Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kerro deittiprofiilissa lapsista?

Vierailija
19.05.2022 |

Pitkään olen ihmetellyt sitä, että suuri osa eri deittipalvelujen käyttäjistä ei kerro profiilissa mitään lapsitilanteestaan. Melkein kaikissa palveluissa on hyvät asetukset, joiden tiedoilla voi profiiliaan täydentää ja samalla myös hakea itseä kiinnostavaa ihmistä. Onko niitä lapsia vai ei kun tuntuu merkkaavan hyvin monelle kumppania etsivälle suhteellisen paljon, niin siksikin ihmettelen miksei omasta lapsitilanteesta välttämättä kerrota mitään.

Miksi siis jätät kertomatta lapsista deittiprofiilissa, vaikka se on hyvin olennainen asia parinmuodostuksessa?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se aiheuttaa aivan saman reaktion kuin pelkän kuvan perusteella valkkaaminen. Aina jää kaikki olennainen tieto pimentoon ja saa syyttää vain itseään, kun ei ota ihmisistä selvää. Tinder on yksi pahimmista, ylipäätään ihmisestä ei voi koskaan sanoa onko mätsit jos ei juttele, moni ei kiinnosta ulkonäöllisesti, mutta kun juttelee niin selviääkin että jestas sentään olet just sitä mitä etsinkin. Samoin perhe. Lapsi tilanne ei lopulta kerro mitään ihmisestä, mutta voi aiheuttaa negatiivisen ensireaktion. M37v

Aiheuttaa vaan turhan pettymisen, kun haussa on lapseton kumppani

Sehän on sinun tehtäväsi ilmoittaa mitä et kumppanissa hyväksy. Minä haluan tuoda itsestäni esille vain vähän profiilissani, mutta olen avoin kertomaan lisää. Varmasti kysyn hyvin nopeasti lapsettomalta mätsiltä mielipiteitä lapsista, tottakai. M37v

Vierailija
22/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti profiileissa se, että tututkin ihmiset pääsee näkemään sen profiilin. Näin ollen en edes laittanut mitään tekstiä, oli vain kuvat ja yliopisto mainittuna. Mulle tuli siellä siis vastaan yllättävän paljonkin puolituttuja esim. työelämästä, kaverien kavereita, mun exä jne. Ahdisti laittaa profiiliin yhtään mitään tietoja.

Kirjoittelin kyllä sitten aika avoimesti niiden kanssa, keiden profiilit kiinnosti ja heti ensimmäisissä viesteissä toin esille, että mulla on pari lasta. Yllättävän harvalle lapset oli ongelma (ehkä osasin valkata miesten profiileista niitä, ketkä osaavat suhtautua järkevästi asioihin). Joku ihan kohteliaasti ilmoitti, että haluaisi lapsettoman naisen ja toivotti hyvät jatkot. Ihan hyvin se mun mielestä meni noinkin. (Tosin siitä tuli n. 6kk suhde, joka jo päättyi, että taas sinkkuna. Mies ei tavannut mun lapsia vielä tuona aikana.)

Eikös miehet joka tapauksessa vedä kaikki naiset oikealle, eivätkä edes lue profiileja, joten joka tapauksessa selvittävät naisen speksit vasta, kun on tullut match. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset mainitsee, niin miehet kaikkoavat, sillä kukaan tuskin haluaa toisen miehen lykkimien penskojen kaitsijaksi tai huoltajaksi.

Jos taas ei mainitse, niin sitten koittaa ikävä tilanne, kun penskat paljastuvat. Antaa itsestään luihun vaikutelman, ja mies lähtee menemään.

Jaa. Ei kyllä ole vaikuttanut omaan pariutumiseen. Mulla 2 lasta, miehellä 0. Ja ihan paras mies onkin 😊

Ap, voithan sinä laittaa omaan profiiliin toiveen lapsettomuudesta. Se on sellainen vanha viisaus että toisten tekemisiin ei voi vaikuttaa, mutta omiin voi.

Vierailija
24/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia.Kerrotko sinä? Entä kerotko norkoot kaiken aikaa miehenä tällä typerinen kysymyksinesi?Elätö kelan luukulta saamilla rahoilla? Vai oletko yö-työntekijä?

