Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
3101/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identtiset.

https://vm.tiktok.com/ZMYHBg4s4/

Parin tahdin verran?

Vierailija
3102/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on surkia viisuvuosi. Parhaimmat reseptit tuovat Ranska, Portugali ja Azerbaitzan. Espanja on sentään taideteos!

Ehkä surkia, mutta mielenkiintoinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jännä mashup 😃https://youtu.be/jswgoYHF37E

Vierailija
3104/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä plagiaatti saadaan ulos noista kisoista.

Vierailija
3105/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiinnostavaa lukea teidän top-listoja! Mielenkiintoista miten voi olla niin erilainen maku :D mutta tylsäähän tämä olisi jos kaikki tykkäisi samasta! Olen itse alkanut kuuntelemaan kaikkia biisiä kertaalleen, ja laitan omani kunhan saan tämän rundin päätökseen. Tähän mennessä top kymppiänikin on jo ravisteltu eli osittain uusiksi menee

Vierailija
3106/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jännä mashup 😃https://youtu.be/jswgoYHF37E

Kaksi yhden hinnalla.

Vierailija
3107/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa biisejä paremmuusjärjestykseen, mutta tänä vuonna suosikkejani ovat Suomi, Itävalta, Ranska, Italia ja Norja.

Pidän salaa myös Irlannin viisusta :D

Kappale ei itsessään ole mitenkään ihmeellinen, täysin peruspoppia ja lyriikatkin todella kliseiset, mutta kuunnellessa tulee hyvälle mielelle.

Vierailija
3108/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori jos tää menee enemmän UMK-keskustelun piiriin, mut musta on kiva spekuloida miten eri ehdokkailla olisi mennyt Liverpoolissa semifinaalissa kun tiedetään nyt kaikki esitykset.

Keira olisi syöty elävältä sekä lavalla että lavan ulkopuolella.

Ainoat jotka olisivat selkeästi erottuneet joukosta olisivat olleet Benjamin ja Robin, tietyin varauksin. Robinin biisi oli liian kehno pärjätäkseen, eikä ulkonäköpisteet olisi riittäneet finaaliin, ja Benkku olisi saattanut päästä finaaliin mikäli livelaulu menisi paremmin.

Uskon että KUUMAA olisi ollut ainoa Käärijän lisäksi jolla olisi ollut hyvät mahdollisuudet edetä semifinaalista. Olisivat olleet selkeästi paras bändi, ainoa tokalla puoliskolla jos azereita ei lasketa, ja suomen kieli olisi erottautunut muista. Plus ulkonäköpisteet. Mutta onneksi meillä on Käärijä. KUUMAAlle olisi ehkä käynyt huonosti finaalissa Sloveniaa vastaan.

Mä ihmettelen tuota jos Slovenialle tulee pisteitä. Biisi on melko mitäänsanomaton melodisesti. Latvialle sen sijaan toivon pisteitä. Upea originelli kappale, vähän alternative-viboja. Aliarvostettu mutta toivon että yllättää.

Jostain syystä Slovenian biisi jää mieleen, kaikessa keskinkertaisuudessaankin. Laulu kuulostaa ihan mielikuvituskieleltä :D

Latvia on näistä bändeistä tosin se minunkin suosikkini, siinä on syvyyttä.

Mitään otetta en saa San Marinosta enkä Irlannista. Malta on kamala, inhoan saksofonia ja sellaista funkahtavaa menoa. Australia on tyyliltään poikkeava näistä kaikista, mutta ei tempaa mukaansa vaikka niin toivoinkin.

Vierailija
3109/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomi voittaa niin toivon että ottaisivat silmänruoka Måns Zelmerlöwin yhdeksi juontajaksi 2024 aj aj aj se olisi hauskaa 😜

Vierailija
3110/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiinnostavaa lukea teidän top-listoja! Mielenkiintoista miten voi olla niin erilainen maku :D mutta tylsäähän tämä olisi jos kaikki tykkäisi samasta!

Tässä viisujen suola!

Vierailija
3111/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tehdä top 10 listan, mutten tykkää oikein mistään tänä vuonna.

1. Suomi

2. Ranska

3. Italia

4. Latvia

5. Serbia

Tyngäksi jäi.

Vierailija
3112/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen hyvin varhaisen jumboveikkauksen: tokan semin vikalta paikalta pääsee jatkoon joko Albania, Belgia tai Tanska, ja joku niistä jää vikaksi finaalissa.

Hauska veikkaus :D:D

Minä komppaan tuota Tanskaa eli finaaliin menee, mutta siellä rämpii. Albania on minulla varma putoaja. Se perhe on jotenkin niin ei-kotonaan lavalla. Miten ne saa mitään showta aikaiseksi, vaikka porukkaa on lava täynnä?

Belgialle soisin finaalipaikan. Tämän vuoden kattauksessa aivan kelpo biisi. Laulaja vaikuttaa myös todella sydämelliseltä tyypiltä ja vahvalta esiintyjältä. Että finaaliin joo, mutta menestystä ei.

Olipa muuten sairaan kiusallinen tapaus tuo Albania... :d :D

Tosiaankin lava täynnä porukkaa, mutta energiaa ei sitten yhtään. Kummallista kattoon tuijottelua. Ovatko oikeasti siis perhe, vai oliko tuo vain heitto?

Vierailija
3113/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiinnostavaa lukea teidän top-listoja! Mielenkiintoista miten voi olla niin erilainen maku :D mutta tylsäähän tämä olisi jos kaikki tykkäisi samasta! Olen itse alkanut kuuntelemaan kaikkia biisiä kertaalleen, ja laitan omani kunhan saan tämän rundin päätökseen. Tähän mennessä top kymppiänikin on jo ravisteltu eli osittain uusiksi menee

Mä listaan tänä vuonna ekaa kertaa kaikki biisit parhausjärjestykseen :D Nyt on vasta top 4 kasassa.

Vierailija
3114/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska viimeksi olisi ollut näin huono Euroviisuvuosi. Noin huonoja ei pysty laittamaan mitenkään järjestykseen. Paitsi että Ruotsi laskelmoi itsensä voittoon jälleen kerran.

Vierailija
3115/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä euroviisujen virallinen kooste kaikista kappaleista:

Vierailija
3116/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Suomi

2) Serbia

3) Espanja

4) Tšekki

5) Viro

6) Israel

7) Ranska

8) Norja

9) Itävalta

10) Georgia? (tästä en ole ihan varma vielä, sanat niin hölmöt tässäkin)

Ruotsi ei ole top 10 listallani, koska en jaksa kuunnella kappaletta loppuun asti, se on vaan valitettavasti niin kuuluu. Enkä ole varma myöskään unohdinko ihan jonkun josta olen tykännyt

Vierailija
3117/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Suomi

2) Serbia

3) Espanja

4) Tšekki

5) Viro

6) Israel

7) Ranska

8) Norja

9) Itävalta

10) Georgia? (tästä en ole ihan varma vielä, sanat niin hölmöt tässäkin)

Ruotsi ei ole top 10 listallani, koska en jaksa kuunnella kappaletta loppuun asti, se on vaan valitettavasti niin kuuluu. Enkä ole varma myöskään unohdinko ihan jonkun josta olen tykännyt

Siis kuultu. Loreen ha hänen kappaleensa on jo niin kuultu.

Vierailija
3118/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen hyvin varhaisen jumboveikkauksen: tokan semin vikalta paikalta pääsee jatkoon joko Albania, Belgia tai Tanska, ja joku niistä jää vikaksi finaalissa.

Hauska veikkaus :D:D

Minä komppaan tuota Tanskaa eli finaaliin menee, mutta siellä rämpii. Albania on minulla varma putoaja. Se perhe on jotenkin niin ei-kotonaan lavalla. Miten ne saa mitään showta aikaiseksi, vaikka porukkaa on lava täynnä?

Belgialle soisin finaalipaikan. Tämän vuoden kattauksessa aivan kelpo biisi. Laulaja vaikuttaa myös todella sydämelliseltä tyypiltä ja vahvalta esiintyjältä. Että finaaliin joo, mutta menestystä ei.

Olipa muuten sairaan kiusallinen tapaus tuo Albania... :d :D

Tosiaankin lava täynnä porukkaa, mutta energiaa ei sitten yhtään. Kummallista kattoon tuijottelua. Ovatko oikeasti siis perhe, vai oliko tuo vain heitto?

Heistä ei saa selvää, kuka on kuka, koska vanhinta miestä (isä?) lukuunottamatta muu jengi näyttää samanikäisiltä. Isä ja lapset? Isä & äiti (se vaalea rouva) + lapset?

Vierailija
3119/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvia on muista ehdottomasti suosikkini. Paras noista bändeistä. Sekin on tietenkin samassa semissä Suomen kanssa.

Vierailija
3120/19410 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, kaikenkattava top-listani!

Ensin yleisesti: onpa viulujen ja pianontäyteinen vuosi :D Mun mielestä tän vuoden taso on yleisesti aika heikko vaikka aluksi olin toista mieltä, mutta toisaalta tänä vuonna on moninkertaisesti biisejä, joita tulen jatkossakin kuuntelemaan. Mutta tärkeintä: tylsät viisut nämä eivät ainakaan ole.

Huonot:

37. Kreikka: kun tämä alkoi soimaan luulin, että joku oli trollannut ja laittanut esc-soittolistalle jonkun ala-arvoisen karsiutuneen ehdokkaan. Selkeästi surkein tänä vuonna.

36. San Marino: "C'mon, baby, come and find me, I can smell you like an animal" :D

35. Romania

34. Albania: pari kivaa etnistä elementtiä mutta siinäpä se

33. Puola

32. Irlanti

31. Iso-Britannia: tylsä renkutus

30. Viro

29. Belgia

28. Azerbaidzan

Meh

27. Tanska

26. Norja

25. Saksa

24. Kypros

Ok

23. Portugali: C-osa on todella hyvä, mutta muuten tuntuu että olen kuullut tämän saman biisin sata kertaa aiemmin. Mutta ei tässä ole mitään vikaa.

22. Israel: tajusin että olen arvostellut tätä aika kovasanaisesti. Uusilla kuunteluilla nousi listan pohjalta tähän :D

21. Ruotsi: hyvä tuotanto, mutta en voi olla ajattelematta Euphoriaa. Tuntuu että on lähdetty samoista rakennuspalikoista ja keksitty mahdollisimman kliseiset sanat.

Jees

20. Armenia: armenian kieltä saisi olla enemmän, se on paras osa biisistä. Tykkään tän tunnelmasta vaikka ei kovaa iskekään.

19. Islanti

18. Georgia: vihasin ekalla, tykästyin tokalla kuuntelulla. Kunpa noi sanat ei olisi tuollaista siansaksaa ja olisi georgiaksi eikä englanniksi. Tämä voi olla vaikuttava livenä.

17. Latvia

16. Itävalta

15. Liettua

Hyvät

14. Ranska

13. Slovenia

12. Ukraina

11. Italia

10. Hollanti

9. Espanja

Todella hyvät

8. Australia

7. Kroatia: kovin nousija, alunperin listani lopussa :D

6. Malta

Parhaat

5. Sveitsi: olen ihan rakastunut. Uskon, että viisukupla aliarvioi tämän biisin pahasti ja Sveitsi tulee olemaan yllättävän korkealla. Kuulen, että tässä on aineksia mahtavaan esitykseen ja että tämä voi vedota taviskatsojiin odottamattoman hyvin.

4. Tsekki

3. Moldova

2. Serbia

1. Suomi

Ketju on lukittu.