Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä töistä, kun muisti mennyt todella huonoksi?

Vierailija
18.05.2022 |

Mulla ei ole koskaan ollut hyvä muisti, olen aina ollut hajamielinen. Mutta nyt muisti on mennyt niin huonoksi, etten muista enää 5 sekuntia mitään asiaa. Unohtelen monta kertaa minuutissa, mitä olinkaan tekemässä. Tämän takia työnteko tuntuu ihan mahdottomalta. Olen vasta 38 v. joten ei pitäisi olla dementiaa..? Onko tähän mitään apua, jokin lääke?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään kompensoinut kirjoittamalla muistilappuja ja laittamalla kaikista työjutuista muistutuksia. Yritän kirjoittaa paljon muistiin, mutta en enää löydä tarvittavaa tietoa jälkeen päin. Enkä saa selvää muistiinpanoistani.

Ap

Nyt kyllä oikeastaan alkaa jo kiinnostaa, mitä työtä ylipäätään pystyt tekemään ilman että työyhteisö on huomannut tai työt jääneet tekemättä, jos tilanne on se, ettet saa edes omista merkinnöistäsi mitään selvää?

Olen määräaikaisessa pätkätyössä toimistolla. Kaikki ovat niin kiireisiä, että kaikki keskittyvät vain omaan tekemiseensä.

Ap

Lieneekö tässä sitten ainakin osittainen syy myös sinun (yli)kuormittumiseesi?

Jos teet pitkää päivää tai työ on muuten hyvin kiireistä ja katkonaista, muistin ja ajattelukyvyn kuormittuminen on väistämätöntä.

Vierailija
42/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD-tutkimuksiin en päässyt, koska olen onnistunut suorittamaan amk-tutkinnon ihan hyvillä numeroilla. Joskin 3,5 vuoden opintoihin meni 6 vuotta aikaa...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet ihan selvästi hakeutumassa eläkkeelle. Ei töitä voi tehdä ,jos ei muista juuri mitään. Mitä työterveyslääkäri siihen sanoo, entä työnantaja.

Rauatarvot ensin kuntoon ja kehiin D3, C, B-monivitamiini,B 12 , Foliren= foolihappo, kalaöljy, magnesiumsitraatti. Ja näitä syöt säännöllisesti ja jatkuvasti. Yksi- 2 kuukautta ei auta mitään.

Alkuun haet sairaslomaa, valitat ,ettet pysty tekemään työtäsi, kun ei muisti toimi. Antavat ensin viikon, menet töihin ja sitten saat ehkä 2 viikkoa jne.

Sitten kaikki labrat, mukaanlukien d, b12 jne.

Siis paljon saikkua ja rentoutumista. Olet ylikuormittunut ihan selvästi.

Etkä pääse/joudu eläkkeelle ilman noita runsaita sairaslomia.

Vierailija
44/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoterapeutti sanoi mulle, että ferritiinin pitäisi olla ainakin 50. Olen saanut nostettua sen niin, että nyt se on 20 eli vieläkin aivan liian alhainen. Suosittelen kaikkien oireiden kirjaamista paperille ja sitten työterveyslääkärin varaamista.

Vierailija
45/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoterapeutti sanoi mulle, että ferritiinin pitäisi olla ainakin 50. Olen saanut nostettua sen niin, että nyt se on 20 eli vieläkin aivan liian alhainen. Suosittelen kaikkien oireiden kirjaamista paperille ja sitten työterveyslääkärin varaamista.

Millainen ravintoterapeutti se oli? Oliko ihan laillistettu ravitsemusterapeutti vai "terapeutti"?

Vierailija
46/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ympäristö hiljainen? Kuulokkeista jotain valkoista taustahuminaa auttamaan keskittymistä.

Valkoista taustahuminaa? Mitä se on, kuulostaa rasistiselta?

Vierailija
47/55 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet ihan selvästi hakeutumassa eläkkeelle. Ei töitä voi tehdä ,jos ei muista juuri mitään. Mitä työterveyslääkäri siihen sanoo, entä työnantaja.

Rauatarvot ensin kuntoon ja kehiin D3, C, B-monivitamiini,B 12 , Foliren= foolihappo, kalaöljy, magnesiumsitraatti. Ja näitä syöt säännöllisesti ja jatkuvasti. Yksi- 2 kuukautta ei auta mitään.

Alkuun haet sairaslomaa, valitat ,ettet pysty tekemään työtäsi, kun ei muisti toimi. Antavat ensin viikon, menet töihin ja sitten saat ehkä 2 viikkoa jne.

Enpä tiedä. Tuntuu ihan tosi pahalle pyytää sairaslomaa, kun tarkoitus oli tehdä hyvä vaikutus työnantajaan, että saisin jatkoa määräaikaiselle työsopparille. En ole koskaan ollut pitkällä sairaslomalla yhdessäkään työpaikassa, ihan max 2 päivää flunssan takia. 

Ap

Vierailija
48/55 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/55 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ruokavalio ja nukkuminen kuntoon. Kuulostaa rauta-ja b-vitamiinivajeelta, myös kilpirauhanen voi olla syynä.

Stressi, masennus ja mahdollinen add myös.

Vierailija
50/55 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD-tutkimuksiin en päässyt, koska olen onnistunut suorittamaan amk-tutkinnon ihan hyvillä numeroilla. Joskin 3,5 vuoden opintoihin meni 6 vuotta aikaa...

Ap

ihan mahdollinen adhd olet ja sen lisäksi myös ylikuormittunut.

Vierailija
51/55 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alzheimeriin on joku uusi lääke. Mene työterkkarille ja pyydä sitä

Ei sitä niin vain pyydetä vaan pitää olla diagnoosi ensin.

Oikeasti syy pitää selvittää lääkärissä eikä vain yrittää selviytyä päivästä toiseen. Vinkkejä selviytymiseen kyllä olisi tällä huonomuistisella, jolla syy on aivoinfarkti, josta olen toipunut työkuntoon.

Vierailija
52/55 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Tuntuu ihan tosi pahalle pyytää sairaslomaa, kun tarkoitus oli tehdä hyvä vaikutus työnantajaan, että saisin jatkoa määräaikaiselle työsopparille. En ole koskaan ollut pitkällä sairaslomalla yhdessäkään työpaikassa, ihan max 2 päivää flunssan takia. 

Ap

Se diagnoosi ensin ja siihen hoito! Jos et ole sairasloman tarpeessa niin ole sitten töissä. Aivan yhtä hyödytöntä sinun työpaikalla olosi on kuin saikku, jos et kuitenkaan saa mitään aikaan.

Vierailija
53/55 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin keskustelemaan työpaikka läkärin kanssa ja pyytäisin läheteen tutkimuksin julkisen puolen sairaalan plk.Neuroloogille.Jossa pois suljetaan alzmer tauti.Se on ihan yleistä voi alkaa jo alle 40 vuotiailla.Lue netistä tietoa alzmer liiton sivuilta. Neurologi kuitenkin pois sulkisi oletko masentunnut? Onko sinulla ääretön tressi?Siis muisti sairauden lisäksi.

Vierailija
54/55 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievän masennuksen sain testissä. Joutuuko sen perusteella saikulle? Entä pääseekö muistitesteihin tai neurologisiin testeihin?

Ap

Vierailija
55/55 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin tämän vanhan aloittamani keskustelun esille. Ongelma on edelleen sama. Muisti takkuilee ja vaikeuttaa elämästä selviytymistä päivittäin. Työterveyden lääkäri kuitenkin vähätteli ongelmaani eikä tehnyt lähetettä muistitesteihin tai antanut sairauslomaa. Siitä kuukauden päästä jouduinkin sitten pitkälle sairauslomalle, koska olin niin loppuunpalanut. En ole saanut muuta diagnoosia kuin masennuksen. Mutta pitkä sairausloma eikä masennuslääkkeet auta minulla muistiin. Mikä auttaisi?  

Ap