Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelaako kaikkien miehet?

Vierailija
19.05.2022 |

PC pelejä, pleikkaria ja muita pelejä. Nykyinen mies pelaa ja kaverit ihmettelee miten jaksan katsella tollasta. Pelaaminenhan on hauskaa ja käydään pariskuntana ulkonakin. Miksi pelaaminen on niin huono asia?

Kommentit (280)

Vierailija
181/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pelaa. Minusta se on noloa. Olen saanut lapsuudessa mallin että miehet tekee miesten hommia ulkona tai puutöitä yms eikä heillä ole aikaa jollekin lapsellisille pleikkapeleille.

Puutöitä ja ulkohommia. Se on sitä patriarkaalisen yhteiskunnan mallia, jossa on miesten työt ja naisten työt.

Mä teen molempia, mutta silti pelaan joskus. Jos puoliso ei siitä tykkäisi, niin se olisi hänen ongelmansa.

Vierailija
182/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu, vaativassa ammatissa työskentelevä, varakas ja hyvätuloinen mies.

Olen pelannut aina ja pelaan edelleen yli 50-vuotiaana.

Usein pelaamista kritisoivat eivät ymmärrä pelaamisen kirjoa sen enempää kuin ihminen, joka ei ole koskaan televisiota tai elokuvia nähnyt, ymmärtäisi elokuvien kirjoja.

Samoin kuin elokuvia, pelejäkin tehdään erilaisia lapsille ja aikuisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä miehen sinkkuus jotenkin täydellistä. Voi pelailla xboxia, säästää mielettömät määrät rahaa, ei tarvi joka päivä lähteä kiertelemään museoihin, teattereihin, kahviloihin, pyöräilemään, lenkkeilemään, ulkomaanmatkoille + tunina nähtävyyksiä, jutella tunteista, kun meikäläinen yrittää nukkua, saa ottaa päikkärit, koska vain haluaa, saa katsoa haluamiaan ohjelmia hbo:sta. Ruokaa saa tehdä justiin sitä mitä haluaa, siivota kun haluaa jne...tossa vain muutamat jutut. Ainiin mulla kämppä yleensä tiptop, syön terveellisesti ja liikuntaakin harrastelen, mutta vain silloin, kun itsellä se fiilis. Alkoholia juon harvemmin, mutta se mahdollisuus, että voi avata sen yhden oluen työpäivän jälkeen saamatta siitä kritiikkiä on vaan mahtavaa. Näin mennään eläkeikään saakka.

Mutta onhan niitä miehiäkin naisten iloksi, jotka tota kaikkea suostuu tekemään. Mutta seksin takia en moiseen enää uhrautuisi, vaikka olis kuinka hyvännäköinen misu. Ja nyt niitä alapeukkuja kiitos:)

Ikävää, jos olet joutunut olemaan itsellesi noin huonoissa parisuhteissa. Toivottavasti olet nykyisin onnellisempi, ainakin tekstisi perusteella vaikuttaa, että olet löytänyt itsellesi sopivamman tavan elää. Sinulla on varmaan ollut rankkaa aiemmin, koska tekstistäsi paistaa jotenkin katkeruus, joka näkyy siten, että yleistät ikävät kokemuksesi parisuhteista kaikkien naisten ominaisuuksiksi. Mutta sehän ei pidä paikkansa, tässäkin ketjussa moni nainen suhtautuu positiivisesti miestensä pelaamiseen tavallisena harrastuksena ja pelaavat itsekin. Sellainen on normaalia ainakin omassa tuttavapiirissä, ja olen äimistynyt usein tällä palstalla kirjoittavien varsin negatiivisesta todellisuudesta.

En mä ole katkera, mutta toki nuorempana olin sitäkin. Tämä ollut kasvun tie mulla. En mä vaihtais mitään pois tai muuttaisi itsessäni mitään. On jotenkin vaan helppo olla, kun on vaan ne omat murheet huollettava. Toki musta olisi voinut tulla erilainenkin, jos olisi enemmän positiivisia kokemuksia. Mutta niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, niin yksinkin voi olla vähintään yhtä onnellinen kuin hyvässä parisuhteessa. Toisaalta mä olen myös introvertti eli ehkä se on meikäläisellä helpottanut asiaa. On ollut hyviäkin parisuhteita, mutta kompromisseja piti siinä hyvässäkin tehdä. Eli ehkä mä en sitten ole parisuhdeihminen pohjimmiltaan. Kyse on siitä, onko niitä kompomisseja valmis tekemään? Jotenkin naiivisti aattelen, että hyvässä suhteessa ei tarvi tehdä mitään kompromisseja. Mutta sitten saattaa se nainen aiheuttaa muuten huoltoa. Kova hinta on rakkaudella. Mutta ymmärrän, että jos itselle parisuhde on elämää suurempi juttu, niin varmasti sitten helposti aattelee, että sinkkuus on vain jokin epäonnistuminen tai että se on jokin välitila. Itse en koe niin lainkaan.

Vierailija
184/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelaa. Käyn kaljalla jätkien kanssa. Hauskempaa!

Vierailija
185/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

M40

Vierailija
186/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelit ovat interaktiivista taidetta.

Vierailija
187/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelaa. Vihaa pelejä ja pitää niitä ajanhukkana. Minä itse pelaan ja olen hankkinut konsolit, tietokoneet ja pelit lapsille.

Vierailija
188/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsellista sanon minä kirjoitti:

Pelaamiseen jää yllätävän helposti koukkuun ja se passivoi,  monta tuntia hurahtaa pelatessa helposti, tämä aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunnasta ns. normaali elämästä. En ymmärrä pelaamista aikuisilta ihmisiltä kuin pro tasolla. Helposti saa aikuis pelaajista käsityksen laiskasta ihmisestä joka vain pelailee kun ei viitti muutakaan tehdä. Nuorten pelaaminen on ok, kunhan se ei mene normaali elämän edelle ja pysyy hallinnassa ja nuori tekee muutakin kuin vain pelaa.

Pro-tasoiseksi synnytään? Vai pitääköhän sitä ennen kuitenkin harrastaa? Ei kai. Ei voi pitää paikkaansa.

Ja hei. Ihan samalla tavalla esim. AV:lla vietetty aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunasta, jos sen antaa olla. Ja sarjat. Ja kirjat. Miksi siis just ne pelit tässä on se paha?

Pelit on paha kun ei nämä akat tajua niitä, miehestä ei ole iloa eikä hyötyä silloin kun se pelaa, ja pelaaminen ei ole kosmopoliittinen harrastus jonka viitsisi kertoa tyttöjen illassa Mirkulle ja Lissulle.

Pelaaminen on totaalista ajanhukkaa. Älyllisesti vajaiden hommaa.

Vierailija
189/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsellista sanon minä kirjoitti:

Pelaamiseen jää yllätävän helposti koukkuun ja se passivoi,  monta tuntia hurahtaa pelatessa helposti, tämä aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunnasta ns. normaali elämästä. En ymmärrä pelaamista aikuisilta ihmisiltä kuin pro tasolla. Helposti saa aikuis pelaajista käsityksen laiskasta ihmisestä joka vain pelailee kun ei viitti muutakaan tehdä. Nuorten pelaaminen on ok, kunhan se ei mene normaali elämän edelle ja pysyy hallinnassa ja nuori tekee muutakin kuin vain pelaa.

Pro-tasoiseksi synnytään? Vai pitääköhän sitä ennen kuitenkin harrastaa? Ei kai. Ei voi pitää paikkaansa.

Ja hei. Ihan samalla tavalla esim. AV:lla vietetty aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunasta, jos sen antaa olla. Ja sarjat. Ja kirjat. Miksi siis just ne pelit tässä on se paha?

Pelit on paha kun ei nämä akat tajua niitä, miehestä ei ole iloa eikä hyötyä silloin kun se pelaa, ja pelaaminen ei ole kosmopoliittinen harrastus jonka viitsisi kertoa tyttöjen illassa Mirkulle ja Lissulle.

Pelaaminen on totaalista ajanhukkaa. Älyllisesti vajaiden hommaa.

Miksi se on ajanhukkaa, kun joku tekee jotakin, mistä tykkää? Ja miksei aikaa saisi hukata? Onko av-palstailu sun mielestä vähemmän ajanhukkaa ja fiksummille ihmisille?

Vierailija
190/280 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pelaa. Joskus pelattiin jotain peliä yhdessä pitkään. Mä tykkään myös katsella kun se pelaa, viihdykettä sukan kutomiseen. Kaikista omituisinta oli että jäin ihan koukkuun farming simulaattorin katselemiseen. Siellä se ajeli peltoja päivät pitkät eri vehkeillä, kynsi, äesti, kylvi, myrkytti, niitti.. myi tuotteet, palkkasi apukäsiä, osti parempia traktoreita. Ihan älyttömän tylsää ja aivan koukuttavaa.

Silloin kun pelattiin yhdessä kaverit ei tajunneet yhtään. Niiden mielestä oli jotenkin parempi että toinen vaikka katsoi telkkaa ja toinen luki kirjaa eri huoneessa. Tai toinen katsoi telkkaa ja toinen rassasi jotain autoa autotallissa. Se peli oli sentään yhteinen harrastus, tehtiin jotain yhdessä.

Vierailija
191/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kova pelaamaan ja striimaamaan ja tuen mielelläni miestä unelman saavuttamisessa.

Vierailija
192/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei todellakaan pelaa! Käyttää aivojaan muihin asioihin. Eikä olis mun mies jos pelais.

Vierailija
193/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies joka pelaa ei asuisi minun kanssani kovin pitkään.

Vierailija
194/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmasti valtava menetys miehelle.

Vierailija
195/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei pelaa eikä ole ikinä pelannut. Eikä kato urheilua mutta kuuntelee musiikkia ja käy keikoilla senkin edestä.

Vierailija
196/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen nainen, joka provoilee av-palstalla, ei asuisi minun kanssani kovin pitkään.

Vierailija
197/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puolisoni ei pelaa kuin satunnaisesti vanhoja konsolipelejä kanssani, NES, SNES ja N64 pelejä emulaattorilla. Nykyajan peleistä tai konsoleista emme kumpikaan ole juuri kiinnostuneita, vielä. Toki voisihan sitä innostua, jos pääsisi kokeilemaan.

Pelaaminen itsessään ei ole minusta lainkaan huono asia. Se kehittää monia taitoja ja ylläpitää aivojen vireyttä ja aktiivisuutta. Harrastus ei tietenkään saa vallata kohtuuttomasti tilaa ja resursseja muulta elämältä ja etenkään parisuhteelta.

Vierailija
198/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shakki on fiksun peli

Entä jos pelaa shakkia tietokoneella tai vastaan? Pitäisi varmaan kysyä Kasparovilta.

Kaikki shakin pelaajat pelaavat nykyään tietokoneella.

Me pelataan fyysisellä laudalla... :)

No niin minäkin, mutta tietokoneella useammin. Tuskin kukaan vähänkään "tosissaan" pelaava pelaa nykyään pelkästään fyysisellä laudalla.

Mitä tarkoitat "tosissaan" pelaamisella?

Olen eri, mutta kuvittelisin tuolla "tosissaan" pelaamisella tarkoitettavan heitä, jotka etsivät jatkuvasti uusia haasteita shakkia pelatessaan. Jotka pelaavat jopa päivätasolla, jolloin se oma kumppani/lapsi/sukulainen/naapuri ei enää riitä haastamaan älyllisesti, ja lisäpotkua harrastukselle pitääkin lähteä hakemaan netin tekoälypeleistä sekä muista harrastajista ympäri maailman.

Vierailija
199/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja nuorten pelaaminen on helpompi ymmärtää, vaikka jotenkin surullista sekin on, jos on pakonomaista ja suurinpiirtein ainoa ajanviete tai harrastus. Mutta vielä surullisempaa on jos aikuisella miehellä ei ole muita harrastuksia kuin niska jäykkänä koneen ääressä istuminen ja keinotekoiseen pelimaailmaan uppoutuminen. Eipä ihme, että kansakunta lihoaa ja rapistuu. Hirvittävää, ettei vanhemmilla ole keinoja rajoittaa lastensa pelaamista.

Sanomattakin lienee selvää, että jos mies pelaa tuntikausia päivittäin, sillä ei ole tule olemaan minkäänlaista sijaa mun elämässä. Satunnaisen pelaaminen ymmärrän ja hyväksyn, jos pääasialliset ajanvietteet ovat fyysistä kuntoa kehittäviä tai ylläpitäviä.

Eli et ottaisi myöskään lukevaa miestä, vaan miehen on ehdottomasti käytettävä 90% vapaa-ajastaan urheiluun tai halonhakkuuseen?

Vierailija
200/280 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME pelataan yhdessä nintendolla super mario brossia. Ehkä n. kerran kuussa.

Muutoin ei kumpikaan pelaile. Nuorena mies sanoi pelailleensa, mutta ei ole kyllä 35v eteenpäin pelaillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi