Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukana on heikkoäänisiä laulajia, ääni ei tule sitten millään niiltä. Suomea ennen on soololaulaja, jolla ei ole runsaasti ääntä, se auttaa kun reipas cha cha tulee lavalle.
Kunhan suomalaiset.suomenruotsalaiset eivät äänestäisi kaikkia pisteitä Loreenille.
Toivon, että me ulkomailla asuvat, minä äänestän Käärijää ilman muuta 20 kertaa, äänestäisivät Käärijää.
Muuten paljonko ääniä pitää saada, että ylipäätään tulee mainituksi? Onko siitä jossain aikaisemmilta vuosilta?
Ei siihen ole äänimäärää, vaan 10 eniten ääniä saanutta saa sen maan äänet. Eli voidaan kuvitella vaikka että yhdessä maassa annetaan Suomelle puoli miljoona ääntä, ja toisessa pikkumaassa vain viisisataa, se sama 12 pistettä sieltä tulee, jos kukaan muu ei enemmän niitä ääniä saanut.
Suomalaiset eivät osaa äänestää strategisesti. Jos oltaisiin fiksuja niin mietittäisiin, kuinka jaetaan 20 ääntä. Esimerkiksi Virolle x ääntä, Itävallalle x ääntä, Australialle x ääntä, Saksalle x ääntä, Norjalle x ääntä jne. Sillä tavalla saisi joukkovoimalla kasattua pisteitä, joilla voi jo muuttaa kympin kärkeä.
Sitten pyydän suomenruotsalaisena tuon loukkaavan nimittelyn, että äidinkieleni jotenkin pakottaisi minun tykkäämään ruotsalaisesta musiikista tai että suomenruotsalainen äänestää RKP:tä. Vasemmistoliiton puoluejohtaja on suomenruotsalainen. Kuinka te lokeroijat tuon asian selvitätte mielessänne? En minä elä mitään Strömsö-elämää. Olen tavallinen ihminen kuten muutkin.
Sitä voi itse fanittaa rauhassa niitä biisejä, joista tykkää. Äänestäminen on eri asia.
Miksi Käärijä on niin koukuttava? Mitä tämä huuma on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut sanovat, ettei taktisesti kannattaisi äänestää. Ei nyt ehkä mitään Albaniaa jota Suomalaiset tuskin hirveästi äänestävät, mutta siis onhan jokainen muu ääni parempi kuin ääni Ruotsille, jos halutaan voittaa. Ei se ainakaan paranna meidän mahdollisuuksia jos äänestää Ruotsia.
Jos taktisesti haluaa, niin ehkä Norja, Ranska, Saksa olisivat sellaisia joita moni suomesta äänestää.
Sieltä sitten taktisesti äänestetty musta hevonen laukkaa voittoon.
Ei laukkaa. Ainoat maat, joilla on nyt syytä äänestää taktisesti ovat Suomi ja Ruotsi. Jos me keskitetään äänet Georgialle, Latvialle ja Virolle, niin ei varmasti uhkaa Suomen voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kroatialla kuulemma upea show, ja on vielä viimeisten esiintyjien joukossa. Harjoituksia nähneet kertovat. Luulen, että ehkä ottaakin yllätysvoiton. Ja kappaleen sanoma vetoaa katsojiin.
Top vitoseen mahtuu mutta lieneekö tarpeeksi paukkuja voittoon? Sanoma menee monilta ohi, ja taas toisaalta jotkut ei ehkä halua miettiä sotaa taas tänäkin vuonna. Jos enemmistö haluaa unohtaa murheet niin Käärijä on vahvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kroatialla kuulemma upea show, ja on vielä viimeisten esiintyjien joukossa. Harjoituksia nähneet kertovat. Luulen, että ehkä ottaakin yllätysvoiton. Ja kappaleen sanoma vetoaa katsojiin.
Tukku entisen Jugoslavian maita taas mukana skabassa ja ilmeisesti kaikki maat saavat äänestää. Itä-Eurooppalaiset perinteisesti äänestäneet toisiaan. Ja Ruotsilta tuskin Suomelle ääniä heruu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Georgia. Ehdoton suosikkini.
sama, mutta tippui silti tästä heikkotasoisesta semistä.
Kappaleen sanat olivat kömpelöt. Olisipa laulanut georgiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee Loreenin esityksestä mieleen Saara Aalto. Kaunis lauluääni, mutta jotain puuttuu.
Turha taas aloittaa Saaran haukkuminen. Upeasti hänkin edusti Suomea, esityksen vaan olisi pitänyt olla enemmän onnistuneen musiikkivideon teeman mukainen.
Just tämä. Musavideon vamppi-imagolla ja show'lla olisi menty kevyesti top-10:iin.
Viisusivusto tosin vedätti sinä vuonna linkittämällä sivuilleen Saaralta vähiten katsojia saaneen Monsters -videon ja tuomalla Nettan videon katsottavaksi kun sillä oli jo 4 miljoonaa katsojaa...
Mutta tikulla silmään sitä joka vanhoja muistaa...
Sinänsä siis ei ihmetytä, jos Käärijä saadaan vielä kulisseissa käännettyä jurypelillä tai vedonlyönnin kautta tai liveäänen miksailuilla pois voittotaistelusta. Hassumpiakin on sattunut.
Tänä vuonna vaan Suomen voitto olisi harvinaisen ansaittu ja haluttu ihan kansainvälisesti ja hype on täysin totta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään Helsingin keskustan suurimmat ruokakaupat läpi etsiessäni Käärijä Cha Cha Cha-juomaa. Naamataulu oli vakava kun sitä ei mistään löytynyt. Onko kukaan törmännyt? Ostin sitten Kombutcha-cha-cha-cha-cha-chaa. Jos ei parempaa löydy niin se on sitten huomenna sitä ja kaalikääryleitä.
Pina Colada tölkki löytyi Cittarista.
Vierailija kirjoitti:
Tuli muuten mieleen että nyt olis jollekulle yrittäjälle tarjolla huikea nimi nakkikioskille: Loreenin Grilli. Vois tarjoilla panineja 😂.
Ja kaikki annokset Viisu-teemaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009580986.html
IS ja heidän "shokkiotsikot". Joku viisaasti vielä kommentoinut Käärijän käytöstä lapselliseksi. Asiallista tuo vielä oli, kun Käärijä ei kuitenkaan kohdistanut tiettyyn ihmiseen turhautumistaan.
Menkää vain itse kokeilemaan olla tuon stressipaineen alla, etenkin jos kaikki ei mene suunnitelmien mukaan. Vituttaisi teitäkin.
Kyllä muakin vituttaisi jos hommat ei toimis yhtään ja kohta pitäis esiintyä 300miljoonalle ihmiselle.
Ja nimenomaan perushommat musiikissa. Korvanapit, taustanauhat ja äänentoisto. Kuuluisi Ylen hoitaa. Mutta sieltä tulee vaan jotain feikkiblondipissisbotoxmimmejä ihquttamaan mukaan.
Kyllä nuo ovat artistille kuuluvia asioita. Toki Ylen ja Ebun kirjeenvaihto olisi voinut olla aktiivisempaa. Toki olisi ollut mahdollisuus välttää molemmat mokat ja tehdä kaksi taustaa varmuuden vuoksi valmiiksi. Samalla muotinteolla voi teettää useamman parin korvamonitoreja kun aikuisella ei korvan muoto muutu niin nopeasti kuin lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009580986.html
IS ja heidän "shokkiotsikot". Joku viisaasti vielä kommentoinut Käärijän käytöstä lapselliseksi. Asiallista tuo vielä oli, kun Käärijä ei kuitenkaan kohdistanut tiettyyn ihmiseen turhautumistaan.
Menkää vain itse kokeilemaan olla tuon stressipaineen alla, etenkin jos kaikki ei mene suunnitelmien mukaan. Vituttaisi teitäkin.
Kyllä muakin vituttaisi jos hommat ei toimis yhtään ja kohta pitäis esiintyä 300miljoonalle ihmiselle.
Ja nimenomaan perushommat musiikissa. Korvanapit, taustanauhat ja äänentoisto. Kuuluisi Ylen hoitaa. Mutta sieltä tulee vaan jotain feikkiblondipissisbotoxmimmejä ihquttamaan mukaan.
Ihan hyvin olis velipoika voinut haastatella ilmatteeksi Jereä. Ja sillä säästetyllä rahalla olisi ostettu joku osaava ääniteknikko Jeren avuksi.
Yle tekee ne ohjelmat ja se Katri on siellä töissä. Aivan kuten se tanssiva Ylen toimari sekä tanssii että hoitaa muita viisuihin kuuluvia juttuja. Ei kannata heittäytyä lapselliseksi ja alkaa hämmentää tässä vaiheessa.
Olisi kannatanut keikkailla vähemmän ja ottaa selvää asioista, jotka eivät ole satavarmoja. Siellä on Ylen ääniteknikko ja TV-kuvakulmista vastaava delegaatiossa mukana. Missään vaiheessa ei ole Käärijää kielletty pitämästä heidän kanssaan yhteyttä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika karun tekivät itävallalle, joka on yksi ennakkosuosikeista (ei voittoon, mutta top 5) kun laittoivat ensimmäiseksi. Herää kysymys miksi puolaa ei laitettu ensin? Puolaa aloittamaan veikattiin.
Voisiko johtua äänten jakautumisesta? Mehän emme niitä tiedä vielä, mutta viisujärjestäjät tietävät. Ehkä Puola on saanut paljon enemmän ääniä kuin Itävalta.
Itsekin kyllä yllätyin, että Itävalta avaa kisan. Se kun ei ole sellainen nostatusbiisi. Mutta eipä tuossa ole ollut vaihtoehtoja. Menevät biisit on kaikki melkein loppupuolella showta. Viime vuonna oli lopussa se balladiputki, krooh pyyh.
Vierailija kirjoitti:
Kiehtova persoona, kiehtova ulkonäkö ja tarttuva kappale.
Vierailija kirjoitti:
muutetaan ihan vähän:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha-cha-cha
Enkä pelkääkään enää (valitse itse: koronaa/russiaa)
Niinku cha-cha-cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa
Ihmiset haluavat olla vapaita taas maailman ahdistavuudesta. Ei se oo sen syvempää. Ja tän mukana voi tanssia koko perhe, kaverit, maailma - vaikka sanoituksesta ei tajuta kuin cha cha cha.
jatkuu... + sitten siihen iloinen paidaton riehuja, joka on taustaltaan kovia kokenut avannepotilas. Ja elää silti täyttä elämää.
💚 se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Loreen laulaa upeasti, käärijä vie showssa 10-0. Koko areena hullaantuu kun käärijä tulee lavalle, jo pelkkä alku (se välkkyvä laatikko) on upea ilmestys. Yleisössä on varmaan upea fiilis Käärijän shown aikana.
Kun Suomi pääsi jatkoon semissä niin yleisö hurrasi niin paljon, että juontajatkin joutuivat lopulta hyssyttelemään.
Jotenkin tuntuu, että Käärijän esityksessä on nyt niin paljon sellaista luovaa hulluutta. Koko esitys kerta kaikkeaan pursuaa erilaisia kekseliäitä ratkaisuja. Luulen, että niillä on kerta kaikkiaan tiimissä ollut niin hyvä meininki, että ollaan ideoitu eikä mitään tyrmätty.
Haluaisin todella tietää, kuka tuon esityksen on kehittänyt, kun on kertakaikkisen toimiva.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutetaan ihan vähän:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha-cha-cha
Niinku cha-cha-cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaaIhmiset haluavat olla vapaita taas maailman ahdistavuudesta. Ei se oo sen syvempää. Ja tän mukana voi tanssia koko perhe, kaverit, maailma - vaikka sanoituksesta ei tajuta kuin cha cha cha.
Käärijä tuo iloa kisaan. Monilla muilla paljon vakavampia kappaleita.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutetaan ihan vähän:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha-cha-cha
Niinku cha-cha-cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaaIhmiset haluavat olla vapaita taas maailman ahdistavuudesta. Ei se oo sen syvempää. Ja tän mukana voi tanssia koko perhe, kaverit, maailma - vaikka sanoituksesta ei tajuta kuin cha cha cha.
Joo mun lapsenlapset veti ihan mahtavan cha cha cha- shown tänään. Olivat opetelleen oikeanlaiset muuvit ja esittivät meille iloisen tanssin Käärijän musiikin tahtiin. Ihanaa katsella lasten vapautuneisuutta ja iloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karun tekivät itävallalle, joka on yksi ennakkosuosikeista (ei voittoon, mutta top 5) kun laittoivat ensimmäiseksi. Herää kysymys miksi puolaa ei laitettu ensin? Puolaa aloittamaan veikattiin.
Voisiko johtua äänten jakautumisesta? Mehän emme niitä tiedä vielä, mutta viisujärjestäjät tietävät. Ehkä Puola on saanut paljon enemmän ääniä kuin Itävalta.
Itsekin kyllä yllätyin, että Itävalta avaa kisan. Se kun ei ole sellainen nostatusbiisi. Mutta eipä tuossa ole ollut vaihtoehtoja. Menevät biisit on kaikki melkein loppupuolella showta. Viime vuonna oli lopussa se balladiputki, krooh pyyh.
Moni fani lupaili jo tästä syystä antavansa enemmän ääniä heille, myös Portugalin kakkospaikkaa ihmeteltiin. Ite olisin laittanut Belgian ekaksi, Slovenian kakkoseksi.
Mikä passion? Sanoista saa hädin tuskin selvää ja se mitä saa on viulun vinkumista ja enkelien kyyneliä. Mitä sillä laululla viestitään kun jättää täysin kylmäksi?