Suositelkaa jotain kivaa hömppäromaania, samantyylisiä kuin Julia Quinnin Bridgerton-novellit
Eli joku oikein kevyt rakkausromaani. Voi olla nykyaikaankin sijoittuva.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sally Thorne: Totista leikkiä. Tästä on juuri tehty myös elokuva.
Mä aloitin lukemaan tätä joskus talvella enkä päässyt loppuun asti. Ap
Nää on kyllä jo niin vanhoja, että voi olla jo luettu, mutta Tuija Lehtisen alkupään kirjat ovat hyviä: Pirunsaaren veljekset, Taimitarhan lapset ja Rosan talo. Ja kai nuo voi jo pikkuhiljaa alkaa laskemaan historiallisiksi romaaneiksi, koska sijoittuvat 80-luvun alkuun:).
Minun suosikkeja tästä genrestä on olleet Jude Deveraux ja Judith McNaughtin kirjoittamat kirjat. Heillä hyvin samantyyppisiä historiallisia rakkausromaaneja. Kepeää luettavaa kesäpäiviin ja hyvin samankaltaisia kuin Bridgerton.
Seitsemän sisarta -sarja on historiallisissa osuuksissaan semmoista höpötihöötä, jotkut teemat toki raskaampia. Kuuntelen lenkillä näitä ja Bridgertoneja vuorotellen :p
Åsa Hellberg (vai oliko Hällberg): Hotelli Flanagas
Valkoisen pilven maa (trilogia, toinen osa on Maorien Laulu ja kolmas on Kiivilinnun kutsu), kirj. Sarah Lark.
Vähän samantapaista hömppää kuin Seitsemän sisarta ja Bridgertonit olisi risteytetty.
Kamarineitsyt, kirj. Sara Medberg
Superhömppöpömppöä Bridgertonin tapaan
Kultaportin kaunottaret, kirj. Sara Medberg
Vielä enemmän superhömppöpömpöttelyä kuin edellinen 😀
Vierailija kirjoitti:
Valkoisen pilven maa (trilogia, toinen osa on Maorien Laulu ja kolmas on Kiivilinnun kutsu), kirj. Sarah Lark.
Vähän samantapaista hömppää kuin Seitsemän sisarta ja Bridgertonit olisi risteytetty.Kamarineitsyt, kirj. Sara Medberg
Superhömppöpömppöä Bridgertonin tapaanKultaportin kaunottaret, kirj. Sara Medberg
Vielä enemmän superhömppöpömpöttelyä kuin edellinen 😀
Kuulostaa just hyvältä😄
Ap
En ole lukenut mutta Riikka-Maria Rosenbergin Hakoisten Anna kuulostaa just tällaiselta historialliselta hömppöpömpöltä.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän sisarta -sarja on historiallisissa osuuksissaan semmoista höpötihöötä, jotkut teemat toki raskaampia. Kuuntelen lenkillä näitä ja Bridgertoneja vuorotellen :p
Tämä ois myös mun suositus. Kirjat ovat melko paksuja, mutta kepeydessään nopealukuisia.
Mun piti kanssa suositella sulle tota Kultaportin kaunottaria. Ainakin mun lukuappistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kiera Cass Valinta-sarja on yhtä tyhjänpäiväistä höpöhöpöä, kuin Bridgertonkin. Viihdearvoa pienen pieni hippunen, eipä juuri muuta.
Minä jäin heti koukkuun ensimmäisen Valinta-sarjan kirjan luettuani. Ei ole mitäänm höpöhöpöä vaan romanttista jännitystä fantasiamaailmassa, jossa ihmiset on jaettu seitsemään kastiin ja kuninkuuden perijä joutuu valitsemaan vaimokseen yhden kolmestakymmenestä (?) arvonnalla valitusta nuoresta naisesta, Välillä vallankumoukselliset hyökkäävät palatsia kohti. 4-5 kappaletta on läytynyt kirjastosta. Olen 77-vuotias lukutoukkamies.
Mirella Mäkilän Tampere-kirjat
Hauskaa ja suomalaista.
Julia Quinnin kirjat ovat huomattavasti parempia kuin niistä tehty tv-sarja. Oivaltavaa sanailua kaiken aikaa, ja suomalaiset kääntäjätkin ovat mielestäni onnistuneet hyvin. Bridgertonista on juuri lainassa kymmenen tarinaa, pari puuttuu vielä.
Suomalaisista viihdekirjailijoista ylivoimainen ykkönen on Anni Polva, ja tuotantoa riittää.
Nykyaikaisimmista ulkomaisista suosikeista Himoshoppaajat ovat yllättävän hauskoja. Kirjailijan nimeä en nyt muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Georgette Heyerin yrjönaikaiset rakkausromaanit. Historiallisesti aidompia kuin Bridgeton.
Onko näissä kuinka vanhanaikaista kieltä? En jaksa välttämättä lukea sen tyylistä.
Ap
Kieli ( ja juoni) on kyllä varmasti laadukkaampaa.
Kirsi pehkosen kirjat. Maalaisromantiikkaa.
Tuuli Kivijoen Sinisiä hetkiä Lemmenlahdella.
Anu Joenpolven kirjat
Lucy Diamondin kirjat
Jenni Multisillan kirjat
Elodie Harperin kirjat
Pirjo Tuomisen kirjat, vähän historiaakin
Voiko suositella rom-com aiheista mangaa?
Kalle Päätalon Iijoki-sarja. 19 kirjaa ja noin 12600-sivua. Ei lopu hetkessä kesken!
Ok, pitää tutustua, kiitos! Ap