Mummolla pakastin täynnä viime kesän marjoja
Aina sama juttu. Sitten pitää pakottaa kaikkia syömään niitä ennen kesää.
Teillä samaa?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kommentoijista ei taida ymmärtää nyt asian ongelmaa. Ainakin meillä niitä marjoja on TODELLA paljon. Mehuja, hilloja, kiisseleitä ja marjapuuroja on syöty kyllästymiseen asti jo kymmeniä vuosia ja silti joka vuosi sama homma.
Jos niitä marjoja tulisi kohtuullisesti käyttöön nähden, niin eihän silloin mitään ongelmaa olisikaan.
Miksi pakastatte liikaa? Ihme rohmuamista.
En minä pakastakkaan vaan nimenomaan ne isovanhemmat. Enkä ehkä rohmuamiseksi sanoisi kun oman pihan marjat kerää. Liikaa niitä jokatapauksessa on.
Jos isovanhemmat olisi kuuntelevaista sorttia niin niitä marjoja ei olisi niin paljoa, mutta kun ei vanhoja jääriä kiinnosta. Kaikkien lastenlasten on osallistuttava marjanpoiminta talkoisiin halusi tai ei.
Meillä on viisi punaherukkapensasta. Yhdestä tai kahdesta kerään marjat pakkaseen ja loput jätän lintujen syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kommentoijista ei taida ymmärtää nyt asian ongelmaa. Ainakin meillä niitä marjoja on TODELLA paljon. Mehuja, hilloja, kiisseleitä ja marjapuuroja on syöty kyllästymiseen asti jo kymmeniä vuosia ja silti joka vuosi sama homma.
Jos niitä marjoja tulisi kohtuullisesti käyttöön nähden, niin eihän silloin mitään ongelmaa olisikaan.
Eikö olisi aika hallita sitä marjojen "tulemista"?!!!
Kirves tai saha avuksi, ongelma ratkaistu. En anna marjapensaiden ratkaista elämääni. Pidän sen verran pensaita kuin tarvitsen.
Väitän, että 80 v isovanhemmat ei hyvällä katsoisi jos kävisin heidän pihasta marjapensaat sahaamassa, vaikka kieltämättä se ratkaisisi ongelman.
Kivahan se on, että kerää ja tekee. Pitää vain raaskia antaa ylimääräiset muille. Äitini toi joululahjaksi mehua ja hilloa. Oikein ihana ja hyödyllinen lahja oli.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viisi punaherukkapensasta. Yhdestä tai kahdesta kerään marjat pakkaseen ja loput jätän lintujen syötäväksi.
Tuo onkin varmaan fiksua eikä ahnehtimista.
Lukikohan moni tämän aloituksen niin, että sanan MUMMOLLA tilalla olisi minulla? :D
Tottakai jokainen osaa suunnitella oman pakastimensa käytön, mutta isovanhemman pakastimen käyttö on vähän eri asia.
"Mummolla pakastin täynnä marjoja.. "
-Minä kerään vain vähän
-Kerätkää vain omaan käyttöön
-Sahatkaa marjapensaat
-Minä teen hilloa.
Raptori tarjoaa ratkaisua kappaleessaan Oi Beibi : "Beibi, teen mitä tahansa vuoksesi
pakastan mummoni, lennän luoksesi."
Kun ruoan hinta nousee, kun mahdolliset kyberhyökkäykset tulevina kuukausina vaikuttavat kauppojen tavarantoimituksiin ja toimintaankin, kun sitä kotivaraa saatetaan ihan oikeasti tarvita lähikuukausina, ja kun kesän marjasadostakaan ei voi olla yhtään varma, niin voi olla että tulette vielä olemaan erittäin kiitollisia niistä mummon pakastemarjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 82 v äidilläni on marjoja vuodelta 2016.
Tuo ei ole vielä mitään. Löysin anopin kellarista marjamehuja vuodelta -62 alkaen.
Join kerran meidän kellarista kotitekoista viinimarjamehua, ihan hyvän makuista oli. Vasta juotuani huomattiin, että pullo oli parikymmentä vuotta vanha.
Pieni ongelma jos vain edelliskesän marjoja. Sitten olisi ongelma, jos marjoja syödessä pitäisi muistella mikä vuosi Tshernobil räjähti.
Kyllä on ongelmat... lahjoita pois. Laita paikalliseen faceryhmään. Ottajia on.
Itselläni on vain mustikoita.100g päivässä syön ihan itse niitä.On mummo ikäisenä tervelistä ja jokaisen ihmisen niitä syödä,ihan joka päivä 100g.Löytyy tietoa itä-Suomen yliopiston tutkimus. Koskaan en pakota lapsia tai lapsen lapsia syömään niitä.Sanelevat minulle ,MINUN omasta pyynnöstäni mikä on ravinnon nimi tänään.Mielin määrin ei jäähappi -pakastin mahdu edes marjoja eli mustikoita,Nitä saa aina kaupojen pakaste alla lisää!. Kun on muutakin pakaste tuotetta mitä itse syön. Joten älkää yleistäkö,Mummo olen siis minäkin ja seraavaksi 70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 82 v äidilläni on marjoja vuodelta 2016.
Tuo ei ole vielä mitään. Löysin anopin kellarista marjamehuja vuodelta -62 alkaen.
Voihan jollakin olla oikeasti noin vanhoja marjoja ja mehuja. Usein kuitenkin vain käytetään vuodesta toiseen samoja pakasterasioita ja jos niissä on jo lappu mansikoita 2014 ei sitä vaivauduta vaihtamaan; itsehän kuitenkin tiedetään, että marjat ovat tuoreita.
Mummi täälläkin. Mikähän sai mut istuttamaan uusia mustia viinimarjoja? Tykkään syödä niitä pensaasta suoraan suuhun, mutten pakastemarjoina. Punaisia on ja teen niistä mehua. Karviaiset jää poimimatta, kun on niin jo kyllästynyt marjahommiin niiden kypsyessä.
Linnut saa jotain. Nyt kuulemma toinen lapsenlapsi syö marjoja täysillä?!
Minustako kirjoitat? Ei sinun tarvitse pakottaa minua syömään niitä, sillä minä teen niistä ensi kesänä hilloa ja mehuja. Ja onhan tässä vielä monta kuukautta aikaa syödä niitä pakottamattakin.
Säästän niitä sitten seuraavaksi talveksi, jos ensi kesänä ei tule riittävästi marjoja. Älä sinä suotta huolehdi. Näin minä olen toiminut jo ennen sinun syntymääsi.
Kun marjoja tulee OIKEASTI liikaa, niitä kannattaa lahjoittaa muille tai myydä. On olemassa yksityisiä ihmisiä, varsinkin mummoja, jotka mielellään söisivät marjoja. Eivät vaan kaikki enää itse voi poimia. Laitoskeittiöihin, vanhusten palvelutaloihin ja muihin sellaisiin luulisi mielellään otettavan lahjoituksia vastaan, jos ei ole varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Niistä voisi tehdä hilloja ja mehumaijassa mehua. Sillä tavalla minä hävitän vanhat marjat, jos niitä jää.
Ei ne mihinkään häviä, vaan sitten on kaapissa hilloja ja mehuja.
No pitääkö olla niin kitsas? Jakakaa marjoja muillekin.
Vanha kunnon keväinen mansikka-aggressio. Sokeroituna, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Lukikohan moni tämän aloituksen niin, että sanan MUMMOLLA tilalla olisi minulla? :D
Tottakai jokainen osaa suunnitella oman pakastimensa käytön, mutta isovanhemman pakastimen käyttö on vähän eri asia.
"Mummolla pakastin täynnä marjoja.. "
-Minä kerään vain vähän
-Kerätkää vain omaan käyttöön
-Sahatkaa marjapensaat
-Minä teen hilloa.
No ok. Mutta miksi sinulle sitten on mummon pakastin ja sen sisältö ongelma?