Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö tai oletko tehnyt vapaaehtoistyötä?

Vierailija
18.05.2022 |

Ja millaista olet tehnyt?

Ideoita etsin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorena käynyt SPR:n ystäväkurssin ja toiminut ystävänä vanhukselle. Hän on jo aikaa sitten kuollut.

Sittemmin toiminut tukiperheenä Pelastakaa Lasten kautta jo useammalle lapselle. Ei tunnu vapaaehtoistyöltä, vaan on tosi kivaa ja odotettua vaihtelua koko perheelle aina kun lapsi tulee meille. Tämä on minusta vapaaehtoistyön mielekkyyden edellytys: se ei saa tuntua pakkopullalta eikä työltä.

Vierailija
42/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään eläimiin liittyviä vapaaehtois juttuja?

On! Esimerkiksi itse toimin sijaiskotina eläinsuojeluyhdistyksen kissoille. Jos ei pysty majoittamaan eläimiä, voi ESY:n toiminnassa auttaa esimerkiksi kuskina (eläinlääkärireissut, lahjoitusten nouto, ruoan ja hoitotarvikkeiden nouto sijaiskodeille), valokuvaajana tai vaikkapa tekemällä käsitöitä tai leipomalla myyjäisiin.

Maksatko itse siis kissojen kaikki kulut omasta pussistasi?

Jos toimit kuskina, maksatko itse bensat ja käytät omaa autoa?

Minua kiinnostaa tämä rahapuoli, koska minulla ei ole varaa laittaa vähiä rahojani, mutta mielelläni tekisin jotain, jos viitsisit vastata :)

Yhdistykseltä saadaan ruoka, hiekat, hoitovälineet sekä yleisimmät lääkkeet, eläinlääkäriasemalle menevät suoraan yhdistykselle. Jos vaikka reseptilääkkeitä joutuu ostamaan itse niin kulut kyllä korvataan. Polttoainekorvauksien määrästä en ole varma, samoin jos leipoo niin en tiedä haetaanko tarvikkeista normaaliin tapaan kulukorvausta yhdistykseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt vapaaehtoistyötä aina, ja omasta puolestani voin sanoa, että saan siitä enemmän kuin annan. Nautin muiden auttamisesta, tunnen olevani hyödyksi rakentamassa parempaa yhteiskuntaa, saan mielekästä tekemistä ja ystäviä. Olen saanut kontakteja ja oppinut paljon uutta, josta on ollut hyötyä myös työelämässä.

Omasta elämänasenteesta kiinni.

Vierailija
44/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamista tämän ketjun viesteistä tulee tosi surulliseksi. Toivoisin, että joku olisi auttanut noiden surullisimpien ihmisten perheitä silloin, kun he olivat lapsia.

Onnellisessa perheessä kasvanut ihminen haluaa jakaa hyvää, eikä vainoharhaisesti mieti, kuka mahdollisesti hyötyy hänen tekemisestään. Vapaaehtoistyön tarkoituskin on tehdä jotain hyödyllistä! Menkää vaikka talkoisiin poistamaan haitallisia vieraslajeja. Siitä hyötyy koko maapallo.

Vieraslajeja voi jokainen hävittää itsekseenkin, mutta jos asuu Uudellamaalla, täältä löytyy mukavaa kesäretkiohjelmaa vaikka koko perheelle:

https://wwf.fi/vapaaehtoistyo/vieraslajitalkoot/

Vierailija
45/48 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuosia, en tee enää. Miksi maksaisin siitä että saan tehdä ilmaiseksi työtä kun samaan aikaan järjestöpomot nauttivat hulppeaa palkkaa siitä että syövät kampaviinereitä hyvävelipalavereissa? Rahat jäävät pk- seudulle sen sijaan että rahaa ohjattais paikallistason toimintaan.

Kaikkia vapaaehtoisia pissitään linssiin.

Vierailija
46/48 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään eläimiin liittyviä vapaaehtois juttuja?

Itse olen eläinsuojeluyhdistyksen löytöeläintalolla vapaaehtoisena. Tosi mukavaa hommaa, vaikka se on juuri sitä ruokintaa ja hiekkalaatikoiden siivoamista.

Vierailija
47/48 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamista tämän ketjun viesteistä tulee tosi surulliseksi. Toivoisin, että joku olisi auttanut noiden surullisimpien ihmisten perheitä silloin, kun he olivat lapsia.

Onnellisessa perheessä kasvanut ihminen haluaa jakaa hyvää, eikä vainoharhaisesti mieti, kuka mahdollisesti hyötyy hänen tekemisestään.

En minä ole kasvanut onnellisessa perheessä - päinvastoin, on ollut hylkäämiskokemuksia, niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa, ym. Sen lisäksi olin koulukiusattu koko kouluaikani. Eivät nuo korreloi mitenkään vapaaehtoistyöni kanssa. Toki sitä toivon, että omassa lapsuudenkodissani olisi joku pistänyt stopin väkivallan kierteelle, mutta eihän kukaan tiennyt mitä siellä tapahtui.

Vierailija
48/48 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

- olen ollut vapaaehtoisena siivoamassa kodittomien kissojen suojaa

- olen toiminut sijaiskotina kodittomalle eläimelle

- olen kääntänyt tekstejä eläinsuojeluyhdistykselle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan