Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden miehet tälläisiä

Jepuleises
20.05.2022 |

Ystäväpiirini miehet ovat ilmeisesti samasta puusta, pienin eroavaisuuksin toki ja usein vitsaillaankin, ettei se suhde vaihtamalla parane, vaihtuu vaan vitutuksen aihe.

Esimerkkejä on sokeus lasten rutiineista, vaatetuksesta ja siivouksesta

Elämän normaali ennakointi ja tekemisten/tekemättömyyden seuraukset..

Onko naisissa vain sisäisesti rakennettu asioiden automaattinen hoito, vai miksi tuntuu olevan miehille niin vaikeaa hoitaa asioita, joista on sanottu.

En minäkään jaksa olla räksyttämässä joka ilta samaa rallia "iltapala, iltapesu, yövaatteet ja sänkyyn" - kuka sitä jaksaa kuunnella? Jos jättää sanomatta, niin homma ei hoidu ja tavallisen tyytyväisen lapsen nukkumaanmenoaika venähtää tunnilla ja parhaillaan menee ilman pesuja, syöttöä ja yöpukua sänkyyn..

On ihan paperille kirjattu normaalia arjen touhua, ettei kaikki ole vaan kuullun varassa. Tätä listaa ei tarvitse kirjaimellisesti noudattaa ja se sisältää "noin aikoja", ihan vain päivän tueksi, että tietää milloin syödään ja milloin suurinpiirtein nukutaan.

Yhtenä päivänä testasin taas mitä käy, kun yksinkertaisesti jätän jotain tekemättä olettaen toisen vanhemman ollessa paikalla, niin hän hoitaa yhtä lailla asioita.
Kyse lapsen syöttämisestä ja eritoten siitä, että pitäisi antaa kiinteää ruokaa ja istua pöydän ääressä, eikä vain tumpata tuttipulloa ja jatkaa puhelimen räpläystä. Ja kyllä, olin edeltävinä päivinä sanonut, että lapsemme alkaa olla jo sen verran iso, ettei enää pelkällä maidolla eletä ja pitää syöttää puuroa, pilttiä yms, mitä kyllä kaapista löytyy ja tyyli on vapaa. Lapsi lähes vuoden.

...Jep, lapsi ei syönyt sitten muuta kuin maitoa sinä päivänä.
Tuntuu miehestä muutenkin niin hankalalta syöttää mitään, kun lopettaa heti, jos ei suju. Vaikka kuinka tsemppaan ja kerron että ottaa rauhassa ja laittaa vaikka munakellon soimaan 10 minuutin päähän, että malttaisi nyt s**tana edes sen verran istua lapsensa kanssa pöydän ääressä, niin ei. Ja ihan hyvin lapsi siis syö, toki joidenkin ruokien kohdalla lämpenee hitaasti, mutta yleensä saadaan kyllä useampi lusikallinen syötyä ja mupeltaa itekseen myös leivän känttyrää tai hedelmää samalla.
Ja on yhteisiä ruokahetkiä, jolloin lapsi syö itsekseen meidän seurassa.

Myös ihmettelen sitä, että itse jos keitän kahvia yms, käytän viimeisen tilkan maitoa, niin se rekisteröityy johonkin mieleni sopukkaan ja tiedän hakea kaupasta lisää. Mutta auta armias, jos mies on keittänyt kahvia tai juonut maidot (tai siis jättänyt teelusikallisen pohjat purkkiin, joten minulle ei ole edes tyhjää purkkia pöydällä,jonka voisin naisena huomata ja rekisteröidä maidon olevan loppu), niin sanooko se siitä? Ei. Tuoko se automaattisesti lisää? Ei.

Tiedän, on pienet murheet ja elämässä kaikki niin helvetin hyvin, kun jaksaa näistä napista. Ja kyllä mäkätän aina vähän väliä asioista, ettei ne kasaudu aivorunkoon, joka viimeisen pisaran tippuessa (esim.kengät keskellä kulkuväylää) napsahtaa poikki ja sitten on peto irti.

Ugh, olen puhunut. Voisko joku nyt tulla kertomaan, että hänen mies ei vituta yhtään ja hoitaa hommansa?? Vai onko semmosia olemassa..

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa.

Siksi jo nuorena päätin etten koskaan ota miestä riesaksi.

Ihmettelen miten niin moni nainen jaksaa, täytyy olla todella läheisriippuvaisia.

Vierailija
22/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vaan sanomaan, että mulla on samantyylinen mies, joka ei mun näkökulmasta osaa ajatella. Se kyllä sanoo ajattelevansa, mutta mulle tää ei oo konkretisoitunu.

Osaatko muka itse ajatella muuten kuin oman näkökulman kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nykyaikainen propaganda niin väittää, että miehet olisivat naisia, todellisuudessa niin ei ole. Miehiä ei yleisesti kiinnosta lastenhoito niin paljon kuin naisia,

Vierailija
24/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eteisen komerossa iso kestokassi tyhjille pulloille. Mies ei jaksa laittaa pulloa kassiin, vaan vain heittää pullon komeron ovesta sisään, jolloin ne ovat pitkin lattiaa ja pahimmillaan kolisevat oven avatessa eteisen lattialle. 

Uutta roskapussia hän ei jaksa pingottaa roskaämpäriin, vaan vain laittaa roskapussin mytyssä sinne ja roskia siihen päälle.

Jonkinlainen välinpitämättömyyden ja laiskuuden huipennus, mielestäni. 

Vierailija
25/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nykyaikainen propaganda niin väittää, että miehet olisivat naisia, todellisuudessa niin ei ole. Miehiä ei yleisesti kiinnosta lastenhoito niin paljon kuin naisia,

Ei varmaan. Mutta osalla miehistä on sellaisia ominaisuuksia kuten vastuuntunto ja moraali joten he hoitavat tarpeelliset hommat siitä huolimatta että ei aina niin kiinnostaisikaan.

Vierailija
26/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies hoitaa kotia ja lapsia tasavertaisesti ja usein jopa paremminkin kuin minä. Hän huolehtii lasten mm kausivaatteiden, harrastusvälineiden, lääkkeiden hankinnan ihan omatoimisesti. Ostaa kotiin pesuaineet, ruokatarvikkeita ym. mitä itse en välttämättä huomaa. Tiedän, mulla on huippu mies :)

Tämän palstan logiikan mukaa miehelläsi olisi täysi oikeus vaatia ja nalkuttaa sinulle jatkuvasta siihen asti että teet tasan puolet kaikista.

Vierailija
27/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole erityisen kiinnostunut lastenhoidosta, mutta koska osaan ajatella, että miltä jokin asia lapsen kannalta tuntuu tai mikä lapsen kasvamiselle tekee hyvää, niin ruokin häntä terveellisesti, vien harrastuksiin ja hammaslääkäriin sekä valvon ruutuaikaa. Toisin sanoen aikuisena ihmisenä osaan ajatella muutakin kuin omaa mukavuuttani. 

Vierailija
28/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Tuntuu myös, että joo, mies kyllä siivoaa ja hoitaa asioita, mutta niin paskasti joko ihan tyhmyyttän tai tahallaan, ettei tarvitse seuraavalla kerralla tehdä ollenkaan.

Vai, onko liikaa vaadittu, että jos imuroidaan, niin imuroidaan myös sohvan alta?

Tyhjennetään apk ja ehkä jopa täytetään, mutta jätetään murut pöydälle?

Oho, kahvia kaatuu kaataessa, mut ei pyyhkästä? Ei tasolta, ei lattialta.. Ja joo, näin kävi just yhen kerran ja olin just pessyt lattiat... Perkele.

Ja meillä mies kyllä ihan sinkkuna asuillut ja kämppä siistissä kunnossa, kun täällä ekoja kertoja vierailin. En mielestäni ole liikaa passanut tai määrännyt, jotenkin vaan tuntuu hommat jäävän minulle. Ja minä en paskaläävään ketään kutsu, joten pakko siivota.

Ja kyllä. Hoidan myös itse autoasiani, ei ole edes sitä mies hoitamassa! Että ei mene hommat tasan, teen niin naisten kuin miestenkin hommat.

Omalle lapselle kyllä aion opettaa vastuunkantoa ja oma-aloitteisuutta, arvostaa ehkä aikuisena.

Vierailija
29/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah.

Eihän tuo ole mies vaan yksi lapsi lisää.

Vierailija
30/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito kuuluu naisille, kun lapset kasvavat niin sitten isien on aika opettaa heille asioita joista on hyötyä elämässä.

Vierailija
31/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eteisen komerossa iso kestokassi tyhjille pulloille. Mies ei jaksa laittaa pulloa kassiin, vaan vain heittää pullon komeron ovesta sisään, jolloin ne ovat pitkin lattiaa ja pahimmillaan kolisevat oven avatessa eteisen lattialle. 

Uutta roskapussia hän ei jaksa pingottaa roskaämpäriin, vaan vain laittaa roskapussin mytyssä sinne ja roskia siihen päälle.

Jonkinlainen välinpitämättömyyden ja laiskuuden huipennus, mielestäni. 

Kuulostaa tutulta!!!!!! Ei jeesus, saatikka että veisi sen vtn roskapussin?

Vierailija
32/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei ole tuollainen vaan hoitaa kyllä hommat ilman sanomista

Vierailija
33/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö asioita niiden miestenne puolesta. Ne leikki tyhmää, koska tietää teidän hoitavan kaiken.

Vierailija
34/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Jos lähtee pöhkön matkaan niin saa risaisen elämän. Fiksu havainnoi tarjontaa ja kiinnittää huomionsa oleellisiin juttuihin kuten mukavaan luonteeseen, kykyyn ottaa vastuuta ja fiksuun käytökseen jne. Turha voivotella kaikista miehistä. Heitä on moneen junaan ja osa on jäänyt pysäkille.

Vierailija
35/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuo rutiini on kyllä tosi tuttu automaatio. Sulla jäi hammaspesu vaan välistä, se on pyjiksen jälkeen. Kun kaiken saa, ei mitään osaa arvostaa. Kaikki ruoat, kaikki siivoukset, koko talon, ja sitten vaihdetaan Tinder-miehiin, joka käy panemassa kerran viikossa. 

Joten on alettava Tinder-mieheksi, trimmattava kostokroppa kuntoon, ja harrastaa water sportseja, lyödä padel mailalla pakaroihin ja vetää tukasta ja kysyä, että "tätä sä tulit hakemaan, vai mitä?". 

Voitte miehet ihan itse valita. Varmaa on se, että naiset haluavat sitä, mitä et ole. Ne haluaa perhemiehen, ja kun ne saa sen, ne vaihtaa Tinder-mieheen ja toisinpäin.

Ole siis Tinder-mies. Vähemmän menee rahaa, aikaa ja voit juoda kavereiden kanssa kaljaa.

Red Pill Uncle

Vierailija
36/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni asetelmassa on ensinnäkin pielessä se että vaimo pyrkii käskyttämään miestään. Miehestä riippuen tuo voi toimia miehen armollisuuden tai kärsivällisyyden vuoksi jonkin aikaa, tai sitten ei ollenkaan. 

Lähtökohtaisesti vaimon on hyvä sisäistää että mies on perheenpää, riippumatta siitä millaiselta vätykseltä mies kulloisellakin hetkellä vaikuttaa. 

Ongelman ratkaisu piilee siinä että mies sitoutuu rooleihinsa perheenpäänä, isänä, aviomiehenä, perheen elättäjänä ja suojelijana jne. Aito sitoutuminen ei tapahdu muutoin kuin miehen omasta tahdosta.

Tilanne voi olla lähtökohtaisesti hankala jos miehellä ei ole roolimallia tai vertaisryhmää johon voi peilata omaa suoriutumistaan noissa rooleissa.

Tässä vaimo voi aktivoitua ja olla puolisonsa tukena kuten kuuluukin, mutta ei kuitenkaan pidä yrittää päälliköidä miestä, koska se aiheuttaa tietoista ja/tai tiedostamatonta vastustusta miehen taholta riippumatta siitä kuinka järkeenkäypä tai hyvä keskusteltavana oleva aihe on.

Jotta vaimo pystyy tukemaan miestään oikein, hänellä pitää olla kussakin hetkessä käytäntöön sovellettavissa oleva ymmärrys siitä mitä kannattaa sanoa. Liike-elämässä tällaista osaamista voidaan hankkia perehtymällä tilannejohtajuuteen (eng. situational leadership). On aivan mahdollista opetella sen käytännön soveltamista myös kotioloissa. Molempien puolisoiden on syytä olla perillä näistä metodeista ja niiden taustalla vaikuttavasta tieteellisestä tutkimuksesta. Tämä helpottaa molempien sitoutumista tavoitteisiin ja tekemiseen, yhdessä ja erikseen. 

Sitoutumisen syntyminen on tärkeää koska silloin asiat tulevat aina tehdyksi koska sitoutuessaan henkilö on nähnyt ne oikeina ja tärkeinä asioina hoidettavaksi ja on antanut lupaksensa niiden hoitamisesta.

Syyllistäminen ja riitely on myrkkyä tavoitteiden saavuttamiselle ja kummankin osapuolen on syytä teroittaa itselleen kirkkaaksi ne syyt miksi parisuhteessa ollaan ja luottaa toiseen että hänellä on halu tehdä parhaansa.

Vierailija
37/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni asetelmassa on ensinnäkin pielessä se että vaimo pyrkii käskyttämään miestään. Miehestä riippuen tuo voi toimia miehen armollisuuden tai kärsivällisyyden vuoksi jonkin aikaa, tai sitten ei ollenkaan. 

Lähtökohtaisesti vaimon on hyvä sisäistää että mies on perheenpää, riippumatta siitä millaiselta vätykseltä mies kulloisellakin hetkellä vaikuttaa. 

Ongelman ratkaisu piilee siinä että mies sitoutuu rooleihinsa perheenpäänä, isänä, aviomiehenä, perheen elättäjänä ja suojelijana jne. Aito sitoutuminen ei tapahdu muutoin kuin miehen omasta tahdosta.

Tilanne voi olla lähtökohtaisesti hankala jos miehellä ei ole roolimallia tai vertaisryhmää johon voi peilata omaa suoriutumistaan noissa rooleissa.

Tässä vaimo voi aktivoitua ja olla puolisonsa tukena kuten kuuluukin, mutta ei kuitenkaan pidä yrittää päälliköidä miestä, koska se aiheuttaa tietoista ja/tai tiedostamatonta vastustusta miehen taholta riippumatta siitä kuinka järkeenkäypä tai hyvä keskusteltavana oleva aihe on.

Jotta vaimo pystyy tukemaan miestään oikein, hänellä pitää olla kussakin hetkessä käytäntöön sovellettavissa oleva ymmärrys siitä mitä kannattaa sanoa. Liike-elämässä tällaista osaamista voidaan hankkia perehtymällä tilannejohtajuuteen (eng. situational leadership). On aivan mahdollista opetella sen käytännön soveltamista myös kotioloissa. Molempien puolisoiden on syytä olla perillä näistä metodeista ja niiden taustalla vaikuttavasta tieteellisestä tutkimuksesta. Tämä helpottaa molempien sitoutumista tavoitteisiin ja tekemiseen, yhdessä ja erikseen. 

Sitoutumisen syntyminen on tärkeää koska silloin asiat tulevat aina tehdyksi koska sitoutuessaan henkilö on nähnyt ne oikeina ja tärkeinä asioina hoidettavaksi ja on antanut lupaksensa niiden hoitamisesta.

Syyllistäminen ja riitely on myrkkyä tavoitteiden saavuttamiselle ja kummankin osapuolen on syytä teroittaa itselleen kirkkaaksi ne syyt miksi parisuhteessa ollaan ja luottaa toiseen että hänellä on halu tehdä parhaansa.

Tämä oli mun mielestä VIISI TÄHTEÄ. 

Kun nainen menee miehen kanssa naimisiin, riivinrauta alkaa vaatimaan yhtä, kahta ja kolmatta. Sen jälkeen, kun nainen omaksuu lapsiperheessä johtajan roolin, miehelle jää perhettä tukeva rooli kotioloissa. Ei se muutu siitä mihinkään, koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta: Jos te haluatte ottaa maskuliinisen roolin, ottaa kaiken päätösvallan itsellenne, älkää yllättykö siitä, että miehenne ei kehity maskuliiniseen suuntaan pitääkseen perheensä kasassa. Se on täysin rationaalista toimintaa. Sopeudutaan ja yritetään.

Sitten onkin aika etsiä itselleen maskuliininen mies Tinderistä. Samat, aiemmin alistetut miehet menevät sinne Tinderiin ja panevat kaikkea mitä liikkuu. Jo taas kelpaa....

Yyhoo äitit itkee palstalla, että Tinderistä ei löydy kuin seksiä. No te olette opettaneet meille, mikä toimii ja mikä ei.

Joten kiitos.

Red Pill Uncle

Vierailija
38/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vastuussa meidän vuoden ikäisen vauvan iltarutiineista eikä niistä ole mitään huomautettavaa. Mies osaa panna merkille mitä puuttuu ja kirjoittaa sen kauppalistaan. Eilen hän meni ihan oma-aloitteisesti pesemään parvekkeen lattian ja parvekelasit.

Vierailija
39/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli mun mielestä VIISI TÄHTEÄ. 

Kun nainen menee miehen kanssa naimisiin, riivinrauta alkaa vaatimaan yhtä, kahta ja kolmatta. Sen jälkeen, kun nainen omaksuu lapsiperheessä johtajan roolin, miehelle jää perhettä tukeva rooli kotioloissa. Ei se muutu siitä mihinkään, koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta: Jos te haluatte ottaa maskuliinisen roolin, ottaa kaiken päätösvallan itsellenne, älkää yllättykö siitä, että miehenne ei kehity maskuliiniseen suuntaan pitääkseen perheensä kasassa. Se on täysin rationaalista toimintaa. Sopeudutaan ja yritetään.

Sitten onkin aika etsiä itselleen maskuliininen mies Tinderistä. Samat, aiemmin alistetut miehet menevät sinne Tinderiin ja panevat kaikkea mitä liikkuu. Jo taas kelpaa....

Yyhoo äitit itkee palstalla, että Tinderistä ei löydy kuin seksiä. No te olette opettaneet meille, mikä toimii ja mikä ei.

Joten kiitos.

Red Pill Uncle

Selkeästi on tosi maskuliininen mies ja perheenpää, kun nainen joutuu salakavalasti johtamaan miehen johtajaksi. :D

Mutta toisaalta alistetuilla miehillä ei pitäisi olla mitään valitettavaa, kun Red Pill Unclen mukaan betamies kuin betamies pääsee panemaan kaikkea mitä liikkuu. Mitä ihmettä ne jotkut miehet oikein valittaa, että ei kannata tehdä mitään kun pildeä ei saa?

Vierailija
40/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan perheenpää pitäisi olla ilman mitään syytä, pelkän ylemmyydentunnon takia ja koska muuten ei pysty ottamaan vastuuta mistään. "Yhyy yhyy, en ole johtaja, en voi ostaa maitoa käyttämäni tilalle, nainen tule kannustamaan ja aktivoimaan! Nainen, älä ole maskuliinen johtaja joka ymmärtää ostaa maitoa, pukea lapset ja hoitaa hommat muutenkin oma-aloitteisesti- kuin nainen! Minun pitää saada paremmuuttani olla johtaja, niin sitten osaan ostaa maitoa itse! Sitten maskuliinisella johtajuudellani osaan vihdoin ottaa vastuuta kuin nainen!"

Hohhoijaa, olisiko aika nyt laiskan perheenpäämiehen astua alas pallilta ja vain tehdä asiat kunnolla vikisemättä että ilkeä nainen ei anna olla suuri johtaja. Mitään sopeutumista ei moinen vätystely ole vaan päinvastoin joustamatonta itsekkyyttä, josta oikea seuraus on ero. Muutenkin vain persoonallisuushäiriöinen haluaa nimittää itsensä parisuhteessa johtajaksi ja erityisen säälittävää se on sellaiselta, joka ei edes pystyisi itse omilla meriiteillään ja teoillaan siihen asemaan nousemaan. Varsinkin kun nyt ilmeisesti johtajaksi tulee kunhan vain tajuaa reippaasti ja oma-aloitteisesti ostaa uutta maitoa pyytämättä ja pestä itse lapsen hampaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme