Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha Cha Cha on ainoana viisuna noussut Spotifyn kansainväliselle viraalilistalle, tällä hetkellä sijalla 43. :)
Kävi lauantaina miten kävi, kyllä mä Käärijästä olen helvetin ylpeä! En muista milloin viimeksi viisuedustaja olisi ollut tällainen ILMIÖ
Cha cha cha on Spotifyssa lähes kaikkien Euroopan maiden viraalilistoilla! .
Esimerkiksi Espanjassa 12., Itävallassa 10., Britanniassa 9., Italiassa 8., Hollannissa 5., Belgiassa 3., Irlannissa 1.
Vierailija kirjoitti:
Minä soitin eilen moneen kertaan Saksasta Suomen kappaleelle pisteitä. Lauantaina teen saman. 14 senttiä soitto, ei oo paljon. Miltä Keski-Euroopan tilanne vaikuttaa Käärijän suhteen? Ainakin täällä Saksassa on analysoitu biisi oikein hyvin.
Siinä on dramatiikkaa kaksi viereitä säveltä takoo ja sitten tulee töistä rauhoittuminen myös kahdella sävelellä. Mitä meidän asiantuntijat sanovat?
Mä asun Sveitsissä. Täällä äänestys maksaa 1.20e kpl niin en äänestänyt semissä. Säästän paukut finaaliin ;) SRF:n kommentaattori oli todella niukkasanainen ja asiallinen. Ei selittänyt mitään. Ihan kun olisi uutisia katsonut. Käärijästä sanoi, että Jere Pöyhönen Suomesta ja on vedonlyönnissä toisena. Tuli mieleen että joku tubettja sanoi, ettei olisi tärkeää, että selostajat kertoisivat mikä CCC:n sanoma on, mutta tuskin kovinkaan moni näin tekee. Ylipäätään Euroviisut ei kyllä ole täällä kovin iso juttu.
Mua hämää se, että oddsien perusteella Loreenin olettaisi olevan ylivoimainen? Ehkä siellä tiedetään asiat paremmin ja fakta on se, että Loreen tosiaan voittaa. Kuinkahan paljon 2 semi muuttaa asetelmia vai muuttaako se ollenkaan? Minä en näe Loreenia noin vahvana voittajana, mutta en olekaan asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen oddsit putoaa koko ajan. Kyllähän se valo jostain kertoo.
Se kertoo vaan siitä, etteivät vedonlyöjät usko käärijän voittoon. Tosin hyvin nuo on voittajan suhteen olleet oikeessa. Viimeksi 2018 olivat väärässä kun israel voitti. Oli vasta toisena vedonlyönnissä.
Minä taas en millään usko, että eurooppalaiset ja juryt haluaisivat toista kertaa saman voittajan saman tyylisellä biisillä. Varsinkin, kun nyt haastajana on tuore Käärijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi häiritsemään se Käärijän eilinen kommentti pressissä siitä, kuinka ei ole enää mitään parannettavaa finaalia silmälläpitäen.
Hei tyypit! Te lähditte voitto silmissä sinne ja jos mentaliteetti on tuo, niin skarpata kyllä pitää. Viimeiset laulutreenit ja -taktikoinnit Aijan kanssa, viimeiset lavakarisman parantelutreenit, kamerakulmien ja koreografian läpikäyntiä, ihan mitä vaan. Kyllä kaikki muut esiintyjät varmasti parantelevat ja hiovat vielä esityksiään viimeisille tunneille asti, ja se yleensä näkyy siinä, että finaaliesitys on monesti parempi kuin semiesitys.
Kommentista jäi olo että "näillä mennään ja toivotaan parasta" kun valmistautuminen toisi jotain konkreettisia apuja lauantaita ajatellen.
Kysyikö joku sinun mielipidettäsi?
Mitä helvettiä? :D kai keskustelupalstalla saa keskustella?
Mutta mielipidettäsi ei kysytty!
Minulla herää kysymys että onko käärijä itse täällä kirjoittemassa
Jotenkin epäilen, ettei Jerellä ole nyt aikaa vauvapalstailla.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämää se, että oddsien perusteella Loreenin olettaisi olevan ylivoimainen? Ehkä siellä tiedetään asiat paremmin ja fakta on se, että Loreen tosiaan voittaa. Kuinkahan paljon 2 semi muuttaa asetelmia vai muuttaako se ollenkaan? Minä en näe Loreenia noin vahvana voittajana, mutta en olekaan asiantuntija.
