Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen noista on jo omissa alkuerissään hävinnyt kahdelle suoraan finaaliin päässeelle. En ymmärrä, miksi melodifestivalenia pitää venyttää tällä semifinaalilla. Vain yksi kappale on voittaja, eikä muilla sijoilla ole mitään väliä. Ei noilla ole mitään mahdollisuutta itse finaalissa.
Melodifestivalenissahan ei ole tällä vuodella muutenkaan mitään jännitettävää. Loreen vie sen 6-0. Itse Loreenin kappalehan on tylsä ja liian paljon koko esityksestä tulee euphoria mieleen. Se on jo kerran nähty. Ei tule Loreen tuolla vedolla itse Euroviisuissa Käärijälle pärjäämään, vaikka varmaan kakkoseksi tuleekin.
Uskon että Marcus ja Martinus voittaa ja Loreen jää toiseksi.
Kyllä Loreen voittaa erittäin esteettisellä esityksellään ja kappalekin on riittävän hyvä. Loreen on kokenut viisunkävijä joka otti kantaa ihmisoikeuksiin jo Bakussa ja nyt häntä vasta berberitaustaisena maahanmuuttajana tarvitaankin kommentoimaan koraaninpolttamisia ja muuta kääpiöaivoisten aiheuttamaa härdelliä
Npc kirjoitti:
Voittajaksi veikkaisin Ruotsia tai Norjaa.
Mä en mitenkään näe että Norjalla olisi voittomahdollisuuksia. Top 10 aika varmasti ja ehkä top 5, riippuen miten livet menee ja mitä biisejä vielä tulee. Israel voi osoittautua Norjalle äänten syöjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serbia on yllättävä viisumaa, sijoitukset vaihtelevat ihan laidasta laitaan.
Inhosin Serbian viime vuoden esitystä alusta alkaen, Loco Locosta tykkäsin aikanaan, mutta muut eivät ilmeisesti tykänneet yhtä paljon. Tämän vuoden viisu on ahdistava ja tekotaiteellinen.
Serbia on oikea viisumaahelmi! Molitva, Zeljko Joksimovic, Oro, Ovo je Balkan, Loco Loco, Konstrakta ja nyt vielä tämä.
Harmi, ettei uutta Hurricanea valittu, heillä oli ihan mieletön stailaus.
Uudet Hurrikaani-tytöt ovat laimea kesätrombi alkuperäisten rinnalla. Sanja Vucic varmasti Serbian parhaita laulajia.
Welcome to Hurriland huvittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksa kuulosti alkuun lupaavalta, mutta jotenkin todella viisutettua metallia :D
Näytti Viserys Targaryenilta.
Mietin koko kappaleen ajan, ketä laulaja muistuttaa. Lopulta päädyin siihen, että hän on Lucius Malfoyn ja Legolasin lapsi.
Oon tosi iloinen Slovenian puolesta! En tykännyt biisistä aluksi, mutta kun katsoin live-version mieleni muuttui täysin, ja sehän on se millä on väliä viisuissa. Olisi mahtavaa nähdä miten altavastaajina saisivat vihdoin menestystä, vielä omalla kielelläänkin.
Npc kirjoitti:
Suomen biisi kuulostaa sellaiselta jonka joku Venäjä tai Ukraina lähettäisi viisuihin
Venäjä ja Ukraina ovat menestyneet viisuissa niin hyvin että en ymmärrä miten tämä on dissaus
Toivoisin niin paljon, että jokin vuosi tulisi voimaan se vanha sääntö, että jokaisen viisubiisin täytyy olla oman maansa natiivikieleksi. Ei siis pysyvästi vaan ihan vaikka yksien Euroviisujen ajaksi. Olisi hauska nähdä, miten hyvin Ruotsi silloin pärjäisi koska aina menevät englanninkielellä :D
Onneksi kuitenkin esimerkiksi tänä vuonna näyttäisi olevan paljon ei-englanninkielisiä kappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin niin paljon, että jokin vuosi tulisi voimaan se vanha sääntö, että jokaisen viisubiisin täytyy olla oman maansa natiivikieleksi. Ei siis pysyvästi vaan ihan vaikka yksien Euroviisujen ajaksi. Olisi hauska nähdä, miten hyvin Ruotsi silloin pärjäisi koska aina menevät englanninkielellä :D
Onneksi kuitenkin esimerkiksi tänä vuonna näyttäisi olevan paljon ei-englanninkielisiä kappaleita.
Viisujen 70. juhlavuodeksi, joka on kolmen vuoden päästä, tämä olisi hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Koska ensimmäinen reaktio Käärijän showhun yleensä on wtf, niin epäilen, että se vaatii useamman kuulemisen, että eurooppalaiset ymmärtävät äänestää sitä.
Toisaalta sitten, YouTubessa väittävät, että myös USA saa äänestää. En tiedä onko totta, mutta siellä tuskin iskee tyypillinen eurooppalainen nyyhkyviisuilu, joten ne voi äänestää Käärijää, samoin Australia.
Saksa valitsi rock-kappaleen, mutta vaikka se on aina positiivista, kappale ei ole kummoinen.
Sääntömuunnos tapahtunut. Ainakin finaalisssa pisteet tulee myös "rest of the worldilta". Eli koko maailma saa äänestää ja pisteet tulee rest of the worldilta euroviisutyyliin, (muuta ilman raateja kai). Siis pelkät yleisöäänet.
Vierailija kirjoitti:
Oon tosi iloinen Slovenian puolesta! En tykännyt biisistä aluksi, mutta kun katsoin live-version mieleni muuttui täysin, ja sehän on se millä on väliä viisuissa. Olisi mahtavaa nähdä miten altavastaajina saisivat vihdoin menestystä, vielä omalla kielelläänkin.
Mä ihastuin heidän biisiin heti! Mun lemppari suomen jälkeen.
Nopeasti googlatessa selvis, että bändi on suosittu Sloveniassa ja kun ilmoittivat oman maan organisaatiolle että haluaisivat osallistua maansa karsintaan, heille vaan ilmoitettiin että tervemenoa liverpooliin. Karsintaa ei edes järjestetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ensimmäinen reaktio Käärijän showhun yleensä on wtf, niin epäilen, että se vaatii useamman kuulemisen, että eurooppalaiset ymmärtävät äänestää sitä.
Toisaalta sitten, YouTubessa väittävät, että myös USA saa äänestää. En tiedä onko totta, mutta siellä tuskin iskee tyypillinen eurooppalainen nyyhkyviisuilu, joten ne voi äänestää Käärijää, samoin Australia.
Saksa valitsi rock-kappaleen, mutta vaikka se on aina positiivista, kappale ei ole kummoinen.
Sääntömuunnos tapahtunut. Ainakin finaalisssa pisteet tulee myös "rest of the worldilta". Eli koko maailma saa äänestää ja pisteet tulee rest of the worldilta euroviisutyyliin, (muuta ilman raateja kai). Siis pelkät yleisöäänet.
En tykkää tästä. Antaa mahdollisuuden suhmurointiin. Osa Euroopan maista on niin korruptoituneita, että ostavat ääniä läpimädistä maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin heidän biisiin heti! Mun lemppari suomen jälkeen.
Nopeasti googlatessa selvis, että bändi on suosittu Sloveniassa ja kun ilmoittivat oman maan organisaatiolle että haluaisivat osallistua maansa karsintaan, heille vaan ilmoitettiin että tervemenoa liverpooliin. Karsintaa ei edes järjestetty.
Luultavasti kuitenkin heidän biisinsä kuunneltiin ensin? Mun mielestä useampi maa saisi tehdä valintansa sisäisenä valintana, esim. Irlannin ja Tsekin karsinnat oli niin surullista katsottavaa että säälitti
Mä tykästyin tähän Serbian kokeelliselta kuulostavaan viisuun.
Mietin tuleekohan tämä viemään Kärtsäriltä pisteitä koska sitä äänestää ne jotka tykkää erikoisesta. Jotkut oli ränkänneet Youtubessa Serbian ykköseksi varmaan uutuudenviehätystäänkin ketkä oli aiemmin ränkänneet Kärtsän ykköseksi. Mutta siellä sitä ollaan vedonlyönneissä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä 11/27 kappaleesta on ei-englanninkielisiä, ihan huikeaa (joista 7 on top kympissäni). Islanti saattaa vaihtaa kielen islanniksi, Israelin biisissä on mahdollisesti sekä englantia että hepreaa, ja Portugali lähettää monesti omankielisiä biisejä. Parhautta.
Tuli mieleen Käärijän suosiosta että hyvinkin olisi esim joku JVG saattanut pärjätä viisuissa myös suomenkielellä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuleekohan tämä viemään Kärtsäriltä pisteitä koska sitä äänestää ne jotka tykkää erikoisesta. Jotkut oli ränkänneet Youtubessa Serbian ykköseksi varmaan uutuudenviehätystäänkin ketkä oli aiemmin ränkänneet Kärtsän ykköseksi. Mutta siellä sitä ollaan vedonlyönneissä kakkosena.
Mietin samaa. Toisaalta en näe tällä yhtä laajaa vetovoimaa kuin Suomella. Vaikka rakastankin Serbian biisiä, tämä jäänee suppeahkon fanipiirin suosikiksi, vs. Käärijä, jota äänestänevät laajan musiikkimakukirjon ihmiset. Käärijä rikkoo enemmän rajoja. Uskon silti, että Serbia kilpailee top 10 sijoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin tästäkin, mutta tuskin tulee syömään Suomen pisteitä. Kappale on eri tyylinen, hitaampi eikä siinä tai esityksessä ole mitään yllätyksiä, pysyy samanlaisena alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen Käärijän suosiosta että hyvinkin olisi esim joku JVG saattanut pärjätä viisuissa myös suomenkielellä.
JVGllä on tasan yhtä hyvät mahikset kuin Porttareilla: tunkkaista suomimusaa, joka ei tuo mitään uutta euroviisuihin
Serbian viisu on sikäli mielenkiintoinen, että se tuli sekä yleisöäänissä että tuomariäänissä vasta toiseksi mutta voitti silti koko kisan, jos nyt ymmärsin oikein.
Ei ole kovin usein suomipoppia ollut euroviisuissa. Yleensähän suomelta lähtee englanninkielistä ö-luokan musaa, jota ei edes suomen radioissa kuunnella.