Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö tai oletko tehnyt vapaaehtoistyötä?

Vierailija
18.05.2022 |

Ja millaista olet tehnyt?

Ideoita etsin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin mietin vakavasti evankelisluterilaisen kirkon vapaaehtoistyötä.

Kertomukset näiden vapaaehtoisten törkeästä kohtelusta papiston taholta saivat minut perumaan tämän toteuttamisen.

Papisto on useissa tapauksissa annetun informattion mukaan kohdellut näitä hyvää tarkoittavai vapaaehtoisia kuin vähäjärkisiä orjia.

Tee mitä ylhäinen, ylimielinen ja kaikkitietävä pappi sanoo, älä kyseenalaista, muista alhainen asemasi verrattuna pappissäätyyn.

Ryömi, konttaa, matele, näillä eväillä olet tervetullut.

Samoja kokemuksia kuullut itsekin.

Vierailija
22/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun jo maksamaan muutenkin järkyttävän pienestä työmarkkinatuestani 20 prosentin ennakonpidätystä. Lisäksi joudun asumaan sukulaiseni luona, tekemään kotityöt ja hoitamaan paljon sukulaiseni asioita. En siis todellakaan haluaisi tätä, mutta eipä mielipidettäni ole kysytty ja tätä pidetään itsestäänselvyytenä. Edes mitään kiitosta rahasta nyt puhumattakaan en tästä saa. Tämä rasittaa todella paljon kun itsellänikin on paljon ongelmia. Mihinkään muuhun vapaaehtoistyöhön en todellakaan koskaan aio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vanhusten kanssa ulkoilemassa. Se on kivaa silloin, kun siihen oikeasti on aikaa. Joskus voi muistisairaus aiheuttaa kiukuttelua, jota ulkopuolisen on vaikea ymmärtää, mutta se menee ohi eikä sellaista kannata ottaa henkilökohtaisesti. 

Vierailija
24/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin kuuluu maksaa. Mulle luvattiin jotain, ja sitten sekin vähä poisotettiin.

Vapaaehtoisuus päättyi.

Mikset hanki oikeita töitä?

Mitä sekoilet? Vapaaehtoistyö on vapaaehtoista juuri siksi, ettei siitä makseta. Joku ruokapalkka tai muu vastaava voidaan antaa.

Vierailija
25/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun jo maksamaan muutenkin järkyttävän pienestä työmarkkinatuestani 20 prosentin ennakonpidätystä. Lisäksi joudun asumaan sukulaiseni luona, tekemään kotityöt ja hoitamaan paljon sukulaiseni asioita. En siis todellakaan haluaisi tätä, mutta eipä mielipidettäni ole kysytty ja tätä pidetään itsestäänselvyytenä. Edes mitään kiitosta rahasta nyt puhumattakaan en tästä saa. Tämä rasittaa todella paljon kun itsellänikin on paljon ongelmia. Mihinkään muuhun vapaaehtoistyöhön en todellakaan koskaan aio.

Verot on pakko maksaa, mutta oudon hankalaan tilanteeseen olet joutunut. Miksi suostut? Asunto hakuun ja muutto kauemmas. Kouluun ja töihin haku vaikka toiselle paikkakunnalle, jotta pääset irti ja oma elämä.

Vierailija
26/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset kuusi vuotta olen tehnyt vapaaehtoistyötä pojan jalkapallojoukkueen toimihenkilönä ja osallistun mielelläni tähän toimintaan.

Vierailija
27/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene vapaaehtoistyöhön sukulaiselle ,älä ystävälle,älä napurille.Käytävät sinua orja työnä ja palkatomana työpiskurina.Ovat loputon kaivo ja paskat saat palkaksi kuin ihminen kuolee.Se omaiset astuu vimeistän kuvaan palativinen hoito ja ottavat kunnian itseleen.Sinua ei sen jälkeen ole olemassa.Mene vapaehtoistyö järjestöjen kautta.Sinut kursitetaan ja saat työkalut miten toimia.Et pala lopuun ja järjestöt ovat ihania. Vapaa ehoistyötä ystävänä koulutaa ilmasiksi esim Helsinki Mission. Serakunnat.Diakonisalaitos. Palvelutalot ja sairaalat.Ota itse netistä edellä mainitujen sivut ja etsi kontati tiedot sivustot itse.Siitä se lähtee, Ja samalla tällä lukijat jotka kaipaa kamua.Sietä samoista paikoista saa ystävän.Ihan ilmasiksi.Kuin kaiken näköistä aktivitetia ,ei tarvii rypeä yksinäisyys.On itsestä kinni lähteekö kämpästä ulos ja aktiviteetin?Tai pyytä ystävä heiltä.Ikä ei este,Ei sukupuoli,ei synnyin maa.

Vierailija
28/48 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydätte/ saatte tietää missä tai kuka tarvitsee apua?

Itse olen etsinyt miten voisin auttaa eläimiä, mutta kaikki ovat hankalassa paikassa tai tarvitaan autoa.

Vierailija
29/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
30/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kymmeniä tunteja parin yhdistyksen hyväksi joka vuosi. Rahapalkkaa ei makseta, mutta ruoat ja kahvit saa silloin tällöin. Vapaaehtoistahan tämä on.

Vierailija
31/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus lukemassa novelleja, runoja yms. lyhyitä kertomuksia vanhuksille eräässä hoitokodissa. Sen jälkeen yleensä oli keskusteluakin, kun kirjoista tuli mieleen heille vaikka mitä sattumuksia elämän varrelta. Mukavaa oli muuten, mutta hoitajien asenteessa oli hieman parantamisen varaa...jättivät vanhukset minun (vapaaehtoisen) kanssa keskenään ja häipyivät kahvihuoneeseen. Kun oli tarkoitus lopetella, hoitajat loistivat poissaolollaan ja minä paniikissa mietin, uskallanko jättää muistisairaat hetkeksi keskenään, että käyn pyytämässä hoitajat paikalle.

Nyt olisi tarkoitus kokeilla ulkoiluystävätoimintaa niin ikään vanhusten kanssa.

Antoisinta näissä ikäihmisten kanssa tehtävissä jutuissa on nimenomaan se, kun saa kuulla mielenkiintoisia tarinoita ja toivon, että he myös saavat hieman vaihtelua tylsään hoitokodin arkeen.

Vierailija
32/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään eläimiin liittyviä vapaaehtois juttuja?

Eläinsuojelukeskus Tuulispää tarvitsee säännöllisesti vapaaehtoisia auttamaan eläinten ruokkimisessa, tilojen siivouksessa,, jne... Tuulispää sijaitsee Somerolla, joten kulkeminen hieman hankalaa, jos asuu kauempana eikä ole omaa autoa. Mutta ehdottomasti kannattaa mennä, jos vain mahdollista. Itse menisin heti, jos asuisin lähempänä.

Vierailija
33/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin mietin vakavasti evankelisluterilaisen kirkon vapaaehtoistyötä.

Kertomukset näiden vapaaehtoisten törkeästä kohtelusta papiston taholta saivat minut perumaan tämän toteuttamisen.

Papisto on useissa tapauksissa annetun informattion mukaan kohdellut näitä hyvää tarkoittavai vapaaehtoisia kuin vähäjärkisiä orjia.

Tee mitä ylhäinen, ylimielinen ja kaikkitietävä pappi sanoo, älä kyseenalaista, muista alhainen asemasi verrattuna pappissäätyyn.

Ryömi, konttaa, matele, näillä eväillä olet tervetullut.

Viisaan päätöksen teit pysymällä pois kirkon vapaaehtoistyöstä. Sääli autettavia, mutta papit ovat hirviöitä.

Vierailija
34/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojelukeskus Tuulispää tarvitsee säännöllisesti vapaaehtoisia auttamaan eläinten ruokkimisessa, tilojen siivouksessa,, jne... Tuulispää sijaitsee Somerolla, joten kulkeminen hieman hankalaa, jos asuu kauempana eikä ole omaa autoa. Mutta ehdottomasti kannattaa mennä, jos vain mahdollista. Itse menisin heti, jos asuisin lähempänä.

No tuo kuulosti jo mielenkiintoiselta!

Valitettavasti minäkin asun liian kaukana ja autoakaan ei ole.

Kiitos kuitenkin!

Jos on muita ehdotuksia eläimiin liittyen kertokaa ihmeessä!

Vierailija
35/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo kuulosti jo mielenkiintoiselta!

Valitettavasti minäkin asun liian kaukana ja autoakaan ei ole.

Kiitos kuitenkin!

Jos on muita ehdotuksia eläimiin liittyen kertokaa ihmeessä!

Miten olisi jos itse kartoittaisit oman alueesi toiminnot?

Vierailija
36/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On! Esimerkiksi itse toimin sijaiskotina eläinsuojeluyhdistyksen kissoille. Jos ei pysty majoittamaan eläimiä, voi ESY:n toiminnassa auttaa esimerkiksi kuskina (eläinlääkärireissut, lahjoitusten nouto, ruoan ja hoitotarvikkeiden nouto sijaiskodeille), valokuvaajana tai vaikkapa tekemällä käsitöitä tai leipomalla myyjäisiin.

Vierailija
37/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla osallistun että vien käytöstä poistamani tavarat/ vaatteet kirppikselle joka tekee hyväntekeväisyyttä. Olen monesti ennen halunnut tehdä vapaaetoistyötä, mutta typerä hierarkia, ja se että osa saa palkan siitä samasta minkä muutkin tekevät, ovat estäneet tehokkaasti. 

Yleensä pitäisi itse maksaa siitä että saa tehdä vapaaehtoistyötä, ja se on minulle kyllä vähän liikaa.

Vierailija
38/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vapaaehtoistyötä. Ei ole ilmaisia lounaita. Joutuu vielä maksamaankin...

Mun kokemukset on sitten mun kokemukset, enkä sano etteikö jollain toisella onnistu.

Hyvä tiimi, hyvä johtajuus. Se on jo paljon.

Turhan juoksuttamisesta en oikein pidä.

Ja ehkä silmät avautuu ja lopettaa sen hyväksikäytettävänäolemisen.

Duuni=palkka.

Vierailija
39/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On! Esimerkiksi itse toimin sijaiskotina eläinsuojeluyhdistyksen kissoille. Jos ei pysty majoittamaan eläimiä, voi ESY:n toiminnassa auttaa esimerkiksi kuskina (eläinlääkärireissut, lahjoitusten nouto, ruoan ja hoitotarvikkeiden nouto sijaiskodeille), valokuvaajana tai vaikkapa tekemällä käsitöitä tai leipomalla myyjäisiin.

Maksatko itse siis kissojen kaikki kulut omasta pussistasi?

Jos toimit kuskina, maksatko itse bensat ja käytät omaa autoa?

Minua kiinnostaa tämä rahapuoli, koska minulla ei ole varaa laittaa vähiä rahojani, mutta mielelläni tekisin jotain, jos viitsisit vastata :)

Vierailija
40/48 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydätte/ saatte tietää missä tai kuka tarvitsee apua?

Itse olen etsinyt miten voisin auttaa eläimiä, mutta kaikki ovat hankalassa paikassa tai tarvitaan autoa.

Tässä on yksi hyvä aloituspaikka https://vapaaehtoistyo.fi/fi

Eläimiin liittyen soitto eläinsuojeluyhdistykseen vois olla avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi