Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
18641/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä vois mennä lämppäämään Loreenia :) voi vetää cha cha kerran ennen kuin artisti jolla monta hyvää biisiä alkaa esiintymään :D

Eiköhän ole parempi ettei ton teennäisen harpun kans enää esiinny samoissa ympyröissä. Ja toivottavasti ei lähde mukaan ens vuoden Abba-visioniin jos kutsutaan.

Netissä kiertää adressi jossa halutaan juryt pois viisuista: https://www.change.org/p/remove-the-eurovision-jury

Ensi vuoden Abbavision voi olla aika lailla toisenlainen jos tuo vaade menee läpi.

Mielestäni juryt ovat ne jotka suosivat naapureitaan ja hyvä veli peliä. Ihan tarpeetomia

Juryt ova viisuissa laadun tae. Ettei mitkää pellehyppyesitykset voita. Ne ovat vain hauskoja, mutta niin yksitasoisia ettei sellainen voi olla Euroviisuvoittaja.

Esim. Käärijän ääniala, sitä ei ollut. tarvittiin taustoihin monta tilkitsijää paikkaamaan puutteet äänessä. Sitä ei jury hyvällä katso.

Voittajassa pitää olla muutakin, Loreenissa ja esityksessä oli.

Miksi pitää olla? Yleisöllehän sitä kisaa tehdään.

Ei täysin pidä paikkaansa.

Tuon esittämäsi kysymyksen voisi esittää EBUlle. Mikä on Euroviisujen perimmäinen tavoite ja tarkoitus? Mitä musiikilta vaaditaan? Onko olemassa jokin agenda tai sääntökirjanen joka on laadittu Euroviisujen alkuajoista (yli 60 vuotta) sitten ja jota juryt yhä noudattaa. Poikkeuksena ne vuodet, jolloin jurya ei ollut. Kiinnostaisi tietää tämä!

Euroviisut on arvostettu tapahtuma jolla on vuosikymmenten perinne.

Jos vitsi- tai yksinkertaiset biisit voittaa yleisön huutoäänestyksellä (puhelinäänestys) kisa arvostus laskee varamasti jollekin Tähdet tähdet -formaatin tasolle jossa haetaan vain parasta yleisön viihdyttäjää.

Euroviisujen voittaja on paras musikaalisesti, taidollisesti, äänellisesti sekä esityksellisesti ja siitä pitää jury huolen.

Miten Euroviisut yhdistää yhtään ketään, jos se on pelkkä ammattilaulajien tehotuotantobiisien esittelytilaisuus? Ei ne puhki tuotetut herätä tunteita. Kotikatsomoissa annetaan miinuspisteitä aina, kun joku mouruaa rakkauslaulun paljettimekossa. Sori vaan.

Jos se on pelkkä musiikkiteollisuuden tiukasti ohjissaan pitämä promotilaisuus, niin luuletko että katsojia riittäisi yhtä paljon kuin tänä vuonna? Miksi me katsottaisiin ylipitkää mainosta keskellä yötä, jos meillä ei olisi yhtään hauskaa?

Juuri tämä! Maailma on muuttunut vuosikymmenten aikana. Viihde on muuttunut, ihmiset ovat muuttuneet, kulttuuri on muuttunut. Miksi edes äänestää jos miljoonien äänet vs. Muutama kymmenen ihmistä ei vaikuta kuitenkaan siihen että selvä suosikki voittaa?

Tämä. Ihmiset eivät enää usko auktoriteetteihin. Internet on saanut ihmiset tajuamaan, mitä on demokratia. Miljoonan ihmisen ääni on aina merkittävämpi kuin 4 ihmisen. Äänestyksistä täytyy tehdä läpinäkyviä, koska ihmiset eivät enää luota ääntenlaskijoihin, eikä suljettujen klubien nimettömiin musiikkiteollisuuden palkollisiin. Tämän kisan hävisivät raadit ja Martin Östendahl.

Vierailija
18642/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS arvioi, että jäähallikeikan perusteella Käärijässä on ainesta isompaankin;

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009592627.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18643/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreen on billboard listalla sijalla 7. Missä on Käärijä? Eipä näy enää listoilla. Ruotsi kyllä tietää mitä ihmiset kuuntelee.

Billboard global listalla ei Billboardin virallisella listalla.

Loreen oli ammattitaitoinen kaikin tavoin. Ei sitä käy kiistäminen.

Käärijä on yhden kesän kuumis, vientiä riittää klubeilla ja festareilla mutta siihen se kosahtaa jos ei uutta superhyvää sanoittajaa, säveltäjää löydä.

Ja ammattitaitoisesti se loro koluaa jotain Tampereen Pakkahuoneen tasoisia paikkoja "suurella Euroopan kiertueellaan". Ja vielä ens talvena kun kaikki kohu ehtii hiljetä.

Vierailija
18644/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käärijän lievästi passiivis-agressiivinen reaktio hyydytti tunnelman hetkeksi."

Sitä pitää jatkossa välttää.

Käärijässä on jotain lievästi gressiivista. Muistan erään ulkomaisen reaktion CCC videoon, kun henkilö kommentoi videota että "siinä on jotain pahaa".

Samaa olin minä ajatellut ja samaa mieltä olen vieläkin. Käärijä ei ole pelkästään se hauska hemmo.

Jotain agrea ja äkkipikaista käytöksessä on joka ei sovi hänestä saatuun julkisuuskuvaan. Sitä ei kaikki huomaa.

Vierailija
18645/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daily Mailissa oltiin sitä mieltä että vihreät kynnet, pottatukka ja bolero tekevät Käärijästä muistettavan mutta ei aina hyvällä tavalla.

Vierailija
18646/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä vois mennä lämppäämään Loreenia :) voi vetää cha cha kerran ennen kuin artisti jolla monta hyvää biisiä alkaa esiintymään :D

Eiköhän ole parempi ettei ton teennäisen harpun kans enää esiinny samoissa ympyröissä. Ja toivottavasti ei lähde mukaan ens vuoden Abba-visioniin jos kutsutaan.

Netissä kiertää adressi jossa halutaan juryt pois viisuista: https://www.change.org/p/remove-the-eurovision-jury

Ensi vuoden Abbavision voi olla aika lailla toisenlainen jos tuo vaade menee läpi.

Mielestäni juryt ovat ne jotka suosivat naapureitaan ja hyvä veli peliä. Ihan tarpeetomia

Juryt ova viisuissa laadun tae. Ettei mitkää pellehyppyesitykset voita. Ne ovat vain hauskoja, mutta niin yksitasoisia ettei sellainen voi olla Euroviisuvoittaja.

Esim. Käärijän ääniala, sitä ei ollut. tarvittiin taustoihin monta tilkitsijää paikkaamaan puutteet äänessä. Sitä ei jury hyvällä katso.

Tuo seikka, että Suomi ei saa voittaa oikeuttaa yhden suosimisen niin, ettei muilla ole mitään mahdollisuutta voittaa? Tuo tuomaripeli tekee ihan mauttomaksi euroviisut.

Vierailija
18647/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kärtsär takoo rahaa nyt. Uuden hitin teko voi olla pitkässä kuusessa.

Vierailija
18648/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konserttiarvostelu

https://yle.fi/a/74-20032759

Siitä olen samaa mieltä, että Jerellä todella on miettimisen paikka, millaista musiikkia haluaa tehdä. Ehkä Cha Cha Cha oli esimakua siitä, että hän pyrkii pois tavallisesta räpistä melodisempaan suuntaan. 

Lapsiystävällisyyden vaatiminen sen sijaan on outoa. Toisaalta tässä nyt nähdään, kuinka tyylin muuttaminen saattaa johtaa yllättäviin vaatimuksiin ja ehkä artistille itselleenkin hankalaan tilanteeseen. 

Vierailija
18649/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos euroviisut on kytköksissä Abbavisioniin niin tietysti Loreenin on sinne tultava. On niin ruotsalaista juhlaa ensivuonna, että taidanpa skipata ensivuoden euroviisut.

No Loreen on satavarmasti kun pitäähän sen tuo lirkutuksensa vetää lähetyksen alussa. Mutta tarkoitin Jereä. Voi olla että kysytään mukaan esim ilmoittamaan Suomen pisteet tai vetämään jotain numeroa. Mun mielestä Euroviisut ei enää ansaitse Käärijää kun ryöstivät voiton niin törkeästi tolla raatisuhmuroinnilla.

Ainakaan Ruotsissa pidettävät Euroviisut ei ansaitse Käärijää.

Järjestetään samaan aikaan massiiviset Käärijä-Festivaalit Suomessa. Ideani saa vapaasti hyödyntää, kuka haluaa.

Varjoviisut ois kova. Vedettäisiin biisejä pelkistetysti orkesterin avulla ja yleisö äänestäisi voittajan 😀😀

Vierailija
18650/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli nyt Torino kakkonen. Ai että vieläkin kismittää se että Ruotsi hävisi silloin tahallaan ja keplotteli puolivälieräpareja. Ja kuinka sitten finaalissa vielä piti suomalaisen mailan katketa ratkaisevalla hetkellä. Eihän sille mitään voinut, mutta harmittaa että epärehellisyys palkittiin kullalla.

Tästä jäi sama fiilis. Että kerrankin Suomi sai sen onnistumisen, oltiin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ja sitten tällainen sotkee homman. Ei sille mitään voi, mutta saahan se ottaa päähän. Ja tulnee ottamaan vielä 17 vuoden päästä, kun ei Torinokaan ole unohtunut. Eli muistellaan tätä sitten vuonna 2040 😁. Olen silloin 57-vuotias ja varmasti katson viisuja silloinkin 😅.

Vierailija
18651/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo seikka, että Suomi ei saa voittaa oikeuttaa yhden suosimisen niin, ettei muilla ole mitään mahdollisuutta voittaa? Tuo tuomaripeli tekee ihan mauttomaksi euroviisut.

Tämä tämä tämä. Jos viitsin katsoa viisut ensi vuonna, en ainakaan äänestä enää koskaan.

Vierailija
18652/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käärijän lievästi passiivis-agressiivinen reaktio hyydytti tunnelman hetkeksi."

Käärijässä on jotain lievästi gressiivista. Muistan erään ulkomaisen reaktion CCC videoon, kun henkilö kommentoi videota että "siinä on jotain pahaa".

Samaa olin minä ajatellut ja samaa mieltä olen vieläkin. Käärijä ei ole pelkästään se hauska hemmo.

Jotain agrea ja äkkipikaista käytöksessä on joka ei sovi hänestä saatuun julkisuuskuvaan. Sitä ei kaikki huomaa.

Mä olen kyllä huomannut. Hän esiintyy medialle positiivisesti mutta jotenkin antaa myös pimeää vaikutelmaa itsestään.

Vierailija
18653/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreen on billboard listalla sijalla 7. Missä on Käärijä? Eipä näy enää listoilla. Ruotsi kyllä tietää mitä ihmiset kuuntelee.

Billboard global listalla ei Billboardin virallisella listalla.

Loreen oli ammattitaitoinen kaikin tavoin. Ei sitä käy kiistäminen.

Käärijä on yhden kesän kuumis, vientiä riittää klubeilla ja festareilla mutta siihen se kosahtaa jos ei uutta superhyvää sanoittajaa, säveltäjää löydä.

Ja ammattitaitoisesti se loro koluaa jotain Tampereen Pakkahuoneen tasoisia paikkoja "suurella Euroopan kiertueellaan". Ja vielä ens talvena kun kaikki kohu ehtii hiljetä.

Aivan. Hän teki suurta tuhoa uralleen osallistumalla tähän vedätykseen koska ei osannut suunnitteluvaiheessa arvata, että meiltä tulisi esitys, joka pistäisi tällä tavoin kampoihin ja että ihmiset raivostuisivat ennalta päätetystä tuloksesta, joka ei ollutkaan kirkkaasti ylivoimainen. Fanejakin hänellä toki on mutta aika moni kääntyi häntä vastaan. En ole kuullut hänestä satunnaisia otsikoita lukuun ottamatta mitään näiden 11 vuoden aikana, Euphoriaa olen joskus kuunnellut.

Vierailija
18654/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli nyt Torino kakkonen. Ai että vieläkin kismittää se että Ruotsi hävisi silloin tahallaan ja keplotteli puolivälieräpareja. Ja kuinka sitten finaalissa vielä piti suomalaisen mailan katketa ratkaisevalla hetkellä. Eihän sille mitään voinut, mutta harmittaa että epärehellisyys palkittiin kullalla.

Tästä jäi sama fiilis. Että kerrankin Suomi sai sen onnistumisen, oltiin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ja sitten tällainen sotkee homman. Ei sille mitään voi, mutta saahan se ottaa päähän. Ja tulnee ottamaan vielä 17 vuoden päästä, kun ei Torinokaan ole unohtunut. Eli muistellaan tätä sitten vuonna 2040 😁. Olen silloin 57-vuotias ja varmasti katson viisuja silloinkin 😅.

Ja jotkut kommentoi jo viisujen jälkeisenä maanantaina että vieläkö tästä jaksetaan jauhaa :D...

Vierailija
18655/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä huomannut. Hän esiintyy medialle positiivisesti mutta jotenkin antaa myös pimeää vaikutelmaa itsestään.

No kun hää "ei oo arkena tää mies laisinkaan ei oo."

Kai tuon nyt lapsikin huomaa. Varmaan ne jurytkin huomasi nimenomaan sen, että aluksi hyvä mörökölli kun oli kopissa, mutta huono esikuva, kun tuli sieltä tanssijoineen pois ja hassuttelemaan, joten riepu-Loreen kopiobiisillä on parempi roolimalli.

Vierailija
18656/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut kommentoi jo viisujen jälkeisenä maanantaina että vieläkö tästä jaksetaan jauhaa :D...

Selkeästi ei olla perehdytty Damiano-ketjuun ;DDD

OMG, huomasin muuten juuri, etten ole kuunnellut RUSH!-levyä. Vieläkään! Pikkasen tuo nyt kyllä minnuukin hävettää... Käärijänkin Fantastista ja Cha cha chan remixit ja mash-upitkin kun oon kuunnellut!

Vierailija
18657/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä vähän ihmettelen että maailmantähti häärijä ei saa parin sadan ihmisen allas sea pool keikkaa loppuunmyytyä. Ehkä se yksi hyvä biisi ei riitä?

Ei riitä.

CCC on Käärijän kuin lainalapsi - erilainen, kun ajatellaan koko keikkasettiä. CCC ei ole ominta Käärijää.

Vierailija
18658/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Käärijä on aikalailla avoin kirja.

Vitsailee vakavalla naamalla, niin joskus muilla kuin savolaisilla, voi olla vaikea ymmärtää.

Pettymys oli pitkään läsnä ja ei oikein osannut sitä peittää, vaikka pinnisteli.

Olisko nyt yle yleisön rakkaus helpottanut angstia.

YLE Keikalla minun silmääni näytti että oli paniikissa ja oli vähän takeltelua sen takia.

Impulsiivinen on niin saattaa sieltä sammakoitakin lipsua.

Toivon että, ne pienten räppipiirien uhoilubiisit on nyt kuitenkin mennyttä ja ollutta.

Vierailija
18659/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatietoja:

Loreenin grand final video tubessa 13,4miljoonaa

Käärijä 12,9 miljoonaa. Kyllä se vielä ohi menee, uskokaa vaan.

Instassa L: 566t

K: 516T

Top song global listalla K oli jossain 50 tienoilla, 1,8mijoonaa kuuntelua. Eli tänään illalla pyörähtää Cha Cha Challe 50 miljoonaa kuuntelua Spotifyssa.

Vierailija
18660/19410 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun hää "ei oo arkena tää mies laisinkaan ei oo."

Kai tuon nyt lapsikin huomaa. Varmaan ne jurytkin huomasi nimenomaan sen, että aluksi hyvä mörökölli kun oli kopissa, mutta huono esikuva, kun tuli sieltä tanssijoineen pois ja hassuttelemaan, joten riepu-Loreen kopiobiisillä on parempi roolimalli.

Vaikka biisi upposi ihmisiin - se ei muuta sitä tosiasiaa että biisi oli yksitahoinen. Siinä ei ollut tasoja eikä syvyttä.

Arvovaltainen jury huomasi biisin yksinkertaisuuden.

Olisi ollut oikeusmurha Loreenin kaltaista biisiä ja esitystä kohtaan, jos juomaralli olisi sijoituksessa mennyt se ohi.

Jos olisi haettu parasta viihdyttäjää, silloin CCC oli ollut voittaja. Mutta sitä Euroviisuissa ei haeta.

Minun on hyvin helppo ymmärtää, minkä vuoksi Loreen voitti Euroviisut.

Minunkin on hyvin helppo ymmärtää miksi saat alapeukkuja ja ainoa yläpeukkusi on kun sen itse itsellesi laitat :D

Ketju on lukittu.