Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kerro deittiprofiilissa lapsista?

Vierailija
19.05.2022 |

Pitkään olen ihmetellyt sitä, että suuri osa eri deittipalvelujen käyttäjistä ei kerro profiilissa mitään lapsitilanteestaan. Melkein kaikissa palveluissa on hyvät asetukset, joiden tiedoilla voi profiiliaan täydentää ja samalla myös hakea itseä kiinnostavaa ihmistä. Onko niitä lapsia vai ei kun tuntuu merkkaavan hyvin monelle kumppania etsivälle suhteellisen paljon, niin siksikin ihmettelen miksei omasta lapsitilanteesta välttämättä kerrota mitään.

Miksi siis jätät kertomatta lapsista deittiprofiilissa, vaikka se on hyvin olennainen asia parinmuodostuksessa?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N33 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset mainitsee, niin miehet kaikkoavat, sillä kukaan tuskin haluaa toisen miehen lykkimien penskojen kaitsijaksi tai huoltajaksi.

Jos taas ei mainitse, niin sitten koittaa ikävä tilanne, kun penskat paljastuvat. Antaa itsestään luihun vaikutelman, ja mies lähtee menemään.

Jaa. Ei kyllä ole vaikuttanut omaan pariutumiseen. Mulla 2 lasta, miehellä 0. Ja ihan paras mies onkin 😊

Ap, voithan sinä laittaa omaan profiiliin toiveen lapsettomuudesta. Se on sellainen vanha viisaus että toisten tekemisiin ei voi vaikuttaa, mutta omiin voi.

Tuntuuhan se hyvältä kun mies on vässykkä eikä osaa puolustaa itseään.

Vierailija
42/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelin kyllä sitten aika avoimesti niiden kanssa, keiden profiilit kiinnosti ja heti ensimmäisissä viesteissä toin esille, että mulla on pari lasta. Yllättävän harvalle lapset oli ongelma (ehkä osasin valkata miesten profiileista niitä, ketkä osaavat suhtautua järkevästi asioihin).

Kaikki jotka uusperheessä elää, toivoo että kumppanilla ei olisi niitä lapsia. Näin se vain menee. Ja järkevät ihmiset tiedostaa tämän jo etukäteen.

Hohhoi, ei todellakaan ole näin. Uusperheeseen ei ketään pakoteta, vaan joka siihen ryhtyy, haluaa siinä olla. Jos näin ei ole, voi katsoa peiliin. On paljon niitä, keillä on todella lämpimät välit kumppanin lapsiin. Se, että kaikki lapset koettelee aikuisten hermoja jossain vaiheessa, kuuluu kasvamiseen ja järkevä uusperheeseen lähtevä ymmärtää, että haastaviakin kasvatustilanteita perheessä tullaan todistamaan, eivätkä pidä asiaa ongelmana, vaan ihan luonnollisena asiana. Uusperheissä on ihan samat mahdollisuudet perheonneen kuin ydinperheissäkin (ja niistäkin osa on onnettomia).

Vierailija
44/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaatimukset kumppanista antaa negatiivisen vaikutelman, siksi ei voi laittaa vaatimusta lapsettomuudesta tai mistään muustakaan ominaisuudesta

Jep. Vaatimuslistat ei näytä hyvältä deittiprofiilissa.

Kyllä se kannattaa tehdä selväksi, ettei halua kakaroita kehiin. Säästyy kaikkien aikaa ja välttyy turhilta pettymyksiltä.

Onhan siinä ero lukeeko profiilissa olethan lapseton/ eihän sinulla ole lapsia vai minulla on lapsi

Toinen lause on vaatimus ja toinen lause on toteamus. Eli lapsellisen kannattaa tuoda asia mieluummin esiin, koska se ei näytä niin negatiiviselta profiilissa.

Vierailija
45/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä noissa kuvioissa pyörin, itse kerroin profiilissani olevani äiti. Kerroin mielestäni muutkin oleelliset asiat. Ei niitä kovin moni kovin tarkkaan kyllä lukenut, kun usein yksi ekoja kysymyksiä oli että onko mulla lapsia.

Jos miehen profiilissa ei mainittu lapsia, mutta myöhemmin paljastui että niitä on, oma oletus oli se että miestä ei kiinnosta kuin satunnainen seksi. Se taas ei mua sytyttänyt niin yleensä päädyin poistamaan osuman siinä kohtaa.

Nykyinen kumppanini on lapseton ja ilmaisi sen profiilissaan.

Vierailija
46/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaatimukset kumppanista antaa negatiivisen vaikutelman, siksi ei voi laittaa vaatimusta lapsettomuudesta tai mistään muustakaan ominaisuudesta

Kyllä se kannattaa tehdä selväksi, ettei halua kakaroita kehiin. Säästyy kaikkien aikaa ja välttyy turhilta pettymyksiltä.

Onhan siinä ero lukeeko profiilissa olethan lapseton/ eihän sinulla ole lapsia vai minulla on lapsi

Toinen lause on vaatimus ja toinen lause on toteamus. Eli lapsellisen kannattaa tuoda asia mieluummin esiin, koska se ei näytä niin negatiiviselta profiilissa.

Profiileissa on syytä mainita sekä toiveet että oma tilanne. Selkeä peli. Vähemmän väärinymmärryksiä.

Vierailija
47/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan mainitsisin lapset, jos olisin vaikka Tinderissä, mutta koska väistämättä kaikilla on aika suppeasti tietoa siellä itsestään ja joillain ei juuri mitään, ei minusta ole omituista, ettei lasten olemassaolo käy ilmi deittiprofiilista. Senhän voi kertoa heti viestittelyn alkuvaiheessa. Ennen treffejä kuitenkin on syytä kertoa.

Mikä siinä sitten on ongelmallista, jos lasten olemassaolo käy ilmi vasta viestitellessä? Voihan viestitellessä tulle ilmi lukuisia muitakin asioita, joiden vuoksi juttua ei halua jatkaa.

Vierailija
48/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli perus. Ei uskalleta kertoa omia vaatimuksia, koska muuten vaikuttaisi röyhkeältä, eikä saisi seuraa. Esitetään joviaalia ja joustavaa, mutta jostain kumman syystä kaikki treffit kariutuvat aina johonkin viimeistään ensi tapaamisen jälkeen, eikä mistään tule mitään.

Vierailija
49/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan mainitsisin lapset, jos olisin vaikka Tinderissä, mutta koska väistämättä kaikilla on aika suppeasti tietoa siellä itsestään ja joillain ei juuri mitään, ei minusta ole omituista, ettei lasten olemassaolo käy ilmi deittiprofiilista. Senhän voi kertoa heti viestittelyn alkuvaiheessa. Ennen treffejä kuitenkin on syytä kertoa.

Mikä siinä sitten on ongelmallista, jos lasten olemassaolo käy ilmi vasta viestitellessä? Voihan viestitellessä tulle ilmi lukuisia muitakin asioita, joiden vuoksi juttua ei halua jatkaa.

Ei kai kukaan kunnon ihminen Tinderiin alennu. Siellä on vain seksiä etsiviä puutteessa eläviä epätoivoisia luusereita tai seksinmyyjiä.

Vierailija
50/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia mutta vahva oletus että suurimmalla osalla syy on ihan vaan se, että ei saisi niin paljon ja niin laadukkaita tykkäyksiä, mikäli lapsista kertoisi.

Mihin ajattelit että ne tykkäykset vie, kun lapsiasia selviää kuitenkin? Lapsia-asia ei ehkä kuitenkaan ole niin merkittävä, mitä jotkut ajattelee. Ei enää +30 iässä. Ja sitten se ei ainakaan merkkaa, jos oikeasti kolahtaa.

Ja kuka määrittää mikä tykkäys on laadukas ja tarviiko niitä tykkäyksiä sit paljon kuitenkaan loppupeleissä?

Itse ainakin olen saanut paljon tykkäyksiä ja osumia, vaikka minulla on lapsia. Ja kerron sen profiilissa. Ja olen tapaillut aika komeita ja ihan menestyviäkin miehiä. Mutta tosirakkaus harvoin löytyy, jos tuijottaa vain pinnallisia asioita ja asettaa kumppanille ehtoja. Kun sen oikean löytää ja antaa sille mahdollisuuden, nuo kaikki asiat on ihan yhden tekeviä. Niin kauan kuin kulkee tuolla jonkun vaatimuslistan ja laadukkuusajattelunsa kanssa, niin suuri vaara on että hyvät tyypit kulkee sun ohi. Kuka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, jos sinusta haisee kilometrin päähän että muuta tarjottavaa ei ole kuin vaatimukset toiselle..

Joku voi ajatella että jos kertoo vasta myöhemmässä vaiheessa lapsista, toinen on jo ihastunut ja voi harkita suhdetta lapsista huolimatta. Laadukas on sellainen, jolle riittää deittisovelluksissa kysyntää. Yleensä näillä on varaa laittaa aika korkeitakin kriteereitä kumppanille, ja lapsettomuus on kriteereissä kärkipäässä.

Eihän niitä tykkäyksiä montaa tarvikaan ja siksi onkin erikoista, kun moni piilottelee noinkin olennaista asiaa. Paljon parempi on olla rehellinen ja saada heti tykkäyksiä vain niiltä, jotka hyväksyvät koko paketin. Pätee moneen muuhunkin asiaan kuin lapsiin, esimerkiksi ikään, minkä yllättävän moni pyöristää muutaman vuoden alaspäin.

Minulle kumppanin lapset eivät olisi minulle mikään este, vaikka lapseton itse olenkin. On niin vaikeaa löytää ihmistä joka kolahtaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla, että tuollaisen seikan perusteella karsiminen olisi omalla kohdallani hölmöyttä. Silti ymmärrän että monelle se voi olla ylitsepääsemätön asia.

Vierailija
51/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiileissa on syytä mainita sekä toiveet että oma tilanne. Selkeä peli. Vähemmän väärinymmärryksiä.

Kyllä minulla lähtee äkkiä vasemmalle tinderissä ne joilla on joku lista:

- ethän ole sitä

- ethän ole tätä

- olethan

- ei xxx

- en xxx

Ja siis vaikka täyttäisinkin nuo vaatimukset. Tuollaisesta vain jää jotenkin negatiivinen kaiku.

Vierailija
52/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua, että joku pedari kiinnostuu enemmän lapsistani kuin minusta. 

Älkää yhtään miinustelko. Sellaista tapahtuu paljon maailmalla, että pedarit etsivät nimenomaan lapsia omaavia naisia omiin "mielihaluihinsa". Hyväksikäyttäjät ovat yleensä lähipiiristä, ei mitään täysin ulkopuolisia kadun miehiä. 

Vierailija
53/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aina kerron että on lapsia ja eträ ovat ns. erityislapsia. Myös työhakemuksissa kerron.

Vierailija
54/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia mutta vahva oletus että suurimmalla osalla syy on ihan vaan se, että ei saisi niin paljon ja niin laadukkaita tykkäyksiä, mikäli lapsista kertoisi.

Mihin ajattelit että ne tykkäykset vie, kun lapsiasia selviää kuitenkin? Lapsia-asia ei ehkä kuitenkaan ole niin merkittävä, mitä jotkut ajattelee. Ei enää +30 iässä. Ja sitten se ei ainakaan merkkaa, jos oikeasti kolahtaa.

Ja kuka määrittää mikä tykkäys on laadukas ja tarviiko niitä tykkäyksiä sit paljon kuitenkaan loppupeleissä?

Itse ainakin olen saanut paljon tykkäyksiä ja osumia, vaikka minulla on lapsia. Ja kerron sen profiilissa. Ja olen tapaillut aika komeita ja ihan menestyviäkin miehiä. Mutta tosirakkaus harvoin löytyy, jos tuijottaa vain pinnallisia asioita ja asettaa kumppanille ehtoja. Kun sen oikean löytää ja antaa sille mahdollisuuden, nuo kaikki asiat on ihan yhden tekeviä. Niin kauan kuin kulkee tuolla jonkun vaatimuslistan ja laadukkuusajattelunsa kanssa, niin suuri vaara on että hyvät tyypit kulkee sun ohi. Kuka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, jos sinusta haisee kilometrin päähän että muuta tarjottavaa ei ole kuin vaatimukset toiselle..

Joku voi ajatella että jos kertoo vasta myöhemmässä vaiheessa lapsista, toinen on jo ihastunut ja voi harkita suhdetta lapsista huolimatta. Laadukas on sellainen, jolle riittää deittisovelluksissa kysyntää. Yleensä näillä on varaa laittaa aika korkeitakin kriteereitä kumppanille, ja lapsettomuus on kriteereissä kärkipäässä.

Eihän niitä tykkäyksiä montaa tarvikaan ja siksi onkin erikoista, kun moni piilottelee noinkin olennaista asiaa. Paljon parempi on olla rehellinen ja saada heti tykkäyksiä vain niiltä, jotka hyväksyvät koko paketin. Pätee moneen muuhunkin asiaan kuin lapsiin, esimerkiksi ikään, minkä yllättävän moni pyöristää muutaman vuoden alaspäin.

Minulle kumppanin lapset eivät olisi minulle mikään este, vaikka lapseton itse olenkin. On niin vaikeaa löytää ihmistä joka kolahtaa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla, että tuollaisen seikan perusteella karsiminen olisi omalla kohdallani hölmöyttä. Silti ymmärrän että monelle se voi olla ylitsepääsemätön asia.

Siinä, että joku pääsee lukemaan sun deittiprofiilin ja ihastumisen välissä tapahtuu aika paljon, että aika pitkään pitäisi pitää lapset piilossa, jos meinaa sinne asti odottaa, että toinen on ihastunut. Jos ensimmäisen Moi:n jälkeen kertoo lapsista, niin tuskinpa kukaan vielä on ihastunut. Ei siis ole kyse siitä, että yrittäisi jotenkin huijata suhteeseen. En vain halua laittaa kaikkia tietojani mihinkään profiiliin. Tinder on muutenkin tietosuojan suhteen kyseenalainen.

Vierailija
55/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan kunnon ihminen Tinderiin alennu. Siellä on vain seksiä etsiviä puutteessa eläviä epätoivoisia luusereita tai seksinmyyjiä.

Tiedän kyllä useammankin korkeakoulutetun avioparin, ketkä on tavanneet tinderissä. Tosin yksikin kaverini kävi ainakin 50 treffit ennen kuin löytyi, mutta on nyt naimisissa tinder-deitin kanssa.

Vierailija
56/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä sitten on ongelmallista, jos lasten olemassaolo käy ilmi vasta viestitellessä?

Koska hyvin moni haluaisi tietää asiasta etukäteen, niin miehet kuin naiset. Säästetään kaikkien aikaa, kun pystyy tekemään jonkinlaista päätelmää toisen taustoista. Itse en esimerkiksi enää deittaile miehiä, joilla on vielä alaikäisiä lapsia, vaan heidän pitää olla aikuisia ja asua omillaan. Tai niitä lapsia ei ole/tule. Yhden omani olen aikuiseksi kasvattanut ja omille siivilleen saattanut, joten nyt on minun aikani ja elämäni.

Ajatelkaa mitä ajattelette asiasta, mutta ei minun tarvitse tyytyä itselleni sopimattomaan ihmiseen, koska tarjontaa riittää. Muuten olen hyvinkin joustava, mutta elämäntilanteen on oltava yhteneväinen omani kanssa. Älkää te muutkaan tyytykö, vaan olkaa enemmin vaikka yksin, jos sopivaa ei löydy.

N49_

Vierailija
57/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että joku pääsee lukemaan sun deittiprofiilin ja ihastumisen välissä tapahtuu aika paljon, että aika pitkään pitäisi pitää lapset piilossa, jos meinaa sinne asti odottaa, että toinen on ihastunut. Jos ensimmäisen Moi:n jälkeen kertoo lapsista, niin tuskinpa kukaan vielä on ihastunut. Ei siis ole kyse siitä, että yrittäisi jotenkin huijata suhteeseen. En vain halua laittaa kaikkia tietojani mihinkään profiiliin. Tinder on muutenkin tietosuojan suhteen kyseenalainen.

No tuo on vielä ihan ok jos kertoo keskustelussa ennen ekoja treffejä. Mutta tiedän kyllä että on ihmisiä, jotka ovat tapailleet pitkänkin aikaa lapsensa salaten.

Vierailija
58/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapset menee samaan kategoriaan kuin elämässäsi isot asiat, jotka näkyvät arjessasi paljon. Koen jonkinlaisena valehteluna sen, jos et heti/hyvin pian kerro, että elämässä on tällainen asia. Lasten lisäksi laskisin joukkoon esim. todella paljon aikaa vievän työn/harrastuksen, lemmikkieläimen omistamisen jne.

Ymmärrän myös hyvin, että ihmisille jotkut asiat ovat kynnyskysymyksiä. Joillekin tuo asia on lapset. Minulle tuollainen kynnyskysymys olisi esimerkiksi koira. Olen allerginen koirille ja en muutenkaan haluaisi kumppanin olevan "koiraihminen", jonka elämä pyörisi lemmikin ympärillä.

Vierailija
59/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä noissa kuvioissa pyörin, itse kerroin profiilissani olevani äiti. Kerroin mielestäni muutkin oleelliset asiat. Ei niitä kovin moni kovin tarkkaan kyllä lukenut, kun usein yksi ekoja kysymyksiä oli että onko mulla lapsia.

Jos miehen profiilissa ei mainittu lapsia, mutta myöhemmin paljastui että niitä on, oma oletus oli se että miestä ei kiinnosta kuin satunnainen seksi. Se taas ei mua sytyttänyt niin yleensä päädyin poistamaan osuman siinä kohtaa.

Nykyinen kumppanini on lapseton ja ilmaisi sen profiilissaan.

Tämä. Olen katsonut vierestä kun miespuolinen kaverini swaippailee. Ei todellakaan avaa juuri yhtäkään profiilia, vaan jos eka kuva on ok, vetää oikealle. Vasemmalle menee vaan tosi erikoiset (esim. tatuointi naamassa). Omakin kokemukseni on se, että edes pitkän viestittelyn jälkeen miehet ei treffeillä tiedä/muista asioita, jotka mulla oli profiilissani. Ihan sama siis mitä sinne laittaa tai on laittamatta.

Miehet valkkaa vaan sen verran, että ei tule showstoppereita ja siihen riittää kyllä se, että kertoo lapsista viestitellessä. Ei he siltikään treffeillä muista, että montako lasta ja minkä ikäisiä.

Musta tuntuu, että miehet ei oikein luota naisten kuviin ja lähtevät treffeille uskoen, että homma kaatuu 2 sekunnissa ulkonäköön. Sitten kun olenkin kuvieni näköinen (tai jopa parempi, kun tahallaan laitoin meikittömiä kuvia jne.), niin sitten vasta oikeasti kiinnostuvat ja alkavat kyselemään tyyliin, että 'kyllä sä jo kerroit, mutta miten se olikaan...?'

Vierailija
60/127 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisin deittipalvelussa ja hakisin vain satunnaista seksi, en profiilissani kertoisi lapsista. Tapaisin miehiä vain silloin, kun lapset isällään. En näe tuossa ongelmaa.

Mikäli etsisin vakavaa suhdetta, tuo maininta löytyisi kyllä ykkösenä, että lapsia on. Toivoisin, että miehelläkin olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi