Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Brunette julkaisee Euroviisubiisinsä ensi viikon keskiviikkona eli 15.3.
Biisin nimi on Future Lover. https://www.instagram.com/p/CpnhAQbMcJW/
Oiskohan tulossa nuoren naisen esittämään poppia vaiko balladi?
Nuoria naispoppareita on jo aika monta joten syökö ne toistensa ääniä?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin videon, missä ruotsin ehdokkaat reagoivat muiden maiden esityksiin. En minä saanut Loreenista mitenkään tympeää ja diivamaista kuvaa. Hän vaan vaikuttaa olevan hillitympi persoona, kuin muut ruotsin ehdokkaat. Robininkin reagointitapaa arvosteltiin, mutta minusta hän oikeasti keskittyi muiden artistien kappaleisiin. Ei kaikkien ihmisten tarvitse olla aina suunapäänä ja suupielet vedettynä kattoon asti.
IIIIIIIIK KÄÄÄÄK KYLLÄ TARVITSEEE
T: JT
Vierailija kirjoitti:
Joo Albania on varma putoaja
Itse taas näen Albaniassa mahdollisuuden borderline-finaalipaikalle. Kokonaista perhettä (vanhemmat + lapset) ei ole kai koskaan Euroviisuissa nähty, joten se voi olla valttikortti.
Onko kukaan seurannut Eurovision winner odds sivustoa aiempina vuosina? Kuinka hyvin voittajaksi veikattu on pitänyt paikkansa? En ole ennen seurannut ja nyt mietin, että tylsää jos voittaja on ollut vedonlyöntisivuston mukainen, kun sitten ei jää mitään jännitettävää itse viisuiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas näen Albaniassa mahdollisuuden borderline-finaalipaikalle. Kokonaista perhettä (vanhemmat + lapset) ei ole kai koskaan Euroviisuissa nähty, joten se voi olla valttikortti.
Tuo biisi vain on valitettavasti sellainen, että moni pitää sen aikana vessa -tai tupakkatauon.
Biisi on tylsä. Toki se Albaniassa ja naapurimaissa on suosiossa, muttei juurikaan muualla.
On vaikeaa keksiä miten Duje-biisin liveen saisi jotain sellaista että se muistettaisiin.
Ei perheitä ole tainnut olla Euroviisuissa ennen. Ainakaan itse en muista.
Vaikka Brittien I Wrote a Song ei yllä Space Manin tasolle eikä samanlaista sijoitusta todellakaan ole tänä vuonna luvassa, niin olen sitä mieltä että Britit ovat nyt viimeinkin Suomen tavoin purkaneet koodin ja tajunneet menestysreseptin salaisuuden.
Tuo biisi kuulostaa nimittäin siltä, että se voisi ihan hyvin olla jostain Dua Lipan, Mabelin tai Rita Oran diskografiasta ja listahitti kotimaassaan ja kansainvälisestikin. Se ei kuulosta Euroviisuihin tehdyltä biisiltä, vaan sellaiselta musalta jota siellä päin kuunnellaan muutenkin aktiivisesti.
Suomellakin on ollut tätä samaa ongelmaa. Monesti se on vääntynyt sitten siihen, että suomalaiset ovat alkaneet ajatella että vain raskaalla musalla pärjätään ja että ei sinne edes kannata yrittää lähettää mitään muuta, kun ei täällä muunlaista musiikkia osata tehdä. Vaikka todellisuudessa Suomessa osataan tehdä poppia, räppiä ja balladejakin todella hyvin, ongelma on ollut vain siinä, että ne viisuihin lähetetyt biisit ovat olleet niin tekemällä Euroviisuihin tehtyjä, että lopputulos on ollut korkeintaan ihan kiva; sellainen, jota kukaan ei kuitenkaan sitten viisujen ulkopuolella kuuntelisi eikä ikipäivänä löytyisi mistään Suomen top 50-listalta.
Nyt kun UMK on alkanut luopua näistä väkisin viisuja varten väännetyistä tyrkyistä, niin kappaleiden laatukin on parantunut huomattavasti. Monesti ulkomaalaisiin viisufaneihin puree nimenomaan sellaiset kappaleet, joita suomalaiset kuuntelisivat muutenkin, esim tänä vuonna Cha Cha Chan lisäksi ainakin Hoida mut ja Ylivoimainen. Yliyrittäminen ei tosiaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan seurannut Eurovision winner odds sivustoa aiempina vuosina? Kuinka hyvin voittajaksi veikattu on pitänyt paikkansa? En ole ennen seurannut ja nyt mietin, että tylsää jos voittaja on ollut vedonlyöntisivuston mukainen, kun sitten ei jää mitään jännitettävää itse viisuiltaan.
2022, 2021 ja 2019 viisujen voittajat oli veikattu oikein. 2018 veikattiin Kyproksen voittoa, Israel oli toisena. 2017 veikattiin Bulgariaa voittajaksi, Portugali oli toisena. Että kyllä ainakin top 2 on osattu aika hyvin ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole tarkemmin seurannut, mutta ymmärtääkseni tässä vaiheessa voi veikkaukset olla vielä pielessä, ja mitä lähemmäs viisuiltaa tullaan, sitä paremmin osuvat kohdilleen. Semifinaalit kertovat paljon, kun esitykset kuitenkin ratkaisee.
https://escxtra.com/2021/03/29/eurovision-odds-14-years-history/
Eli Loreenilla voittoon, todennäköisesti
2016 voittanut Ukrainan Jamala oli näköjään ollut vedonlyönnissä vasta kolmantena, eli on siltäkin paikalta ponnistettu voittajaksi.
Villi veikkaus ekan semin esitysjärjestyksestä (poislukien azerit ja Portugalin)
1. Malta
2. Irlanti
3.Kroatia
4.Norja
5.Latvia
6.Serbia
----
7.Israel
8.Sveitsi tai Hollanti
9.Moldova
10.Tsekki
11.Sveitsi tai Hollanti
12.Suomi
13.Ruotsi
(Azerit mahdollisesti Suomen ja Ruotsin väliin, koska kahta isoa ennakkosuosikkia ei laiteta peräkkäin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että se on sellainen asia jolla olisi suurta vaikutusta. Saavat aikamoisen numeron tehdä siitä, että se vetoaisi ihmisiin. No, eihän sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2022, 2021 ja 2019 viisujen voittajat oli veikattu oikein. 2018 veikattiin Kyproksen voittoa, Israel oli toisena. 2017 veikattiin Bulgariaa voittajaksi, Portugali oli toisena. Että kyllä ainakin top 2 on osattu aika hyvin ennustaa.
Joo todella hyvin on onnistuttu. En muistaa yhtään yllätystä. Jos noilla nykyisillä voittoprosenteilla ruotsille tulisi vaikka vaan kakkossija niin se olisi katastrofi. :D On niin valtava keula.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus ekan semin esitysjärjestyksestä (poislukien azerit ja Portugalin)
1. Malta
2. Irlanti
3.Kroatia
4.Norja
5.Latvia
6.Serbia
----
7.Israel
8.Sveitsi tai Hollanti
9.Moldova
10.Tsekki
11.Sveitsi tai Hollanti
12.Suomi
13.Ruotsi
(Azerit mahdollisesti Suomen ja Ruotsin väliin, koska kahta isoa ennakkosuosikkia ei laiteta peräkkäin)
Laittaisko ne suomen aloittamaan puolivälin jälkeen? ja ruotsi sitten lopettaa. Peräkkäin nuo ei ole missään nimessä.
2017 Italia oli koko kevään vedonlyönnin ykkönen. Taisi sijoittua lopulta seitsemänneksi. Toki ennen finaalia ei enää ollut ykkösenä. En muista missä kohti vaihtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo todella hyvin on onnistuttu. En muistaa yhtään yllätystä. Jos noilla nykyisillä voittoprosenteilla ruotsille tulisi vaikka vaan kakkossija niin se olisi katastrofi. :D On niin valtava keula.
Eikös Ruotsi ollut viime vuonnakin toisena Ukrainan jälkeen, mutta todellisuudessa vasta neljäs? Ruotsi on aina pärjännyt paremmin tuolla Oddseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä näin ajatellen. Biisi jotenkin raskastekoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen taisi tuossa reaktiovideolla vaan säikähtää Cha Cha chaata, koska se on niin kova biisi. Pitää itseään ja tattoota varmana ESC voittajana. Taisi mennä luu kurkkuun, kun huonosti menestynyt Suomi lähettääkin voittajaehdokkaan.
Ihan kun ekaa kertaa olisi sen vasta kuullut 😅
Todennäköisesti kuuli ekaa kertaa. Tuskin kaikki UMK:nkaan edustajat olivat kuulleet kesken kaiken kiireensä kaikkia jo valittuja euroviisukappaleita.
Satavarmasti ei kuullut tuossa ekaa kertaa Käärijän biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tää Lorriisan kappale on tylsä. Huonoa lauluääntä kaiutettu ja silti heikko ääni paistaa läpi. Lisäksi sävellys on lattea, tylsä ja huono. Tattoon pitäisi ilmeisesti olla kohokohta?
Ihanko ite keksit 🥱