Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?
Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.
Kommentit (266)
Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.
Eihän se mies ole raskaana niin miten se naisen raskaus tuohon vaikuttaa? Onko kyse siitä että mies ei saisi käydä kun nainen ei käy?
Mies on vähän sekaisin uudesta elämäntilanteesta. Kyllä se siitä.
Nainen raskaana, ja mies remppaa kaiken aikansa. All men are pigs!
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.
Pitääkö miehellä olla vielä kaulapanta ja hihna kaulassa että nainen pääsee hallitsee vielä paremmin? Kauheasti naiset vaativat tasa-arvoa mutta samaan aikaan vaativat että saavat hallita miehiä
Mikä raja? Se, mikä on vaimolle ok vai se mihin mies suostuu? Tuo on käsittääkseni melko yleinen riidanaihe ja puolisoiden käsitykset kohtuudesta voivat erota hyvinkin paljon. Et voi pakottaa toista omalle kannallesi, viime kädessä voit vaan valita onko alkoholinkäyttö niin iso ongelma että olet sen vuoksi valmis eroamaan. Minusta ei kuulosta siltä, mutta teet omat päätöksesi itse.
Ei ole kivaa tuollainen, ymmärrän sinua täysin. Lapsen saaminen on yhteinen asia. Mielestäni raskausaika ja vauvavuosi tulisi rauhoittaa iltamenoilta, toki silloin tällöin voi käydä tuulettumassa. Tosi surullista ettei puolisosi halua olla kotona tukena ja seurana.
Taitaa olla jälleen tapaus että nainen on huijannut miehen isäksi valehtelemalla ehkäisyn hoidosta
Ollaan molemmat nelikymppisiä elämää nähneitä, kummallakin ihan tarpeeksi monta ryssittyä nuoruuden suhdetta taustalla. Kyse ei siis ole siitä, etteikö mies olisi saanut elämässään kokea ja sekoilla, suhteessammekin molemmilla aina ollut tilaa ja vapautta, taustalla molemminpuolinen luottamus ja avoimuus kaikissa tilanteissa. Onko nyt kuitenkaan liikaa vaadittu, että mies edes vähentäisi baarireissuja silloin, kun puoliso on raskaana??
Tuo sama meno jatkuu sittenkin, kun lapsi on syntynyt. Olen pahoillani puolestasi. Voithan vielä yrittää jutella miehen kanssa, mutta epäilen, että mies aktiivisesti haluaa lopettaa teidän suhteen.
Taas yksi luuserimies. Ei kasvanut aikuiseksi. Toivottavasti lapsen tulo kasvattaa, saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mies ole raskaana niin miten se naisen raskaus tuohon vaikuttaa? Onko kyse siitä että mies ei saisi käydä kun nainen ei käy?
Mies on omalla toiminnallaan saattanut naisen raskaaksi. Nyt on syntymässä uusi elämä ja pitäisi opetella ottamaan huomioon muutakin kuin oma napa. Luonto on suunnitellut ihmisen raskausajan pitkäksi että elämänmuutokseen ehtii valmistautua - onko se baariin pakeneminen hyvää valmistautumista vai olisiko parempi viettää aikaa puolison kanssa?
Sinä olet luopunut ystävistä, harrastuksista, jne ja elät vain miehen kautta? Parisuhteessa ei saa olla mitään omaa ja aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa ilman puolisoaan? Kateellinen? Mustasukkainen?
Naiselle iski vauvakuume ja nainen hankkiutui raskaaksi ja alkaa kiukuttelemaan kun mies ei lopettanut elämäänsä ja alkanut naisen täysipäiväiseksi palvelijaksi
No antaa juotsa nyt, ettei ala juosta lapsen syntymän jälkeen. Ei kai teidän molempien tarvitse kärsiä siitä raskausdesta.
Kiitos myötätunnosta!
Mies on meistä kahdesta se, joka tätä lasta enemmän halusi, joten ei tarvinnut todellakaan ketään huijata yhtään mihinkään. Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kivaa tuollainen, ymmärrän sinua täysin. Lapsen saaminen on yhteinen asia. Mielestäni raskausaika ja vauvavuosi tulisi rauhoittaa iltamenoilta, toki silloin tällöin voi käydä tuulettumassa. Tosi surullista ettei puolisosi halua olla kotona tukena ja seurana.
Jos lapsen saaminen on yhteinen asia niin milloin naiset alkavat kuuntelemaan miehen mielipidettä koska niitä lapsia hankitaan?
Tuota on kestänyt kuitenkin jo ennen raskaaksituloasi, että mies viettää viikonloput baarissa?
Oliko silloin ok sinulle ja pääsitkö mukaan edes joskus?
Mielestäni parisuhteessa pitää kumppanin olla etusijalla, ei baarittelun. Ei tarkoita että "ei koskaan saa käydä missään", tajuatte pointin.
Keskustelkaa tilanteesta ja kerro huolesi, kerro mitä tarvitset.
Älä "ole ok" asian kanssa, jos et ole.
Aikuinen mies tajuaa tämän, lapsimies ei. Toivottavasti ei käy niiku mulle aikoinaan, että reissut jatku ihan samaan tahtiin, kun lapsi oli syntynyt. Plus, lisäksi vielä yöllisiä salaa lähtemisiä, kun olin jo nukkumassa.
Eipä olla enää yhdessä.
Vaikka nainen sen lapsen kantaa ( koska pakko) , niin yhtä paljon se raskaus on miehen asia.
Huhuu?