Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räikeimmät ylilyönnit häissä?

Vierailija
12.02.2010 |

Tämän päiväisen Dr.Philin innoittamana olisi kiva kuulla kaikista räikeimmistä ylilyönneistä, mitä olette häissä/häiden valmistelussa päässeet todistamaan.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välit on edelleen jäätävät. Molemmilla on myös uudet puolisot, olleet jo vuosia. Siitä huolimatta hääni ja niiden järjestelyt oli melkoinen hässäkkä. Mistään kun ei voinut sopia helposti ja kivuttomasti, molemmat vastustivat kaikkia toistensa ehdotuksia, kaikesta riideltiin ja istumajärjestys se vasta olikin vaikeaa saada tehtyä! Isä ei halunnut olla lähelläkään äitiäni ja tämän vanhempia ja toistepäin ja kaikkea muuta.

Tuntuivat molemmat todella unohtavan kenen juhlat oli kyseessä! Tietysti omaa hölmöyttäni kun annoin heidän taistella kaikesta, mutta en toisaalta olisi voinut kuvitellakaan häitä ilman heidän läsnäoloaan.

no, itse häät sitten menivät ihan mallikkaasti. Mitä nyt meille sitten pitivät puheen sekä morsiamen äiti ja isä että sulhasen isä sekä kasot että bestman Joissakin häävieraissa tämä herätti hieman kummastusta & hilpeyttä!

Vierailija
62/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli poikansa meni naimisiin 34-vuoden iässä. Anoppi on suhtautunut minuun kuin tunkeilijaan alusta saakka, 5 vuotta ennen häitä olin saapunut hänen elämäänsä poikansa ensimmäisen seurustelukumppanin muodossa joten äiti oli saanut pitää poikakultaansa lähellään kyllä riittävän kauan! Kirkossa hän ujelsi ja vollotti siihen tyyliin että miespoloni kanssa hytkyimme kun yritimme pidätellä alttarilla naurua. Anoppi kuulosti metsästyskoiralta joka kärsii eroahdistusta pihan perällä liian lyhyessä narussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen anoppi oli pukeutunut pinkkiin "kilpatanssipukuun", joka juuri peitti vesirajan, sopi vanhaan maalaiskirkkoon kuin hajuvesi lihapullille...Lisäksi hänellä oli avecina uusi poikaystävä, joka oli sulhasta nuorempi :D

Vierailija
64/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka loppui kesken. Menin viimeisten joukossa ottamaan ja ei ollut juuri mitään jäljellä. Kalastakin ruodot vain.

Vierailija
65/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli poikansa meni naimisiin 34-vuoden iässä. Anoppi on suhtautunut minuun kuin tunkeilijaan alusta saakka, 5 vuotta ennen häitä olin saapunut hänen elämäänsä poikansa ensimmäisen seurustelukumppanin muodossa joten äiti oli saanut pitää poikakultaansa lähellään kyllä riittävän kauan! Kirkossa hän ujelsi ja vollotti siihen tyyliin että miespoloni kanssa hytkyimme kun yritimme pidätellä alttarilla naurua. Anoppi kuulosti metsästyskoiralta joka kärsii eroahdistusta pihan perällä liian lyhyessä narussa!

Vierailija
66/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielene ovat jääneet häät, joissa sulhasen äiti oli käynyt pyytämässä morsiamen äidiltä apua arkaluontoisessa asiassa: ettei tyttö menisi hänen poikansa kanssa naimisiin! Tapahtui päivä pari ennen juhlia ja tunnelma oli ymmärrettävästi vähän jäätävä. Taisi olla jo perheenlisäystäkin tulollaan...

Yksissä häissä sain istua parin muun onnettoman kanssa ulkona, kun kaikki muut istuivat sisällä. Sisälle ei saatu mitenkään mahtumaan neljää henkeä lisää. En tiedä, kuka laski väärin vai tuliko kuokkijoita. Tosi kivaa istua sateessa ulkona onnettoman lipan alla hyttysten syötävänä viileänä kesäpäivänä....

Lauluesitys oli niin sanoinkuvaamattoman surkea, että en tiennyt itkeäkö vai nauraako. Sävellys oli esisttäjänsä oma ja kesti useita minuutteja (tuntui eliniältä). Kuulin tyrskähdyksiä sieltä täältä. Oli morsiusparin kitaransoittoa (oli kyllä enemmän kitaranKOITTOA) harrastava ystävä.

Morsian tervehti vastavihittynä vaimona anoppiaan ja sanoi, että nyt tämä "Jaska" on sitten mun, eikä sun. Pojan äiti näytti yllättyneeltä, hämilliseltä. Jaska ei kuulunut häiden jälkeen enää myös kavereilleen, oli ihan morsiamen oma. Hyvä kun ovelle pääsi enää sanomaan, että hän ei voi nyt mitään yhteistä enää teidän kanssa touhuta.

Vierailija
67/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran pitopalvelun puolesta töissä häissä, jotka olivat todella synkät tunnelmaltaan.

En tiedä taustoja, mutta ei juuri hymyn häivää näkynyt kenenkään kasvoilla. Ei edes hääparin. Olivat kaikki hirveän jäykkiä ja kaikki tapahtui kuin hidastetussa filmissä, jähmeästi.

Ei kuulunut iloista puheensorinaa, vaan enimmäkseen kaikki oli hiljaa. Sitä on vaikea edes kuvailla, tosi outo tunnelma! Tulivat kirkosta paikalle, söivät ja joivat, jotain pihalla hetken jutteli ja kaikki oli nopeasti ohi.

Kerran olin vieraana häissä, joissa sulhanen sammui. Parin piti mennä hääyönviettoon, mutta sulhasta ei löytynyt mistään. Morsian lähti sitten yksin, myöhemmin yöllä sulhanen löytyi läheisen rantasaunan lauteilta sammuneena. Kukaan ei tajunnut tuolta lähteä aiemmin etsimään.

Eräs sulhanen oli humalassa jo kirkossa. Kirkosta ulos tullessa kopeloi kaikkia naisia, ikään katsomatta. Ällötti! Itse hääpaikalla riehaantui sitten niin, että kaasot sai lohdutella itkevää morsianta.

Vierailija
68/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kaasona muutama kesä sitten häissä. Raskaana, laskettuun aikaan aikaa kolme kuukautta. Ruokailun hoiti pitopalvelu, mutta lähti kotiin sen jälkeen. Morsian pyysi, jos hoitaisin iltapalan pöytään, ja lupasin. Lisäksi tehtäväni oli huolehtia, että boolikulhossa oli juotavaa, ja juomapöydässä tavaraa. Morsian kysyi minulta monta kuukautta aikaisemmin, paljonko juomia pitää varata, ja minä ilmoitin määrän. (olen siis ravintola-alalla, ja tiesin nämä hommat)

Hääpäivänä selvisi, että juomia on vähän. Kun tuli aika tehdä booli (kämäiseen 5 litran kulhoon, ja häävieraat kaikki enemmän tai vähemmän viinaanmeneviä), täytin sitä ensimmäisen tunnin koko ajan. Samaa tahtia hupeni juomapöydästä olut ja lonkero. Kello 20 loppui tölkkijuomat, booli hiukan sen jälkeen. Ja minultahan kaikki sitten kyselivät, että missä on lisää juomaa, jne. Nolona selitin, että loppu mikä loppu. Myös kaikki alkoholiton juoma oli tuohon mennessä jo loppunut. Ainoa juoma mitä siis oli tarjolla, oli vesi.

Tuli aika tarjota iltapala, joka piti olla vain pikkujuttu, laittaa salaatit jääkaapista pöytään, pasteijat lämmittää nopeasti ja pöytään salaatin kanssa. Joopa joo, ei ihan niin helppo homma. Hääpaikalla oli yksi ainoa mikro, sekin TODELLA tehoton. Samaa luokkaa, kuin ainakin meillä sulatusteho. Eli pasteijoiden lämmittämiseen meni yli tunti aikaa. Lämpimiä kannoimme (olin saanut apulaisen, kun kävin yhden vieraista pakottamassa) pöytään sitä mukaa, kun lämpesi.

Tietysti koko illan minun tehtäväni oli myös kerätä tyhjiä tölkkejä (ja tiskit ja roskat) juhlapaikalta keittiöön, sekä iltapalan roskat (nehän syötiin kertakäyttöastioista...)

Hommaa helpotti vielä se, että matkaa keittiöstä ja siltä huippumikrolta ruokapöytään tuli noin satametriä. Plus odotusajan ihana jalkaturvotus ja korkokengät...

Kiitoksena tästä hääpäivästä sain vauvallemme LAPASET ja PYYHKEEN, itselleni 2 ikean kynttilää.

Aikaisemmin hääpari lupaili kyllä kylpylälahjakorttia, kampaajaa hääpäivän aamulle (eipä näkynyt ei, vaikka morsianta siellä aamulla kuskasin ja odotinkin) sekä bensakulujen korvaamista. Ajamista minulle häiden takia tuli n.800km. Omasta pussista tietenkin.

Että morsiamelle suuri kiitos. Mietin kyllä seuraavaksi, ryhdynkö kaason hommaan vai en.

Vierailija
69/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapalat näytölle :DDD

Nää anoppijutut on olleet kyllä kaiken huipentumia, myös tuo "anoppi halusi pitää poikaansa kädestä valokuvissa" juttu :D

Vierailija
70/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapalat näytölle :DDD

Nää anoppijutut on olleet kyllä kaiken huipentumia, myös tuo "anoppi halusi pitää poikaansa kädestä valokuvissa" juttu :D

Vierailija
71/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu sujui hyvin, mutta liika ohjelma uuvutti kaikki.

Ensin oli pitkät puheet (isä, bestman, kummitäti...en edes muista ketä kaikkia), morsiamen ryöstö, runonlausuntaa ja laulua, joku sokkoleikki (piiri, jonka keskellä morsian silmät sidottuna), kaikenmaailman muita hääleikkejä, kaasot luki sen "seksi" värssyn (sanat päättyy seksi...onnelliseksi, iloiseksi jne.), tuttu juttu-tyyppisiä kysymyksiä parille jne.jne.jne. Tunti tolkulla ohjelmaa ja väki vaan odotti nälkäisenä pääsyä syömään ;-)

Ohjelman johdosta häät venyi niin myöhäiselle, että osa vieraista joutui lähtemään ennen kakunleikkuuta ja iltaohjelmaa.

Parissa häissä morsiammen asu venäytti leuat monilta. Eräs morsian haaveili aina prinsessahäistä ja ne hän myös sai. Kolttu oli sanoinkuvaamaton, täynnä kaikkea mahdollista hörsötystä.

Ja eräs morsian taas oli kaiketi säästänyt pukukankaassa, sillä kolttu peitti nippanappa strategiset paikat. Papat henkäili kirkossa siihen malliin, että ollappa 50 vuotta nuorempi...

Vierailija
72/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaaso joi itsensä heti aamusta "mukavaksi". Vihkiminen tapahtui hääpaikalla, ja kaason piti ilmoittaa keittiöön, kun vieraat tulevat sisälle, etttä alkavat lämmittää ruokia, ja laittaa niitä tarjolle. Vieraat tuli, puheet pidettiin, ja vieraat käskettiin syömään. Morsiuspari pääse noutopöytään vanhempineen, ei pöydässä ollut mitään ruokia. Kas kun kaaso oli unohtanut ilmoittaa, milloin ruoka tulisi olla tarjolla. Kaaso sitten (omasta kämmistään) haukkui koko pitopalvelun koko juhlaväen kuullen. Vähän ruokailun jälkeen kaaso sammui, ja kaason sisko (joka oli tullut häihin kaason avecina, kun ei ole morsiamen kanssa väleissä)astui kaason tehtäviin omasta päätöksestään. Muisti mainita, että boolia on tarjolla.

Vierailija
73/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sulhasen täti piti puheen ja kertoi todella nolaavia ja ikäviä asioita sulhasesta ja nimitti tuota tyhmäksi lapseksi, tilanne oli paitsi ikävä, myös hirvittävän outo

Vierailija
74/196 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistyksen kerho, tms. talolla. Kaikki vieraat häihin kuuluvassa asustuksessa. Puolet pihasta oli metsää, pehmeää sammalta, kantoja, kiviä, jne. ja toinenpuoli pihasta hiekkaa ja mutavelliä. Tila oli todella pieni, pöydät olivat aivan vierivieressä, ja noutöpöydästä ruokaa hakiessa ihmisten perseet viistivät lähimpänä ollutta pöytää. Samaisessa paikassa oli yksi ainoa vessa. Sekin sattui olemaan kunnon vanhanaikainen ulkohuussi. Ja polku sinne aivan mutavelliä.

Vierailija
75/196 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä häissä ruoka loppui kesken. Emäntä toivotti vieraat tervetulleiksi. Puheessa arvosteli morsianta kun hän halusi tulla sinne ja jutella tarjoiluista. Kun hän on ammattilainen. Ruoka loppui todellakin kesken, esim ei ollut perunaa mutta oli kastiketta. Yritin sanoa tarjoilijalle tyhjistä astioista, tämä arvosteli vieraita kun nämä syö paljon. Kakku myös loppui kesken.

Bändi tuli soittamaan, aivan liian kovalla. Mä pyysin henkilökuntaa tekemään jotain, sanoivat mene kauemmaksi.

Sitten toinen, olin töissä Espalla lauantaityöntekijänä ja siellä oli muutama mimmi, joitten harrastus oli työnteko. Rahaa oli perintönä enemmän kuin tarpeeksi. Yks tälläinen oli menossa naimisiin ja mua ei tietenkään oltu kutsuttu häihin mutta just ennen polttareita kaaso otti muhun yhteyttä ja pyysi mukaan ja hinta oli vaatimaton 250 €.

kieltäydyin kunniasta, ylläri pylläri ja kaaso polttareissa valitti kun ihmiset tekivät ohareita. Polttareitten jälkeen innoissaan kysyin morsiamelta mikä kaikkea oli ja morsiamella siinä silmät aukenivat kun kerroin kuinka lyhyellä aikataululla mun pyydettiin mukaan ja ei mulla ollut rahaa niin paljon maksaa ja kun ei mua oltu häihinkään kutsuttu. Kaaso vähän ns muutteli totuutta.

He olivat mm vuokranneet saunan vaikka suvulla olis ollut vaikka mitä paikkoja, asuntoja lähellä, joissa olis voinut olla jne. Taksi kuskas paikasta toiseen vaikka jokainen olisi voinut tulla omin avuin lähtöpaikalle. Ravintolassa ei olis välttämättä pitänyt ostaa shampanjaa jne.

Oli palkattu saunaan morsiamelle hieroja ja meikkaaja, eli rahaa tuhlattiin ovista ja ikkunoista

Vierailija
76/196 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

hääkimppu on sitten kuivatettu ja säästetty

[/quote]

Ja sitten se kerää pölyä kaapin päällä tai kellarissa/vintillä hamaan tulevaisuuteen, paljon rumempana kuin alkuperäinen oli.

Kaikki ei katsos halua säilöä tollasta turhuutta, esimerkiksi itselleni riittää vallan hyvin valokuvat koko juhlasta.

Saahan sitä toki typerät ihmiset rahansa vaikka juuri heittokimppuihin jne turhuuteen laittaa...

Vierailija
77/196 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissä oli pyydetty miehen setää "valokuvaajaksi". Häiden jälkeen saimme kuvat kierrätettyihin flippikansioihin laitettuina ja laskun kera, joka ylitti monin verroin kaikki kulut (tyyliin 3 mk/kuva ja kansiot ynnä muut kulut). Kaiken huippuna liki puolet kuvista oli otettu hänen perheestään. Emme olettaneet hänen tekevän työtä ilmaiseksi, mutta kyllä tuo meni vähän yli -opiskelijoita kun olimme.

Vierailija
78/196 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin yhden ulkomaalaisen naisen kanssa. Kukaan suvusta ei voinut sietää tätä naista. Minä täysin ulkopuolisena tulin hänen kanssaan ihan kivasti juttuun. Häät olivat mahtipontiset ja pröystäilevät. Pari erosi kolme viikkoa häiden jälkeen. Kiitoskortteja eivät ehtineet lähettää.

Vierailija
79/196 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

free-toimittaja? Mihin sai häänsä myytyä ja oliko jotenkin erikoiset häät? Siitähän ei saa ylimääräistä rahaa, jos on lehdessä töissä ja kirjoittaa siihen...

Kaikki rahallinen hyöty irti omasta elämästä.

Vierailija
80/196 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin käyttämässä lastani vessassa. No, ei siinä mitään mutta kun tämä lapsukaiseni sattui olemaan sormustyttö/riisinjakala/morsiustyttö! Tultiin sitten vessasta ja anoppi ohimennen huikkasi mulle että "otettiin just ryhmäkuva, te ette päässeet mukaan" ja olin kyllä ainakin miehelleni vessakäynnistä maininnut! Kyllä sapetti ettei tyttäreni ollut mukana yhteiskuvassa, mulle itselleni ei niin väliä. Ovat sukulaiset tästä saaneet kyllä suustani kuullakin.

Toiset häät, morsian oli miehen opiskelukaverin tuleva vaimo ja oli laittanut kaikki opiskelukaverit aveceineen istumaan toiseen huoneeseen kuin missä muu hääväki istui. Siellä me sitten könötettiin kun muu hääväki seurusteli toisessa huoneessa ja näki ohjelmat jne. Toisaalta, eipä tarvinnut katsoa tylsiä ohjelmia ja meillä oli kivaa keskenämmekin :)