Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori jos tää menee enemmän UMK-keskustelun piiriin, mut musta on kiva spekuloida miten eri ehdokkailla olisi mennyt Liverpoolissa semifinaalissa kun tiedetään nyt kaikki esitykset.
Keira olisi syöty elävältä sekä lavalla että lavan ulkopuolella.
Ainoat jotka olisivat selkeästi erottuneet joukosta olisivat olleet Benjamin ja Robin, tietyin varauksin. Robinin biisi oli liian kehno pärjätäkseen, eikä ulkonäköpisteet olisi riittäneet finaaliin, ja Benkku olisi saattanut päästä finaaliin mikäli livelaulu menisi paremmin.
Uskon että KUUMAA olisi ollut ainoa Käärijän lisäksi jolla olisi ollut hyvät mahdollisuudet edetä semifinaalista. Olisivat olleet selkeästi paras bändi, ainoa tokalla puoliskolla jos azereita ei lasketa, ja suomen kieli olisi erottautunut muista. Plus ulkonäköpisteet. Mutta onneksi meillä on Käärijä. KUUMAAlle olisi ehkä käynyt huonosti finaalissa Sloveniaa vastaan.
Mä ihmettelen tuota jos Slovenialle tulee pisteitä. Biisi on melko mitäänsanomaton melodisesti. Latvialle sen sijaan toivon pisteitä. Upea originelli kappale, vähän alternative-viboja. Aliarvostettu mutta toivon että yllättää.
Mä kans ihmettelen suuresti Slovenian suosiota noilla listoilla! Juu toki pojat ihan kivannäköisiä ja heillä näyttää olevan hauskaa, kun esiintyvät, mutta biisi on aika rasittava renkutus näin suoraan sanottuna. Ei siis musiikillisesti välttämättä huono, mutta ei kyllä sellainenkaan jota jaksaisi kauheasti kuunnellakaan.
Mä tykkään siitä biisistä ihan hirveesti! :D Se on yks mun lemppareista. Se on kaikilla mun katsomilla "my top" videoilla youtubessa top 15:ssa. Makukysymyksiähän nämä on!
Lisätään vielä, että mä en tykkää yhtään norjasta ja itävalta on kyllä kans todella ärsyttävä, mutta nämä on monien top 5:ssa.
Niin makuasioista ei voi väitellä. Itselläni on sama dislaikki Norjaa kohtaan, jota kuvaisin kitch-tyylisenä euroviisuna. Jotenkin mauton se merirosvolauluhenkinen melodia yhdistettynä hakkaavaan poppirytmiin.. Vanhahtavan kuuloinen. Tämä taas on mielestäni yliarvostettu ja vedän kyllä herneen nenään jos Norja pärjää Suomea paremmin. :D
Joku tiesi kertoa, että Norjalla oli jo viime vuonna samantyylinen viisuehdokas. Laulaja oli silloin blondi nuori nainen. Viime vuoden laulajan ja Alessandran asut muistuttaa toisiaan kovasti.
No niin, Kaukasukseltahan tuli Loreenille haastajia, hyvä homma!
Ymmärrän, miksi Suomen edustaja julkaistiin ajoissa. Nimittäin näitä viimeisiä ei vaan kerta kaikkiaan jaksa enää kuunnella. Liika on liikaa. Riittäisi vähempikin määrä viisuja, mutta rajoittaminen ei varmaankaan tule edes kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
No niin, Kaukasukseltahan tuli Loreenille haastajia, hyvä homma!
Hänen faneillaan on ilmeisesti joku kampanja päällä. Videota on kommentoitu tuhansia kertoja, mutta siellä samat tyypit kirjoittelevat kommentteja kymmeniä kertoja putkeen. Yleensä heillä ei edes sanottavaa, kunhan laittavat sydämiä.
Tänä vuonna on monta kappaletta, joissa tuntuu puuttuvan sävelkulku. Äsken kuuntelin tuon Georgian ja piti välillä tarkistaa, että onko äänet päällä. Ihme taukoja. Sama juttu oli sen eilisen Armenian kanssa. Välillä kuuluu joku hiljainen sana ja sitten yhtäkkiä aivan erilainen biisi. Israelilla oli sama juttu.
Tai sitten olen tullut vanhaksi ja nykymusiikki on vaan tällaista 10 sekunnin tiktokpätkiä yhteenliimattuna.
Loppupäässä julkistettujen kappaleiden on vaikeampi juurruttautua jo muodostuneiden suosikkien sekaan. Ensiksi tulleilla on iso etu, kun vertailukohteita ei ole samalla lailla. Nää vikat jää vain tällaisiksi kivoiksi koristeiksi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori jos tää menee enemmän UMK-keskustelun piiriin, mut musta on kiva spekuloida miten eri ehdokkailla olisi mennyt Liverpoolissa semifinaalissa kun tiedetään nyt kaikki esitykset.
Ainoat jotka olisivat selkeästi erottuneet joukosta olisivat olleet Benjamin ja Robin, tietyin varauksin. Robinin biisi oli liian kehno pärjätäkseen, eikä ulkonäköpisteet olisi riittäneet finaaliin, ja Benkku olisi saattanut päästä finaaliin mikäli livelaulu menisi paremmin.
Uskon että KUUMAA olisi ollut ainoa Käärijän lisäksi jolla olisi ollut hyvät mahdollisuudet edetä semifinaalista. Olisivat olleet selkeästi paras bändi, ainoa tokalla puoliskolla jos azereita ei lasketa, ja suomen kieli olisi erottautunut muista. Plus ulkonäköpisteet. Mutta onneksi meillä on Käärijä. KUUMAAlle olisi ehkä käynyt huonosti finaalissa Sloveniaa vastaan.
Mä ihmettelen tuota jos Slovenialle tulee pisteitä. Biisi on melko mitäänsanomaton melodisesti. Latvialle sen sijaan toivon pisteitä. Upea originelli kappale, vähän alternative-viboja. Aliarvostettu mutta toivon että yllättää.
Mä kans ihmettelen suuresti Slovenian suosiota noilla listoilla! Juu toki pojat ihan kivannäköisiä ja heillä näyttää olevan hauskaa, kun esiintyvät, mutta biisi on aika rasittava renkutus näin suoraan sanottuna. Ei siis musiikillisesti välttämättä huono, mutta ei kyllä sellainenkaan jota jaksaisi kauheasti kuunnellakaan.
Mä tykkään siitä biisistä ihan hirveesti! :D Se on yks mun lemppareista. Se on kaikilla mun katsomilla "my top" videoilla youtubessa top 15:ssa. Makukysymyksiähän nämä on!
Lisätään vielä, että mä en tykkää yhtään norjasta ja itävalta on kyllä kans todella ärsyttävä, mutta nämä on monien top 5:ssa.
Niin makuasioista ei voi väitellä. Itselläni on sama dislaikki Norjaa kohtaan, jota kuvaisin kitch-tyylisenä euroviisuna. Jotenkin mauton se merirosvolauluhenkinen melodia yhdistettynä hakkaavaan poppirytmiin.. Vanhahtavan kuuloinen. Tämä taas on mielestäni yliarvostettu ja vedän kyllä herneen nenään jos Norja pärjää Suomea paremmin. :D
Joku tiesi kertoa, että Norjalla oli jo viime vuonna samantyylinen viisuehdokas. Laulaja oli silloin blondi nuori nainen. Viime vuoden laulajan ja Alessandran asut muistuttaa toisiaan kovasti.
Se oli Ruotsilla se soturinainen, Klara Hammarström. No, joka tapauksessa, toivottavasti tämän vuoden jälkeen on tauko näissä oman elämänsä Xenoissa. Tietysti jos Norja menestyy, niin ensi vuonna joka toinen naisartisti on soturiprinsessa 🤦🏼
Mä en muista noista Israelin, Armenian tai Georgian kappaleista mitään (okei, Georgian olen kuunnellut vain kerran). Oon samaa mieltä, että melodiat on kateissa ja erilaisia tehosteita on vaan kopioi-leikkaa-liimaattu yhteen sekavaksi mosaiikiksi
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, miksi Suomen edustaja julkaistiin ajoissa. Nimittäin näitä viimeisiä ei vaan kerta kaikkiaan jaksa enää kuunnella. Liika on liikaa. Riittäisi vähempikin määrä viisuja, mutta rajoittaminen ei varmaankaan tule edes kysymykseen.
