Minkälainen ihminen seuraa jääkiekkoa?
En ole koskaan ymmärtänyt mikä ihme siinä jääkiekossa viehättää. Aikuiset miehet painavat tukkaputkella mustan kiekon perässä ja ajelevat toisiaan laitaan niin että veri lentää ja jos ei muuten saada veriorgioita käyntiin niin sitten lyödään toisia pelaajia turpaan. Minkälainen ihminen viehättyy tällaisesta ja miten ihmeessä moinen saasta on päässyt kasvamaan loputtoman hypetyksen aiheeksi?
Kommentit (89)
No, jos ei olis seuraajia niin kannattaisko pelatakaan? Meillä koirakin asettuu telkun ääreen lätkää katsomaan...
No minä olen keski-iän kynnyksellä oleva lapseton nainen, asun ulkomailla, harrastan urheilua muutenkin kuin penkillä ja yliopistossa tutkin aikanaan urheilun vaikutusta yhteiskuntaan. Se on nimittäin paljon suurempi kuin "sinkoilu kumilätkän perässä" tai "äijät örisee katsomossa". 95 oli pikkulikalle iso juttu ja niinpä jääkiekko tuo edelleen iloa. Ei se sen kummallisempaa ole. Kai elämässä pitää tehdä sitä mitä tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä päivä on pyhitetty jääkiekolle ja nautin pelien seuraamisesta! Ap:n aloitus on nolo ja pidän häntä rajoittuneena henkilönä, jolla ei itsellään ole oikein mielekäs elämä.
Puhut itsestäsi : D D D
Mikäs järjen jättiläinen h y m i ö i n e e n tässä kommentoi? Äitis oli kun sua teki.
En ymmärrä. En ole ikinä katsonut, ei voisi vähempää kiinnostaa. Hermot tahtoo myös mennä siihen huutoselostukseen. Eikö mun pitäisi periaatteessa olla kiinnostunut, olen kuitenkin yli nelikymppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä päivä on pyhitetty jääkiekolle ja nautin pelien seuraamisesta! Ap:n aloitus on nolo ja pidän häntä rajoittuneena henkilönä, jolla ei itsellään ole oikein mielekäs elämä.
Puhut itsestäsi : D D D
Mikäs järjen jättiläinen h y m i ö i n e e n tässä kommentoi? Äitis oli kun sua teki.
Paula Vesala olisi sanonut hänelle: "Tiiäks mitä äitis teki ku se teki sua?"
Eihän kaikki ole kiinnostuneet seksistäkään. Eivät ymmärrä, eivät ikinä harrasta, ei voisi vähempää heitä kiinnostaa, heillä hermot tahtoo mennä siihen huutoon, vaikka periaatteessa heidän pitäisi olla kiinnostuneita mutta ei.
Minä taas pidän jääkiekosta ja seksistä.
Mm-jääkiekossa on jotain perinteistä, legendaarista ja osittain ihan järjetöntä ja juuri siksi niin mahtavaa tunnelmaa. Kyllä minä ihan normaalina akateemisena töissä käyvänä henkilönä katson mm-kisoja vuodesta toiseen. Muuten en erityisesti seuraa esim SM-liigaa tai änäriä mutta ihan ok niitäkin pelejä on katsoa toki.
Kyse on mm-kisojen osalta enemmän kulttuurista, perinteistä, suomalaisuudesta, tutusta ja turvallisesta mutta viihdyttävästä asiasta, sellaisesta joka yhdistää suomalaisia erilaisia ihmisiä kerran vuodessa.
Ennemmin kysyisin miten jaksaa innostua vuodesta toiseen. Onhan tota tullut seurattua joo vuodesta toiseen. Jonain vuosina enemmän toisina vähemmän. Oikeasti viime vuosina koronan ja nyt sodan myötä olisihan nämä voinu hyvin kuopata. En jäisi kaipaamaan. 4v väli sopisi hyvin...
Luojan kiitos jaksan yhä kiinnostua erilaisista asioista. Siitä johtuen minulla ei ole niin paljoa valitettavaa omassa elämässäni. Elämä on hyvää ja jääkiekko on jännittävää seurata. Katsotaan molemmat pelit yhdessä mieheni kanssa, kommentoidaan, huudetaan, protestoidaan ja kannustetaan. Käydään kohta lenkillä ennen pelejä ja haetaan kisakatsomoon sipsejä ja pari olutta.
Esimerkiksi tällainen lähes kuusikymppinen heteromieshenkilö joka alkoi seuraamaan jääkiekkoa jo 12 vuotiaasta asti ja on siitä asti ollut intohimoinen katsoja.
Opistotasoisen koulun käynyt, vakituisessa ansiotyössä käyvä, veroja maksava ja velaton. Neljät ylinopeussakot elämänsä aikana maksanut, muuten en ole poliisin kanssa joutunut tekemisiin. Armeijan käynyt ajallaan, yksi jo aikuinen lapsi, lasten lapsia odotellessa.
Mitä vielä? On kuusinumeroiset osake ja rahastosalkut, sijoitusasunto.
Harrastan kuntoliikuntaa, ei merkittävää ylipainoa.
Ei tatuointeja eikä lävistyksiä. En ole sekaantunut sen paremmin uskontoon kuin politiikkaankaan. Pikku poikana tapahtunutta yhtä nyrkkitappelua lukuunottamatta en ole väkivaltaiseen käytökseen koskaan sortunut.
Oluen juon kun on sen paikka muuten en hirveästi alkoholilla läträä enkä muillakaan päihdyttävillä aineilla.
Tupakkaa en ole koskaan polttanut.
Eli muun muassa tällainen henkilö tykkää katsoa ja seurata jääkiekkoa, niin kuin ap tuossa ensimmäisessä viestissään ihmetteli että millaiset henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Suomi-Ruotsi peliä seurasi 2,5 miljoonaa katsojaa ja oli tähän mennessä eniten katsojia kerännyt TV-lähetys. Niin että aika monenlaiset ihmiset seuraavat. Urheilusta tykkäävät seuraavat.
Katsojia oli 1,5 miljoonaa keskimäärin...
MITENKÄHÄN NUA KATSOJA MITTAUKSET TEHDÄÄN KAS KUN EI 6 MILJOONAA KATSOJAA. KALLISTA HUMPUUKIA VERO VAROIN.
En ole koskaan ymmärtänyt Joku voittaa tänä vuonna, toinen seuraavana. Mikään ei muutu ja voitoilla tai häviöillä ei ole mitään todellista merkitystä.
Hauskaa leikkiä osallistujille, mutta ei sen kummempaa. Synnyttää joissain alkeellista heimonationalismia, josta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Hyvin harvoin jääkiekossa kyllä vedetään ketään turpaan.. :D Miksi täällä palstalla yritetään usein olla niin 'hienoa' ja haukkua kaikki wt:ksi, mistä ei vain itse tykkää? Tai sitten kaikki on tyhmiä, jotka kehtaa! pitää jostain mistä itse ei pidä.
Jääkiekko on Suomessa seuratuin/näennäisesti suosituin urheilulaji ja Suomi on voittanut siitä kultapokaaleja. Urheilua arvostetaan maailmalla ja jääkiekon katsojat haluavat olla ylpeitä Suomen suorituksista, kuten nyt yleensä urheilufanit missä hyvänsä maassa.
Kapakoissakin eilen katsottiin joukolla lätkää.
Lätkä jos mikä tuo suomalaisia yhteen juhlimaan taikka seurustelemaan.
Katso kun torilla juhlitaan, niin näet minkälaisia ihmisiä lätkää katsoo.
En kato jääkiekkoa.Mutta kun havaitsen miehrni kattovan niin toivon salaa että suomi häviää.
Eikö ap samalla vaivalla voisi haukkua kaikki joukkueurheilulajit? Tai miksi rajoittaa joukkueurheiluun, ap voisi haukkua kaikki urheiluun liittyvät asiat, niin yksilöurheilijat kuin kannustajatkin. Ja kun ajattelee urheilua seuraavat ihmiset globaalisti verrattuna urheiluun negatiivisesti suhtautuvat ihmiset, niin ap on selkeästi vähemmistössä mielipiteineen.