Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sukulaisten huonoa käytöstä "täytyisi vain sietää koska ne on sukua?"

Vierailija
19.05.2022 |

Usein kuulee tuota, että sukulaisten huonoa käytöstä pitäisi sietää, koska

"Ne on kuitenkin sun sukulaisia"
"Hyvää ne kuitenkin tarkoittaa ymmärsit vaan väärin"
"Sun parasta ne kuitenkin haluaa"
"Ne on sun sukua halusit tai et"

Ym.

Mä olen katkaissut väliin kaikkiin sukulaisiin paitsi omaan perheeseen enkä harmittele yhtään.

Sukulaiset ovat pitäneet mua aina alempiarvoisena, niitä ei ole koskaan kiinnostanut mitä mulle kuuluu, haukkumista ja arvostelua kyllä saanut osakseen monista asioista.

Miksi tuollaista pitäisi sietää sillä perusteella että "hei ne on kuitenkin sukulaisia!" ja kutsua esim juhliin "pakosta" koska ne on sukua.

Monet tätä ihmettelee. Ymmärrän jos on kivoja sukulaisia, niin tottakai ollaan yhteydessä. Mutta jos suku on p*skaa, miksi pitäisi? Eikai sukulaisuus ole velvollisuus?

En yhtään ihmettele että monissa juhlissa tapellaan kun velvollisuudesta kutsutaan nekin joista ei pidetä, kun ei vaan kehdata jättää kutsumatta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut serkkujeni kanssa tekemisissä vuoden 2015 jälkeen. Serkun tyttö pääsi ripiltä ja menin juhliin. Saavuttuani paikalle toinen serkkuni katsoi vaan ovelle päin tonnin setelinä ja käänsi vaan katseensa pois, ei edes siis moikannut vaikka näki että saavuin. Ei tervehtinyt myöskään talon emäntä eli toinen serkkuni (juhlittavan tytön äiti) eikä hänen tyttönsä jonka juhlat olivat. Kukaan ei jutellut eikä huomionut mitenkään.

Tuon jälkeen en ole ollut siihen porukkaan missään yhteyksissä.

Vierailija
2/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut veemäiset sukulaiset myös oikein tyrkyttää itseään koska haluavat hyötyä, esim tungetaan toisten mökeille uimaan ja syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin tekis mieli katkaista hetkeksi välit mun iskään. On yrittänyt mut jo pienestä asti pitämään samoista asioista hän, mutta senkin ihmisen olis jo aika alkaa sietämään paremmin eri ihmisten erilaisuutta. En tiiä uskaltaisinko tehä niin.

M28

Vierailija
4/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä Suomessa on monia synttäreitä ja häitä missä nyrkit heiluu, kun väkisin kutsutaan ne k-pää sukulaisetkin. Sitten juodaan muutama kalja ja vanhat kaunat nousee pintaan. Jippii :D

Vierailija
5/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisikään, ihan sama onko sukua. Itsevarmat ihmiset jotka tietävät mitä haluavat elämässä pystyvät siihen koska heitä ei kiinnosta mitä muut ajattelevat ja uskaltavat tehdä ratkaisuja.

Tyypillinen suomalainen kuitenkin sietää kaikkea paskaa ja sitten valittaa kun joutuu sietään sitä paskaa. No pitäiskö sille asialle tehdä jotain? Mutta kun ei uskalleta tai kehdata.. jokuhan voi pahottaa mielensä tai ajatella että olen erilainen.

Elätte täällä itseänne varten ettekä muiden ja elämä on lyhyt.

Vierailija
6/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä jotka hyväksikäyttää röyhkeästi kilttejä sukulaisiaan jotka ei uskalla sanoa ei. Ihan joka tavalla, pummataan kyytiä, remonttiapua, toisten mökille röyhkeästi täysihoitoon koska kyllähän sä nyt, kun me ollaan sukua. Ja kiltit myötäilee, kun kokevat sen olevan sukulaisvelvollisuus.

Vierailija
7/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen on vaikea puolustaa omaa hyvää oloaan.

Vierailija
8/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on vähätelty kun oon joillekin sanonut että sukulaiset haluaa vaan hyväksikäyttää mua kaikin tavoin, niin saa vastaukseksi vaan lässytystä että älähän nyt oo tolla asenteella, ei ne semmosta nyt sulle.

Vierailija
9/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup, tai että olisi sosiaalisesti taitamatonta, jos ei halua olla kontaktissa. Vaikeiden kanssa yhteyksien pitäminen sitten kertoisi sosiaalisista taidoista. Ei kyllä ihan aina mene näin. 

Vierailija
10/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkaisin jokunen vuosi kaikki välit myrkylliseen sukuun. nyt olen yksin mutta en ole päivääkään katunut. miten voi olla että mulkku opiskelukaveri/työkaveri/naapuri/ventovieras jne. on paljon reilumpi, inhimillisempi kuin oma verisukulainen?

Vierailija
11/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sukulaisuus ole mikään velvoite. Minä katkoin välit äitini puoleiseen sukuun ja veljeeni. Mikä rauha ja rakkaus sen jälkeen on vallinnutkaan.

Vierailija
12/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte.

Vierailija
13/26 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sukulaisuus ole mikään velvoite. Minä katkoin välit äitini puoleiseen sukuun ja veljeeni. Mikä rauha ja rakkaus sen jälkeen on vallinnutkaan.

Sama juttu mutta isän puoleinen suku. Helpompaa kun ei olla tekemisissä.

Vierailija
14/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitalliset ihmiset on haitallisia, vaikka olisivat sukua.

Suku ei aina pidä puolia eikä seiso sun rinnalla. Huomattu on!

Vierailija
15/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla sellainen tilanne, että on pakko valita kahdesta pahasta se pienempi. 

Vierailija
16/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miksi kutsua väkisin esim omiin juhliin jotain kusipäitä sukulaisia syömään ilmaiseksi. Kun ei tekisi mieli kutsua ja ei ne sun takia sinne tuu käymään vaan ilmaisen ruuan vuoksi.

Vierailija
17/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on mun kummitäti eikä sitä oo koskaan kiinnostanut mitä mulle kuuluu :D Ei kertaakaan viettänyt aikaa tai edes soittanut silloin kun olin lapsi. Jossain satunnaisissa sukulaistapaamisissa nähtiin. Nyt aikuisiällä ei oo kertaakaan oltu tekemisissä. Oon 29 ja serkku/kummi noin 45-48v.

Vierailija
18/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää ne kuitenkin tarkoittaa ymmärsit vaan väärin"

"Sun parasta ne kuitenkin haluaa"

Näihin kommentteihin voin kokemuksella sanoa, että ei pidä paikkaansa. Mm. suvun maine/imago on monille sukulaisilleni tärkeämpi kuin yksittäisen sukulaisen hyvinvointi. Jos teen jotain, mikä ei sovi suvun imagoon, saan kuraa niskaasi, tai vähintäänkin minusta puhutaan pahaa selkäsi takana. Ja suvun tapahtumissa ja tilaisuuksissa saan istua ihan yksin, eikä kukaan tule edes tervehtimään.

Vierailija
19/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidäkään. Mutta joillakin on sellainen äiti. Ja äitejä ei voi jättää kokonaan, kuten muut voisi.

Vierailija
20/26 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidäkään. Mutta joillakin on sellainen äiti. Ja äitejä ei voi jättää kokonaan, kuten muut voisi.

Miksi ei?

Itse pidän yhteyttä ihmisiin, joista pidän ja jotka pitävät minusta. Äitini kanssa en ole ollut missään tekemisissä vuosikausiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi