Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö leffassa/konsertissa/tms, vaikka itseä ei kiinnostaisi?

Vierailija
23.06.2023 |

Olin viimeksi eilen katsomassa elokuvaa, joka ei kiinnostanut lainkaan. Mutta kaveri ehdotti, ja oli kivaa viettää aikaa kaverin kanssa. Kerroin tästä etukäteen työkaverille, joka ihmetteli, miksi menen katsomaan jotain, mitä en itse halua nähdä. Hämmennyin hiukan, koska itse olin pitänyt itsestäänselvyytenä, että joskus leffaan, teatteriin tai keikalle mennään kaverin seuraksi.

Ymmärrän hyvin sen, että jos rahat ovat tiukoilla, pitää valita tarkasti se vuoden ainoa keikka tms. Nyt yritän itse saada lippuja Taylor Swiftin Tukholman keikalle, koska kaverit haluavat mennä. Se varmasti on useamman sadan euron reissu, ja vähissä rahoissa en sinne lähtisi. Mutta nyt lähden, vaikken osaa nimetä häneltä kuin ehkä kolme biisiä.

Itse saattaisin pitää vähän töykeänäkin sitä, jos kaveri ei suostuisi minun seurakseni johonkin minua kiinnostavaan kulttuuririentoon, mutta selvästi makuja on monia!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä tullut käytyä, kavereilla on tosin melko sama maku leffojen ja musiikin suhteen.

Vierailija
2/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en. Miksi laittaisin rahoja johonkin sellaiseen mikä ei kiinnostaa yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen useinkin kaverin seuraksi esim. katsomaan leffaa, joka ei etukäteistietojen perusteella juurikaan kiinnosta. Mutta: joskus voi tulla positiivisiakin ylläreitä. Tosin käyn usein yksinkin leffassa, varsinkin, jos on joku todella kiinnostava, niin voi silloin keskittyä täysillä siihen.

En myöskään täysin ymmärrä näitä, joille jostain leffasta on hirveän tärkeää tietää etukäteen kaikki, ketkä siinä näyttelevät jne. ja sitten puntaroidaan ihan hirveän tarkkaan, että mennäkö vaiko eikö mennä. 

Vierailija
4/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en. Miksi laittaisin rahoja johonkin sellaiseen mikä ei kiinnostaa yhtään?

Itse ajattelen siinä laittavani rahaa siihen kaverisuhteeseen, ei siihen Fast & Furious X:n tai mihin milloinkin. Kaveri haluaa seuraa ja minä haluan olla mukana hänelle tärkeissä jutuissa. Olen itse keskituloinen ja perheetön, joten rahallisesti ei kirpaise. Sitten en lähtisi, jos olisi viimeiset rahat kyseessä.

Ap

Vierailija
5/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muutenkin elämässä tapana, että haluat kovasti miellyttää muita ihmisiä? Ehkä työkaverisi yritti kommentillaan vähän herätellä sua ajattelemaan asiaa.

Itselleni olisi aivan utopistinen ajatus lähteä vain kavereiden mieliksi ulkomaille katsomaan jotain artistia, joka ei itseäni edes kiinnosta, ja vieläpä maksaa tuosta itse! Mutta toimiiko tuo homma myös toisin päin, eli lähteekö sun kaverit samalla tavalla vastavuoroisesti sinun seuraksesi?

Vierailija
6/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla muutenkin elämässä tapana, että haluat kovasti miellyttää muita ihmisiä? Ehkä työkaverisi yritti kommentillaan vähän herätellä sua ajattelemaan asiaa.

Itselleni olisi aivan utopistinen ajatus lähteä vain kavereiden mieliksi ulkomaille katsomaan jotain artistia, joka ei itseäni edes kiinnosta, ja vieläpä maksaa tuosta itse! Mutta toimiiko tuo homma myös toisin päin, eli lähteekö sun kaverit samalla tavalla vastavuoroisesti sinun seuraksesi?

Lähtevät kyllä! Tykkään esim pakohuoneista paljon enemmän kuin kaverit. Ne ovat aika kalliita, mutta tänäänkin mennään. Myös leffassa ja teatterissa ovat tulleet mukaan.

Vierailija
7/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtevät kyllä! Tykkään esim pakohuoneista paljon enemmän kuin kaverit. Ne ovat aika kalliita, mutta tänäänkin mennään. Myös leffassa ja teatterissa ovat tulleet mukaan.

Okei, no hyvä jos homma toimii teidän kaveripiirissä vastavuoroisesti. Aika paljon rahaa tietty kuluu, jos ns. joutuu monta kertaa vuodessa, kuukaudessa tai viikossa maksamaan tuollaisista aktiviteeteista, mutta jos teillä kaikilla rahat riittää eikä kukaan koe, että tuo olisi rahan (tai vapaa-ajan) heittämistä hukkaan, niin mikäs siinä.

Itse taas tykkään olla vapaa-ajallani enimmäkseen yksin ja harkitsen myös tarkkaan, mihin rahani käytän, vaikka ylimääräistä rahaa onkin. Rehellisesti sanottuna yksikään kaverisuhde ei ole minulle niin tärkeä, että toimisin kuten teidän kaveriporukka, mutta ihmiset on erilaisia.

Vierailija
8/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan sen juuri pitää mennä, vastavuoroisesti. Tärkeintä mielestäni on ne yhteiset kokemukset ja muistot, oli sitten kyse ystävyys tai parisuhteesta.

Ihmiset on nykyään ihan järkyttävän itsekeskeisiä ja empatiakyvyttömiä. Jos ihminen ajattelisi joka tilanteessa vain sitä, mitä hän itse siitä hyötyy, niin ei taitaisi paljon jäädä kavereita ympärille.

Vierailija
9/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ankeaa, jos kaikki suostuisivat lähtemään vain omiin suosikkeihinsa.

Vierailija
10/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttää myös se, jos isommassa kaveriporukassa yksi ei suostu tulemaan mukaan vaikka juuri leffaan, eikä kyse ole rahapulasta. Tai ei ehkä ärsytä, mutta tulee sellainen olo, ettei kyseinen ihminen halua tehdä lainkaan kompromisseja. Onko oikeasti hirveä uhraus laittaa se 2 tuntia ja 15€ yhteiseen aikaan? Siinähän kuitenkin voidaan vaihtaa myös kuulumisia ja tehdä muutakin samalla.

Vierailija
11/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo kiinnostaa kokemuksina, vaikka ei täysin ole omaa juttua.

Jos jokin ei kiinnosta niin eihän silloin mitään fiilistäkään ole.

Vierailija
13/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin päin että en käy leffassa/konsertissa/tms, vaikka itseä kiinnostaisi ja haluaisin. Syy ja syyllinen on raha sillä ne yleensä maksaa ja paljon.

Vierailija
14/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa kaupungissa olevaa suht lyhyttä parin tunnin leffaa voin mennä katsomaan kaverin kanssa vaikkei niin kiinnostaisi. Ei mene kuitenkaan paljoa vaivaa, aikaa tai rahaa. Toisessa kaupungissa järjestettävään isoon ja kalliiseen konserttiin en menisi. Koska siihen menisi aivan liikaa rahaa, aikaa ja vaivaa. Ehkä raja on muutenkin joku max pari kolme tuntia ja max muutama kymppi jos ei tapahtuman sisältö kiinnosta. En menisi mitään neljän tunnin leffaa katsomaan tai vaikka 70e maksavaa konserttia vaikka se olisi kotikaupungissa.

Vierailija
15/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hinnasta ja siitä kuinka vähän ko. tapahtuma kiinnostaisi. Esim. jollekin satojen eurojen reissulle katsomaan Taylor Swiftiä en kyllä todellakaan lähtisi. Sen sijaan voisin lähteä katsomaan tutun tuttujen bändiä jolta olen kuullut kaksi biisiä, jos liput on vaikka 7 e. Tai jollekin ilmaisfestareille joiden esiintyjiä en tunne, mutta joiden joukossa todennäköisesti on sellaisia jotka minuakin kiinnostavat. Punkfestareille taas en lähtisi vaikka maksettaisiin. Eli jos musiikkityyli on sellainen josta lähtökohtaisesti en pidä, niin tuskin lähtisin, mutta jos suhtautuminen on pikemminkin neutraali ja seura hyvää, voin lähteä. Elokuvissa en käy käytännössä koskaan, joten en lähtisi katsomaan elokuvaa, joka ei kiinnosta.

Vierailija
16/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
17/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kanssa kyllä. Puolin ja toisin tehdään juttuja mitkä ovat toiselle tärkeämpiä tai kiinnostavampia kuin toiselle. Tietysti on sitten myös juttuja mitä voi tehdä ihan yksin tai kavereiden kanssa., mutta aika ankeaa olisi jos koskaan ei tekisi mitään toisen "hyväksi".

Vierailija
18/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Käyn vain konserteissa, jotka kiinnostavat minua itseäni ja niissä käyn yksin. Leffoissa en käy yksin enkä seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan