Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä olevat - mikä on ärsyttävintä työssänne?

Vierailija
20.05.2022 |

Onhan se selvää, että välillä törmää kaikenlaisiin ihmisiin eli asiakkaisiin. Minua ärsyttää tällä hetkellä sellaiset asiakkaat, jotka suuttuvat, jos en heti ymmärrä heitä. Eli sellaiset, jotka eivät osaa kertoa kunnolla, mitä haluavat ja suuttuvat, kun heistä ei saa selvää nopeasti. Kun yrittää tiedustella tai johdatella, suututaan enemmän ja ovat vielä hankalampia. Ja kyse ihan suomalaisista, koska ulkomaalaisten kohdalla se on ymmärrettävämpää kielimuurin takia.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäävät asiakkaat, jotka närkästyneenä selittävät ummet lammet, miten he on pitkäaikaisia asiakkaita, aina käyttänyt tuotetta oikein ja autokin hajos viime viikolla, ei tässä olisi varaa viallisia tuotteita ostaa ja minä kyllä olen tunnettu ihminen piireissä, että kyllä minun kautta sitten tieto tästä virheestä saavuttaa koko laajan harrastajakentän.

Kun mulle riittäis ihan pelkkä "tämä on rikki." Selvä, saat uuden.

Vierailija
62/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat tulevat ostamaan tuotteita toisen puolesta, eikä heillä ole hajuakaan, minkä kokoisen he tarvitsevat. Ainoa vastaus on "mummo on 86-vuotias" kun yritän kysyä esimerkiksi kengänkokoa tai rinnanympärystä tmv.

Jep, mut onko se ihme jos ei tiedetä edes omaa kokoa? 😅😅

T. Vaatemyyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana, tämmöisenä keski-ikäisenä ukkona saatan kuvitella, että nuoria tyttöjä inhottaa hyllyttämisen ohessa moikkailla asiakkaita, ainakin tämmöisiä keski-ikäisiä ukkoja.

Vierailija
64/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat tulevat ostamaan tuotteita toisen puolesta, eikä heillä ole hajuakaan, minkä kokoisen he tarvitsevat. Ainoa vastaus on "mummo on 86-vuotias" kun yritän kysyä esimerkiksi kengänkokoa tai rinnanympärystä tmv.

T. Vaatemyyjä

Mikä tämä vaatemyyjän kokopakkomielle on? Se ei tiedä että jopa kauppojen sisällä koko vaihtuu helposti riippuen vaatteen mallista? Puhumattakaan siitä ettei ole olemassa mitään standardikokoja missään vaatteessa.

Vierailija
65/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha, tästä tuli mieleen yksi hämmentävimmistä vastauksista mitä olen koskaan saanut. Keski-ikäinen nainen tuli ostamaan tyttärelleen vedenkeitintä. Löytyi sopiva, kysyin, kumman värin haluaa, mustan vai valkoisen. Vastaus: "Ei mitään väliä kuule, me ei olla Hesasta".

??????????

Vierailija
66/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaana, tämmöisenä keski-ikäisenä ukkona saatan kuvitella, että nuoria tyttöjä inhottaa hyllyttämisen ohessa moikkailla asiakkaita, ainakin tämmöisiä keski-ikäisiä ukkoja.

Miksi kummassa inhottaisi? :)

Vierailija
67/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka ottavat yhteyttä vihaisina, eivätkä sitten osaa selkeästi kertoa, että mikä varsinaisesti on hätänä. Toisinaan jopa kyse on siitä, että asiakas on yhteydessä väärään firmaan. Eipä se asia hoidu minulle huutamalla, jos tavarat on tilattu eri paikasta.

Ja sinänsä mokailu on ihan ok, olen itsekin ihmetellyt R-kioskin myyjälle että mistä pakettini oikein saan, ja hän sitten kärsivällisesti opasti minut postiin. En huutanut, en raivonnut, en julistanut että elämäni on nyt pilalla. Pahoittelin tyhmyyttäni ja kiitin ja toivotin hyvät viikonloput. Sain tavarani, ja kiskan myyjä sai anekdootin työkavereille idiootista joka ei osaa lukea tekstiviestejään.

Kaikista loistavin näissä tilanteissa on se "mitä mä nyt teen!?" No valitettavasti minä en nyt tiedä miten sinä ajattelit ongelmasi ratkaista. :D Jos olet vaikka soittanut väärään paikkaan, niin itse aloittaisin varmaan selvittämällä mihin olisi pitänyt soittaa, mutta mitään yleistä elämänohjeiden jakoa en voi tässä nyt valitettavasti aloittaa. Enkä tietenkään voi antaa neuvontaa toisen firman puolesta.

Vierailija
68/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, jotka luulee olevansa oikeassa vain siksi, että ovat naisia.

Ja ihan samalla lailla miehet, jotka luulevat olevansa oikeassa vain siksi, että ovat miehiä. Rautakaupassa tuttu ilmiö.

Vierailija
69/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hullu akka tuo Vaatemyyjä nimimerkillä kirjoittava.

Tuollaisia myyjiä ei vaatekaupoissa tarvita.

Mitäs tungit sinne myymään, jos kerran asiakkaita inhoat.

Jos olisit mun firmassa töissä, potkut olisit saanut,

Tuolla asenteella olevalle myyjälle ei silloin myyjän hommia olis sen jälkeen tästä kaupungista löytynyt.

Vierailija
70/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä

Mikä tämä vaatemyyjän kokopakkomielle on? Se ei tiedä että jopa kauppojen sisällä koko vaihtuu helposti riippuen vaatteen mallista? Puhumattakaan siitä ettei ole olemassa mitään standardikokoja missään vaatteessa.

Asiakas ei tiedä mikä oma koko on. Se on

ongelma, koska myyjä joutuu arvuuttelemaan! Ja jos annat liian ison koon, niin loukkaannutaan. Tervetuloa myyjän arkeen. Tätä ongelmaa ei ole nuorten kanssa, vaan just näiden keski-ikäisten akkojen kanssa.

Vierailija
71/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten typeryys! Reklamaatiot tulee meillä sähköpostitse ja parhaimmat on justiin sellaisia, että saa aina yrittää arvata, että mikähän tässä nyt se ongelma oli. Vahingossakaan ei anneta mitään yksilöiviä tietoja siitä tuotteesta, eikä varsinkaan kuvailla sitä, miten tuote ei toimi/on viallinen.

Ja kysyt mitä tahansa ja miten tahansa, niin asiakas vastaa aivan jotain muuta, mitä kysyttiin! Ai saakeli että menee hermo, kun asiakkaan vastaus on alentava, huokuu oikein vastauksesta, miten asiakaspalvelijaa pidetään idioottina, kun ei selvää suomea ymmärretä. Ja lopulta se asiakas on se, joka ei ymmärrä, mitä sille vastattiin. Tässä kohtaa tokikaan asiakas ei missään nimessä pahoittele omaa erhettään, eikä missään nimessä kiitä saamastaan avusta.

Vierailija
72/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hullu akka tuo Vaatemyyjä nimimerkillä kirjoittava.

Tuollaisia myyjiä ei vaatekaupoissa tarvita.

Mitäs tungit sinne myymään, jos kerran asiakkaita inhoat.

Jos olisit mun firmassa töissä, potkut olisit saanut,

Tuolla asenteella olevalle myyjälle ei silloin myyjän hommia olis sen jälkeen tästä kaupungista löytynyt.

Meidän vakkari? 😅😅

Uuu, nyt pelottaa. Hei mukavaa viikonloppua sinnekin!

Vierailija
73/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat.

Vierailija
74/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka ottavat yhteyttä vihaisina, eivätkä sitten osaa selkeästi kertoa, että mikä varsinaisesti on hätänä. Toisinaan jopa kyse on siitä, että asiakas on yhteydessä väärään firmaan. Eipä se asia hoidu minulle huutamalla, jos tavarat on tilattu eri paikasta.

Ja sinänsä mokailu on ihan ok, olen itsekin ihmetellyt R-kioskin myyjälle että mistä pakettini oikein saan, ja hän sitten kärsivällisesti opasti minut postiin. En huutanut, en raivonnut, en julistanut että elämäni on nyt pilalla. Pahoittelin tyhmyyttäni ja kiitin ja toivotin hyvät viikonloput. Sain tavarani, ja kiskan myyjä sai anekdootin työkavereille idiootista joka ei osaa lukea tekstiviestejään.

Kaikista loistavin näissä tilanteissa on se "mitä mä nyt teen!?" No valitettavasti minä en nyt tiedä miten sinä ajattelit ongelmasi ratkaista. :D Jos olet vaikka soittanut väärään paikkaan, niin itse aloittaisin varmaan selvittämällä mihin olisi pitänyt soittaa, mutta mitään yleistä elämänohjeiden jakoa en voi tässä nyt valitettavasti aloittaa. Enkä tietenkään voi antaa neuvontaa toisen firman puolesta.

Minulle soitti kerran henkilö joka oli aivan raivona koska oli ajanut väärään osoitteeseen ja piti olla meillä tapaamisessa aivan kohta.

Paitsi että selvisi ettei pitänyt meille tulla, oli soittanut väärään yritykseen.

Sieltä tuli tämä "MITÄ MÄ NYT TEEN?"

No tuota...

Yllättäen en osannut auttaa mutta se taisikin olla vain jokin epätoivoinen huudahdus.

Meni pari tuntia niin tyyppi soitti takaisin pyytämäkseen anteeksi että huusi minulle joka en millään tavalla liittynyt mihinkään. Usko ihmisiin palautui hetkeksi.

Vierailija
75/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten typeryys! Reklamaatiot tulee meillä sähköpostitse ja parhaimmat on justiin sellaisia, että saa aina yrittää arvata, että mikähän tässä nyt se ongelma oli. Vahingossakaan ei anneta mitään yksilöiviä tietoja siitä tuotteesta, eikä varsinkaan kuvailla sitä, miten tuote ei toimi/on viallinen.

Ja kysyt mitä tahansa ja miten tahansa, niin asiakas vastaa aivan jotain muuta, mitä kysyttiin! Ai saakeli että menee hermo, kun asiakkaan vastaus on alentava, huokuu oikein vastauksesta, miten asiakaspalvelijaa pidetään idioottina, kun ei selvää suomea ymmärretä. Ja lopulta se asiakas on se, joka ei ymmärrä, mitä sille vastattiin. Tässä kohtaa tokikaan asiakas ei missään nimessä pahoittele omaa erhettään, eikä missään nimessä kiitä saamastaan avusta.

Jep. Asiakas laittaa reklamaation, jossa ei ole tarpeellisia tietoja. Laitat vastausviestin, jossa kysyt ne tiedot, ja kerrot, mistä ne löytää. Et saa vastausta. Myöhemmin tulee raivopuhelu, että mikä v siinä on, kun ei homma etene. Ja kun ystävällisesti kerrot, että odotat vastausta niihin kysymyksiin, niin lisää kiroilua ja luuri korvaan. Sama juttu B2C ja B2B.

Vierailija
76/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei tarvitse olla edes töissä. Kerran junassa joku nainen kysyi mihin päin juna on menossa. Kerroin junan päämäärän ja selvisi, että hän oli lähtenyt väärään suuntaan edelliseltä pysäkiltä. Siis onneksi lähijuna kyseessä. eli edellinen asema on ihan muutaman minuutin päässä ja seuraava tulee kohta, nou hätä. 

Sen sijaan, että olisi kiittänyt hän huudahti raivoissaan "Mitä mä nyt teen??" No mistä minä tiedän mitä sinä teet. Itse tosiaan hyppäisin pois ja menisin vastakkaiselta raiteelta siihen oikeaan junaan. Ymmärrän toki, että tilanne on stressaava ja ärsyttävä, mutta ei se nyt mun vika ole, jos itse lähdit väärään suuntaan.

Vierailija
77/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdessäni vielä kliinistä työtä, monet potilaat eivät olleet tyytyväisiä saamaansa hoitoon.

Tämä lääke X ei minua auta, kirjoita lääkettä Y.

Joo en kirjoita kun ehdottamasi lääke ei liity vaivaasi millään tavalla.

Ja sitten lääkkeitä uusiessa bentsodiatsepiinit aina mystisesti katosi tai varastettiin ja uusimisen pitäisi tapahtua HETI.

Lääkäri

Vierailija
78/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taukoamatta soiva musiikki.

Vierailija
79/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri joutui rankan vittuilun kohteeksi. Minä puutuin asiaan ja sanoin että mennään takapihalle kokeilemaan. Tämä tapahtui eräässä ravintolassa ja asia jäi siihen.

Vierailija
80/114 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat jotka esim. suunnittelupalaverissa vuodattaa alkoholi- ja huumeongelmat, läheisten kuolemat, mielenterveysongelmat, parisuhdeongelmat jne. Ei kiinnosta, olen tullut tekemään suunnitelmaa eikä minulla ole valmiuksia tai psyykkistä resurssia niin paljoa että voisin toimia terapeuttina tai psykologina. En voi auttaa näissä asioissa mitenkään ja henkisesti itselle hyvin raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme