Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden miehet tälläisiä

Jepuleises
20.05.2022 |

Ystäväpiirini miehet ovat ilmeisesti samasta puusta, pienin eroavaisuuksin toki ja usein vitsaillaankin, ettei se suhde vaihtamalla parane, vaihtuu vaan vitutuksen aihe.

Esimerkkejä on sokeus lasten rutiineista, vaatetuksesta ja siivouksesta

Elämän normaali ennakointi ja tekemisten/tekemättömyyden seuraukset..

Onko naisissa vain sisäisesti rakennettu asioiden automaattinen hoito, vai miksi tuntuu olevan miehille niin vaikeaa hoitaa asioita, joista on sanottu.

En minäkään jaksa olla räksyttämässä joka ilta samaa rallia "iltapala, iltapesu, yövaatteet ja sänkyyn" - kuka sitä jaksaa kuunnella? Jos jättää sanomatta, niin homma ei hoidu ja tavallisen tyytyväisen lapsen nukkumaanmenoaika venähtää tunnilla ja parhaillaan menee ilman pesuja, syöttöä ja yöpukua sänkyyn..

On ihan paperille kirjattu normaalia arjen touhua, ettei kaikki ole vaan kuullun varassa. Tätä listaa ei tarvitse kirjaimellisesti noudattaa ja se sisältää "noin aikoja", ihan vain päivän tueksi, että tietää milloin syödään ja milloin suurinpiirtein nukutaan.

Yhtenä päivänä testasin taas mitä käy, kun yksinkertaisesti jätän jotain tekemättä olettaen toisen vanhemman ollessa paikalla, niin hän hoitaa yhtä lailla asioita.
Kyse lapsen syöttämisestä ja eritoten siitä, että pitäisi antaa kiinteää ruokaa ja istua pöydän ääressä, eikä vain tumpata tuttipulloa ja jatkaa puhelimen räpläystä. Ja kyllä, olin edeltävinä päivinä sanonut, että lapsemme alkaa olla jo sen verran iso, ettei enää pelkällä maidolla eletä ja pitää syöttää puuroa, pilttiä yms, mitä kyllä kaapista löytyy ja tyyli on vapaa. Lapsi lähes vuoden.

...Jep, lapsi ei syönyt sitten muuta kuin maitoa sinä päivänä.
Tuntuu miehestä muutenkin niin hankalalta syöttää mitään, kun lopettaa heti, jos ei suju. Vaikka kuinka tsemppaan ja kerron että ottaa rauhassa ja laittaa vaikka munakellon soimaan 10 minuutin päähän, että malttaisi nyt s**tana edes sen verran istua lapsensa kanssa pöydän ääressä, niin ei. Ja ihan hyvin lapsi siis syö, toki joidenkin ruokien kohdalla lämpenee hitaasti, mutta yleensä saadaan kyllä useampi lusikallinen syötyä ja mupeltaa itekseen myös leivän känttyrää tai hedelmää samalla.
Ja on yhteisiä ruokahetkiä, jolloin lapsi syö itsekseen meidän seurassa.

Myös ihmettelen sitä, että itse jos keitän kahvia yms, käytän viimeisen tilkan maitoa, niin se rekisteröityy johonkin mieleni sopukkaan ja tiedän hakea kaupasta lisää. Mutta auta armias, jos mies on keittänyt kahvia tai juonut maidot (tai siis jättänyt teelusikallisen pohjat purkkiin, joten minulle ei ole edes tyhjää purkkia pöydällä,jonka voisin naisena huomata ja rekisteröidä maidon olevan loppu), niin sanooko se siitä? Ei. Tuoko se automaattisesti lisää? Ei.

Tiedän, on pienet murheet ja elämässä kaikki niin helvetin hyvin, kun jaksaa näistä napista. Ja kyllä mäkätän aina vähän väliä asioista, ettei ne kasaudu aivorunkoon, joka viimeisen pisaran tippuessa (esim.kengät keskellä kulkuväylää) napsahtaa poikki ja sitten on peto irti.

Ugh, olen puhunut. Voisko joku nyt tulla kertomaan, että hänen mies ei vituta yhtään ja hoitaa hommansa?? Vai onko semmosia olemassa..

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan, että mulla on samantyylinen mies, joka ei mun näkökulmasta osaa ajatella. Se kyllä sanoo ajattelevansa, mutta mulle tää ei oo konkretisoitunu.

Vierailija
2/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, tommosia ne miehet vaan on.

4/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa itsekkäältä, siis miehen toiminta. Eksäni oli kasvatettu siten, että naiset hoitavat kaiken, siksi hän oli laiska, ikuinen poika, 12-vuotiaan tasolla oleva valittaja. Sitä en tiedä miten miehesi on kasvatettu. 

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
5/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oppinut huolehtimaan itse ks asioista eikä hänen tarvitse kun hänellä on varaäiti huolehtimassa.

Vierailija
6/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies hoitaa kotia ja lapsia tasavertaisesti ja usein jopa paremminkin kuin minä. Hän huolehtii lasten mm kausivaatteiden, harrastusvälineiden, lääkkeiden hankinnan ihan omatoimisesti. Ostaa kotiin pesuaineet, ruokatarvikkeita ym. mitä itse en välttämättä huomaa. Tiedän, mulla on huippu mies :)

Vierailija
7/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintonne mukaan miehet ovat kaikki samanlaisia koska olette valinneet miehenne siitä samasta piiristä. Siinä piirissä miehet luonnolisestikin ovat aika samanlaisia koska ovat kasvaneet samanlaisessa kulttuurissa jossa miehen on ollut ihan normaalia olla sellainen.

Jos taas olisitte ottaneet miehenne jostain toiselta paikkakunnalta, toisesta sosiaaliluokasta ja toisesta taustasta niin saisitte hyvin erilaisia miehiä.

Jos mietin omaa kaveripiiriäni ja lähipiiriäni niin meidän miehemme eivät ole keskimäärin tuollaisia. Ja se johtuu ihan vain siitä että olemme valinneet miehemme erilaisten miesten joukosta.

Vierailija
8/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama.

Mutta poikkeuksena edellisiin, hänellä on iso kulli ja kyky käyttää sitä.

Se antaa anteeksi kaikki pikkuvirheet.

Vierailija
9/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun mies ei ole tommonen🤗

Vierailija
10/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuinen, laita paluupostissa äidillensä. Kasvattakoon poikansa, niin että vaimon ei tarvi. Urpojahan nuo tuollaiset on.

Vierailija
11/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on akka juuri tuollainen kuin kuvailit. Miksi kaikki akat ovat tuollaisia?

Vierailija
12/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde viikoksi jonnekin ja anna äijän huolehtia kaikki. Oikeesti, tee se ja jätä äijän vastuulle. Sullakin on oikeus olla vapaalla, kuten äijäsi, joka päivä!

Vierailija
13/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havaintonne mukaan miehet ovat kaikki samanlaisia koska olette valinneet miehenne siitä samasta piiristä. Siinä piirissä miehet luonnolisestikin ovat aika samanlaisia koska ovat kasvaneet samanlaisessa kulttuurissa jossa miehen on ollut ihan normaalia olla sellainen.

Jos taas olisitte ottaneet miehenne jostain toiselta paikkakunnalta, toisesta sosiaaliluokasta ja toisesta taustasta niin saisitte hyvin erilaisia miehiä.

Jos mietin omaa kaveripiiriäni ja lähipiiriäni niin meidän miehemme eivät ole keskimäärin tuollaisia. Ja se johtuu ihan vain siitä että olemme valinneet miehemme erilaisten miesten joukosta.

Olen tehnyt saman havainnon.

Omat ystäväni ovat jääneet elämäni varrelta eri vaiheista, joten he eivät kaikki edes tunne toisiaan. Puolisoiden miehet käyttäytyvät eri tavoin ja he ovat eri taustoista. Yksi on tottunut kotona, että äiti hoitaa kaiken ja ovat muuttaneet suoraan nykyiseen parisuhteeseensa kotoa. Oma puolisoni on omannut pitkän parisuhteen jo ennen minua ja anoppi ei ole elossa, joten hän on oppinut ottamaan vastuun itsestään ja kotitöistä.

Monenlaisia yksilöitä löytyy. Osa on opetellut kantapään kautta ja toiset omaa jo itsessään vastuuntunnon. Osan olen kuullut arvostan een vaimoaan ja tämän kodin hoitoa vasta eron jälkeen.

Vierailija
14/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa 7864580. Yhyy mies ei tee niin kuin nainen haluaa ja ei tee asioita niin kuin nainen määrittelee

Vierailija
15/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nainen on todella monessa kodissa se projektipäällikkö, joka paitsi ennakoi kaikki arjen toiminnat, myös valvoo, että ne toteutuvat, suunnittelee, organisoi, huolehtii... En tiedä, olisiko meillä lapsia viety yhtäkään kertaa hammaslääkäriin tai järjestetty johonkin harrastuksen pariin tai järjestetty yksiäkään synttärijuhlia, jos minua ei olisi.  

Kun minä olen työmatkalla ja mies lasten kanssa kotona, niin mies selaa kännykkää sohvalla ja lapset pelaavat tietokoneella koko päivän sen jälkeen, kun ovat tulleet koulusta eli helposti klo 13-21. Miehen mielestä tämä ei ole ongelma.

Nukkumaanmenoajoista mies sentään itse iltaunisena pitää kiinni, mutta ruokailu on mikrolämmintä lihapiirakka tai iltapalalla hän nostaa pöytään leipäpussin ja margariinirasian, ja lähtee itse selaamaan puhelinta tai saunaan. 

Hyvä esimerkki on lasten passinhankinta. Minä olen kesken työpäivän kuskannut lapset passikuvaan, täyttänyt hakemukset verkossa ja sitten selvittänyt kohtuullisen pitkän aikaa, että milloin on sellainen päivä, että pystymme menemään useiksi tunneiksi lasten kanssa poliisiasemalle jonottamaan arkipäivänä niitä passeja. Vai olisiko järkevämpää, että järjestän vapaata itselleni töistä ja lapsille koulusta, ja ajan johonkin 100 km päähän pienemmälle poliisiasemalle kenties jonottamaan hiukan lyhyemmän ajan. Ihan hirveä ruljanssi ja suht kiireistä työtä tekevänä todella vaikea järjestää. Mies on välillä ärtyneenä kysellyt, että eikö asiaa jo ole hoidettu, kai me päästään kesällä reissuun, mutta pientä elettäkään hän ei ole tehnyt, että itse esimerkiksi ottaisi vapaata ja lähtisi lasten kanssa neljäksi tunniksi jonottamaan poliisiasemalle. Hänelle ei varmaan ole käynyt edes mielessä, että se olisi mahdollista.  

Vierailija
16/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen lopettanut esimerkiksi kenkien ostamisen pois omalta kontoltani. Pidän huolta omista tavaroistani ja ostamani lenkkarit ja talvikengät yleensä kestää kaksi, kolme vuotta ja satsaan näihin, kun liikumme paljon.

Mies pilaa lenkkarinsa ihan vain huolimattomuuttaan. Ei ymmärrä minkälainen on oikeankokoinen kenkä. Ei ymmärrä avata ja solmia kengännauhoja. Lopputulemana linttaan poletut lenkkarit, joista kantapään noustessa kuluu muovit esille ja alle vuoden käytöllä ovat roskiskamaa.

Ei tunnu menevän perille myöskään, että kaappien ovet on sitä varten että ne pidetään kiinni. Vituttaa liukuovikaapit mitkä jätetään auki ja kissat käy syömässä kenkiin reikiä. Eihän se miestä harmita. Heippalappuja on tullut jätettyä, kun ei mene perille. Se hiertää eniten, kun joudun itse lähtemään aikaisemmin töihin, niin kotiin paluu on aina yhtä ihanaa kun ne kaksi asiaa mitä toivot hänen tehneen lähtiessään, ei ole toteutunut. Ja kyllä. Voin tehdä ne itse lähtiessäni, mutta miehen tarvitsee kuitenkin kaivemma takkia ja avaimia ja aivonrippeitä kuitenkin siitä liukuovikaapista yms. lähtöni jälkeen.

Vierailija
17/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuon tyyppisiä miespuolisia perhelisiä suvussani ,en ystävä en tuttava piirissäni?Omaa miestä ei ole.

Vierailija
18/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
19/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikki miehet on tietysti samanlaisia.

Vierailija
20/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei kasvateta ajattelemaan ketään muita kuin itseään.

Siksi ne on tuollaisia.

Naisvihat vielä siihen päälle, niin soppa on valmis.

Sinuna dumppaisin miehen helvettiin, muuten lapses saa tuon mallin ja jatkaa sitten aikuisena samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän