Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

160-165cm paljon painat?

Vierailija
17.05.2022 |

Paljon painat ja kuinka usein harrastat liikuntaa?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, että miksi noin korkeat kilomäärät, kun kertoo liikkuvansa joka päivä, on hikitreeniä ym.

Ehkä olisi pitänyt kysyä myös paljon ja mitä syöt päivässä..

Noh, nämä kyselyt ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Ihmiset yli-ilmoittavat liikkumismääränsä ja ali-ilmoittavat ruokamääränsä. Ja tämä on ihan tutkittu asia.

Ja sitten perään vielä huudetaan kuinka laihduttaminen on mahdotonta koska on huonot geenit vaikka se syy oikeasti löytyy sieltä lautaselta.

Miten laihduttaminen liittyy tähän ketjuun?

160/87,3

Vierailija
122/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

162 cm, 120 kg, käyn kävelyllä muutamia kertoja viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

56kg. Liikun epäsäännöllisesti, mutta liikun kuitenkin enkä ole huonossa kunnossa, vaikka en kovin hyvässäkään. Kävelyllä toki tulee käytyä koiran kanssa, mutta koiramme on jo vanha ja hidas. Talvella tuli hiihdettyä 1-2krt viikossa 10-15km, nyt olen aloitellut juoksulenkkeilyä. Välillä otan kuntosalikortin, ja käyn salilla, pyörällä tulee ajettua ihan hyötyliikuntana jonkin verran. Viime aikoina olen liikkunut myös puutarhatöiden merkeissä, niin ei ole tullut käytyä lenkillä. Haluaisin liikkua enemmän ja säännöllisemmin, mutta pikkulapsiarki ja pitkä työmatka vievät aikaa ja energiaa niin ettei vaan aina jaksa ja ehdi.

Vierailija
124/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

162 cm ja 48 kg, en harrasta liikuntaa. Pari kertaa viikossa kävelen kauppaan jonne on noin kilometri matkaa.

Vierailija
125/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

73kg, tuossa on 10 kiloa liikaa ehdottomasti. Tukala olo. 

Näin kesällä hyötyiikuntaa useampi tunti päivässä, talvella en kipusairauden takia juurikaan käy ulkona. Tiukka ruokavalio ei tahdo riittää

Vierailija
126/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino n. 59 kg. Harrastin ennen pikajuoksua, nyt pahan loukkaantumisen jälkeen vuoden ajan vain untia/vesijuoksua 2-4 kertaa viikossa. Lisäksi pyöräilen työmatkoja n. 20-60 km viikossa.

Vierailija
127/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

161, 52kg. En harrasta tällä hetkellä liikuntaa ollenkaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä painoni kanssa. Harrastin joskus 6krt/vko ja painoin ihan saman verran (paino vaihdellut aikuisiällä 47-56 välillä, eikä liikunta ole vaikuttanut).

Vierailija
128/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kiloa minä

Pyöräni painaa 11kiloa

Kenkäni painavat noin kilon

Ajatukseni ovat aika kevyitä

Mitä hittoa tuolla tiedolla tekee. Lue tilastoista, niin saat kattavan tiedon.

Vierailija
129/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

163cm 38kg.

Vielä pitäisi pari kiloa laihduttaa

Vierailija
130/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, että miksi noin korkeat kilomäärät, kun kertoo liikkuvansa joka päivä, on hikitreeniä ym.

Ehkä olisi pitänyt kysyä myös paljon ja mitä syöt päivässä..

Noh, nämä kyselyt ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Ihmiset yli-ilmoittavat liikkumismääränsä ja ali-ilmoittavat ruokamääränsä. Ja tämä on ihan tutkittu asia.

Ja sitten perään vielä huudetaan kuinka laihduttaminen on mahdotonta koska on huonot geenit vaikka se syy oikeasti löytyy sieltä lautaselta.

Eihän tämä ole mikään laihdutusketju? Otsikossa kysytään vaan painoa. 

Vierailija
131/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle.

Vierailija
132/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 80 kiloa. Toisen raskauden jälkeen paino ei lähtenyt itsestään samalla tavalla kuin ensimmäisen raskauden jälkeen. En ole vielä jaksanut miettiä mitään ryhdistäytymisliikkeitä, keskityn nyt vauva arkeen.

Tuntuu myös, että keho ei ole oikein vielä palautunut raskaudesta, eli mitään rankkaa liikuntaa ei tässä edes kannata alkaa harrastaan. Esim jos olen käynyt pikku hölkkä lenkillä niin lonkat ovat olleet todella kipeät sen jälkeen. Ja joku lenkkeily ei ole edes suositeltavaa liian pian raskauden jälkeen, koska hyppivä liike ei ole hyväksi kohdulle, joka on ollut juuri aikamoisessa rasituksessa raskauden takia. Synnytyksestä on nyt puoli vuotta mutta näköjään kehoni ei vielä ole valmis hölkkälenkeille kun noin kipeytyy joka kerralla kun olen vähän kokeillut.

Kohdunlaskeumaa myös saattaa aiheuttaa liian raju liikunta, varsinkin sellainen pomppiva liike, liian pian synnytyksen jälkeen. Samoin vatsalihakset eivät välttämättä palaudu ollenkaan, vaan tulee loppuelämäksi vatsalihasten erkauma, jos liian pian synnytyksen jälkeen lähtee jumppailemaan.

Ihan vaan faktaa latelen, koska olen saanut tokaisuja, että no mikset mene niihin ryhmäliikuntatunneille, mistä pidit kun sulla noita raskauskiloja on jäänyt. Ihmiset ei ymmärrä, että oikeasti ei kannata harrastaa kauheasti mitään kävelyä kummempaa synnytyksen jälkeen ainakaan kuuteen kuukauteen, kenties jopa vuoteen. Keholle pitää antaa aikaa toipua, mutta ei tietenkään vaan pidä jäädä sänkyynkään makaamaan. Lempeää helppoa liikuntaa, jota nyt ihan arkiliikuntanakin tulee.

Vierailija
133/133 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm, 62 kg. Hyötyliikuntaa, ei muuta.