Pelaako kaikkien miehet?
PC pelejä, pleikkaria ja muita pelejä. Nykyinen mies pelaa ja kaverit ihmettelee miten jaksan katsella tollasta. Pelaaminenhan on hauskaa ja käydään pariskuntana ulkonakin. Miksi pelaaminen on niin huono asia?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Shakki on fiksun peli
Entä jos pelaa shakkia tietokoneella tai vastaan? Pitäisi varmaan kysyä Kasparovilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies enkä pelaa mitään tietokone- , kännykkä- enkä muitakaan pelejä. En ole myöskään kiinnostunut jääkiekosta enkä jalkapallosta tai muistakaan urheilu- tms. peleistä. Shakkia olen joskus kyllä nuorempana pelannut. Pitäisikö olla huolissaan?
Shakki on fiksun peli
Sehän ihan riippuu siitä, kuinka hyvin shakissa menestyy. Voi sitä pelata kuka tahansa, mutta mestaritasolle tarvitaan jonkin verran älyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakki on fiksun peli
Entä jos pelaa shakkia tietokoneella tai vastaan? Pitäisi varmaan kysyä Kasparovilta.
Kaikki shakin pelaajat pelaavat nykyään tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun pelaisi, mutta se haluaa vaan seksiä joka päivä.
Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pelaa. Minusta se on noloa. Olen saanut lapsuudessa mallin että miehet tekee miesten hommia ulkona tai puutöitä yms eikä heillä ole aikaa jollekin lapsellisille pleikkapeleille. Itsekin pelasin lapsena, aikuisena ei todellakaan kiinnosta tippaakaan. Seuraava mies mieluusti sellainen joka ei pelaa. En jaksa katsella lapsiaikuista.
Anna kun veikkaan, että naisen ei kuitenkaan tarvitse tehdä perinteisiä "naisten hommia" eli siivousta ja lastenhoitoa miestä enempää? Vain miehen kuuluu noudattaa vanhoja sukupuolirooleja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakki on fiksun peli
Me pelataan fyysisellä laudalla... :)
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja teinit pelaavat, aikuisilla ihmisillä on parempaakin tekemistä. Kuka tuhlaa aikaansa tuollaiseen? Sama kun menisi keinumaan tai liukumäkeen.
Samaa ajattelen prinsessa leikeistä missä tarvii jatkuvasti olla uusia vaatteita ja kenkiä joita käyttää ehkä kerran pari vuodessa. Ainiin sehän on monen naisen lempi harrastus metsästää uusia hepeneitä. Aikuistuisi jo ja lopettaisivat ne turhat prinsessa leikit, ei se unelmien prinssi jota etsit löydä sinua lasikenkäsi perusteella. Tuollaiset naiset tosin elävät sadussa eivätkä tyydy mihinkään, prinssejä ei enää ole tällä vuosituhannella, niitä löytyy vain saduista. Oikeassa elämässä parisuhde on kahden ihmisen välinen suhde jossa kunnioitetaan ja ilahdutetaan toista puolin ja toisin. Ei yksikään mies jaksa katsella prinsessaa joka odottaa palvomista 24/7.
Ei todellakaan pelaa.
Mutta jalkapalloa pelaa, jos nyt urheilu tässä peliksi lasketaan.
Xbox, työpaikan sihteeri, välillä tinder, mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakki on fiksun peli
No niin minäkin, mutta tietokoneella useammin. Tuskin kukaan vähänkään "tosissaan" pelaava pelaa nykyään pelkästään fyysisellä laudalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shakki on fiksun peli
No niin minäkin, mutta tietokoneella useammin. Tuskin kukaan vähänkään "tosissaan" pelaava pelaa nykyään pelkästään fyysisellä laudalla.
Mitä tarkoitat "tosissaan" pelaamisella?
Ennen pelasin Afrikan tähteä fyysisesti laudalla ja tosissaan mutta nykyään pitää candy crushia tietokoneella ettei leimaudu. Koitan vääntää naamaa norsun elimelle aina koneella mutta ei tää nyt tunnu yhtään niin hienolta ja totiselta kuin se tähti, rosvoakaan ei tule ellei vastaa tekstiviesteihin.
Pelaamiseen jää yllätävän helposti koukkuun ja se passivoi, monta tuntia hurahtaa pelatessa helposti, tämä aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunnasta ns. normaali elämästä. En ymmärrä pelaamista aikuisilta ihmisiltä kuin pro tasolla. Helposti saa aikuis pelaajista käsityksen laiskasta ihmisestä joka vain pelailee kun ei viitti muutakaan tehdä. Nuorten pelaaminen on ok, kunhan se ei mene normaali elämän edelle ja pysyy hallinnassa ja nuori tekee muutakin kuin vain pelaa.
Ei kaikki pelaa. Se on vähän sama yleistys kuin kaikki miehet tykkää jääkiekosta tai kalastamisesta. Inhoan molempia,
Olen n. 50-vuotias ja pelannut lapsesta lähtien, tosin pelaaminen on vähentyi perhe-elämän myötä lähes nollaan.
Nykyään pelaan PC:llä ehkä muutaman kerran vuodessa lähinnä siksi kun nuorin lapsista pyytää. Enemmän minua kiinnostaa nykyään korjata erilaisia laitteita ihan omaksi iloksi tai ohjelmoida jotain.
Enemmän tulee pelattua GPS-pohjaisia pelejä kännykällä, joissa tulee sivussa liikuntaa ja saa inspiraatiota mennä paikkoihin joihin ei muuten menisi.
Ei pelaa minun mies, mutta kännykkää räplää sitäkin kiihkeämmin.Ei huvita enää, lähden itse tuttavien luokse, ajelen pitkiäkin matkoja ja olen useita päiviä poissa. Tosin ärsyttää kaikki kännykkäriipouvaiset ihmiset. Kun tullaan kylään, niin eikö vain oteta kännykkä vierelle ja lueta joka piippaus. Lisäksi ärsyttää he, joilla on koputus päällä ja kun puhutaan puhelimessa, niin lopetetaan puhelu koputtajan takia. Käytöstavat ihan hukassa.
lapsellista sanon minä kirjoitti:
Pelaamiseen jää yllätävän helposti koukkuun ja se passivoi, monta tuntia hurahtaa pelatessa helposti, tämä aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunnasta ns. normaali elämästä. En ymmärrä pelaamista aikuisilta ihmisiltä kuin pro tasolla. Helposti saa aikuis pelaajista käsityksen laiskasta ihmisestä joka vain pelailee kun ei viitti muutakaan tehdä. Nuorten pelaaminen on ok, kunhan se ei mene normaali elämän edelle ja pysyy hallinnassa ja nuori tekee muutakin kuin vain pelaa.
Pro-tasoiseksi synnytään? Vai pitääköhän sitä ennen kuitenkin harrastaa? Ei kai. Ei voi pitää paikkaansa.
Ja hei. Ihan samalla tavalla esim. AV:lla vietetty aika on pois perheeltä, kotitöistä ja liikunasta, jos sen antaa olla. Ja sarjat. Ja kirjat. Miksi siis just ne pelit tässä on se paha?
Vierailija kirjoitti:
Shakki on fiksun peli
Shakki on hyvin yksinkertainen peli verrattuna tietokoneella pelattaviin strategiapeleihin.
Shakki on fiksun peli