Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Teen hyvin varhaisen jumboveikkauksen: tokan semin vikalta paikalta pääsee jatkoon joko Albania, Belgia tai Tanska, ja joku niistä jää vikaksi finaalissa.
Hauska veikkaus :D:D
Minä komppaan tuota Tanskaa eli finaaliin menee, mutta siellä rämpii. Albania on minulla varma putoaja. Se perhe on jotenkin niin ei-kotonaan lavalla. Miten ne saa mitään showta aikaiseksi, vaikka porukkaa on lava täynnä?
Belgialle soisin finaalipaikan. Tämän vuoden kattauksessa aivan kelpo biisi. Laulaja vaikuttaa myös todella sydämelliseltä tyypiltä ja vahvalta esiintyjältä. Että finaaliin joo, mutta menestystä ei.
Vierailija kirjoitti:
Uusi kappale
Piguuuu, duguuuu, luguuuu!
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, voisiko Italia voittaa? Pidin biisiä aluksi vähän mitäänsanomattomana, mutta kyllä se onkin aika tarttuva. Mengoni on näköjään ollut viisuissa aiemminkin, 2013, ja sijoittunut seitsemänneksi. Wikipedian mukaan saanut jotain MTV:n paras eurooppalainen artisti -palkintoja, mitä lienevätkään. Minulla on hytinä, että pääsisi kympin sakkiin, vai lienenkö vain omassa yksityisessä kuplassani.
Italia on top 5 tuntumassa. Voisi voittaakin. Olin itsekin vähän sitä mieltä aluksi, että nyt Marco vaihda johonkin menobiisiin, mutta onhan Due vite kaunis kappale. Jos Marco menestyi sillä edellisellä, tylsällä biisillä niin hyvin, että oli 7. (muistinko oikein?), niin tällä on hyvät mahdollisuudet viedä koko potti.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on brittien viraalilistan neljäntenä!
Miten Saksa? Se on varmaan seuraavana. Hyvä Käärijä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes vähän mahtavaa että voimabiisejä tuli lisää kisailemaan Loreenin kanssa. Tuohon armenian viisuun on kasattu tosi mahtipontiset taustat, viulut ja orkesterit.
Minä tykkäsin.Fibat jotenkin samat kuin Ruotsilla,mutta tämä parempi.Voi napsia joitakin Loreenin pisteitä ja sehän sopii.
Joo samanlaista kiemurointia ja vaikerointua, mutta ehkä vähän raikkaampi biisi?
Sinä sen sanoit; Armenia on raikas tuulahdus Ruotsin rinnalla. Laitan samaan kategoriaan Israelin, koska näissä on sellaista modernia vivahdetta. Minä en sen päälle ymmärrä yhtään eikä iske minuun, mutta ajat muuttuu. Nuoret saattaa tykätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette, voisiko Italia voittaa? Pidin biisiä aluksi vähän mitäänsanomattomana, mutta kyllä se onkin aika tarttuva. Mengoni on näköjään ollut viisuissa aiemminkin, 2013, ja sijoittunut seitsemänneksi. Wikipedian mukaan saanut jotain MTV:n paras eurooppalainen artisti -palkintoja, mitä lienevätkään. Minulla on hytinä, että pääsisi kympin sakkiin, vai lienenkö vain omassa yksityisessä kuplassani.
Italia on top 5 tuntumassa. Voisi voittaakin. Olin itsekin vähän sitä mieltä aluksi, että nyt Marco vaihda johonkin menobiisiin, mutta onhan Due vite kaunis kappale. Jos Marco menestyi sillä edellisellä, tylsällä biisillä niin hyvin, että oli 7. (muistinko oikein?), niin tällä on hyvät mahdollisuudet viedä koko potti.
Harmittaa, kun Italian biisissä ei ole kuin se yksi hyvä kohta ja muu on vähän mitä sattuu. Silti äänestän Italiaa.
Itselleni huonoimmat on geneerinen Kypros, Albania, Belgia, Romanian ja Puola. Jos joku pitäisi päästää jatkoon laittaisin ehkä Belgian koska siinä on jotain nostalgista mitä ei aina kuule viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes vähän mahtavaa että voimabiisejä tuli lisää kisailemaan Loreenin kanssa. Tuohon armenian viisuun on kasattu tosi mahtipontiset taustat, viulut ja orkesterit.
Minä tykkäsin.Fibat jotenkin samat kuin Ruotsilla,mutta tämä parempi.Voi napsia joitakin Loreenin pisteitä ja sehän sopii.
Joo samanlaista kiemurointia ja vaikerointua, mutta ehkä vähän raikkaampi biisi?
Sinä sen sanoit; Armenia on raikas tuulahdus Ruotsin rinnalla. Laitan samaan kategoriaan Israelin, koska näissä on sellaista modernia vivahdetta. Minä en sen päälle ymmärrä yhtään eikä iske minuun, mutta ajat muuttuu. Nuoret saattaa tykätäkin.
Armenia ja Israel on yksyhteen.
Italia on minulle niin yhdentekevä kappale. Joo siinä oli ehkä yksi hyvä kohta mutta on tuutulauluosastoa. Tasoa huonompi Eros Ramazotti. Anteeksi jos joku tykkää. Italian kieli on kaunista ja muuten rakastan Måneskinia mutta tämä. eiei
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä 😃. Loreen on tuolla Jörö-Jukka -tyylillään kieltämättä hieman karmiva 😅
Feministi minussa sättii itseään kun sanon tämän, mutta Loreenin "ongelma" on se, että häntä ei ole stailattu kauniiksi vaan tuollaiseksi epäsiistiksi rölliksi. Joku kommentoikin, että miten noilla kynsillä pyyhitään pyypyytä. Asukin on kuin ryysyläisellä.
Kilpasisaret on näpsäköitä neitejä (ja paljon nuorempiakin vielä) ja varmasti tuovat kauneutensa esille. En sano, että se on se oikea tapa kisata laulu/musiikkikilpailussa, mutta on se silti eräs vaikuttava tekijä, ei siitä mihinkään pääse.
Tanska on minun guilty pleasure. Kuuntelin tämän vuoden viisuja yksi päivä kokatessani ja Tanskan biisi sai hieman jopa tanssifiilistä aikaiseksi joten toivon että hän pääsee jatkoon. Sikälimikäli esitys ei ole karmea.
Jos euroviisut voitetaan tarinalla "euroviisulegenda uuteen voittoon" niin ei siinä mitään. Se on se tarina joka voittaa loppupeleissä. Minä itse koen että viisuissa on niin paljon freshimpiä kekseliäämpiä ja persoonallisempia kappaleita mitkä ansaitsisi voiton enemmän toki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikas ei ole ehkä oikea sanaa kuvaamaan Armenian esitystä. Miten nuoren naisen kasvoilla ei lihaskaan liiku koko laulun aikana? Esityksen erikoisin ja elävin kohta on se, missä hän yhtäkkiä kaatuu lavalta lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikas ei ole ehkä oikea sanaa kuvaamaan Armenian esitystä. Miten nuoren naisen kasvoilla ei lihaskaan liiku koko laulun aikana? Esityksen erikoisin ja elävin kohta on se, missä hän yhtäkkiä kaatuu lavalta lattialle.
En puhu esityksestä vaan kappaleesta. Armenian biisi ei kuulosta vanhalta. Ruotsin kuulostaa. Mikä sitten kehenkin vetoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhu esityksestä vaan kappaleesta. Armenian biisi ei kuulosta vanhalta. Ruotsin kuulostaa. Mikä sitten kehenkin vetoaa.
Ruotsin esitys jää sentään mieleen, Armenian ei, tai sitähän ei ole vielä edes nähty, video ainoastaan.
Armenian Heruuks, heruuks suuri pettymys. Taas tylsä balladi. Armenian kieli lopussa kuulosti kauniilta, olisipa koko biisi vedetty armeniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taitaa olla tosi erilainen maku kuin näillä tosiviisufaneilla :D ensin Israel, sitten Ruotsi, nyt Armenia... Onko vaan etten tajua "modernia" poppia vai onko näillä tyypeillä jotenkin poikkeavat mieltymykset?
Seuraan aina viisuja tiiviisti, mutta tosi usein huomaan, etten yleensä voi sietää näiden stereotyyppisten "tosiviisufanien" suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Due vite on itsellä kasvanut kevättalven mittaan ja Marcohan on aivan uskomaton tulkitsija. Hän on tosi iso tähti Italiassa, eikä ihme.
Tulisipa Georgialta tänään jotain tämän tyylistä tai parempaa
Ruotsin vankkaan asemaan vedonlyöntiennusteissa vaikuttaa menneiden vuosien menestys kuten jo moneen kertaan on sanottu. Vielä kun heiltä on kisaamassa kertaalleen voittanut viisuikoni, niin eihän se voi olla muualla kuin kärjessä (vedonlyönnissä).