Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvästelin eilen 30% säästöistäni. Rahat on kiinni USA:n pörssissä ja eihän se hyvältä näytä :(

Vierailija
19.05.2022 |

Saa olla viimeinen kerta kun lähden tähän hulluuteen mukaan. Jatkossa mieluummin vaikka Lottoa.

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne piti heti myydä koska? Odotat vaan pari vuotta ja olet luultavasti plussalla.

Vierailija
2/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne rahat ole minnekään hävinneet, jos et myynyt osakkeitasi eilen. Ainakin minä sijoitan 10 vuoden tähtäimellä. Siinä ajassa pörssi ehtii laskea ja nousta monta kertaa. Osinkoja tulee kuitenkin joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne piti heti myydä koska? Odotat vaan pari vuotta ja olet luultavasti plussalla.

En myynyt, mutta onhan tuo saldo nyt ihan lohduton näky. Pitää yrittää vaan olla katsomatta vaikka vaikeaa onkin. Siksi siis hyvästit. Niitä rahoja ei enää ole olemassa minulle.

ap

Vierailija
4/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista että 2008 kuplan puhjettua kesti 12v että suurin osa silloin kyykänneistä osakkeista oli taas voitollisia.

Hauskaa odotusta ap. Tuo lasku tulee vielä kiihtymään ennen nousua.

Vierailija
5/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen säästänyt rahastoihin 15 vuotta. Olen nyt jatkanut niihin säästämistä, teen säännölliset kuukausiostot, mutta kyllähän mua hirvittää katsoa kuinka kaikki on punaisella. Vähän kyllä pienensin sitä summaa joka niihin menee. Että on sitten ainakin jotain sukanvarressa. Vaikka sanotaan että tyhmää makuuttaa vain tilillä koska inflaatio, niin sentään siellä on sitten JOTAIN.

Vierailija
6/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä säästöistä on sulanut se 30% jo täällä suomessakin, vaikka puhutaan alkuvuoden 5%:n inflaatiosta. Todellinen on kuitenkin yli 30%, koska mm. bensa ja sähkö ovat kallistuneet jo yli 50% ja  nehän vievät monen menoista  jo kolmanneksen eli ei se "ostoskori" kerro totuutta elinmenojen kasvusta.

Vierailija
7/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnet ei muista että 2008 kuplan puhjettua kesti 12v että suurin osa silloin kyykänneistä osakkeista oli taas voitollisia.

Se on "Venni" nykyisin, Jonne on jo kasvanut aikuiseksi.

Ite oon sijoittanut vaan kotimaisiin, ja koko ajan olen plussalla.

Joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta plussalla.

Vierailija
8/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kuuluu ostaa halvalla ja jos myyt niin myyt kalliilla.

Vierailija
9/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 2009 ja vieläkään ei kaikki ole miinuksella. Odottelen rauhassa, kyllä ne sieltä nouseekin. Vähän tietty harmittaa ettei tullut myytyä esim syksyllä, mutta ei voi mitään.

Vierailija
10/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aika lailla punaisella ollaan täälläkin, taitaa koko salkusta olla 4 plussalla ja mut kyntää pohjamudissa. Mutta pää kylmänä vaan.

Vierailija
11/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sijoittaa vaan sen verran, jonka on valmis häviämään. 

Vierailija
12/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan tarttuuko toi jenkkien eilinen purkka tänään täälläkin tukkaan.

Vierailija
13/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos oli ostanut kaikki osakkeensa juuri ennen kyykkäystä. Kukaan järkevä osakesijoittaja ei tee niin, vaan hajauttaa ostonsa myös ajallisesti. Ja kyllä suurin osa niistä osakkeista tuotti osinkoja myös sen 12 vuoden aikana.

Osakesijoittaminen ei ole hätähousujen hommaa.

Vierailija
14/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan tarttuuko toi jenkkien eilinen purkka tänään täälläkin tukkaan.

Eikös se painanut kursseja jo eilen myös Helsingissä iltapäivällä, kun NYSE aukesi.

Vierailija
15/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tilanne uudelleen 10 vuoden kuluttua. 

Vierailija
16/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kulutusluottoa bitcoinia vasten kun kaverit sanoivat ettei voi laskea ja nousee vain, 400 000e kuulemma tänä vuonna. Pelottaa katsoa saldoa... En tiedä mitä tekisin, miten minulle aina käy näin?

Vierailija
17/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin kulutusluottoa bitcoinia vasten kun kaverit sanoivat ettei voi laskea ja nousee vain, 400 000e kuulemma tänä vuonna. Pelottaa katsoa saldoa... En tiedä mitä tekisin, miten minulle aina käy näin?

Ei olisi kannattanut uskoa kavereita. Kryptoihin sijoittaminen on lottoamiseen verrattavaa toimintaa, jos voi hyvällä tuurilla saada valtavat voitot, mutta suurella todennäköisyydellä myös menettää rahansa. Osakkeisiin sijoittaminen on täysin eri juttu.

Vierailija
18/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa vaan lisää koko ajan, eikä tuijottaa niitä osakkeita joita on ostanut laskusuhdanteen alussa. Ajallinen hajauttaminen.

Vierailija
19/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliskesänä olin yhteensä 15% plussalla, nyt enää jonkun 1-2%. Mikä menee ylös, tulee alas ja toisinpäin. Eiköhän muutaman vuoden päästä ole taas enemmän plussalla. Varsinkin, jos nyt ostaa alennuksista. Itse tosin vain kuukausisäästän + ostelen satunnaisia osakkeita kun sattuu huvittamaan. Tärkein sijoitus on kuitenkin asuntolaina, sitä maksaessa ei voi hävitä. Muu on vain bonusta, jos arkielämiseen on joka tapauksessa riittävästi rahaa.

Vierailija
20/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provo, joka kerta kun pörssi sukeltaa. Aina mennyt usko pörssiin ja kokeillaan lottoa tai jotain muuta rahapeliä ennemmin. 

Ellei firma mennyt konkurssiin, niin rahoja ei ole vielä mennyt. Ostokurssista riippuen toki voi mennä aikaa tai jäädä kokonaan kurssin koskaan saavuttamatta ostotasoa. Mikäli firma maksaa osinkoa, niin sijoitus tuottaa vuosittain. Osingon suuruudesta ja aikajänteestä sekä ostohinnasta riippuen voit saada osinkojen kautta kurottua kurssieron kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän