Asiakaspalvelutyössä olevat - mikä on ärsyttävintä työssänne?
Onhan se selvää, että välillä törmää kaikenlaisiin ihmisiin eli asiakkaisiin. Minua ärsyttää tällä hetkellä sellaiset asiakkaat, jotka suuttuvat, jos en heti ymmärrä heitä. Eli sellaiset, jotka eivät osaa kertoa kunnolla, mitä haluavat ja suuttuvat, kun heistä ei saa selvää nopeasti. Kun yrittää tiedustella tai johdatella, suututaan enemmän ja ovat vielä hankalampia. Ja kyse ihan suomalaisista, koska ulkomaalaisten kohdalla se on ymmärrettävämpää kielimuurin takia.
Kommentit (114)
Hullut keski-ikäiset ämmät jotka valittaa IHAN kaikesta. Sekin on myyjän vika kun on tullut niitä koronakiloja 20 kg. Kiukutellaan kun mikään vaate ei istu. Ja sit nämä:" Etsin jotain kaunista puseroa". Selvä. Tai " etsin leninkiä"..😵💫😵💫😲. Siis ja moni aikuinen nainen ei tiedä edes mitä kokoa käyttää....lista on loputon. Ja kyllä,vaihdan alaa.
T. Vaatemyyjä
Vanhuksilla menee välillä tuotemerkit sekaisin. Esim. pyytävät Lambi-merkkistä mehua. Kerron asiakkaalle, että Lambi-merkkistä paperia kyllä löytyy. Asikakas tuhahtaa ja huutaa että "etkö sinä älyä!!! Haluan L A M B I MEHUA!!!!" Yritän pähkäillä mehuhyllyllä ja yritän kysellä lisätietoja ja tarjota sieltä mahdollisia vaihtoehtoja. Sitten asiakas suuttuu että miten voin olla siellä töissä jos en tunne tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavimmat asiakkaat ovat huonon itsetunnon omaavat harmaahiiret, jotka tulevat valittamaan ihan huvikseen kauppoihin, oman elämänsä kurjuutta. Nämä ovat yleensä 50 - 70 vuotiaita, kaikilla on samanlainen tukka, samanlaiset silmälasit, samanlainen roikkuva naama ja rumat vaatteet, vali vali vali. Sitten heitä pitäisi kohdella arvokkaina asiakkaina vaikka eivät osaa itse käyttäytyä. Myös nämä itseään täynnä olevat narsisti ämmät ärsyttää, tulevat kauppaan juuri ennen sulkemisaikaa ja luulevat että heitä palvellaan vaikka tunti sulkemisen jälkeen.
WORD!!
T. Vaatemyyjä (edelleen)
Just tuo jos en ymmärrä heti tai en vaikka saa puheesta selvää niin hermostutaan ja pidetään tyhmänä :D lyhyt on pinna suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan outo, mutta mä tavallaan pidän niistä örmyistä, jotka ovat jotenkin pahantuulisen oloisia. Etenkin keski-ikäiset mörrimöykyt ovat aikaa ihania. Se on hyvä, kun eivät edes vaivaudu esittämään, etteikö elämä olisi totaalista pask**.
Mulla vähä sama juttu, mutta johtunee siitä varmaan, että lapsuudessani oma isäni on ollut sellainen. Ja hänestä löytyi/löytyy se hellämpi puoli, joka on vanhemmiten tullut enemmän esille. :)
Mullaki kaikki ulk omaal ovat olleet kaikista ystävällisimpiä ja kiitollisimpia. Suomalaiset puolestaan kiittämättömiä, nyrpeitä eikä mihinkään olla tyytyväisiä. Sitten on kiroilevat aikuiset. Olen töissä lastenosastolla (kirjasto) ja kun perhe tulee, joidenkin vanhempien joka toinen sana on s- tai v-alkuinen. Olen välillä huolissani muista lapsista, jotka käyvät. Olen pari kertaa pyytänyt, että voisitteko olla kiroilematta kun ympärillä on muitakin lapsia. Kestän mieluummin kiukuttelevat taaperot, joiden olo johtuu selkeästi väsymyksestä tai muusta. Sitten jotkut asiakkaat haukkuvat meidät, kun eivät palauta lainojaan ajoissa ja on sitten meidän syytämme, kun lainakielto iskee... Lukee ihan säännöissä, että asiakas vastaa lainaamastaan aineistosta. Myös maksut tulevat automaattisesti, kun lainan eräpäivä menee. Sama sääntö kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun jokin tuote on loppu, niin se on loppu. En voi maagisesti taikoa heti lisää, jos varastomme on tyhjä. Sitten haukutaan epäpäteväksi myyjäksi, huoh... Näin käy usein aletuotteiden kanssa. Olen töissä Citymarketissa myyjänä.
Jos aletuote on loppu, asiakkaan pitää saada vastaava tuote samalla alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Hullut keski-ikäiset ämmät jotka valittaa IHAN kaikesta. Sekin on myyjän vika kun on tullut niitä koronakiloja 20 kg. Kiukutellaan kun mikään vaate ei istu. Ja sit nämä:" Etsin jotain kaunista puseroa". Selvä. Tai " etsin leninkiä"..😵💫😵💫😲. Siis ja moni aikuinen nainen ei tiedä edes mitä kokoa käyttää....lista on loputon. Ja kyllä,vaihdan alaa.
T. Vaatemyyjä
Yhdyn kommenttiisi ja olen myös entinen vaatemyyjä, alalle en palaa ja syynä ovat nuo kamalat valittavat ka l kk u n at. Huomasin, että suomalainen nainen on järkyttä väj-u-n-t-t-i, ei tiedä tyyliään, myyjän pitäisi tietää, asiakasonl i h a v a ja sekin on myyjän vika. Suurin osa heistä onkamalanr u m i a ja sekin on varmaan myyjän vika kun eivät ole osanneet luoda tyyliään elämässä. Rumasta saa kauniin kun jaksaa nähdä vaivaa. Myyjän tehtävä ei ole luoda heistä kauniita, vaan se työ pitää tehdä ihan itse. Myyjä ei ole myöskään psykiatri, niitä vali vali valituksia kuuntelevat psykiatrit, että eikun sinne valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jokin tuote on loppu, niin se on loppu. En voi maagisesti taikoa heti lisää, jos varastomme on tyhjä. Sitten haukutaan epäpäteväksi myyjäksi, huoh... Näin käy usein aletuotteiden kanssa. Olen töissä Citymarketissa myyjänä.
Jos aletuote on loppu, asiakkaan pitää saada vastaava tuote samalla alennuksella.
Aika monissa mainoksissa olen ollut näkevinäni "niin kauan kuin tuotetta riittää" tms.
Olen rautakaupassa myyjänä ja joka päivä tulee vähintään kaksi asiakasta joka pyytää valitsemaan tapetit, maalit ja lattiamateriaalit asuntoonsa. Lause alkaa aina että "sinä olet nainen, tiedät varmasti mikä meille sopii". Juu, muulla sisustuksella, valaistuksella ja huone koolla ja asiakkaan omilla mieltymyksillä ei ole mitään merkitystä. Yritä siinä sitten esitellä malleja kun ei ole mitään hajua mistä asiakas tykkää. Sitten motkotetaan että kaikki mitä näytän ovat huonoja vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Kitumarketin myyjillä on haasteellisuutta tajuta näitä:
- Jos alennuksen yhteydessä ei ole mainittu, että vain erä tällä hintaa, kauppiaalla on velvollisuus myydä myös seuraavasta erästä vastaavaa tuotetta samalla alennuksella.
- Takuuajan päättyminen ei vapauta myyjäliikettä korvausvastuusta.
Että ei ne asiakaspalvelun haasteellisuudet aina ole asiakkaan syytä. Paljon auttaisi, jos keskoslaiset ammattilaiset alkaisivat noudattaa kuluttajansuojalakia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat :D
Nettitilaukset ja itsepalvelukassat kohta vapauttavat viimeisenkin kassakuningattaren työnsä raskaasta ikeestä. Kuten myös palkansaannista.[/quote
En ole kassalla töissä! Teen sellaista asiakaspalvelutyötä, jonka määrää digitalisaatio vain ja ainoastaan kasvattaa :)
Vierailija kirjoitti:
Äijien "kuules tyttö" -asenne
Ai mutta se on niin palkitsevaa, kun nämä äijjjjät tajuavat sen tytsyn olevan oikeassa.
Se, kun meille on saneltu hyvin tarkat raamit siitä, millaisia myönnytyksiä saamme asiakkaille tehdä, emmekä saa ikinä, missään tilanteessa niistä joustaa - mutta jos esihenkilö kutsutaan paikalle, hän joustaa niistä ihan joka kerta mairea hymy kasvoillaan, ja saa meidät muut näyttämään mulkuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettitilaukset ja itsepalvelukassat kohta vapauttavat viimeisenkin kassakuningattaren työnsä raskaasta ikeestä. Kuten myös palkansaannista.
Tästä mieleen ne asiakkaat jotka kuvittelee että se heidän rojujen piipaaminen on kaikki mitä siellä kaupassa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettitilaukset ja itsepalvelukassat kohta vapauttavat viimeisenkin kassakuningattaren työnsä raskaasta ikeestä. Kuten myös palkansaannista.
Chillaa. Ihmeellinen rautahermo olisi se, jota ei asiakkaat asiakaspalvelutyössä ärsytä. Ei taida sellaista löytyä.
No se ku laulan nuotin vierestä.