Tänä vuonna on todella vähän osallistujia. Vain 37 maata. Usein on pitkälti yli 40.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että liian pitkään näitä putkahtelee. Voisi olla niin, että helmikuun loppuun olisi aikaa.
Nyt tuli virallinen video.
Kaikki kuultu vihdoin.
Ehkä tämä on jo ollut täällä.
Hieman eri tasolla panokset kun Ruotsi on riippuvainen tonnien led-levystä, ja Suomi yhdestä nahkabolerosta :D
Olisi Irukin laulanut omalla äidinkielellään tai vaihtoehtoisesti olisivat tehneet paremmat sanat tähänkin. Muuten ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että tykkään itse liikaa Dotterista, mutta jotkut kohdat Norjan esityksessä muistuttaa Dotterin Melodifestivaleilla ollutta Little Dot-esitystä. Tämä ärsyttää myös.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on monta kappaletta, joissa tuntuu puuttuvan sävelkulku. Äsken kuuntelin tuon Georgian ja piti välillä tarkistaa, että onko äänet päällä. Ihme taukoja. Sama juttu oli sen eilisen Armenian kanssa. Välillä kuuluu joku hiljainen sana ja sitten yhtäkkiä aivan erilainen biisi. Israelilla oli sama juttu.
Tai sitten olen tullut vanhaksi ja nykymusiikki on vaan tällaista 10 sekunnin tiktokpätkiä yhteenliimattuna.
Olen huomannut saman. Biisin osat tuntuu tosi irrallisilta monissa lauluissa. Suomenkin kappaleessa on kuin liitettynä kaksi biisiä yhteen, mutta mielestäni tämä onnistuu taidokkaasti tuoden lopussa vielä alun fiiliksiä biisiin mukaan lopussa.
Parasta Georgiaa sitten debyyttivuoden 2007! Uskomattomalle Sopho Khalvashin biisille ei todellakaan pärjää, mutta mukava käännös maan surkeaan viisutarjontaan.
Olisipa biisi vielä mahtipontisempi ja kielenä georgia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Keira olikin mahtava niin pakko sanoa että THANK GOD ei lähetetty häntä tuonne popparimimmien ahtaaseen joukkoon! Norjan ja Israelin rinnalla finaalipaikkakin olisi ollut tiukalla
Keiran ja Blankan esityksissä on jotakin samaa.
Yhtä vaivaannuttavaa katsoa. Mutta Keira osaa sentään laulaa ja omaa hienon äänen. Esitys molemmilla tönkkö.
Euroviisuissa taitaa parhaiten pärjätä semmoiset sex appealia omaavat naispopparit kuten Chanel tai Eleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Keira olikin mahtava niin pakko sanoa että THANK GOD ei lähetetty häntä tuonne popparimimmien ahtaaseen joukkoon! Norjan ja Israelin rinnalla finaalipaikkakin olisi ollut tiukalla
Keiran ja Blankan esityksissä on jotakin samaa.
Yhtä vaivaannuttavaa katsoa. Mutta Keira osaa sentään laulaa ja omaa hienon äänen. Esitys molemmilla tönkkö.
Euroviisuissa taitaa parhaiten pärjätä semmoiset sex appealia omaavat naispopparit kuten Chanel tai Eleni.
No ei aina...
No niin. Nyt kun kaikki biisit on kuultu (ainakin kertaalleen), oma tämänhetkinen top 15 näyttää tältä:
1) Suomi
2) Italia
3) Slovenia
4) Tsekki 5) Espanja 6) Ruotsi 7) Moldova 8) Georgia 9) Ranska 10) Albania 11) Serbia 12) Portugali 13) Liettua 14) Latvia 15) Ukraina
Jännä nähdä, miten biisit kuluvat kevään mittaan.
Tehokasta on ollut promoaminen, suosio on käsittämätön. Onkohan Brunettella sama manageri, promoaminen on alkanut sen verran vauhdilla. Tykkään kyllä enemmän Rosa Linnistä kuin Brunetesta.
Yllätyin toden teolla kun meillä lapset tunnisti SNAPin , mutta nyt selvisi, miksi.