Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain muutama vieras yo juhliin

Vierailija
19.05.2022 |

Onko muilla ollut pieniä yo juhlia? Kutsuttiin noin 70hlö ja näyttää siltä, että vain 20 pääsee paikalle. Tuntuu jotenkin kurjalle. Olin ajatellut, että vieraita olisi hieman enemmän tulossa. Tilasin tarjoilujakin ennakkoon reilulle 30 henkilölle, että ehtii edes tilata.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään varmasti tule kuin vähän vieraita. Sattuu tyttären lähisukuun (serkukset) kahdet lakkiaiset näillä näkymin samalle päivälle eri puolille Suomea, joten isän puolen suku varmasti jakautuu näiden kesken. Lapsen isän sisaruksista vain yksi asuu meitä lähellä, muut lähempänä sitä toista serkkua. Mun puolelta mahdollisia tulijoita on lähinnä mun äiti miehensä kanssa sekä sisko ja siskontyttö. Ja tyttären kavereita.

Vierailija
22/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 8 vierasta. Olen vieläkin katkera vanhemmilleni, kun eivät kompensoineet rahallisesti pientä vierasmäärää, vaikka kirjoitin eximian paperit.

Olisit ihan itse pistänyt rahaa juhliisi. Sinua vartenhan ne järjestettiin, ei muita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes pariakymmentä kutsuttavaa.

Vierailija
24/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yo-juhliin saa käsittääkseni mennä ilman kutsua eikä se ole junttimaista. Koronan pelossa osallistujamäärät voivat jäädä silti pieniksi.

No eikä saa mennä. Meinaatko, että olisi ihan ok, jos meidän perheen viisi ihmistä menisi vaikka naapurin pojan juhliin kuokkimaan ja syömään, kun siellä ei ole muutenkaan kuin lähimmäiset?

Vierailija
25/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee viisi vierasta. Jos tähän parin viikon sisään alkaa näyttää siltä, että koronan variantit leviävät kovaa, kahvitellaan vain ulkosalla terassilla.

Vierailija
26/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kahdeksan hengen juhlat. Ylioppilas itse halusi paikalle vain lähipiirin.

Vierailija
27/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin 17 hengen juhlat keväällä 2021. Oli hyvä sää niin saatiin nauttia olosta ulkosalla

Vierailija
28/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee siis kutsui kaikki puolitututkin jotka ei tunne ylioppilasta

Ja sukulaiset joita ei ole tavannut vuosikymmrneen

Vierailija
29/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona sitä ja tätä.

Missä se ukrainan sota nyt on. Kun huusitte pää punaisina siitä.

Mikä seuraavaksi pelottaa kun natokin on jo pelottanut viimeksi.

Herätkää pahvit.

Aina pelkäätte jotakin.

Vierailija
30/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapee siis kutsui kaikki puolitututkin jotka ei tunne ylioppilasta

Ja sukulaiset joita ei ole tavannut vuosikymmrneen

Pottia tällä kuule nuorelle kerätään elämään! Jos jokainen tuo edes kaksikymppisen, kyllä sitä kertyy. Minä teen kaikki tarjoamiset itse ja halvimmista aineksista, niin nuori jää hyvin voitolle!

Vierailija
31/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla menee läpi ihan mikä tahansa.

Vierailija
32/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on varmaan ylppäritkin vähän muuttuneet vuosien varrella. Vielä omissa juhlissa vuonna 1995 meillä ramppasi kaikenlaista väkeä, joita minä, juhlan sankari, en ollut koskaan aiemmin nähnytkään. Vanhempien työkavereita ja harrastustuttuja yms. Nyt tuntuisi tosi oudolta, että pitäisi varautua moiseen. Ja kun ajat on muutenkin mitä on, niin ainakin itselleni sopii paljon paremmin pienet ja intiimit juhlat, joissa vieraat ovat etukäteen tiedossa ja tarjoilut sen mukaisesti. Eihän se nyt maata kaada, jos joku kutsumatonkin vanhan perinteen mukaisesti sattuisi poikkeamaan, mutta olisi kamalaa, jos pitäisi varautua siihen, että vierasmäärä on jotain 20-100 väliltä. 

Vierailija
33/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vierasta on kyllä kaukana muutamasta. 

Oikeastaan muutaman virallinen määritelmä on 3-99.

Niin, yks tuomari päätti noin, yleinen mielipide on eri, tavallisimmin 3-9.

Vierailija
34/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole perinteisestä juhlaetiketistä mitään käsitystä? Ylioppilasjuhliin ei tarvitse kutsua. Toki voi pyytää paikalle tyyliin "oottehan tulossa paikalle" mutta kutsuja ei tarvitse lähettää ja kaikkia ylioppilaita saa käydä onnittelemassa.

Vierailija
35/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kymmenien vieraiden kutsujille: mitä teette jos perheeseen napsahtaa positiivinen koronatesti vaikkapa edellisenä päivänä? Aika kova homma peruutella kaikki?

Vierailija
36/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhliin ei tarvitse kutsua: "Isäntäväki päättää, pyytääkö onnittelijan sisään"

Ylioppilasta on voinut perinteisesti käydä onnittelemassa ilman kutsua.

Tapakouluttaja Helena Valonen kunnioittaa ylioppilasjuhlien perinteitä. Hänen mukaansa onnittelukäynnin voi tehdä ilman kutsuakin.

– Ovikelloa voi mennä soittamaan, jos siltä tuntuu. Onnitteluhalaus riittää, mutta lahjankin voi viedä mukanaan. Isäntäväki voi halutessaan pyytää onnittelijan sisälle, mutta ei pidä loukkaantua, jos juhlakansan joukosta ei löydy paikkaa.

https://yle.fi/uutiset/3-8928577

Vierailija
37/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee todnäk olemaan jonkun vuoden päästä alle 10. Lapsen ei-samaan-aikaan kirjoittavia kavereita ja oma perhe. Omaan sukuuni (moniongelmainen) ei lapsilla mitään suhteita, uusperheessä ei uussukulaisia ole kiinnostaneet minun lapset ketään pätkääkään.

Vierailija
38/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen niistä. Välit olleet muka aina hyvät suvun ja ystävien kanssa, mutta ei tule ketään. Tässä voi nyt sitten päätellä kuinka tärkeä olen ollut vain toiseensuuntaan.

Vierailija
39/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille kymmenien vieraid

en kutsujille: mitä teette jos perheeseen napsahtaa positiivinen koronatesti vaikkapa edellisenä päivänä? Aika kova homma peruutella kaikki?

Sitten siirtää juhlia. Aika epätodennäköistä kyllä kun nuorten ryhmissä korona jo pyörinyt kaikki ainakin kahteen kertaan läpi.

Vierailija
40/71 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille kymmenien vieraid

en kutsujille: mitä teette jos perheeseen napsahtaa positiivinen koronatesti vaikkapa edellisenä päivänä? Aika kova homma peruutella kaikki?

Sitten siirtää juhlia. Aika epätodennäköistä kyllä kun nuorten ryhmissä korona jo pyörinyt kaikki ainakin kahteen kertaan läpi.

Myös vanhemmille tai sisaruksille voi osua kohdalle. Seuraatteko te uutisia lainkaan, ainakin Turussa ja Helsingissä leviää täysin uudet variantit, ne tulevat huolimatta aiemmista tartunnoista.