Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin kanssa että millä keinoin se UMK:n lauluosuus saatiin kuulostamaan hyvältä ja nyt ei tunnu laulu onnistuvan millään?
Mä mietin kokoajan missä UMKssa oli koira haudattuna koska osa kappaleista kuulosti tänä vuonna tosi hyvältä. Vrt. Bessin vuosi jolloin Bessin ääni jäi taustoihin vaimeaksi.
Veikkaan että Käärijällä on ollut oma pätkä laulua tukemassa alkuosan räppiä, mikä on harmoniassa hänen oman äänensä kanssa ja saa siihen ne jännät tummat vibat.
Nyt se taustaääni on vaihdettu Alluun ja voi veetu sentään kun kuulin tästä muutoksesta ja harjoituksen puutteesta uusien taustojen kaa!
(Saan sydärin jos kappaleen Cha Cha Cha huudotkin on korvattu jollain toisella jotka on kappaleen tunnetuin osa ja pienenkin muutoksen tässä huomaa.)
Kääryn vahvuus on räppiosissa koska siinä hän jopa kuulostaa ihan ok.lta kun ei mene huudoksi.
Tää kappale vaatii äänenhallintaa ja kunnollisia säätöjä siellä jotta homma sujuu taustojen kanssa niin että nää taustat on balanssissa lauluäänen kanssa eikä mee huutamiseksi.
Loppuosassa Käärijää tukee naislaulaja joka kannattelee äänen heikkoutta koska Käärijän ääni on hento ja alavireisyyteen taipuvainen. Se karaoke esitys varmaan kertoo ongelmat.
Välillä Käärijä pysyy hyvin nuotissa ja kuulostaa ihan ok mutta välillä on semmonen alavireinen ääni.
. Jollain ihmeen kummalla hieman heikompikin laulaja on saatu UMK esityksessä kuulostamaan suht hunajaiselta. Esim Benjamin Peltosen epävireinen esitys osoitti että ei nämä mitään playbackia olleet.
Vierailija kirjoitti:
Tässä meidän vessa-Allun insta, olkaa hyvä: alluprkl
🤯
Kuka on vessa-Allu? 😀
Voittoesityksen tulee kestää YouTube katselua uudelleen sekä uudelleen. Ei siinä voi olla kohtia jolle pitää vähän irvistellä.
Nyt en kyllä hyväksy jos Loreen saa nostettua tasoa harkoista, ja Käärijä laskee Umk:sta. Ei herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Instagramklippi kuulosti hemmetin epävireiseltä. Jos jonkun mielestä tuo on hyvä niin ei kait sitten siinä.
Samaa mieltä, tuossa äänessä kuuluu koko ajan sellainen häiritsevä kaiku ilmeisesti taustojen takia. En tiedä musiikkitermein...mutta ei kuulosta menevän taustojen kanssa ihan yhteen mikä tekee epäpuhtaan kuuloiseksi. Odotin myös genrenvaihdokseen ehkä hienompaa taustavaloa kuin pelkkää vihreää.
Ja siis nimenomaan laulua uusien taustojen kanssa EI ole harjoiteltu lavalla paljoa, siihen ei ole päästy syventyyn. Kääry itse sanoi sen podcastissa.
Hän kuulosti epävarmalta.Jep. Ja enää tuolle ei voi tehdä mitään. Sitä tässä ketjussa on moni yrittänyt sanoa. Käärijä itsekin sanoi että nyt vaan toivovat että uudet taustat toimii. Ei valitettavasti toimi.
Milloinkohan tämä taustamuutos on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Voittoesityksen tulee kestää YouTube katselua uudelleen sekä uudelleen. Ei siinä voi olla kohtia jolle pitää vähän irvistellä.
Nyt en kyllä hyväksy jos Loreen saa nostettua tasoa harkoista, ja Käärijä laskee Umk:sta. Ei herranjumala.
Mikä " voittoesitys"? EIhän tässä ole vielä edes semistä päästy
Olisi saatu kuulostamaan suht samalta kuin UMK:ssa jos ne taustat olisi nauhoitettu huolella etukäteen. Nyt homma kusee sen takia, että sääntöjä ei luettu.
Noh, voittoa tällä esityksellä ei tule. Haukkukaa vaan ankeuttajaksi. Jere on ihana, mutta vähän jo harmittaa tuo naureskelu isoille mokille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä " voittoesitys"? EIhän tässä ole vielä edes semistä päästy
Luulin et mä oon se pessimisti.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä odottaa, että Käärijä enää voittaa tän taustakatastrofin jälkeen? 😄 Mä olen ainakin palannut maanpinnalle vaikka itsekin jossain vaiheessa uumoilin voittoa UMK huuruissa. Kovan keikkatahdin vuoksi aloin vähän miettimään uudelleen.
Käärijän prepartyt : melodinen laulu ei sujunut, räppi sujui
Karaoke-esitys: Ei sujunut oikeen. Kohdittain menetteli
Harjoitusklipit:😐
Blind Channelin esitystä palaa katsomaan yhä uudelleen ja ne pojat treenasi. Ja treenasi. Hankala olisi uskoa että joku Alex Mattsonin kaltainen musiikkityyppi joka heillä häärää taustalla antais tällaista tapahtua kuin tässä Käärijän uudessa keississä ja siellä on kaikki taustat olleet kyllä parhaimmat mahdolliset. En tiedä kenen viaksi ton voisi laittaa ettei taustajuttuja selvitetä ja sääntöjä? Luulisi et viimekädessä Ylenkin tehtävä ois asia selvitellä ja artistille selvittää?
Käärijän UMK esitys oli eeppinen kyllä.
Kävin kuuntelemassa muiden biisejä. Kellään ei ole niin surkeaa laulajaa kuin meillä. Miten tämä on mahdollista? Sen epävireisen laulun takia esityskin vaikuttaa joltain vitosluokan kevätjuhlan näytelmältä. Toisaalta Saksakin kuulosti aika huonolta ja niiden vokalistilla on kuitenkin makee ääni.
Vierailija kirjoitti:
Olisi saatu kuulostamaan suht samalta kuin UMK:ssa jos ne taustat olisi nauhoitettu huolella etukäteen. Nyt homma kusee sen takia, että sääntöjä ei luettu.
Noh, voittoa tällä esityksellä ei tule. Haukkukaa vaan ankeuttajaksi. Jere on ihana, mutta vähän jo harmittaa tuo naureskelu isoille mokille.
Siis tämä, eikö Yle muka hoksannut sanoa tästä ajoissa? Onhan tältä taustanauha-ajalta kokemusta jo vuosilta 2021 ja 2022, kun sitä ennen kaikki piti tulla livenä. Olisivat tehneet hyvissä ajoin uuden nauhan, kokeilleet tarvittaessa vaikka useammalla eri laulajalla kenen ääni sointuu parhaiten Käärijän ääneen. Nyt on sitten tämmöinen juosten kustu hätävaranauha... Vaikka nyt oli vielä harkat, niin tuollaiset asiat ei olennaisesti muutu muutamassa kerrassa jos ei ole keretty treenata tarpeeksi.
HUOM masentuneet Käärijä oli toimittajien suosikki, jotka näkivät esitykset. Rauhottukaa.
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/13bxrkj/press_poll_results…
Vierailija kirjoitti:
HUOM masentuneet Käärijä oli toimittajien suosikki, jotka näkivät esitykset. Rauhottukaa.
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/13bxrkj/press_poll_results…
Ei ole juryjen suosikki koska lauluääni ei toimi. Se vie voittomahdollisuudet.
Huomioi että Käärijä voitti eurovision scoreboard äänestyksen. Hän on noussut sikana oddseissa. Häntä on uumoiltu jopa voittajaksi.
Mua eniten veetuttaa jos kaiken hypen jälkeen homma sakkaa johonkin näin typerään.
Toisaalta, jos Käärijä alunperinkin olisi vahvempi laulaja, en tiedä oisko tää niin suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kuuntelemassa muiden biisejä. Kellään ei ole niin surkeaa laulajaa kuin meillä. Miten tämä on mahdollista? Sen epävireisen laulun takia esityskin vaikuttaa joltain vitosluokan kevätjuhlan näytelmältä. Toisaalta Saksakin kuulosti aika huonolta ja niiden vokalistilla on kuitenkin makee ääni.
Näin. Oisin kannattanut melkeen mielummin toisintoa UMK esityksestä jossa liikettä vähemmän. Tämä ja hyvät taustanauhat olisi voineet tuodakin voiton. Hittoako sitä toimivaa muuttamaan muutenkaan..
Käärijä urheilucast podissa: "Mä oon vähän semmonen kaveri, etten suunnittele mitään. Kaikki mikä tapahtuu, annetaan mennä omalla painolla eteenpäin". Tämän sanoi kun puhuivat mahdollisesta voittopuheesta, mutta näyttäis vähän pätevän muuhunkin suunnitteluun.
Tv-miksauksessa se lauluäänihän kuulosti suht hyvälle, oli aika lähellä UMK-versiota! Ja tämä on vasta ensimmäinen harkka.
Minusta olette liian aikaisia tuomitsemaan mihinkään suuntaan. Kyllä me selkeästi finaaliin mennään ja siihen mennessä ehtii vielä petrata jos tarpeen on.
Taas muistin et yle on puuhastelua 😅 Vaikka myönnettäköön: artistillakin on vastuu. Olispa keskittynyt tähän valmistautumiseen täysillä.
Miten nämä mulkuttomat häärijät päästetään lavalle ! Ketä häärijät edustaa....ei suomalaisia miehiä ainakaan...?
Aija reenaa sen äänen kuntoon aamulla, ei hätää. Ja vire löytyy kyllä, kun yleisö laulaa mukana nuotilleen.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä urheilucast podissa: "Mä oon vähän semmonen kaveri, etten suunnittele mitään. Kaikki mikä tapahtuu, annetaan mennä omalla painolla eteenpäin". Tämän sanoi kun puhuivat mahdollisesta voittopuheesta, mutta näyttäis vähän pätevän muuhunkin suunnitteluun.
No siltä se kyllä vähän vaikuttaa.
Vaikka täällä jännitetäänkin, niin Käärijän ei tarvitse kuin luottaa karismaansa, johon kaikki Käärijän fanitkin luottaa! Tiivis katsekontakti kameran läpi yleisöön ja symppis hymy siihen loppuosuuteen, niin hyvin menee!