupan tyhjäksi, asiakas maksoi ja vedetyt ostokset ja lähti.
Rasittavimmat asiakkaat ovat huonon itsetunnon omaavat harmaahiiret, jotka tulevat valittamaan ihan huvikseen kauppoihin, oman elämänsä kurjuutta. Nämä ovat yleensä 50 - 70 vuotiaita, kaikilla on samanlainen tukka, samanlaiset silmälasit, samanlainen roikkuva naama ja rumat vaatteet, vali vali vali. Sitten heitä pitäisi kohdella arvokkaina asiakkaina vaikka eivät osaa itse käyttäytyä. Myös nämä itseään täynnä olevat narsisti ämmät ärsyttää, tulevat kauppaan juuri ennen sulkemisaikaa ja luulevat että heitä palvellaan vaikka tunti sulkemisen jälkeen.
Asiakkaat jotka valittaa että miksi emme voi laittaa lisää aikoja varattavaksi. No siksi, että meillä ei ole enempää työntekijöitä. Terveydenhuollon työvoimapulan ei pitäisi olla uutinen enää kellekään.
Minua ärsyttää ne ihmiset, jotka ymmärtävät työni väärin. Vaikka tietokoneita voi käyttää vapaasti, emme ole tietokoneinsinöörejä. Ei myöskään ole meidän vikamme, jos jokin nettisivu ei nyt toimi (eikä vika ole verkkoyhteydessä, vaan sivustossa voi olla tilapäinen ongelma). En myöskään voi maksaa verkkopankissa laskuja asiakkaan puolesta, vaikka koneilla pääsee verkkopankkiin. Olen töissä kirjastossa, mutta jotkut asiakkaat olettavat, että olemme myös pankki...