Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo wiwiblogs on?
Todella suosittu (suosituin?) euroviisu saitti. Tekevät youtube videoita myös. Raportoivat kaikki käänteet jne.
Itse en silti käytä sitä. Mikä siis on suosittua ja mikä ei..🤷
Lopulta live -esitykset ovat mitä ovat; mieli voi monella muuttua.
Esim. Top 10 listaukset ovat imo turhia; kuka äänestä 10 esitystä? Yhtä, ehkä kahta voisin kuvitella.
Wiwibloggsissa oli pari juttua Käärijästä, mm. paidan katoamisesta, ja heti sivustoa alettiin moittia Käärijän epäreilusta suosimisesta. Että sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Katsooko kukaan muu täällä festival cancaoa? Mä katselin..oli kyllä pitkästyttävä (etenkin kun en osaa Portugalia).
Mimicat voitti.Muuten oli taas niin erilaiset kisat; kaikki jotain omaa portugalivibaa. (Mikä siis on heidän oikeus).
Mutta mietin, onko tässä yksi karsiutuja kuitenkin.
(En osaa edes reagoida itse,kun biisit menivät omassa päässä niin mössöksi). Suomen semissä ja molemmilla tanssijat? OMG😉Mutta kun vertaa näitä erimaiden finaaleja niin erot ovat huimia.
Mä kirjoitinkin tänne aiemmin että Portugali on mun mielestä varma putoaja. Teen lopullisen arvion kun saadaan Azerbaizanin kappale.
Kyllä tolla biisillä olisi mahdollisuuksia toisessa semissä, mutta valitettavasti kävi huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwiblogssin äänestys, mikä pohjoismaa paras? Yllättäen Suomi johtaakin ja Loreen kakkosena! Reilu 3000 äänestäjää!
https://wiwibloggs.com/2023/03/12/poll-whats-the-best-nordic-entry-at-e…
Haha Tanska, 3.67 %
Mielestäni on ilkeää, että naurat Fär-saarilta tulleelle nuorelle aikuiselle, joka uskalsi ottaa osaa kisaan ja voitti sen. Suomalaisten ei kannattaisi liikaa yleistyä kun Suomi on yleensä se, joka on viimeinen.
Kirjoitin jo johonkin toiseen ketjuun samasta aiheesta, mutta minua ärsyttää se, että joka vuosi jokin kappale nostetaan jalustalle ja asetetaan ennakkosuosikiksi. Ikään kuin viisukansaa ohjataan äänestämään juuri sitä biisiä. Jotenkin tylsää kun voittaja tiedetään kaksi kuukautta etukäteen ja tänäkin vuonna jo siinä vaiheessa kun kaikkien maiden kappaleita ei ole edes julkaistu.
Vedonlyöntitilastot voivat toki olla väärässä ja viisuihin on vielä niin paljon aikaa, että joku maa voi vielä nousta listalla ylöspäin. En yleensä jaksa välittää siitä kuka kisan voittaa, mutta jos on pakko valita soisin voiton mieluusti Suomelle. Käärijän raatipisteet saattavat toisaalta jäädä melko alhaisiksi huolimatta siitä, että hän voitti raatiäänestyksessä UMK-finaalissa. Viisufinaalissa on kuitenkin kaikkien 37 osallistujamaan raadit antamassa äänensä (vrt. UMK:n 6-7 maan raadit).
Jos Suomi ei voita, Espanja voisi minun puolestani viedä voiton. Eaea ei kuulu henkilökohtaisiin suosikkeihini, mutta esitys on laadukas, Blanca todella taitava laulaja ja äänenkäyttäjä ja biisi varmasti saa ääniä sekä raadilta että yleisöltä. Kappaleessa on jotain perinteistä espanjalaista mikä myös tekee siitä kiehtovan.
Vierailija kirjoitti:
Huumoribändit ja -esitykset eivät ole koskaan pärjänneet. Vitsi kuluu loppuun nopeasti.
Toivottavasti Käärijän showsta jää mieleen äänestäjille se Cha, cha, chaa ja sillä päästään maaliin.
Lithuania 2006 (6.), Ukraine 2007 (2.), Russia 2012 (2.), Greece 2013 (6.), Moldova & Norway 2022 (7. & 10.) have left the chat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwiblogssin äänestys, mikä pohjoismaa paras? Yllättäen Suomi johtaakin ja Loreen kakkosena! Reilu 3000 äänestäjää!
Haha Tanska, 3.67 %
Mielestäni on ilkeää, että naurat Fär-saarilta tulleelle nuorelle aikuiselle, joka uskalsi ottaa osaa kisaan ja voitti sen. Suomalaisten ei kannattaisi liikaa yleistyä kun Suomi on yleensä se, joka on viimeinen.
Reiley ei ole mikään eristyksissä elänyt reppana, vaan Tik-Tok tähti jolla on yli 10 miljoonaa seuraaja. Hän on luonut uraa myös Etelä-Koreassa, ikääkin on jo 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha Tanska, 3.67 %
Sä varmaan kuulut niihin samoihin tyyppeihin jotka luokitteli kaiken vähänkään kritisoivan kommentoinnin JaloTiinan kiusaamiseksi. Ei kannata ehkä ottaa liian vakavasti ja lähteä ylitulkitsemaan. Biisille saa nauraa ja sitä saa arvostella, en mä häntä henkilönä dissaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo johonkin toiseen ketjuun samasta aiheesta, mutta minua ärsyttää se, että joka vuosi jokin kappale nostetaan jalustalle ja asetetaan ennakkosuosikiksi. Ikään kuin viisukansaa ohjataan äänestämään juuri sitä biisiä. Jotenkin tylsää kun voittaja tiedetään kaksi kuukautta etukäteen ja tänäkin vuonna jo siinä vaiheessa kun kaikkien maiden kappaleita ei ole edes julkaistu.
Vedonlyöntitilastot voivat toki olla väärässä ja viisuihin on vielä niin paljon aikaa, että joku maa voi vielä nousta listalla ylöspäin. En yleensä jaksa välittää siitä kuka kisan voittaa, mutta jos on pakko valita soisin voiton mieluusti Suomelle. Käärijän raatipisteet saattavat toisaalta jäädä melko alhaisiksi huolimatta siitä, että hän voitti raatiäänestyksessä UMK-finaalissa. Viisufinaalissa on kuitenkin kaikkien 37 osallistujamaan raadit antamassa äänensä (vrt. UMK:n 6-7 maan raadit).
Jos Suomi ei voita, Espanja voisi minun puolestani viedä voiton. Eaea ei kuulu henkilökohtaisiin suosikkeihini, mutta esitys on laadukas, Blanca todella taitava laulaja ja äänenkäyttäjä ja biisi varmasti saa ääniä sekä raadilta että yleisöltä. Kappaleessa on jotain perinteistä espanjalaista mikä myös tekee siitä kiehtovan.
Tottakai mäkin soisin voiton käärijälle. En vain usko,että niin tapahtuu. (Toivon olevani väärässä).
Mutta en kyllä osaa ajatella,että "soisin" voiton joillekin ja toisille en. Etenkään,jos ei kuulu suosikkeihin.
Se on kyllä totta,että jonkun biisin nostaminen ärsyttää. Ja voi saada aikaan vastareaktionkin.
Tai sitten ei.
Itse äänestän (jos äänestän) tasan omaa suosikkia. Ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreenissa vähän ihmetyttää se, että hänestä saa niin vahvan taiteilijan kuvan, mutta nuo isoimmat viisuhitit ovat olleet muiden käsialaa. Tekeekö ollenkaan itse musiikkia? Säveltää tai sanoittaa? Ei jotenkin sovi tuo, että laulaa muiden tekemää musaa.
Mihin perustuu kuvitelma, että laulajan pitäisi itse säveltää ja sanoittaa biisinsä?
Sehän on merkittävä syy siihen, ettei suomalaiset pärjää, kun ei ole ammattimaisia biisintekijöitä artisteille. Luuletko, että Beyoncé tai Rihanna olisivat tähtiä itse tekemillä biiseillä?
Eihän tuossa aiemmassa viestissä puhuttu laulajuudesta tai menestyksestä vaan taiteilijuudesta, jota Loreen kantaa olemuksessaan - eri
Myös laulaja on taiteilija. Katsotko, ettei Pavarotti ollut taiteilija, kun lauleli muiden säveltämiä oppeera-aarioita?
Kevyen musiikin laulaja on artisti, ei taiteilija.
Art = taide, artist = taiteilija
Artist on toki taiteilija, mutta artisti ei ole taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Loreenin vanhemmat ovat syntyneet Marokossa. Etniseltä taustaltaan hän on Marokon berberi.[/quote
Onko voimassa olevaa oleskelulupaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreenissa vähän ihmetyttää se, että hänestä saa niin vahvan taiteilijan kuvan, mutta nuo isoimmat viisuhitit ovat olleet muiden käsialaa. Tekeekö ollenkaan itse musiikkia? Säveltää tai sanoittaa? Ei jotenkin sovi tuo, että laulaa muiden tekemää musaa.
Mihin perustuu kuvitelma, että laulajan pitäisi itse säveltää ja sanoittaa biisinsä?
Sehän on merkittävä syy siihen, ettei suomalaiset pärjää, kun ei ole ammattimaisia biisintekijöitä artisteille. Luuletko, että Beyoncé tai Rihanna olisivat tähtiä itse tekemillä biiseillä?
Eihän tuossa aiemmassa viestissä puhuttu laulajuudesta tai menestyksestä vaan taiteilijuudesta, jota Loreen kantaa olemuksessaan - eri
Myös laulaja on taiteilija. Katsotko, ettei Pavarotti ollut taiteilija, kun lauleli muiden säveltämiä oppeera-aarioita?
Suomessa puhutaan myös viihdetaiteilijoista eli laulajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan ostaa nykysuomen sanakirja. Artisti on nimenomaan (viihde)taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa puhutaan myös viihdetaiteilijoista eli laulajista.
Viihdetaiteilija tarkoittaa viihdeohjelmaa esittävää esittävää taiteilijaa.
Siis jatkuuko tämä taiteilija-vänkäys edelleen 🤣 alkuperäinen ihan aiheellinen huomautushan oli se, että Loreen esiintyy persoonana kuin mikäkin suuri taiteilija, mutta kuitenkin hänen tuotantonsa on enimmäkseen muiden kädenjälkeä.
Muillekin traktorifaneille sisältöä iltaan
Okei. Vähän dissasin täällä aiemmin viime vuoden juryn suosikkia; ei se nyt niin huono ollutkaan,kuin muistin🤔😁
Eli tämä tuli toiseksi ja oli tuomariston suosikki. (Kaikki tietää,että Ukraina voitti, äänestin sitä itsekin).
Mitä mieltä olette. Oliko ansaittu juryjen ykkössija?
Yleisön suosikki:
Kumpi parempi?
Vierailija kirjoitti:
Okei kuuntelin espanjan viisun nyt ja ainoa tähän mennessä mistä menin kananlihalle. Tää on ehkäpä suosikkini.
Toivon että tämä vie tuomareiden pisteet Loreenin sijaan. On ihan mieletön esitys ja laulaja. Tämä on taidetta.
Mulla soi toi Puolan euroviisu taukoamatta päässä, olenko ainoa? XDD
Haha Tanska, 3.67 %