Aitien kokemuksia mooncupista
Eli nyt tammoinen kysymys joka ei liity talvihaalareihin ... ;-))
Onkos jollain kokemuksia (hyvia tai huonoja) siita moon cupista? Olen (taas) alkanut ajattelemaan sen ostoa, ja halusin tietaa muilta minkalaista on ollut...
Kiitos!
Kommentit (7)
On toiminut hyvin... (Nyt on raskaus ja imetys melkein kohta takana joten taas varmaankin kohta tulee sille kapistukselle käyttöä) Paitsi että se on ekologinen (ei tarvii käyttää kertakäyttöistä) se on käytännöllinen tällaiselle ihmiselle joka ei aina muistanut ottaa tarpeeksi tamppooneja mukaan matkaan. On meinaan aika monesti käynyt niin että jossain on sitten tamppoonit loppunut !!! Nyt Diva-cup on ainakin mukana AINA jos kuukautiset on alkanut. Ja mikä parasta. Sitä voi käyttää yöllä. Ei tarvitse (yököttäviä) siteitä.
Mooncupin käyttäjä : )) Ollut käytössä kohta 2 vuotta ja voin suositella, mutta kannattaa varautua käytön opetteluun. Alkuun voi olla hiukan kinkkisempää kuin tamppoonien kanssa, mutta harjoittelulla siitäkin selviää.
tänään tilasin minäkin :) ei siis vielä kokemusta, mutta innolla odotan postia, joka tulee hmm.. noin 2.5 vrk:n kuluttua
Ja olen ollut aivan supertyytyväinen! Paras keksintö ikinä ja en vaihda pois. Harmittaa, etten aiemmin tullut hankkineeksi ja kehun kyllä aina ja kaikille, kun on tilaisuus. Nyt tosin olen raskaana ja kuppi odottelee kaapissa. Suosittelen kuukuppikunnan sivuja, joilta saa käyttövinkkejä.
http://kuukuppikunta.net/
Oikein hyvaa ja asiallista tietoa. Niin minakin olen kohta 20 vuotta sinnitellyt siteiden ja tampoonien kanssa, eli ihan hyva aika vaihtaa kai?
Eilen katoin yhdelta sivulta USAsta olisi saanut tilata sen Diva Cupin 25 dollaria postikuluineen, mutta eivat kuljeta asuinmaahani tarkojen tullien vuoksi... ;-). Eli ehka sitten kokeilenkin sita Mooncupia, sen kun saa helposti Englinnista. Itse asun etelaeuroopassa, eli mulle ne apteekkilistat ei auta. Pitais varmaa ktella paikallisia palstoja asiasta...
Aion liittya kuppi-seuraan. Ja olen valis vahan harjoittelemaankin.
ja tosi tyytyväinen olen ollut siihen, yli kahden vuoden käyttökokemuksella :)
Ehdottomasti paras keksintö kuukautisiin liittyen.
En vaihtaisi enää tampooneihin kuppiani, ja kertakäyttösiteetkin olen jo vuosia sitten vaihtanut kestositeisiin.
Jotkut tuttavapiirissäni kauhistelevat kuppia ja kestositeitä, mutta minä jaksan ylistää niiden mukavuutta ja paremmuutta ;)
ja on kyllä hyvä vekotin. Aluksi kyllä pitää totutella, on oudon tuntuinen, mutta siihen tottuu. Vähän riippuu omasta rakenteesta miten hyvin tai helposti kuppi sopii. Muitakin merkkejä kuin nämä kaksi on.
Katsopa www.kuukuppikunta.net