Vierailija
25/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdisti profiileissa se, että tututkin ihmiset pääsee näkemään sen profiilin. Näin ollen en edes laittanut mitään tekstiä, oli vain kuvat ja yliopisto mainittuna. Mulle tuli siellä siis vastaan yllättävän paljonkin puolituttuja esim. työelämästä, kaverien kavereita, mun exä jne. Ahdisti laittaa profiiliin yhtään mitään tietoja.

Kirjoittelin kyllä sitten aika avoimesti niiden kanssa, keiden profiilit kiinnosti ja heti ensimmäisissä viesteissä toin esille, että mulla on pari lasta. Yllättävän harvalle lapset oli ongelma (ehkä osasin valkata miesten profiileista niitä, ketkä osaavat suhtautua järkevästi asioihin). Joku ihan kohteliaasti ilmoitti, että haluaisi lapsettoman naisen ja toivotti hyvät jatkot. Ihan hyvin se mun mielestä meni noinkin. (Tosin siitä tuli n. 6kk suhde, joka jo päättyi, että taas sinkkuna. Mies ei tavannut mun lapsia vielä tuona aikana.)

Eikös miehet joka tapauksessa vedä kaikki naiset oikealle, eivätkä edes lue profiileja, joten joka tapauksessa selvittävät naisen speksit vasta, kun on tullut match. :)

Sulla on järkevä vastaus. Tuli mieleen minullakin, että jos ei ilmoita profiilissa, niin on se kuitenkin tärkeä asia ilmoittaa muulla lailla heti aluksi.

Vierailija
26/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut, että minulla ei ole lapsia. Kumppanini ei kertonut, että hänellä on. Asia selvisi viesteissä ennen ensitreffejä. Nyt pitkässä suhteessa.

Miten voi aikuisilla ihmisillä olla noin vaikeaa? Kysy, jos kiinnostaa. Kerro, mikä on tärkeää.

Vierailija
27/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ei asu enää edes kotona, eivät ole ns. issue.

Kyllä minusta sillä on merkitystä, onko lapsia, vaikka olisivat aikuisia ja asuisivat omillaan. Vanhemmat yleensä pitivät tiiviisti yhteyttä lapsiinsa, tukevat taloudellisesti ja muutenkin ovat elämässä jollain tapaa mukana. On juhlapyhiä, joiden viettoon vaikuttaa valtavan paljon se, onko lapsia. Entä jos jossain vaiheessa tuleekin lapsenlapsia.

Vierailija
28/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatimukset kumppanista antaa negatiivisen vaikutelman, siksi ei voi laittaa vaatimusta lapsettomuudesta tai mistään muustakaan ominaisuudesta

Vierailija
29/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaatimukset kumppanista antaa negatiivisen vaikutelman, siksi ei voi laittaa vaatimusta lapsettomuudesta tai mistään muustakaan ominaisuudesta

Joo parempi vaan pysyä sit hiljaa ja kotona vaan.

Vierailija
30/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelin kyllä sitten aika avoimesti niiden kanssa, keiden profiilit kiinnosti ja heti ensimmäisissä viesteissä toin esille, että mulla on pari lasta. Yllättävän harvalle lapset oli ongelma (ehkä osasin valkata miesten profiileista niitä, ketkä osaavat suhtautua järkevästi asioihin).

Kaikki jotka uusperheessä elää, toivoo että kumppanilla ei olisi niitä lapsia. Näin se vain menee. Ja järkevät ihmiset tiedostaa tämän jo etukäteen.

Vierailija
31/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä voit ap blokata ihan rauhassa kaikki ne naiset, jotka eivät ilmoita tarpeeksi faktoja kärkeen.

Se koira älähtää

Vierailija
32/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelin kyllä sitten aika avoimesti niiden kanssa, keiden profiilit kiinnosti ja heti ensimmäisissä viesteissä toin esille, että mulla on pari lasta. Yllättävän harvalle lapset oli ongelma (ehkä osasin valkata miesten profiileista niitä, ketkä osaavat suhtautua järkevästi asioihin).

Kaikki jotka uusperheessä elää, toivoo että kumppanilla ei olisi niitä lapsia. Näin se vain menee. Ja järkevät ihmiset tiedostaa tämän jo etukäteen.

Maailma ei ole niin mustavalkoinen.

Vierailija
33/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia mutta vahva oletus että suurimmalla osalla syy on ihan vaan se, että ei saisi niin paljon ja niin laadukkaita tykkäyksiä, mikäli lapsista kertoisi.

Vierailija
34/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on järkevä vastaus. Tuli mieleen minullakin, että jos ei ilmoita profiilissa, niin on se kuitenkin tärkeä asia ilmoittaa muulla lailla heti aluksi.

Joo, ei se nyt niin vaikeaa tosiaan ole. Loppukesästä ihan perus aloitusrepla oli, että 'mites sun kesälomat on sujuneet?' ja sitten vaan vastasin, että 'lasten kanssa tuli tehtyä sitä ja tätä ja kavereiden kanssa olin siellä ja siellä reissussa'. Käy heti ilmi, että on lapsia ja ihan luontevastikin vielä. Siitä se keskustelu sitten hyvin jatkuu, kun miehellä on jo monta asiaa, mihin tarttua seuraavaksi (minkä ikäisiä lapsia, mitäs teitte lomakohteessa jne.).

Vierailija
35/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaatimuslistat ei näytä hyvältä deittiprofiilissa.

Vierailija
36/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia mutta vahva oletus että suurimmalla osalla syy on ihan vaan se, että ei saisi niin paljon ja niin laadukkaita tykkäyksiä, mikäli lapsista kertoisi.

Näinhän se on. Lapset ovat haittatekijä, jos lähtee kumppania etsimään. Yksittäisiä poikkeustapauksia tietysti voi löytyä, mutta pääsääntöisesti näin.

Vierailija
37/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua, että joku pedari kiinnostuu enemmän lapsistani kuin minusta. 

Vierailija
38/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaatimuslistat ei näytä hyvältä deittiprofiilissa.

Kyllä se kannattaa tehdä selväksi, ettei halua kakaroita kehiin. Säästyy kaikkien aikaa ja välttyy turhilta pettymyksiltä.

Vierailija
39/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei yleensä ole tavoitteena saada paljon matcheja. Itse en ainakaan halunnut roikkua yhtään ylimääräistä kenenkään tuntemattoman tyypin match-listassa. Eli poistin viimeistään parissa viikossa mykät matchit ja tykkäsin itsekin vain hyvin harvasta profiilista. Halusin yhden hyvän, en keräillä tykkäyksiä. Ja tosiaan yksi sieltä aika pian valikoituikin. Ei ollut elämäni rakkaus, että jäi muutamaan kuukauteen, mutta tinderin ehdin jo poistaa, enkä ole vielä mennyt takaisin, vaikka sinkku olenkin. Kalenteri aika täynnä nyt muuten.

Vierailija
40/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ajattelit että ne tykkäykset vie, kun lapsiasia selviää kuitenkin? Lapsia-asia ei ehkä kuitenkaan ole niin merkittävä, mitä jotkut ajattelee. Ei enää +30 iässä. Ja sitten se ei ainakaan merkkaa, jos oikeasti kolahtaa.

Ja kuka määrittää mikä tykkäys on laadukas ja tarviiko niitä tykkäyksiä sit paljon kuitenkaan loppupeleissä?

Itse ainakin olen saanut paljon tykkäyksiä ja osumia, vaikka minulla on lapsia. Ja kerron sen profiilissa. Ja olen tapaillut aika komeita ja ihan menestyviäkin miehiä. Mutta tosirakkaus harvoin löytyy, jos tuijottaa vain pinnallisia asioita ja asettaa kumppanille ehtoja. Kun sen oikean löytää ja antaa sille mahdollisuuden, nuo kaikki asiat on ihan yhden tekeviä. Niin kauan kuin kulkee tuolla jonkun vaatimuslistan ja laadukkuusajattelunsa kanssa, niin suuri vaara on että hyvät tyypit kulkee sun ohi. Kuka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, jos sinusta haisee kilometrin päähän että muuta tarjottavaa ei ole kuin vaatimukset toiselle..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi