Leipähyllyt tyhjenee nyt vauhdilla kun Venäjän kaasutoimitukset Suomeen loppuu huomenna
Monet suuret leipomot toimii maakaasulla, joten tiedosssa viikkojen seisahdus tuotannossa.
Kommentit (67)
Olet Igor väsynyt, mene nukkumaan.
Hei Svetlana, me ollaan koulutettua väkeä täällä Suomessa ja meitä ei voi manipuloida typeryyksillä.
AL: Linkosuon leipomo panee "pillit pussiin" kuukaudeksi, jos kaasun tulo katkeaa
Linkosuon leipomo Kangasalla aikoo mennä kuukaudeksi kiinni, jos kaasun tulo loppuu, Aamulehti kertoo.
Hyvä, saavat pienleipomotkin mahdollisuuksia omien tuotteidensa myyntiin. Biokaasun tuotantoa voi lisätä kesantopelloilla, siinä on mahdollisuus energiaomavaraisuuden kehittämiseen. Samaa metaania se on, ei tarvitse kikkailla.
Varmasti aletaan hamstraamaan leipää paniikissa yli tarpeen ja pakastetaan, samanlaista hysteriaa kuin koronakeväänä 2020. Hyllyt tyhjeni silloin vessapaperista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Vaikka itsekkin tulen kärsimään, niin otan sen ilomielin vastaan, että te naton kannattajat kärsisitte.
Vihaan natoa ja globalisteja. Olette maanpettureita. Nyt kaikki saadaan kärsiä TEIDÄN TAKIA. Kyllä, vain ja ainoastaan TEIDÄN takia. OSOITTAKAA SORMELLANNE SYYLLISTÄ JA HUUTAKA HEIDÄN NIMET.
LOL. Ainoa maa, joka on Suomelta maata vallannut, on Venäjä. Sitä sinä nuolet ja minua huudat maanpetturiksi
Ihmisille pakolliset kaasun keräyssäiliöt koteihin, kerran viikossa vietävä tyjennettäväksi.
Onneks osaan leipoa itse leipää. Jään tästäkin koettelemuksesta henkiin.
Moni tykkää kyllä leivästä. Mutta ilman kaasua sen tarjonta taitaa tyrehtyä kymmenenteen osaan noin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Voitkin perustaa lähileipomon naapuruston tarpeisiin.
Täytyy sitten ostaa jauhoja, ja leipoa itse.
Jauhoja riittää, osaan leipoa itse sekä pullaa että leipää ja sämpylöitä ja patonkeja.
Limppuja myös.
Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.
Jaat väärää tietoa ap.
Eikö leipomot voisi käyttää puuta uunien lämmitykseen? Kuten leivinuunissa.
Tuntuu, että moni helsinkiläinen nainen ei leivo leipää. Samaa mieltä: nuoli ylös Eri mieltä: nuoli alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Voitkin perustaa lähileipomon naapuruston tarpeisiin.
Ei niitä leipomoja noin vaan voi perustaa, ei edes lähileipomoa.
Jos on vaan yksi pelkkä sähköhellan uuni, siinä ei myytäväksi leipää pysty leipomaan.
Lisäks sähkö on niin kallista, että päätä huimaa.
Vielä kun raahaa suuret määrät jauhoja, hiivaa ja muita leipomustarvikkeita kotiin ja tekee taikinat ja leipoo ja paistaa, niin paljon ei hintaa ei voi leivälle laittaa, että tuollainen kannattaisi taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jauhoja riittää, osaan leipoa itse sekä pullaa että leipää ja sämpylöitä ja patonkeja.
Limppuja myös.Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.
Jaat väärää tietoa ap.
Ootko varma et jauhoja riittää? Traktorit ei liiku pyhällä hengellä eikä lannoitteita enää saada...
Elintarvike ja ruokakriisiä tulossa.
Lisää vaan pakotteita 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että moni helsinkiläinen nainen ei leivo leipää. Samaa mieltä: nuoli ylös Eri mieltä: nuoli alas.
Varmaan sämpylöitä leipoo monikin.
Nyt olis niillä leipäkoneilla käyttöä. keillä sellainen jossakin komeron nurkassa vielä on.
Kun kaikki hinnat nousevat, myös leivän hinta nousee.
Saattaa tulla jatkossa halvemmaksi leipoa se perheen leipä kotona, kuin ostaa valmiina kaupasta.
Ja silloin saa myös aina tuoretta leipää. Sekä ilman säilöntä-ja lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Limppuja myös.Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.
Jaat väärää tietoa ap.
Ootko varma et jauhoja riittää? Traktorit ei liiku pyhällä hengellä eikä lannoitteita enää saada...
Elintarvike ja ruokakriisiä tulossa.
Lisää vaan pakotteita 😂😂
Toistaiseksi riittää.
Nämä kaikki sodan vaikutukset ja huonot sadot näkyvät vasta viiveellä, kuten ensi talvena ja ensi keväänä.
Paska trolli