Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummolla pakastin täynnä viime kesän marjoja

Vierailija
18.05.2022 |

Aina sama juttu. Sitten pitää pakottaa kaikkia syömään niitä ennen kesää.
Teillä samaa?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paiastemarjat kun kiehauttaa nopeasti ja laitaa hillosokeria sitten kaataa täytekakun päälle saa kivan maun ja kivan täytteen.Myös samoin saa marmeladia siitä vaikka kekseihin tai karamellinä ! Mitä järkeä ostaa kaupasta marmeladia jos itsellä on marjoja vain sokeria tarvii.Esimerkiksi jäätelön päälle itse keitetty hillo on maapallon parasta.

Vierailija
82/86 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä niistä keittää hilloja lätyille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hiton paljon te syötte niitä hilloja vuodessa? Meillä menee rehellisesti ehkä puolikas hillopurkki vuodessa lettujen kanssa. Miksi joka vuosi pitää tehdä lukuisia hillopurkkeja ja mihin kaikkeen sitä hilloa on sitten tarkoitus käyttää? 

Makeita herkkuja kyllä syön muuten, kyse ei ole mistään terveyshommasta, mutta juuri hilloille en keksi lettujen ja satunnaisen kakuntäytteen lisäksi yhtään mitään käyttöä.

Meillä käytetään hilloja ja marjoja näihin:

Aamiaispaahtoleivälle, letuille, vohveleille,puuroon (sekä puuron päällä että marjapuuroon), smoothieen, kakkuihin, kääretorttuihin, piirakoihin, muffinsseihin. Tässä tärkeimmät- mehu oli jo unohtua.

Vierailija
84/86 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kommentoijista ei taida ymmärtää nyt asian ongelmaa. Ainakin meillä niitä marjoja on TODELLA paljon. Mehuja, hilloja, kiisseleitä ja marjapuuroja on syöty kyllästymiseen asti jo kymmeniä vuosia ja silti joka vuosi sama homma. 

Jos niitä marjoja tulisi kohtuullisesti käyttöön nähden, niin eihän silloin mitään ongelmaa olisikaan. 

Se on elämäntapa, että niitä on. Tehdäänhän sitä kaikkea muutakin "kymmeniä vuosia kyllästymiseen saakka". Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
85/86 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kommentoijista ei taida ymmärtää nyt asian ongelmaa. Ainakin meillä niitä marjoja on TODELLA paljon. Mehuja, hilloja, kiisseleitä ja marjapuuroja on syöty kyllästymiseen asti jo kymmeniä vuosia ja silti joka vuosi sama homma. 

Jos niitä marjoja tulisi kohtuullisesti käyttöön nähden, niin eihän silloin mitään ongelmaa olisikaan. 

Miksi pakastatte liikaa? Ihme rohmuamista.

En minä pakastakkaan vaan nimenomaan ne isovanhemmat. Enkä ehkä rohmuamiseksi sanoisi kun oman pihan marjat kerää. Liikaa niitä jokatapauksessa on.

Jos isovanhemmat olisi kuuntelevaista sorttia niin niitä marjoja ei olisi niin paljoa, mutta kun ei vanhoja jääriä kiinnosta. Kaikkien lastenlasten on osallistuttava marjanpoiminta talkoisiin halusi tai ei.

Et sinä niitä kyllä väkisin poimi. Ja, jos menet niihin talkoisiin, syytä ittiäs.

Vierailija
86/86 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukikohan moni tämän aloituksen niin, että sanan MUMMOLLA tilalla olisi minulla? :D 

Tottakai jokainen osaa suunnitella oman pakastimensa käytön, mutta isovanhemman pakastimen käyttö on vähän eri asia. 

"Mummolla pakastin täynnä marjoja.. " 

-Minä kerään vain vähän

-Kerätkää vain omaan käyttöön

-Sahatkaa marjapensaat

-Minä teen hilloa.

No ok. Mutta miksi sinulle sitten on mummon pakastin ja sen sisältö ongelma?

Sitä minäkin ihmettelen, että mitä ne oikein huseeraa siellä mummolan pakastimissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi