Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Käärijä on noussut yhtäkkiä eri maitten listoille raketin lailla, edellä ovat vain Loreen ja Alessandra. Tähän asti kiinnostusta on ollut lähinnä Pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuon Ruotsin suosimisen takia toivon, että ihan mikä tahansa maa voittaisi. Mulla mennyt maku Ruotsiin kokonaan. Ne saa enemmän aikaa lavojen rakentamiseen, jury suosii pisteissä ja nytkin kappale selkeä plagiaatti ja kilpailijana entinen euroviisuvoittaja. Silti siellä se Ruotsi vaan on on selkeästi voittamassa.
Miksi sitä silti äänestetään?! Mä en vaan voi ymmärtää. Ehkä suuri yleisö ei ole näistä epäkohdista tietoinen. Mutta suorastaan v*tuttaa koko Ruotsi tällä hetkellä.
Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä tuon kappaleen hehkutusta ollenkaan. Tylsät, kliseiset lyriikat, lavashow tylsä eikä biisi edelleenkään soi päässäni vaikka monta kertaa olenkin sen kuullut. Heti kun biisi loppuu, en enää muista miten se edes meni. Aika moni muukin biisi menee samaan kategoriaan; tylsä ja laahaava eikä jää mieleen mitenkään.
Ruotsin esityksestä ei jäänyt mieleen mitään! Ulinaa korkealta ja kovaa. Miksi tämä Loreen sitten on niin suosittu?
Olipas hyvä fiilistelypätkä äsken Ylen uutisissa Liverpoolista, jossa Käärijä on esiintynyt tänään ulkoilmakeikalla. Porukka aivan liekeissä!
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mihin oddsit perustuu tarkalleen? Jos Käärijän kuuntelukerrat kerran ovat nousussa semin myötä ja listasijoitukset eri maissa niin tarkoittaako se sitä että Loreenin vastaavat nousee vielä enemmän vai mihin nämä oddsit pohjaa?
Perustuu siihen, kenet vedonlyöjät arvelee todennäköisimmäksi voittajaksi. Myös aiempi menestys vaikuttaa, siksi Ruotsi oli korkealla jo ennen Loreenin valintaa. Loreen on riskittömämpi vaihtoehto, ja monet lyövät siksi vetoa Ruotsin voitosta ja toki hyvä semifinaaliesitys nosti Ruotsin oddseja, koska vaikuttaa monen mielestä todennäköiseltä voittajalta. Enemmän Loreenilla on spotify-kuunteluja, mutta ei ne toki voittoa ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mihin oddsit perustuu tarkalleen? Jos Käärijän kuuntelukerrat kerran ovat nousussa semin myötä ja listasijoitukset eri maissa niin tarkoittaako se sitä että Loreenin vastaavat nousee vielä enemmän vai mihin nämä oddsit pohjaa?
Eikö tuo vedonlyönti toimi niin, että kun ihmiset uskoo ruotsin voittoon ja pistävät rahansa sille, prosentit voitolle nousee. Tällä hetkellä vedonlyöjät eivät usko käärijän voittoon, mutta eivät he mitään ennustajia ole vaan yrittävät arvata.
Muutenkin ihan turha tätä on pohtia kovin monimutkaisesti. Viisuvoitto perustuu kahteen asiaan teleääniin ja juryääniin. Norjan biisillä on striimauksia aivan sairaasti, jotain 50miljoona tms, mutta ei varmasti voita. Ihan ylivoimaisesti eniten.
Miksi mä valitan?
Käärijä on niin iso ilmiö ja jotain mitä ei ole ennen nähty. Suomenkielinen vielä. Kuumana käy naiset ja miehet. Ja oikeasti se on jotain niin ainutlaatuista että ansaitseekin voittaa.
Näen vain tasan kaksi mahdollista estettä voitolle:
1. Esityksen suunnittelu ei ole parasta A-luokkaa (Jopa Umk -esityksessä tietyt asiat toimi paremmin)
2. Käärijän ääni ei ole saanut levätä tarpeeksi (sitten se taustanauha-hässäkkä)
No miksi ottaa päähän? Nämä on asioita joihin OLISI PYSTYNYT VAIKUTTAMAAN 🤓 Onhan se mahdollista että voitto tulee näistä asioista huolimatta. Mutta jos ei...
Ihana Käärijä! Kuulostaa myös hyvältä jos oli laskelmoinut vähän ennalta ja säästänyt energiaa lauantaita varten! Valaa optimismia vähän minuunkin, joka oli jo vähän lannistunut semiesityksestä :)
Eihän siinä Israelin biisissä ole mitään
ihmeellistä ja esityskin on niitä perus eli nainen ketkuttelemassa itseään
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten nuo toimivat, mutta Twitterissä joku arvaili, että tietäväkö vedonlyöntitoimistot jotain mitä muut eivät, esim. että Loreen olisi voittanut semifinaalin äänestyksen. Vai ollaanko me vaan niin Käärijä-kuplassa, että ei nähdä Loreen-hypeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte taas todella ikäviä😫
Miksi ei voi vaan kannustaa? No pääasia kumminkin, että Käärijä itse luottaa itseensä ja uskoo finaaliesitykseensä. Ottakaa hänestä mallia.
Pitää nyt jäädä pois palstalta kisoihin asti, kun ootte niin masentavia.Kyllä mä todella toivon että Käärijä käärii lauantaina huipputuloksen. Siitä huolimatta minusta on ihan aiheellista kritisoida sinne päin -valmistautumista ja ottaa oppia seuraaviin viisuihin kuka vaan siellä edustaakaan.
Mutta katseet lauantaissa nyt!
Minusta taas tuo sinne päin -valmistautuminen ja ylipäätään huoleton fiilis on aika iso osa Käärijän imagoa. Olisi aika hassua huudella its crazy, its party, jos menee itse nukkumaan kahdeksalta ja vain lepäilee, kun muut promoaa. Kyse on once in a lifetime -kokemuksesta (ainakin muille kuin Loreenille), ja on selvää, että siitä pitää ottaa irti kaikki ilo, kaikki mahdollinen fiilistely.
En ole mikään Käärijä-fani, mutta vähän ihmettelen näitä laulutunti ja puolen vuoden paasto -vaatimuksia, kun tarkoitus on oikeasti biisin sanoman mukaisesti levittää hyvää fiilistä ja iloa. Loreenilla on varaa himmailla ja treenata kuin jotain urheilusuoritusta, koska hän tosiaan on kokenut ne fiilikset jo kertaalleen, mutta muut ottavat tästä todennäköisesti elämänsä ainoasta kerrasta kaiken irti.
Tuo on lähinnä mieltymyskysymys: artistin omat fiilikset vs. Suomen menestys kisoissa? Urheilutapahtumaanhan tämä on verrattavissa eikä esim Iivon perseilyä katsottaisi mitenkään hyvällä
Iltapulussahan juuri joku toimittaja kirjoitti, että Käärijä on kuin Matti Nykänen. Nykänen se vasta perseili ja sen jälkeen hyppäsi kultaa. Se on kyllä totta, että Jere olisi voinut aloittaa laulutunnit viimeistään silloin, kun lähetti kipaleensa UMK:hon. Tämä muuten on yleisesti suomen ongelma, jotain esiintymiskoulutusta, laulutunteja, ehkä psyykkistä parrausta pitäisi antaa umk:hin osallistuville jo kuukausia ennen kisoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni ainoastaan siihen, kuinka paljon vedonlyöjät/vedonlyöntifirmat uskoo minkäkin maan voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä valitan?
Käärijä on niin iso ilmiö ja jotain mitä ei ole ennen nähty. Suomenkielinen vielä. Kuumana käy naiset ja miehet. Ja oikeasti se on jotain niin ainutlaatuista että ansaitseekin voittaa.
Näen vain tasan kaksi mahdollista estettä voitolle:
1. Esityksen suunnittelu ei ole parasta A-luokkaa (Jopa Umk -esityksessä tietyt asiat toimi paremmin)
2. Käärijän ääni ei ole saanut levätä tarpeeksi (sitten se taustanauha-hässäkkä)
No miksi ottaa päähän? Nämä on asioita joihin OLISI PYSTYNYT VAIKUTTAMAAN 🤓 Onhan se mahdollista että voitto tulee näistä asioista huolimatta. Mutta jos ei...
Eihän tuo ollut valittamista. Ihan asiallisia huomioita.
Unicorn voittaa. Loreen toinen. Käärijä kolmas tai neljäs. Näin se vaan ikävä kyllä menee.
Mitä jos ei ois tehty mitään lava hökkelöitä ja käärijä ois vaan vetänyt konsertissa niinku tässä??? Oisko pärjännyt vai pitääkö euroviisuissa olla jotain lava rakennelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa, Brunetella on myös dance break. Ja laulaa Israelin suohon.
Mulla vähän leuka loksahti tosta.. miksi ihmeessä dance break, ei sovi tohon biisin YHTÄÄN..
Taitaa olla aika eri tyyppistä tanssia kuin Israelin jumppa kuitenkin.
Ollaan kuplassa. Loreenin faneja aivan sikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte taas todella ikäviä😫
Miksi ei voi vaan kannustaa? No pääasia kumminkin, että Käärijä itse luottaa itseensä ja uskoo finaaliesitykseensä. Ottakaa hänestä mallia.
Pitää nyt jäädä pois palstalta kisoihin asti, kun ootte niin masentavia.Kyllä mä todella toivon että Käärijä käärii lauantaina huipputuloksen. Siitä huolimatta minusta on ihan aiheellista kritisoida sinne päin -valmistautumista ja ottaa oppia seuraaviin viisuihin kuka vaan siellä edustaakaan.
Mutta katseet lauantaissa nyt!
Minusta taas tuo sinne päin -valmistautuminen ja ylipäätään huoleton fiilis on aika iso osa Käärijän imagoa. Olisi aika hassua huudella its crazy, its party, jos menee itse nukkumaan kahdeksalta ja vain lepäilee, kun muut promoaa. Kyse on once in a lifetime -kokemuksesta (ainakin muille kuin Loreenille), ja on selvää, että siitä pitää ottaa irti kaikki ilo, kaikki mahdollinen fiilistely.
En ole mikään Käärijä-fani, mutta vähän ihmettelen näitä laulutunti ja puolen vuoden paasto -vaatimuksia, kun tarkoitus on oikeasti biisin sanoman mukaisesti levittää hyvää fiilistä ja iloa. Loreenilla on varaa himmailla ja treenata kuin jotain urheilusuoritusta, koska hän tosiaan on kokenut ne fiilikset jo kertaalleen, mutta muut ottavat tästä todennäköisesti elämänsä ainoasta kerrasta kaiken irti.
Tuo on lähinnä mieltymyskysymys: artistin omat fiilikset vs. Suomen menestys kisoissa? Urheilutapahtumaanhan tämä on verrattavissa eikä esim Iivon perseilyä katsottaisi mitenkään hyvällä
Iltapulussahan juuri joku toimittaja kirjoitti, että Käärijä on kuin Matti Nykänen. Nykänen se vasta perseili ja sen jälkeen hyppäsi kultaa. Se on kyllä totta, että Jere olisi voinut aloittaa laulutunnit viimeistään silloin, kun lähetti kipaleensa UMK:hon. Tämä muuten on yleisesti suomen ongelma, jotain esiintymiskoulutusta, laulutunteja, ehkä psyykkistä parrausta pitäisi antaa umk:hin osallistuville jo kuukausia ennen kisoja.
Käärijää rakastetaan juuri tällaisena kuin hän on nyt! Ei koulutettuna ja sparrattuna tuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi häiritsemään se Käärijän eilinen kommentti pressissä siitä, kuinka ei ole enää mitään parannettavaa finaalia silmälläpitäen.
Hei tyypit! Te lähditte voitto silmissä sinne ja jos mentaliteetti on tuo, niin skarpata kyllä pitää. Viimeiset laulutreenit ja -taktikoinnit Aijan kanssa, viimeiset lavakarisman parantelutreenit, kamerakulmien ja koreografian läpikäyntiä, ihan mitä vaan. Kyllä kaikki muut esiintyjät varmasti parantelevat ja hiovat vielä esityksiään viimeisille tunneille asti, ja se yleensä näkyy siinä, että finaaliesitys on monesti parempi kuin semiesitys.
Kommentista jäi olo että "näillä mennään ja toivotaan parasta" kun valmistautuminen toisi jotain konkreettisia apuja lauantaita ajatellen.
Kysyikö joku sinun mielipidettäsi?
Mitä helvettiä? :D kai keskustelupalstalla saa keskustella?
Mutta mielipidettäsi ei kysytty!
Minulla herää kysymys että onko käärijä itse täällä kirjoittemassa
En ole!!!!!
Mites ruotsi?