Vain muutama vieras yo juhliin
Onko muilla ollut pieniä yo juhlia? Kutsuttiin noin 70hlö ja näyttää siltä, että vain 20 pääsee paikalle. Tuntuu jotenkin kurjalle. Olin ajatellut, että vieraita olisi hieman enemmän tulossa. Tilasin tarjoilujakin ennakkoon reilulle 30 henkilölle, että ehtii edes tilata.
Kommentit (71)
Meillä tulossa noin 20 aikuista ja 8 lasta, lisäksi jokunen pojan kaveri ja me itse (4hlö). Tosi moni kutsutuista ilmoitti etteivät pääse (kutsuttiin reilu 60 hlö). Harmittaa todella paljon, tuntuu ikävältä lapsen puolesta. No, jos ei kiinnosta tulla juhlimaan, niin ei sitten meidänkään tarvitse mennä heidän juhliinsa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulossa noin 20 aikuista ja 8 lasta, lisäksi jokunen pojan kaveri ja me itse (4hlö). Tosi moni kutsutuista ilmoitti etteivät pääse (kutsuttiin reilu 60 hlö). Harmittaa todella paljon, tuntuu ikävältä lapsen puolesta. No, jos ei kiinnosta tulla juhlimaan, niin ei sitten meidänkään tarvitse mennä heidän juhliinsa.
Miten suomalaista 😂 Ei mekään sitten prkl!
No, ihan sama onko suomalaista vai ei, mutta miksi itse vaivaituisi (ja ollaan siis käyty heidän juhlissaan) menemään, jos hekään eivät vaivaidu? Kuitenkin ovat tieneet, että lapsi kirjoittaa tänä keväänä ja yleensä silloin voi vaikuttaa mm työvuoroihin tmv. Osa ei edes vaivaudu sanomaan syytä.
Kutsuissa ei ollut edes ketään kaukaisia, vain ihan sellaisia ihmisiä, joiden kanssa oltu tekemisssä.
Kertoo minusta aika paljon näistä ihmisistä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo-juhliin saa käsittääkseni mennä ilman kutsua eikä se ole junttimaista. Koronan pelossa osallistujamäärät voivat jäädä silti pieniksi.
EI todellakaan mennä ilman kutsua!! Ruuan ja juomien varaaminen yllätysvieraille on mahdotonta ja nykyisillä hinnoilla kohtuuton vaatimus! Kuokkimaan ei mennä minnekään juhliin. Piste.
Ei niitä piipahtavia kutsumattomia vieraita ruokita. Yleensä annetaan onnittelumalja (ei tarvitse olla kuoharia, mehuboolikin käy), että voi kilistellä juhlakalun kanssa, mahdollisesti vielä kahvit kahvipöydän tarjottavine.
Suuret sukujuhlat tulossa. Kutsuttiin kaikki muut, paitsi kummit, kun eivät ole pitäneet yhteyttä. Ihanaa, että kaikki muut sukulaiset pääsevät.
Kummit jätettiin kutsulistalta pois, kun eivät ole pitäneet yhteyttä.
Varmasti kivat juhlat tulossa. Tarjoiluista ei kannata olla huolissaan: 30 hengen tarjoilut ok, jos vieraita on 20 plus oma perhe. Mieluiten extraa tarjoilussa kun liian tiukkaan laskettu.
Meillä poikien kavereita, jotka eivät samaan aikaan juhlineet, tuli kyllä ilman kutsua onnittelemaan muiden vieraiden yhteydessä. Ja hyvä niin, eihän yo-juhliin tarvitse kutsua kuin ehkä sukulaiset ja mahdollisesti naapurit. Porukkaa tuli ja meni. Myöhemmin tuli myös kavereita omista juhlistaan, ennen iltajuhlintaan menoa