Iso merkitys on sillä, minkälaiseen järjestykseen esiintyjät laitetaan perjantaina lauantain finaalia varten. Sieltä jos mistä voi tulla yleisöpisteissä aikamoisia eroja!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Kärtsärin semivedon uudestaan ja hyvinhän se meni! En ymmärrä tätä negaa aina meidän oman maan edustajaa kohtaan. Mua ei ainakaan yhtään hävetä, mut toki ajattelen realistisesti että tuskin tälläkään kertaa voittoa tulee. Sitten se on iloinen yllätys jos tuleekin ja olis kyllä kiva mennä viisuja katsomaan jos ne järjestettäisiin täällä. Loreen on liian laskelmoitu, yksisarvinen unohtuu seuraavana päivänä ja mitä muita uhkia näitä nyt muka edes on voiton tiellä? Kävi miten kävi, oon ylpeä miten Käärijä on edustanut ja hän ansaitsee kunnon loman kaiken pyörityksen jälkeen. Se esitys on vallan hyvä sellaisenaan.
Muuten samaa mieltä, mutta minusta on ihan realistista vähän ajatella että voittokin voisi tulla. Jos ei nyt tule, niin ei sitten koskaan. Lordillakaan ei ollut tällaista hypeä.
Ärsyttää että tällainen once in a lifetime -kappale ja Käärijä-ilmiö mentiin pilaamaan hirveällä hösäämisellä ja keikkailulla kun olisi pitänyt LEVÄTÄ JA VALMISTAUTUA.
Voitto meni sivu suun kun laulu falskaa.
Käärijästä on kirjoitettu upeita kommentteja ja moni ulkomaalainen veikkaa häntä voittajaksi. Yksi kirjoittaja kiteytti hyvin; Käärijä ei ole kisan paras laulaja, eikä kappalekaan ole välttämättä paras, mutta se show, energia, karisma, ainutlaatuisuus jne. Käärijän esitys ansaitsee voiton, koska on niin ikoninen.
Ajatelkaas jos Kärtsän finaaliyllötys olisi että tekisi Noa Kirelit ja vetäisisi pöksyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha Cha Cha on ainoana viisuna noussut Spotifyn kansainväliselle viraalilistalle, tällä hetkellä sijalla 43. :)
Kävi lauantaina miten kävi, kyllä mä Käärijästä olen helvetin ylpeä! En muista milloin viimeksi viisuedustaja olisi ollut tällainen ILMIÖ
Cha cha cha on Spotifyssa lähes kaikkien Euroopan maiden viraalilistoilla! .
Esimerkiksi Espanjassa 12., Itävallassa 10., Britanniassa 9., Italiassa 8., Hollannissa 5., Belgiassa 3., Irlannissa 1.
Kukaan ei ole pystynyt samaan suomen kielisellä biisillä. Hyvä Kärtsä! Tuo kertoo myös siitä, että varmaan äänestäjiä on noissa maissa.
Katsoin juuri paikan päältä kuvattuja youtubeklippejä Käärijän esityksestä ja muutti kyllä mielialan eilisen semin katsomisen jälkeen todella positiiviseksi. Yleisö oli aivan villiintynyttä ja huusivat mukana jokaisen cha chan kohdalla sekä siinä woou kohdassa :D Vaikka finaalissa kävisi miten niin Käärijä on jo tehnyt viisuhistoriaa, jengi oli ihan täysillä mukana ja jotkut koittavat laulaa suomeksi mukana. Nyt tekee mieli vaan tsempata finaaliin ja voidaan ihan rehellisesti sanottuna minun mielestä olla todella hyvillä mielin ja ylpeitä Jerestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte taas todella ikäviä😫
Miksi ei voi vaan kannustaa? No pääasia kumminkin, että Käärijä itse luottaa itseensä ja uskoo finaaliesitykseensä. Ottakaa hänestä mallia.
Pitää nyt jäädä pois palstalta kisoihin asti, kun ootte niin masentavia.Kyllä mä todella toivon että Käärijä käärii lauantaina huipputuloksen. Siitä huolimatta minusta on ihan aiheellista kritisoida sinne päin -valmistautumista ja ottaa oppia seuraaviin viisuihin kuka vaan siellä edustaakaan.
Mutta katseet lauantaissa nyt!
Minusta taas tuo sinne päin -valmistautuminen ja ylipäätään huoleton fiilis on aika iso osa Käärijän imagoa. Olisi aika hassua huudella its crazy, its party, jos menee itse nukkumaan kahdeksalta ja vain lepäilee, kun muut promoaa. Kyse on once in a lifetime -kokemuksesta (ainakin muille kuin Loreenille), ja on selvää, että siitä pitää ottaa irti kaikki ilo, kaikki mahdollinen fiilistely.
En ole mikään Käärijä-fani, mutta vähän ihmettelen näitä laulutunti ja puolen vuoden paasto -vaatimuksia, kun tarkoitus on oikeasti biisin sanoman mukaisesti levittää hyvää fiilistä ja iloa. Loreenilla on varaa himmailla ja treenata kuin jotain urheilusuoritusta, koska hän tosiaan on kokenut ne fiilikset jo kertaalleen, mutta muut ottavat tästä todennäköisesti elämänsä ainoasta kerrasta kaiken irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi vaan kannustaa? No pääasia kumminkin, että Käärijä itse luottaa itseensä ja uskoo finaaliesitykseensä. Ottakaa hänestä mallia.
Pitää nyt jäädä pois palstalta kisoihin asti, kun ootte niin masentavia.Kyllä mä todella toivon että Käärijä käärii lauantaina huipputuloksen. Siitä huolimatta minusta on ihan aiheellista kritisoida sinne päin -valmistautumista ja ottaa oppia seuraaviin viisuihin kuka vaan siellä edustaakaan.
Minusta taas tuo sinne päin -valmistautuminen ja ylipäätään huoleton fiilis on aika iso osa Käärijän imagoa. Olisi aika hassua huudella its crazy, its party, jos menee itse nukkumaan kahdeksalta ja vain lepäilee, kun muut promoaa. Kyse on once in a lifetime -kokemuksesta (ainakin muille kuin Loreenille), ja on selvää, että siitä pitää ottaa irti kaikki ilo, kaikki mahdollinen fiilistely.
En ole mikään Käärijä-fani, mutta vähän ihmettelen näitä laulutunti ja puolen vuoden paasto -vaatimuksia, kun tarkoitus on oikeasti biisin sanoman mukaisesti levittää hyvää fiilistä ja iloa. Loreenilla on varaa himmailla ja treenata kuin jotain urheilusuoritusta, koska hän tosiaan on kokenut ne fiilikset jo kertaalleen, mutta muut ottavat tästä todennäköisesti elämänsä ainoasta kerrasta kaiken irti.
Tuo on lähinnä mieltymyskysymys: artistin omat fiilikset vs. Suomen menestys kisoissa? Urheilutapahtumaanhan tämä on verrattavissa eikä esim Iivon perseilyä katsottaisi mitenkään hyvällä
Umk:n youtubessa uusi video matkasta viisuihin. Käärijä kuulostaa todella stressaantuneelta monitorien hajoamisesta. Harmi jos tekniset ongelmat heijastuvat esiintymiseen. Miksei sille tehty varamonitoreja?
Vierailija kirjoitti:
Haa, Brunetella on myös dance break. Ja laulaa Israelin suohon.
Mulla vähän leuka loksahti tosta.. miksi ihmeessä dance break, ei sovi tohon biisin YHTÄÄN..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin on tasapaino, eikö vain?
En usko että kukaan oikeasti pakottaisi Jereä jollekin puolen vuoden parsakaaliretriitille mutta on ihan aiheellista kritisoida liiallista keikkailua ja vessataustanauhaäänityksiä kun puhutaan kuitenkin maan edustajasta kansainvälisessä tapahtumassa. Jos edustaisi vain itseään, saisi tehdä ihan sellaisia valintoja kuin itse tykkää.
Tietääkö kukaan mihin oddsit perustuu tarkalleen? Jos Käärijän kuuntelukerrat kerran ovat nousussa semin myötä ja listasijoitukset eri maissa niin tarkoittaako se sitä että Loreenin vastaavat nousee vielä enemmän vai mihin nämä oddsit pohjaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitää nyt jäädä pois palstalta kisoihin asti, kun ootte niin masentavia.
Mikä sua vaivaa? Se, että toivoo artistille lepoa, että hän olisi finaalissa energinen ja parhaimmillaan, ei ole mitenkään ikävää vaan kannustamista. Koreografia on myös vaativa, joten skarppina täytyy olla.
Kyllä mä todella toivon että Käärijä käärii lauantaina huipputuloksen. Siitä huolimatta minusta on ihan aiheellista kritisoida sinne päin -valmistautumista ja ottaa oppia seuraaviin viisuihin kuka vaan siellä edustaakaan.