Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö tai oletko tehnyt vapaaehtoistyötä?

Vierailija
18.05.2022 |

Ja millaista olet tehnyt?

Ideoita etsin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/48 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin kuuluu maksaa. Mulle luvattiin jotain, ja sitten sekin vähä poisotettiin.

Vapaaehtoisuus päättyi.

Mikset hanki oikeita töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisena kotimaisille köyhille lapsiperheille. Hyvin mielekästä, mihinkään ei olla sitoutuneita ja voi tehdä just niin paljon kuin kerkeää ja itse haluaa. Voi mennä kuukausikin etten käy siellä ja parempina aikoina olen monta kertaa viikossa tiloilla, jopa 8h päiviä.

Vapaaehtoisuudessa on tärkeää vain muistaa se, ettet ole mikään pelastaja tai enkeli. Asiakkaat on sossun asiakkaita, velkakierteessä ja usein päihdeongelmaisia. Perheet on isoja ja äiti jatkuvasti raskaana. Monet yrittävät varastaa ja huijata, ollaan röyhkeitä ja todella epäasiallisia. Joillekin olet pelkkä sylkykuppi ja kaikesta pitää olla tiukka kirjanpito, ettei perättömät syytökset mene läpi. Mitään muutosta et siis tee, ainoastaan helpotat olosuhteita.

Vapaaehtoisuus on erittäin hyvä tapa päästä kosketuksiin sen Suomen nurjan puolen kanssa. Pullantuoksuisia, herttaisia ihmisiä et siinä tapaa juurikaan.

Vierailija
4/48 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään eläimiin liittyviä vapaaehtois juttuja?

Vierailija
5/48 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr ystävätoimintaan olen alkanut. Ihan niin ei tämä homma alkanut kuten kuvittelin, mutta katson nyt mitä tulee.

Vierailija
6/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vapaaehtoisena vastaanottokeskuksessa, koris- ja jääkiekkokisoissa sekä opettanut suomea ulkomaalaisille.

Vierailija
7/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vapaaehtoistyötä yhdistyksessä. Teen työtä mm ihmisten yksinäisyyttä ja pahaa oloa helpottamaan.

Vierailija
8/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ja teen edelleenkin. Yhdistystoiminnassa nuoresta asti. Nyt eläkkeellä olen ollut myös MLL:n perhekummina ja SPR:n ystäväpalvelussa.

Vierailija
9/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt ja toimittanut Viroon poistoon menneitä apuvälineitä sairaaloista. Pyörätuoleja, rollaattoreita, suihkuistuimia, kyynärsauvoja, erikoisjalkineita ja ties mitä kaikkea. Samalla myös muuta tarvittavaa, kuten mattoja, peittoja, tyynyjä, vaatteita, kenkiä, vauvatarvikkeita jne.

Vierailija
10/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spr ystävätoimintaan olen alkanut. Ihan niin ei tämä homma alkanut kuten kuvittelin, mutta katson nyt mitä tulee.

Kerrotko lisää!

Vierailija
11/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vapaaehtoisena (kansainvälisessä) auttavassa puhelimessa. Työ oli mielekästä, mutta ajallisesti ja henkisesti vaativampaa kuin olin kuvitellut.

Vierailija
12/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mietin vakavasti evankelisluterilaisen kirkon vapaaehtoistyötä.

Kertomukset näiden vapaaehtoisten törkeästä kohtelusta papiston taholta saivat minut perumaan tämän toteuttamisen.

Papisto on useissa tapauksissa annetun informattion mukaan kohdellut näitä hyvää tarkoittavai vapaaehtoisia kuin vähäjärkisiä orjia.

Tee mitä ylhäinen, ylimielinen ja kaikkitietävä pappi sanoo, älä kyseenalaista, muista alhainen asemasi verrattuna pappissäätyyn.

Ryömi, konttaa, matele, näillä eväillä olet tervetullut.

Vierailija
13/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tehny, en tee, enkä aio tehdä. Enkä koskaan odota, että joku tekisi minulle vapaaehtoistyötä.

Vierailija
14/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin mukana järjestämässä Protu-leirejä. Olen ollut myös ulkomailla vapaaehtoisena pienillä luomupuutarhoilla, mikä oli tosi palkitsevaa. Lukukummiutta harkitsin ennen kuin korona iski päälle, eli että menisi lukemaan vanhuksille, jotka eivät enää itse pysty siihen. Korona esti tämän, mutta ehkä nyt voisi jo harkita.

Vierailija
15/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tällä hetkellä vain palkkatyötä, mutta maksan pikkurahaa parille avustusjärjestölle.

Olin työtönnä vuonna 2015, silloinen hallitus avasi ovet noin 35 000:lle ja niiden tuloa varmaan vauhditti pääministerin lupaus oman asuntonsa jakamisesta. Menin paikalliseen vokkiin opettamaan suomea. Oli monenlaista, masentuneimmat olivat aivan katatonisia eivätkä jaksaneet edes vääntäytyä tunnille, niissä jotka tulivat koulutustausta vaihteli lähes lukutaidottomasta loppututkinnon suorittaneisiin. Eniten vaikutti oma innostus. Osa käytti paljon aikaan opiskeluun ja eteni sitten nopeasti.

Vierailija
16/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on pienempi kuin tuet, niin lasketaanko se vapaaehtoistyöksi?

Vierailija
17/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää!

Kävin ystäväkurssin ja haastattelun. Kerroin, että suostun ystäväksi vain naiselle ja tämän ihmisen pitää olla itse halukas ystävystyä. Ystäväni on iäkäs nainen ja taustalla ystävähakuun on omainen. Kovin haluton tuntui oleen, kun tapasin. Pitkä painostus omaisilta. Huolissaan ovat yksinäisyydestä, mutta kun jotkut haluavat olla yksin.

Vierailija
18/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää!

Kävin ystäväkurssin ja haastattelun. Kerroin, että suostun ystäväksi vain naiselle ja tämän ihmisen pitää olla itse halukas ystävystyä. Ystäväni on iäkäs nainen ja taustalla ystävähakuun on omainen. Kovin haluton tuntui oleen, kun tapasin. Pitkä painostus omaisilta. Huolissaan ovat yksinäisyydestä, mutta kun jotkut haluavat olla yksin.

Onpa tylsä tilanne.

Vierailija
19/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on pienempi kuin tuet, niin lasketaanko se vapaaehtoistyöksi?

Ei. Se on palkkatyötä.

Vapaaehtoistyötä tehdään palkatta.

Vierailija
20/48 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt paljonkin. Koulun vanhempaintoimikunta ja johtokunta (siitä tosin maksettiin). Olen rakentanut festareita ja ollut järkkärinä niissä ja muissa tapahtumissa. Teen myös vapaaehtoishommia kahdessa eri instanssissa nuorten parissa ja olen ollut kulttuurimestan vapaaehtoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi