Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
18661/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliaikatietoja:

Loreenin grand final video tubessa 13,4miljoonaa

Käärijä 12,9 miljoonaa. Kyllä se vielä ohi menee, uskokaa vaan.

Instassa L: 566t

K: 516T

Top song global listalla K oli jossain 50 tienoilla, 1,8mijoonaa kuuntelua. Eli tänään illalla pyörähtää Cha Cha Challe 50 miljoonaa kuuntelua Spotifyssa.

Ostakaa liput ja menkää mieluummin Käärijän keikoille, useammillekin kuin yhdelle tuon kuuntelukyttäilyn sijaan joka on aika puuduttavaa ja merkityksetöntäkin..

Vierailija
18662/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS arvioi, että jäähallikeikan perusteella Käärijässä on ainesta isompaankin;

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009592627.html

"Käärijän lievästi passiivis-agressiivinen reaktio hyydytti tunnelman hetkeksi."

Sitä pitää jatkossa välttää.

Käärijässä on jotain lievästi gressiivista. Muistan erään ulkomaisen reaktion CCC videoon, kun henkilö kommentoi videota että "siinä on jotain pahaa".

Samaa olin minä ajatellut ja samaa mieltä olen vieläkin. Käärijä ei ole pelkästään se hauska hemmo.

Jotain agrea ja äkkipikaista käytöksessä on joka ei sovi hänestä saatuun julkisuuskuvaan. Sitä ei kaikki huomaa.

Mä olen kyllä huomannut. Hän esiintyy medialle positiivisesti mutta jotenkin antaa myös pimeää vaikutelmaa itsestään.

No kun hää "ei oo arkena tää mies laisinkaan ei oo."

Kai tuon nyt lapsikin huomaa. Varmaan ne jurytkin huomasi nimenomaan sen, että aluksi hyvä mörökölli kun oli kopissa, mutta huono esikuva, kun tuli sieltä tanssijoineen pois ja hassuttelemaan, joten riepu-Loreen kopiobiisillä on parempi roolimalli.

Vaikka biisi upposi ihmisiin - se ei muuta sitä tosiasiaa että biisi oli yksitahoinen. Siinä ei ollut tasoja eikä syvyttä.

Arvovaltainen jury huomasi biisin yksinkertaisuuden.

Olisi ollut oikeusmurha Loreenin kaltaista biisiä ja esitystä kohtaan, jos juomaralli olisi sijoituksessa mennyt se ohi.

Jos olisi haettu parasta viihdyttäjää, silloin CCC oli ollut voittaja. Mutta sitä Euroviisuissa ei haeta.

Minun on hyvin helppo ymmärtää, minkä vuoksi Loreen voitti Euroviisut.

Minunkin on hyvin helppo ymmärtää miksi saat alapeukkuja ja ainoa yläpeukkusi on kun sen itse itsellesi laitat :D

Onko mun kommentti saanut yläpeukun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18663/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliaikatietoja:

Loreenin grand final video tubessa 13,4miljoonaa

Käärijä 12,9 miljoonaa. Kyllä se vielä ohi menee, uskokaa vaan.

Instassa L: 566t

K: 516T

Top song global listalla K oli jossain 50 tienoilla, 1,8mijoonaa kuuntelua. Eli tänään illalla pyörähtää Cha Cha Challe 50 miljoonaa kuuntelua Spotifyssa.[/quote

Tattoo 88 miljoonaa kuuntelua Spotifyssa.

Vierailija
18664/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä vois mennä lämppäämään Loreenia :) voi vetää cha cha kerran ennen kuin artisti jolla monta hyvää biisiä alkaa esiintymään :D

Eiköhän ole parempi ettei ton teennäisen harpun kans enää esiinny samoissa ympyröissä. Ja toivottavasti ei lähde mukaan ens vuoden Abba-visioniin jos kutsutaan.

Netissä kiertää adressi jossa halutaan juryt pois viisuista: https://www.change.org/p/remove-the-eurovision-jury

Ensi vuoden Abbavision voi olla aika lailla toisenlainen jos tuo vaade menee läpi.

Mielestäni juryt ovat ne jotka suosivat naapureitaan ja hyvä veli peliä. Ihan tarpeetomia

Juryt ova viisuissa laadun tae. Ettei mitkää pellehyppyesitykset voita. Ne ovat vain hauskoja, mutta niin yksitasoisia ettei sellainen voi olla Euroviisuvoittaja.

Esim. Käärijän ääniala, sitä ei ollut. tarvittiin taustoihin monta tilkitsijää paikkaamaan puutteet äänessä. Sitä ei jury hyvällä katso.

Voittajassa pitää olla muutakin, Loreenissa ja esityksessä oli.

Miksi pitää olla? Yleisöllehän sitä kisaa tehdään.

Ei täysin pidä paikkaansa.

Tuon esittämäsi kysymyksen voisi esittää EBUlle. Mikä on Euroviisujen perimmäinen tavoite ja tarkoitus? Mitä musiikilta vaaditaan? Onko olemassa jokin agenda tai sääntökirjanen joka on laadittu Euroviisujen alkuajoista (yli 60 vuotta) sitten ja jota juryt yhä noudattaa. Poikkeuksena ne vuodet, jolloin jurya ei ollut. Kiinnostaisi tietää tämä!

Euroviisut on arvostettu tapahtuma jolla on vuosikymmenten perinne.

Jos vitsi- tai yksinkertaiset biisit voittaa yleisön huutoäänestyksellä (puhelinäänestys) kisa arvostus laskee varamasti jollekin Tähdet tähdet -formaatin tasolle jossa haetaan vain parasta yleisön viihdyttäjää.

Euroviisujen voittaja on paras musikaalisesti, taidollisesti, äänellisesti sekä esityksellisesti ja siitä pitää jury huolen.

No sitten jury voisi esiintyä omilla nimillä ja naamoillaan sekä sanallistaa kritiikkinsä, kuten kaikissa muissa laulukilpailuissa tehdään. Tai oikeastaan, ihan kaikissa muissa kilpailuissa. Jos Euroviisut on vain vähän isomman kaliiberin Idols tai X Factor, niin käyttäytyköön sen mukaisesti.

Tv-kisailu, jossa järjestäjät imevät katsojien rahat mutta kasvoton "joku" päättää voittajan, ei ole tältä vuosituhannelta.

Onhan Euroviisujen arvovaltainen jury vähän eri asia kuin Simon Cornwell.

Arvovaltaisella juryllä on ennalta määrätyt tiukat kriteerit, joiden perusteella esityksiä ja biisejä arvioidaan. Niiden ei tarvitse perustella ulkopuolisille mitään, arvoida vain kylmän viileesti täyttyykö kriteerit.

Esimerkiksi Idolsissa "tuomareiden" on mahdollista käyttää enemmä musta tuntuu -kriteeriä.

Ihmisellä, joka ei osaa kirjoittaa edes Simon Cowbelliä oikein ei pitäisi olla mitään oikeutta kirjoittaa sanaakaan ketjuun!

Vierailija
18665/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käärijän lievästi passiivis-agressiivinen reaktio hyydytti tunnelman hetkeksi."

Käärijässä on jotain lievästi gressiivista. Muistan erään ulkomaisen reaktion CCC videoon, kun henkilö kommentoi videota että "siinä on jotain pahaa".

Samaa olin minä ajatellut ja samaa mieltä olen vieläkin. Käärijä ei ole pelkästään se hauska hemmo.

Jotain agrea ja äkkipikaista käytöksessä on joka ei sovi hänestä saatuun julkisuuskuvaan. Sitä ei kaikki huomaa.

Mä olen kyllä huomannut. Hän esiintyy medialle positiivisesti mutta jotenkin antaa myös pimeää vaikutelmaa itsestään.

Kai tuon nyt lapsikin huomaa. Varmaan ne jurytkin huomasi nimenomaan sen, että aluksi hyvä mörökölli kun oli kopissa, mutta huono esikuva, kun tuli sieltä tanssijoineen pois ja hassuttelemaan, joten riepu-Loreen kopiobiisillä on parempi roolimalli.

Vaikka biisi upposi ihmisiin - se ei muuta sitä tosiasiaa että biisi oli yksitahoinen. Siinä ei ollut tasoja eikä syvyttä.

Arvovaltainen jury huomasi biisin yksinkertaisuuden.

Olisi ollut oikeusmurha Loreenin kaltaista biisiä ja esitystä kohtaan, jos juomaralli olisi sijoituksessa mennyt se ohi.

Jos olisi haettu parasta viihdyttäjää, silloin CCC oli ollut voittaja. Mutta sitä Euroviisuissa ei haeta.

Minun on hyvin helppo ymmärtää, minkä vuoksi Loreen voitti Euroviisut.

Minunkin on hyvin helppo ymmärtää miksi saat alapeukkuja ja ainoa yläpeukkusi on kun sen itse itsellesi laitat :D

Onko mun kommentti saanut yläpeukun?

Siinähän se päivä menee rattoisasti kun päivität ketjua ja odottelet sitä ilmestyväksi ;D 👍

Vierailija
18666/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä!

t. ensimmäinen väärinkirjoittaja :D

Vierailija
18667/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota et usko itsekään. Tuomaristossa ei varmasti ollut yhtäkään, jonka mielestä lukuisia eri musiikkityylejä sekoittava biisi olisi ollut yksitahoinen.  

Luulenpa muuten, että sinullakin raikaa Cha Cha Cha taustalla ja oikeasti inhoat Loreenin kappaletta. Olet vain liian syvällä trollaamisessa. Säälittäväähän se on ja tiedät sen itsekin. 

Vierailija
18668/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreen on billboard listalla sijalla 7. Missä on Käärijä? Eipä näy enää listoilla. Ruotsi kyllä tietää mitä ihmiset kuuntelee.

Keikkuu listoilla plagiaattisävellyksellään! Siihenhän on otettu elementtejä kolmesta eri kappaleesta. En nyt laita tähän mitään linkkejä, mutta kun YouTuben hakuruutuun kirjoittaa Flying Free by Pont Aeri, tai V Plenu by Mika Newton, niin asia valkenee. Ei siis suuresti pisteitä omaperäisyydestä! Toki Loreen on upea laulaja, sitä en kiistä ollenkaan, mutta muiden tekemällä sävellyksellä nyt hehkutetaan voittoa.

Ehkä tämä on kerrottu täällä aiemminkin, olen ollut pitkään poissa foorumilta enkä jaksa lukea ketjua. Kovasti tästä asiasta kohistaan, erityisesti espanjalaiset, koska tuo Pont Aerin teknokappale oli Espanjassa iso hitti 90-luvun lopulla, kaikki silloin bailanneet sanovat tunnistaneensa sen heti Tattoon eka kertaa kuullessaan. Alkuperäissävellyksen tekijät ovat kuulemma viemässä asiaa eteenpäin, mielenkiintoista.  

Vierailija
18669/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota et usko itsekään. Tuomaristossa ei varmasti ollut yhtäkään, jonka mielestä lukuisia eri musiikkityylejä sekoittava biisi olisi ollut yksitahoinen.  

Luulenpa muuten, että sinullakin raikaa Cha Cha Cha taustalla ja oikeasti inhoat Loreenin kappaletta. Olet vain liian syvällä trollaamisessa. Säälittäväähän se on ja tiedät sen itsekin. 

Luin eilen erään kriitikon kirjoituksen, ja siinä hän mainitsi CCC:n olevan yksitahoinen. Ajattelin, että se on juuri se sana jota olen hakenut. Biisi on yksitahoinen.

Te ette kestä sitä, että kukaan kajoaa ja arvostelee biisiä. Tunnustan, en ole kertaakaan voinut kuunnella CCC loppuun saakka. Pakko lopettaa kuuntelu kesken, niin yksitahoinen ja ennalta arvattava juomalaulu se on. En pidä siitä. Siksi on helppo nähdä, miksi Loreen oli parempi.

Vierailija
18670/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatietoja: Loreenilla tuplasti enemmän kuuntelukertoja spotifyssä ja lisäksi enemmän Instaseuraajia.

Onko jotain jossa loreen ei johda Käärijää? Eo taida olla.

Vierailija
18671/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen on myös ent euroviisuvoittaja ja kuuluisampi. Käärijä oli vielä pikkuklubien artisti tammikuussa, täysin tuntematon. Että ehkä ne luvut selittyy myös sillä plus suomenkielisellä musiikilla joka ei ole peruspoppia. Ruotsilla ilmiömäinen markkinointikoneisto ulkomailla. Hienon vastuksen teki lortsulle viisuissa.

Miksi näitä pitää vertailla?

Omaa sydäntä kyl lämmittää ne luvut joiden mukaan Käärijä lähentelee youtubessa lortsua ja se että pääsi ruotsin listaykköseksi😁

Vierailija
18672/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kuitenkin hieno asia, että suomenkielinen biisi sijoittui kakkoseksi.

Vierailija
18673/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin vaistoan että käärijässä on jotain feikkiä eikä ole pelkästään sitä mitä esitti euroviisujen aikana, mä vaistoan nämä asiat ja joskus monen vuoden päästä huomaan että oikeessa olin. 

Vierailija
18674/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreen on billboard listalla sijalla 7. Missä on Käärijä? Eipä näy enää listoilla. Ruotsi kyllä tietää mitä ihmiset kuuntelee.

Keikkuu listoilla plagiaattisävellyksellään! Siihenhän on otettu elementtejä kolmesta eri kappaleesta. En nyt laita tähän mitään linkkejä, mutta kun YouTuben hakuruutuun kirjoittaa Flying Free by Pont Aeri, tai V Plenu by Mika Newton, niin asia valkenee. Ei siis suuresti pisteitä omaperäisyydestä! Toki Loreen on upea laulaja, sitä en kiistä ollenkaan, mutta muiden tekemällä sävellyksellä nyt hehkutetaan voittoa.

Ehkä tämä on kerrottu täällä aiemminkin, olen ollut pitkään poissa foorumilta enkä jaksa lukea ketjua. Kovasti tästä asiasta kohistaan, erityisesti espanjalaiset, koska tuo Pont Aerin teknokappale oli Espanjassa iso hitti 90-luvun lopulla, kaikki silloin bailanneet sanovat tunnistaneensa sen heti Tattoon eka kertaa kuullessaan. Alkuperäissävellyksen tekijät ovat kuulemma viemässä asiaa eteenpäin, mielenkiintoista .  

Olisivat jo haastaneet oikeuteen, jos haluaisivat.

Vierailija
18675/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin eilen erään kriitikon kirjoituksen, ja siinä hän mainitsi CCC:n olevan yksitahoinen. Ajattelin, että se on juuri se sana jota olen hakenut. Biisi on yksitahoinen.

Te ette kestä sitä, että kukaan kajoaa ja arvostelee biisiä. Tunnustan, en ole kertaakaan voinut kuunnella CCC loppuun saakka. Pakko lopettaa kuuntelu kesken, niin yksitahoinen ja ennalta arvattava juomalaulu se on. En pidä siitä. Siksi on helppo nähdä, miksi Loreen oli parempi.

Linkkaa se arvostelu tänne. Olet varmasti ottanut linkin talteen, jotta voit käydä psyykkaamassa itseäsi trollailuun. 

Edelleenkään kukaan ei usko höpinöitäsi, koska et usko niitä itsekään. Tuskin olet Tattootakaan kuunnellut loppuun asti. 

Minua ei haittaa yhtään, jos joku ei tykkää Käärijän kappaleesta. Sinä et kuitenkaan ole tässä ketjussa keskustelemassa, kuten muut. Olet vain trollaamassa. Tulet säännöllisen väliajoin kirjoittelemaan niitä "Kyllä se Loreen on hyvä" -kommentteja, joiden tarkoituskaan ei ole saada keskustelua aikaiseksi. Olet todennäköisesti yksi palstan u l 1 s i j a miehistä, joka on siirtänyt mielenkiintonsa tähän ketjuun, koska muualla et saa tarpeeksi huomiota. Eikä minunkaan pitäisi sinulle vastata, enkä jatkossa enää vastaakaan. 

Vierailija
18676/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se "Same tattoo", eli Mikan V Plenun taustanauha aikailla Tattoo. Käykää kuuntelemassa.

Tuskinpa kannattaa oikeuteen lähteä. Tulisiko siitä ikinä loppua? Täysin uutta musiikkia on vaikea luoda.

Mutta hälyttävän paljon ne samalta kuulostaa.

CCC on saanut selvästi vaikutteita esim Rammsteinista ja Prodigysta. Rammstein Tattoo biisin kitarat kuulostavat todella tutuille. Mutta jostain nekin on lainattu Rammsteinille.

Gösta Sundqvist oli sanonut, että hän yritti kopioida biisejä lempiartisteiltaan, mutta ei saanut niitä kuulostamaan samoilta. Keksi siinä sitten omaperäisen Leevin tyylin.

Toivottavasti Jerellä on ympärillä muitakin kuin jeesmiehiä. Pysyy jalat maassa. Nimittäin nousee se kuuluisuus päähän vaikka kuinka olis tavallinen Jere Vantaalta. Tai mistä minä tiedän, ehkä se on vaan hyvä jos nousee päähän.

Vierailija
18677/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milan Jaff euroviisuihin 2024 ! Olisi ainakin tuomariston suosikki, koska tekee hyvää suomi-räppiä asenteella !

Vierailija
18678/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Käärijä on aikalailla avoin kirja.

Vitsailee vakavalla naamalla, niin joskus muilla kuin savolaisilla, voi olla vaikea ymmärtää.

Pettymys oli pitkään läsnä ja ei oikein osannut sitä peittää, vaikka pinnisteli.

Olisko nyt yle yleisön rakkaus helpottanut angstia.

YLE Keikalla minun silmääni näytti että oli paniikissa ja oli vähän takeltelua sen takia.

Impulsiivinen on niin saattaa sieltä sammakoitakin lipsua.

Toivon että, ne pienten räppipiirien uhoilubiisit on nyt kuitenkin mennyttä ja ollutta.

Paniikissa??? Päinvastoin, mies näytti hyvinkin rauhalliselta ja rennolta verrattuna Liverpoolin keikkoihin, missä selvästi jännitti. Muutamat takeltelut eivät haitanneet ketään, itse asiassa Käärijä osaa hoitaa välispiikkaukset loistavasti moneen muuhun suomalaisartistiin verrattuna. Ei hänestä mitään uutta Juha Tapiota tulee, jatkakoon samalla linjalla!

Vierailija
18679/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milan Jaff euroviisuihin 2024 ! Olisi ainakin tuomariston suosikki, koska tekee hyvää suomi-räppiä asenteella !

Häkissä estradille :D

Vierailija
18680/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä vois mennä lämppäämään Loreenia :) voi vetää cha cha kerran ennen kuin artisti jolla monta hyvää biisiä alkaa esiintymään :D

Eiköhän ole parempi ettei ton teennäisen harpun kans enää esiinny samoissa ympyröissä. Ja toivottavasti ei lähde mukaan ens vuoden Abba-visioniin jos kutsutaan.

Netissä kiertää adressi jossa halutaan juryt pois viisuista: https://www.change.org/p/remove-the-eurovision-jury

Ensi vuoden Abbavision voi olla aika lailla toisenlainen jos tuo vaade menee läpi.

Mielestäni juryt ovat ne jotka suosivat naapureitaan ja hyvä veli peliä. Ihan tarpeetomia

Juryt ova viisuissa laadun tae. Ettei mitkää pellehyppyesitykset voita. Ne ovat vain hauskoja, mutta niin yksitasoisia ettei sellainen voi olla Euroviisuvoittaja.

Esim. Käärijän ääniala, sitä ei ollut. tarvittiin taustoihin monta tilkitsijää paikkaamaan puutteet äänessä. Sitä ei jury hyvällä katso.

Voittajassa pitää olla muutakin, Loreenissa ja esityksessä oli.

Miksi pitää olla? Yleisöllehän sitä kisaa tehdään.

Ei täysin pidä paikkaansa.

Tuon esittämäsi kysymyksen voisi esittää EBUlle. Mikä on Euroviisujen perimmäinen tavoite ja tarkoitus? Mitä musiikilta vaaditaan? Onko olemassa jokin agenda tai sääntökirjanen joka on laadittu Euroviisujen alkuajoista (yli 60 vuotta) sitten ja jota juryt yhä noudattaa. Poikkeuksena ne vuodet, jolloin jurya ei ollut. Kiinnostaisi tietää tämä!

Euroviisut on arvostettu tapahtuma jolla on vuosikymmenten perinne.

Jos vitsi- tai yksinkertaiset biisit voittaa yleisön huutoäänestyksellä (puhelinäänestys) kisa arvostus laskee varamasti jollekin Tähdet tähdet -formaatin tasolle jossa haetaan vain parasta yleisön viihdyttäjää.

Euroviisujen voittaja on paras musikaalisesti, taidollisesti, äänellisesti sekä esityksellisesti ja siitä pitää jury huolen.

No sitten jury voisi esiintyä omilla nimillä ja naamoillaan sekä sanallistaa kritiikkinsä, kuten kaikissa muissa laulukilpailuissa tehdään. Tai oikeastaan, ihan kaikissa muissa kilpailuissa. Jos Euroviisut on vain vähän isomman kaliiberin Idols tai X Factor, niin käyttäytyköön sen mukaisesti.

Tv-kisailu, jossa järjestäjät imevät katsojien rahat mutta kasvoton "joku" päättää voittajan, ei ole tältä vuosituhannelta.

Onhan Euroviisujen arvovaltainen jury vähän eri asia kuin Simon Cornwell.

Arvovaltaisella juryllä on ennalta määrätyt tiukat kriteerit, joiden perusteella esityksiä ja biisejä arvioidaan. Niiden ei tarvitse perustella ulkopuolisille mitään, arvoida vain kylmän viileesti täyttyykö kriteerit.

Esimerkiksi Idolsissa "tuomareiden" on mahdollista käyttää enemmä musta tuntuu -kriteeriä.

Ihmisellä, joka ei osaa kirjoittaa edes Simon Cowbelliä oikein ei pitäisi olla mitään oikeutta kirjoittaa sanaakaan ketjuun!

Simon Cowbell??? 🤣

Ei hitto, mä kuolen nauruun!!😆

Menehän nyt sinäkin siitä vähän tarkistamaan oikeata kirjoitusasua! Voi luoja...🙄

Ketju on lukittu.