160-165cm paljon painat?
Paljon painat ja kuinka usein harrastat liikuntaa?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, että miksi noin korkeat kilomäärät, kun kertoo liikkuvansa joka päivä, on hikitreeniä ym.
Ehkä olisi pitänyt kysyä myös paljon ja mitä syöt päivässä..
Noh, nämä kyselyt ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Ihmiset yli-ilmoittavat liikkumismääränsä ja ali-ilmoittavat ruokamääränsä. Ja tämä on ihan tutkittu asia.
85 kg. Lenkkeilen 3 x viikossa ja salilla 2 x viikossa.
165 cm, n. 72 kg. En harrasta mitään liikuntaa, mutta painoni saattaa heitellä paljon lyhyen ajan sisällä.
164/51. En juuri liiku. Kävelen välillä, ehkä 20km viikossa. Syön myös usein epäterveellisesti. Sipsiä iltaisin jne. Pidin varmaan vajaan vuoden tiukempaa linjaa, että söin terveellisemmin. Paino tippui 57-> 49. Vaikka muuten söin kyllä aina vatsan täyteen, mutta alkoi taas lipsua, kun en halunnut laihtua enempää. Nyt on jämähtänyt tuohon 51 jo vuodeksi, eli on kai se normaali paino, olen todella siro, joten en mikään anorektikko tässä painossa.
Tiedän olevani onnekas tällä vartalolla, kun ikääkin on jo 40. Mutta toisaalta hankala, kun tietää että ei se silti ole hyvä syödä mitä sattuu, vaikka paino ei nouse ja kaikki arvot on kiitettäviä. Mutta jos jätän herkut, tippuu taas alle 50. Eikä ole siis löydetty mitään vikaa, kilppariarvot jne ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, että miksi noin korkeat kilomäärät, kun kertoo liikkuvansa joka päivä, on hikitreeniä ym.
Ehkä olisi pitänyt kysyä myös paljon ja mitä syöt päivässä..Noh, nämä kyselyt ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Ihmiset yli-ilmoittavat liikkumismääränsä ja ali-ilmoittavat ruokamääränsä. Ja tämä on ihan tutkittu asia.
Ja sitten perään vielä huudetaan kuinka laihduttaminen on mahdotonta koska on huonot geenit vaikka se syy oikeasti löytyy sieltä lautaselta.
163 cm/57 kg. Toimistotyö, enkä juuri harrasta liikuntaa, paitsi kävelyä jonkin verran. Lasten imetyksen yhteydessä paino putosi, alimmillaan esikoisen kanssa 49,5 kg, mutta pikkuhiljaa nousi takaisin "normimittoihin" eli juuri noin 57 kg, sama molempien lasten imetyksen jälkeen. Haluasin kyllä karistaa pari-kolme kiloa.
165 cm/70 kg (viimeksi kun uskalsin käydä vaa'alla, varmaan noussut lähemmäs 5 kg). Käyn viikonloppuisin kaksi 1 h 30 min lenkkiä. Joskus jaksan käydä lenkillä myös arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi pitänyt kysyä myös paljon ja mitä syöt päivässä..Noh, nämä kyselyt ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Ihmiset yli-ilmoittavat liikkumismääränsä ja ali-ilmoittavat ruokamääränsä. Ja tämä on ihan tutkittu asia.
Ja sitten perään vielä huudetaan kuinka laihduttaminen on mahdotonta koska on huonot geenit vaikka se syy oikeasti löytyy sieltä lautaselta.
Niin totta. Ja kyllä lähipiirissä myös sellaisia.
Mietin usein, että joskus pitäisi olla anturi, joka mittaa suussa kaiken syödyn ruuan määrää ja antaa kalorit suoraan kelloon. Lisäksi kalorien kuluminen voisi olla suoraan ilmoitettuna, niin ei päästäisi aina valittamaan geeneistä.
162cm 51kg. en harrasta liikuntaa, mutta syön terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-30v - 45-50kg
55v - 75 kgVähän on nyt ylipainoa, mutta ikäiselläni naisella saa olla vähän rasvaa. Olen mallia tiimalasi, joten paino on jakautunut suht ok.
Vain kävelen, vähän salia.
Nuorena alle 20 liikuntaharrastuksia ja liikuntalukioo etc . Nuorena aikuisena ei paljon mitään. Liikunta on jees, mutta ruokavalio on kaiken alku. Vv tuo useammille naisille useita kiloja. Itselleni tuli8kh vuodessa, vaikka ruokavalio olisama 🤪Sama homma. Kiloja alkoi kertyä, kun vaihdevuodet alkoivat. Nyt pitää tarkkailla syömistä ja tehdä kotijumppia, ettei tämä paino lähde ihan käsistä...
Kaikki sukuni naiset ovat samaa kaliberia kuin minäkin, olen siis 75 kg painava noin 50 vuotias kolmannella sivulla vastannut nainen. Olemme olleet kaikki suurinpiirtein saman pituisia ja painoisia koko aikuisiän. Kilot ovat jakaantuneet kaikilla samalla tavoin, eli hartianseudulle ja reisiin, jonkun verran takamukseen, vyötäröt ovat selkeästi näkyvissä.
Erikoista on myös, että kenelläkään meistä ei ole mitään elintasosairauksia.
162/68. En ole tyytyväinen koska viime vuonna olin just hyvä 62kg.
En muuttanut talvella mitään, eli en osaa sanoa mistä tämä ylimääräinen tuli. Liikuntaa tulee tunti päivässä (joskus high, joskus low impact) + reilu 10 000 askelta. Kolme ateriaa päivässä joista yksi on aina salaatti (vihannesta isoa kasa, 100g proteiinia, rasvan lähde). En ole mässäillyt enkä syönyt ulkona enkä juonut kaloreita. Ja nyt olen merkannut ylös vaa'an kautta kaiken syömäni n. 3kk ja paino on pudonnut n. 500g 😅.
No tällä mennään mutta harmittaa kun on täysi kesä päällä ja mitkään kesävaatteet ei mahdukaan. Kyllä, olen pinnallinen itseni suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Ja kyllä lähipiirissä myös sellaisia.
Mietin usein, että joskus pitäisi olla anturi, joka mittaa suussa kaiken syödyn ruuan määrää ja antaa kalorit suoraan kelloon. Lisäksi kalorien kuluminen voisi olla suoraan ilmoitettuna, niin ei päästäisi aina valittamaan geeneistä.
Ei liity keskusteluun mitenkään. Urheilen paljon, mutta painan mitä painan. Ei tässä ollut tarkoitus avata ruokailuja mitenkään.
164cm/51-52kg. Käyn kävelylenkillä muutaman kerran viikossa ja pyöritän painovannetta yleensä joka päivä.
95 kg
Töissä tulee kävelyä 4 km päivässä, siihen koiralenkit päälle, viikossa yhteensä reilu 50 km.
Ei muuta liikuntaa.
58kg en harrasta liikuntaa, harrastan musiikkia.
Voi hel vet ti näitä ämmi en kilokisoja. Ei sitten muuhun ole aikaa?
163cm, 108kg. Käyn pitkillä lenkeillä 4-5 kertaa viikossa ja ratsastan satunnaisesti. Vuosi sitten painoin 15kg vähemmän ja 1,5v sitten 25kg vähemmän, liikunnan määrä on pysynyt samana. Mieliala- ja unilääkkeet kai tuota painoa nostavat kun se ei vähähiilarisella ruokavaliollakaan laske enää.
Vierailija kirjoitti:
58kg en harrasta liikuntaa, harrastan musiikkia.
Hirvee läs ki 😱
Himpan alle 160cm ja 93kiloa. En urheile ja työskentelen tietokoneella.