Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille
Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.
Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.
Kommentit (1001)
Aikuiset häät ei ole lapsivihamielisyyttä vaan yksi häiden tyyli. Itse tykkään lapsista ja juhlista. Järjestön monenlaisia juhlia ja lapsille kaikkea kivaa vava. Teinit on aina innoissaan DJ hommissa yms. Ja se on kivaa. Mutta järjestän myös aikuisbileitä. Ne on eri tyylisiä, vaikka ei niissä mennä K18 puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että nykyään tuo "perheineen" ilmaisukin on aika kehno. Perheitä kun on niin monenlaisia. On minun, sinun ja meidän lapset. Kuka laskee kenetkin perheekseen. Saman katon alla asuvien määräkin vaihtelee, koska monessa perheessä asuu x määrä lapsia y osan viikkoa ja z määrä lapsia n osan viikkoa. Minusta tuo "perheineen" sopii joulutervehdykseen: perheeksi voi sitten lukea koko poppoon.
Itse esimerkiksi olisin kovin hämmästynyt jos saisin kutsun "perheineni". Öö, meillä asuu nuorin tyttäreni, mutta perhettä ovat myös vanhempi tyttäreni avomiehensä kanssa sekä puolisoni aikuiset lapset ja heidän kumppaninsa ja lapsensa. Itse asiassa laajasydämisenä lasken perheeseeni vielä äitini ja veljeni sekä minun ja puolisoni ex-puolisot, koska tämä koko porukka istuu meidän joulupöydässä, esimerkiksi. Mutta kaiketi tuo kutsu tarkoittaisi meitä saman katon alla asuvia. Tosin toi mun kuopuskin on jo aika paljon poikakaverinsa luona öitä.
Perheineen tarkoittaa YDINperhettä, ei veljen kaiman kummin siskon veljen vaimoa Marja-Liisaa..
Jos samassa taloudessa asuu useita perheitä, silloin perheet on eroteltu kutsussa.
esimerkiksi 1
Meikäläisen perhe, johon kuulii Matti ja Maija sekä Liisa (alaiköinen) ja liisan sisko Marjatta Mäkinen omana perheenään sekä isoäiti Liisa Lillukka.
Tällöin kutsussa Meikäläisen perhe tarkoitetaan Mattia, Maijaa, Liisaa ja Marjattaa.
Jos myös Marjatta perheineen kutsutaan, kirjoitetaan kutsuun Meikäläisen ja Mäkisen perheet
Jos isoäiti pyydetään, kutsussa mainitaan perheet ja isoäiti.
Häistä nauttii ihan eritavalla kun on liikkeellä pariskuntana eikä perheenä.
Veljeni häissä oltiin koko perheenä pari kuukautta sitten, viime viikolla oltiin kahdestaan ystäväni häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva jos saisi kutsun, jossa erikseen sanotaan että vain kuoressa nimetyt henkilöt. Epäilisin, että minua pidetään höhlänä.
Ja arvelet, että ihan vain sinua varten vain sinun saamaasi kutsuun olisi liitetty tuo teksti? Ymmärtänet, että teksti on sama jok'ikisessä kutsussa, ja se voi ensisijaisesti koskea vaikka jotain huonosti käyttäytyvää sukulaista, jonka puoliso on kuitenkin tervetullut. Kaikissa juhlissa huonosti käyttäytyvä alkoholisti tulee nyt ensinnä mieleen.
Jokainen ymmärtää, jos kirjekuoressa lukee Maija Meikäläinen, että vain Maija on kutsuttu. Ei siinä tarvita mitään vain merkintää, miksi lapsien kohdalla pitäisi lukea vastaavaa.
Ja aivoilla varustettu ei jätä sitä informaatiota vain kuoren varaa.
Se on niin nähty, ettei kaikki tajua viedä lapsia kotiin siinä vaiheessa kun alkoholi alkaa virrata. Toinen vanhemmista haluaa tottakai juoda "muutaman". Todella vaivaannuttavaa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat häät ovat suomalaista pihistelyä. Haluttaisiin juhlia, mutta mielellään jäädä tulopuolelle, 1 hklö vastaan yksi lahja, jos kutsutun puolisoa ei kehdata karsia, niin sitten ainakin lapset.
Muualla maailmassa en vastaavaan itaruuteen ole törmännyt, vaan häät ovat rakkaiden ja tärkeiden ihmisten yhteinen juhla.
Juhlat joissa lapset on mukana ovat hengeltään ja sisällöltään erilaiset kuin juhlat, joissa lapset eivät ole mukana. Ja hääpari saa ihan vapaasti päättää, kummanlaiset juhlat haluavat. Rahan kanssa sillä harvoin on mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat häät ovat suomalaista pihistelyä. Haluttaisiin juhlia, mutta mielellään jäädä tulopuolelle, 1 hklö vastaan yksi lahja, jos kutsutun puolisoa ei kehdata karsia, niin sitten ainakin lapset.
Muualla maailmassa en vastaavaan itaruuteen ole törmännyt, vaan häät ovat rakkaiden ja tärkeiden ihmisten yhteinen juhla.
Viimeiset häät, missä olen ollut alkoivat klo 17 kirkossa, sen jälkeen hääpaikalle, malja, päivällinen pöytiin tarjoiltuna jälkiruokineen ja puheineen kesti lähemmäs 21. Sen jälkeen aloitti orkesteri ja tanssia ja vapaata seurustelua. Osa vieraista(kavereita, tarjoilijat ja keittiöhenkilökunta)) oli kutsuttu juhlimaan orkesterin aloittaessa. Juomia vapaasti tarjolla. Puolen yön jälkeen sai yöpalaa. En usko, että juhlat olisivat olleet lapsiystävälliset. Hintaa en uskalla edes arvailla, mutta epäilen että ei tainnut 200/vieras riittää. Päivällisellä 120 ja yhdeksän jälkeen 30 lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että nykyään tuo "perheineen" ilmaisukin on aika kehno. Perheitä kun on niin monenlaisia. On minun, sinun ja meidän lapset. Kuka laskee kenetkin perheekseen. Saman katon alla asuvien määräkin vaihtelee, koska monessa perheessä asuu x määrä lapsia y osan viikkoa ja z määrä lapsia n osan viikkoa. Minusta tuo "perheineen" sopii joulutervehdykseen: perheeksi voi sitten lukea koko poppoon.
Itse esimerkiksi olisin kovin hämmästynyt jos saisin kutsun "perheineni". Öö, meillä asuu nuorin tyttäreni, mutta perhettä ovat myös vanhempi tyttäreni avomiehensä kanssa sekä puolisoni aikuiset lapset ja heidän kumppaninsa ja lapsensa. Itse asiassa laajasydämisenä lasken perheeseeni vielä äitini ja veljeni sekä minun ja puolisoni ex-puolisot, koska tämä koko porukka istuu meidän joulupöydässä, esimerkiksi. Mutta kaiketi tuo kutsu tarkoittaisi meitä saman katon alla asuvia. Tosin toi mun kuopuskin on jo aika paljon poikakaverinsa luona öitä.
Perheineen tarkoittaa YDINperhettä, ei veljen kaiman kummin siskon veljen vaimoa Marja-Liisaa..
Jos samassa taloudessa asuu useita perheitä, silloin perheet on eroteltu kutsussa.
esimerkiksi 1
Meikäläisen perhe, johon kuulii Matti ja Maija sekä Liisa (alaiköinen) ja liisan sisko Marjatta Mäkinen omana perheenään sekä isoäiti Liisa Lillukka.Tällöin kutsussa Meikäläisen perhe tarkoitetaan Mattia, Maijaa, Liisaa ja Marjattaa.
Jos myös Marjatta perheineen kutsutaan, kirjoitetaan kutsuun Meikäläisen ja Mäkisen perheet
Isoäidille lähetetään oma kutsu ;) oletan hänet täysi-ikäiseksi.
Itse olen saanut kaksi kutsua vain vanhempien nimillä, joten olen varmistanut, että onko kyseessä lapsettomat häät. Molemmilla kerroilla on tullut hämmentynyt: ei tietenkään! Koko perhe on kutsuttu!
Eli ei nämä aina ole niin selviä asioita kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esimerkiksi 1
Meikäläisen perhe, johon kuulii Matti ja Maija sekä Liisa (alaiköinen) ja liisan sisko Marjatta Mäkinen omana perheenään sekä isoäiti Liisa Lillukka.Tällöin kutsussa Meikäläisen perhe tarkoitetaan Mattia, Maijaa, Liisaa ja Marjattaa.
Ei tarvitse, jos samassa taloudessa asutaan. Toki voi kaikille kolmelle lähettää myös erilliset kutsut. Tai vain sille, jonka kutsuu..
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut kaksi kutsua vain vanhempien nimillä, joten olen varmistanut, että onko kyseessä lapsettomat häät. Molemmilla kerroilla on tullut hämmentynyt: ei tietenkään! Koko perhe on kutsuttu!
Eli ei nämä aina ole niin selviä asioita kaikille.
Niin hyvä tarkastaa, jos ei tiedä ja ole varma, ymmärtääkö kutsun lähettäjä edes etikettiä.. Monet häät on ihan kotikutoisi, jossa hääpari ja sukulaiset on edellis4t päivät tehnyt syötävää, joten etiketilläkäönnei niin väliä, saattaa tulla jopa ihan vain suullisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esimerkiksi 1
Ei tarvitse, jos samassa taloudessa asutaan. Toki voi kaikille kolmelle lähettää myös erilliset kutsut. Tai vain sille, jonka kutsuu..
Kyllä se vain tapoihin kuuluu, että ydinperhe on kokonaisuus, ja jos sen lapset kutsutaan, merkitään perh. ja muille samassa taloudessa asuville aikuisille lähetetään oma kutsu, jopa sen ydinperheen 18 täyttäneelle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähinnä ihmettelen, järjestääkö joku oikeasti nykyään enää häitä johon lapset on tervetulleita ? Itse en edes tunne ystävieni lapsia. Eivätkä he minun. Aion pitää lapsettomat häät. Todella vaivaannuttavaa nähdä ystäviäni perheenä toimimassa kun en 30 vuoteen ole niin tottunut näkemään. Omat ja miehen lapset tulee häihin ja veljeni lapset ja muuten lapsettomat.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki pidä lapsista ja hyvin moni ihminen pitää vain omista lapsistaan. Itse pidän lähinnä omista, mieheni ja veljeni lapsista . Muita lapsia en oikein tunne eikä kyllä kiinnosta tutustuakaan, hyvin moni lapsi on saatanan tylsä, äänekäs ja tyhmä enkä voi sietää sellaista.
Ihan samanlaisia ne snunkin lapset on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa en vastaavaan itaruuteen ole törmännyt, vaan häät ovat rakkaiden ja tärkeiden ihmisten yhteinen juhla.Juhlat joissa lapset on mukana ovat hengeltään ja sisällöltään erilaiset kuin juhlat, joissa lapset eivät ole mukana. Ja hääpari saa ihan vapaasti päättää, kummanlaiset juhlat haluavat. Rahan kanssa sillä harvoin on mitään tekemistä.
Oman kokemuksen mukaan tämä ei mene näin. Olen ollut häissä lukuisia kertoja, tosin vain kolmet häät niistä ovat olleet lapsettomat. Juhla ei ole millään tavoin eronnut siitä, mitä se on ollut niissäkin häissä, joissa on ollut lapsia vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva jos saisi kutsun, jossa erikseen sanotaan että vain kuoressa nimetyt henkilöt. Epäilisin, että minua pidetään höhlänä.
Ja arvelet, että ihan vain sinua varten vain sinun saamaasi kutsuun olisi liitetty tuo teksti? Ymmärtänet, että teksti on sama jok'ikisessä kutsussa, ja se voi ensisijaisesti koskea vaikka jotain huonosti käyttäytyvää sukulaista, jonka puoliso on kuitenkin tervetullut. Kaikissa juhlissa huonosti käyttäytyvä alkoholisti tulee nyt ensinnä mieleen.
Jokainen ymmärtää, jos kirjekuoressa lukee Maija Meikäläinen, että vain Maija on kutsuttu. Ei siinä tarvita mitään vain merkintää, miksi lapsien kohdalla pitäisi lukea vastaavaa.
Ja aivoilla varustettu ei jätä sitä informaatiota vain kuoren varaa.
Todellakin jättää. Katsos älykkäille ihmisille ei tarvitse rautalangasta vääntää asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa en vastaavaan itaruuteen ole törmännyt, vaan häät ovat rakkaiden ja tärkeiden ihmisten yhteinen juhla.Juhlat joissa lapset on mukana ovat hengeltään ja sisällöltään erilaiset kuin juhlat, joissa lapset eivät ole mukana. Ja hääpari saa ihan vapaasti päättää, kummanlaiset juhlat haluavat. Rahan kanssa sillä harvoin on mitään tekemistä.
Mä olen ollut vain kerran lapsettomissa häissä, ja ne olivat tosiaan luonteeltaan erilaiset, kuin häät, joissa on lapsiakin vieraana. En meinannut millään jaksaa itsekään, niin eivät meidän lapsetkaan olisi jaksaneet.
Häissä ei ollut alkoholitarjoilua, eivätkä olleet mitkään biletyshäät. Ensin oli vihkiminen, sitten odotimme hääpaikan pihalla ikuisuuden, että hääpari saapui kuvasta. Joillakin, itselläni mukaan lukien, alkoi olla aivan hirveä vessahätä, mutta meitä ei suostuttu päästämään vessaan, kun juhlatilan varaus ei ollut vielä alkanut. Sitten alkoi vihdoin jonottaminen sisään ja kun vieraita oli varmaan ainakin sata ja jokainen onnitteli vuorollaan hääparia ja heidän vanhempiaan ja turisi siinä samalla jotakin, niin siihen meni taas varmaan tunti. No vihdoin oli sentään mahdollisuus mennä sinne vessaan. Siinä vaiheessa oli kulunut jo niin monta tuntia, että meillä alkoi olla pakko lähteä kotiin, kun lapsenvahti oli saatu vain joksikin 4-5 tunniksi. Ehdimme kuitenkin vähän röyhkeästi tunkien saada ruokapöydästä alkupaloja, ettei tarvinnut ihan tyhjin vatsoin lähteä kotiin. Mitään hääkakkuja ja juhlia emme sitten nähneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kutsu tuli?
Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.No kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä, että jättää tuollaisen infon vain kirjekuoren osoiterivistä arvattavaksi. Kyllä asian voi ja se pitää ilmoittaa selvästi itse kutsussa.
Ööö...tuota... Kirjeen päältähän juuri näkee kelle posti tulee! Siinä ei tarvitse "arvailla" mitään vaan ainoastaan osata lukea. "Kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä" ettei ymmärtäisi lukemaansa...
Meille on joskus tullut pankista naapurille kirje. Tiesimme automaattisesti, että se on naapurille kun siinä oli naapurin nimi päällä. Sinä ilmeisesti olisit sen avannut ja olettanut, että se on sinulle jos se olisi tullut teille?
Joskus sitä vaan ihmettelee joidenkin järjen(?)juoksua.
Ei pankin kirjettä nytvaan voi verrata hääkutsuun...
Kyllä, molemmat ovat kirjesalaisuuden alaisia.. Sisältö kuitenkin ihan eri. Äh.. en ees jaksa.
Ylimielistä vääntämistä, en muuta sano.
Eli jos naapurisi sisaren lähettämä hääkutsu toimitettaisiin vahingossa sinun postilaatikkoosi, menisit tietysti naapurisi sisaren häitä juhlimaan, koska sinuthan on kutsuttu koska se hääkutsu on ihan eri asia kuin pankin kuori ja koskee osoituksesta huolimatta niitä, joita sen päättää koskevan?
Huhhuh.. En.
Nyt menee tulkinnat jo niin pitkälle, että en todellakaan jaksa.
No joku oli sitä mieltä, että kuoren päällä olevasta nimestä ei voi päätellä sitä, että kenelle kutsu on tarkoitettu. Eli jos naapurille tarkoitettu kutsu tulee meille niin meidän perhe voi osallistua vaikka näiden tuntemattomien juhliin.
Jos koet olevasi samaa porukkaa naapurisi kanssa niin oma on häpeäsi.
Mutta jos kiskon sen kuoren auki lukematta kenelle se on lähetetty! Enhän silloin voi tietää, että kutsu olikin naapureille eikä meille.
Tapansa, toiveensa ja varansa kullakin. Kuinka monella on rahaa laittaa minimi 200 €/vieras, jos juhlassa on ensin 120 vierasta ja myöhemmin yhteensä 150 vierasta?
Pitää olla varakas ja hyvätuloinen kansanedustaja, europarlamentaarikko, kuuluisa rallikuski tai jääkiekkoilija. Tai saada iso perintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa en vastaavaan itaruuteen ole törmännyt, vaan häät ovat rakkaiden ja tärkeiden ihmisten yhteinen juhla.Viimeiset häät, missä olen ollut alkoivat klo 17 kirkossa, sen jälkeen hääpaikalle, malja, päivällinen pöytiin tarjoiltuna jälkiruokineen ja puheineen kesti lähemmäs 21. Sen jälkeen aloitti orkesteri ja tanssia ja vapaata seurustelua. Osa vieraista(kavereita, tarjoilijat ja keittiöhenkilökunta)) oli kutsuttu juhlimaan orkesterin aloittaessa. Juomia vapaasti tarjolla. Puolen yön jälkeen sai yöpalaa. En usko, että juhlat olisivat olleet lapsiystävälliset. Hintaa en uskalla edes arvailla, mutta epäilen että ei tainnut 200/vieras riittää. Päivällisellä 120 ja yhdeksän jälkeen 30 lisää.