Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä elokuva on ollut suurin pettymyksesi?

Vierailija
19.05.2022 |

Mihin elokuvaan ollut suuret odotukset mutta osoittautuikin ihan surkeaksi? Eli ei mitään ponterosia miltä ei odotakaan juuri mitään

Kommentit (1276)

Vierailija
861/1276 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tosi paljon Lord of the rings elokuvista ja kun  kuulin että Hobbit tehdään elokuvaksi olin tosi innossaini ja odotin paljon.

Tämä sarja oli kuitenkin sitten kamala pettymys ja ehkä edelleen elämäni elokuvapettymys.

Muista on ollut sitten ainakin viimekesäinen Elvis -elokuva, Samoin Musta torni -kirjojen perusteella tehty elokuva oli valtava pettymys, sillä tämä oli Kingin kirjoista ollut oma suosikkisarjani.

Vierailija
862/1276 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikki Spike Leen leffat ovat joko välttäviä tai muuten vaan keskinkertaisia. Yhtään todella hyvää leffaa ei tältä ÄsLeeltä ole ikinä uunista ulos tullut.

Minusta ne jotka oon nähny on olleet aika hyviä, hauskoja, ilkikurisia.

Eikö Smokekin ole sen elokuva, pääosassa Harvey Keitell? Tosi hyvä. Kertoo tupakkakaupan arjestä erilaisine persoonineen, Harvey on liikkeen omistaja.

No ei ole! Smoken on ohjannut Wayne Wang. Ehkä pidät muitakin hyviä elokuvia virheellisesti Leen tuotoksina? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lapsena näin Grimmin veljekset (2005) elokuvan ja sitten myöhemmin olin unohtanut sen.

Viime vuonna sitten törmäsin tuohon elokuvaan kirppiksellä ja totesin, että mä en muista siitä mitään ja pakko tuo mun on uudelleen katsottava.

Mä sitten katsoin sen ja enpä ihmettele miksi olin sen unohtanut. Oli niin puulta tuntuva elokuva ja ihan järjettömäksi koko elokuva meni.

Hyvät näyttelijät on, mutta ei he pelasta elokuvaa, kun se muuten on niin surkea.

En tiedä mitään elokuvaa mikä voisi olla tuota puuduttavampi. Pettymys mikä pettymys.

Jos elokuvasta  ei muista mitään niin se ei silloin ollut hyvä.

Muisti voi pätkiä ilman, että kohde on huono.

Pitkä aika ja uudet tuulet muokkaa muistikuvia ja näin voi vanhat muistot hälvetä.

Katsoin just taannoin uusiksi yhden vanhan leffan jonka olen nähnyt kertaalleen vajaa 10v sitten ja huomasin että olin unohtanut useampiakin merkittäviä yksityiskohtia juonesta. Jostain syystä mielikuvani leffasta oli aika erilainen kuin nyt uudelleenkatsomisen jälkeen. 

Vierailija
864/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisetä III - oli niin paljon huonompi kuin edeltäjänsä

Vierailija
865/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette kyllä usko tätä, mutta Titanic oli valtava pettymys. Sitä oli hehkutettu niin älyttömästi ja odotukseni olivat taivaissa. Lopulta nukuin osan filmistä. No, ehkä ne parhaat palat oli tulleet mun nukkuessa :/

Tämä oli itse asiassa itselläkin heti ensimmäisenä listalla. Rasittava leffa, jossa onneton tarina ja Leonardo diCaprio maailman surkein näyttelijä (ihan kuin Brad Pitt). Vihasin joka hetkeä. Vaikka Celine Dion on mielestäni loistava laulaja, niin kappale soi yhtäjaksoisesti joka paikassa, että sekin ärsytti. 0/10. Ja olen siis nainen.

Vierailija
866/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomalaiset elokuvat, siis kaikki.

Sit ärsyttää samat keskiverto naamat joka nykyleffassa jotka aivan surkeita joka filmissä mut nepäs valitaankin heidän hyvävelikerhosta. Niin josta on muutama takavuosien hyvähkö

näyttelijä jätetty ulkopuolelle.

No kyllä ja juuri näin. Kasvoina AINA samat vakkarit Kuustosista lähtien Putouksen muihin tyyppeihin.

Henkilöhahmot ovat usein todella ohuita eikä sellaisia realistisia oikean elämän rooleja ole kun kenelläkään nykynäyttelijöistä ei ole presenssiä muuhun kuin film noir-tyyppiseen tai Putouksen kaltaiseen esiintymiseen. Ei huvita mennä edes leffaan kun tietää, ettei enää ole Esko Nikkareita (Pohjanmaa ja monet muut Tuurin ym. elokuvat) ja Siiri Angerkoski (Aliisa- aivan loistava elokuva, jossa Angerkoski aivan uskomaton roolissaan).

Viimeisimmät pelottavan hyvät roolisuoritukset ovat MS Romanticin Hannu-Pekka Björkmanin, Petteri Pennilän ja Iivo Tuurin roolisuoritukset.

Vierailija
867/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eyes wide shut.

Kubrickin tuotanto toinen toistaan nerokkaampaa, sitten tämä.

Vierailija
868/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top Gun 2. Ihan hirveää ja epärealistista paskaa.

Vierailija
869/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli jokin aika sitten leffa nimeltä: Luokkakokous.

Katsottiin 15 min ja oli pakko jättää kesken. 

Ihan hirveetä pas..a!!

Odotin huonoa elokuvaa. Mutta tuo kyllä oli huonompi kuin mitä pystyi odottamaan.

Vierailija
870/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette kyllä usko tätä, mutta Titanic oli valtava pettymys. Sitä oli hehkutettu niin älyttömästi ja odotukseni olivat taivaissa. Lopulta nukuin osan filmistä. No, ehkä ne parhaat palat oli tulleet mun nukkuessa :/

Samaa mieltä, pitkä ja tylsä leffa. Rosen tarina oli jotenkin niin kliseinen, että olisi pakko mennä naimisiin ikävän tyypin kanssa ja sitten kohtaakin puhdassydämisen köyhän miehen, joka traagisesti kuolee. Ei siihen aikaan ajateltu rakkaudesta niin romanttisesti kuin nykyään. 

Forrest Gump oli mulle samanlainen pettymys, jotenkin niin epäuskottava että hän olisi ollut mukana kaikissa Amerikan historian tapahtumissa ja tavannut kaikki julkkikset. Jotenkin se amerikkalaisuus oli ylilylötyä. Sama kuin joku tekisi suomalaisen elokuvan, jossa perus-suomijuntti kohtaa kaikki historian suurnimet, pääsee UKK:n seuraan Valkoiseen taloon ja valloittaa koko kansan. 

Millekähän vuosisadalle mahdat mielessäsi Titanicin sijoittaa? Ai ettei vuonna 1912 ollut romanttista rakkautta? Hmmm. 🤔

Tämä nykyhetki on melkein se vähimmin romanttinen. Romantiikka on kuollut, kaikki hinkuvat vain seksiä, kaikkia ja kaikkea arvostetaan vain tietynlaisen seksuaalisen mitta-asteikon mukaan.

Ohis.

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Avioliittoon mennään nykyään rakkaudesta, eikä sen takia että perheet ovat sopineet naimakaupan keskenään. Jos luet vähän historiaa, niin kyllä se oli vielä 1910-luvulla ja jonkun aikaa sen jälkeenkin noin. Nainen oli ensin vanhempien ja sitten miehen omaisuutta, ja kyse oli kirjaimellisesti naimakaupoista. Se, oliko pariskunta rakastunut, oli tämän kannalta yhdentekevää. Toki jotkut sitten karkasivat naimisiin rakkaudesta, mutta se oli hirveä skandaali ja koko suku sai siitä nolon maineen. Lisäksi yhteiskuntaluokan piti mätsätä, oli skandaali jos rikas tyttö meni naimisiin köyhän miehen kanssa. 

Titanic-leffa tehtiin vuonna 1997 ja käsitys rakkaudesta oli täysin toinen kuin 1910-luvulla. Oli helppoa silloin sanoa että vanha naimakauppojen perinne oli paska, koska kaikki ajattelevat nykyään niin. On huomattavasti vaikeampaa ottaa kantaa nyky-yhteiskuntaan, koska siitä tulee yleensä vihat niskaan. -sama

No voe kiesus mikä saarna. Romanttinen rakkaus on tunnettu aina, sitä kuvataan jo antiikin teksteissä. Ja koko Titanicin tarinan ideahan on, että Rosea ollaan naittamassa taloudellisista syistä kuten ennen oli normaalia. Ja Rosea tämä avioliitto ahdistaa, mutta hän ei näe ulospääsyä, koska tuollaiset avioliitot oli tapana. Luuletko, että rakkaudettomat pakkoavioliitot ei herättäneet kenessäkään mitään tunteita ikinä, kun olivat kerta normaaleja?

Titanic on tarina Rosen vapautumisesta, jolle Jack on pelkkä katalyytti. Rose on moderni nainen uppoavassa viktoriaanisten ihanteiden kaikuja toistavassa yhteiskunnassa, joka oli jo aivan muutoksen partaalla. Titanicinhan ajatellaan päättäneen tietyn aikakauden, teknologisen ja taloudellisen kehityksen hurma olisi jo muutaman vuoden kuluttua vaihtunut ensimmäiseen maailmansotaan.

Te elokuvia yksiulotteisesti puusilmillä tuijottekelevat olette kyllä hassuja.

Juuri näin.

Luulin olevani ainoa, joka ymmärsi elokuvan. Onneksi en sentään.

Vierailija
871/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Wars The Rise of Skywalker

Vierailija
872/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trailerin perusteella tämä Pamela Tolan Sairaan paska idea vaikuttaa... no, siltä justiinsa.

Vierailija
873/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudemmat Star wars saagan leffat on aivn surkeita. Alkuperäiset kolme parhaita. Sen jälkeen pelkkää alamäkeä.

Episodit VII - IX olisi pitänyt jättää tekemättä.

Ne esiosat sentään menivät vielä jotenkin.

Vierailija
874/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mahdolliset suomalaiset elokuvat, kahdella poikkeuksella:

Linnaisten vihreä kamari (aivan huikea camp eskapistinen pukudraama johon ei vaan kyllästy)

Komisario Palmun erehdys (tämähän maistuu aivan... mantelilta!)

Lisätään vielä:

Valkoinen peura

Ja Punainen viiva.

Vierailija
875/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Titanic. Ihan hirveä pettymys sen sehypetyksen jälkeen.

Suomalaiset voisivat tehdä oman version Titanicista. Se kertoisi siitä höyrylaiva Kurusta, joka hukkui Näsijärvellä joskus kauan sitten. Näyttelijöinä voisi olla Putousporukka, kuten Aku Hirviniemi, Jaakko Saariluoma ym. Myös Paula Vesala, joka näytteli Prinsessa-elokuvassa, voisi myös olla tässä Kurussa. Jaa-a. Mimmonenhan filmi saataisi aikaiseksi?

Arvioita.

Voi hyvä luoja olisi kaikkien aikojen paska. Toivottavasti edes tahatonta komiikkaa, niin olisi camp-arvo.

Vierailija
876/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasit

Vierailija
877/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Star Wars The Rise of Skywalker

No tämä, kyllä. Täysi paska kauniisti sanottuna.

Lähinnä vitutti leffan jälkeen.

Vierailija
878/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cast away - tuuliajolla. Pelkkä oletettavasti kalliilla tehty Fedexin mainos, jota edes yleensä hyvä näyttelijä häiritsevän huonolla roolisuorituksella ei pelasta.

Vierailija
879/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spencer oli niin sysipaska että oksat pois. Ja olen hulluna kuninkaallisiin yleensä, the crown katsottu jo neljä kertaa läpi. mutta tämä Dianaversio oli vaan jotenkin umpisurkea.

Vierailija
880/1276 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mieletön remppa. Oli kyllä surkein mitä olen nähnyt. Päänäyttelijöiden maineella menty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi