Kuinka saada potkut töistä??? Vinkkejä?
Olen niin väsynyt ja kyllästynyt työhöni, että oksat pois eikä uutta paikkaa vain löydy. Irtisanoutuminen ei ole vaihtoehto sillä talouteni ei kestäisi karenssia, olen matalapalkka alalla ja vihaan joka sekuntia töissä, ahdistun tunteja ennen töihin lähtöä, en jaksa enää. Ainut vaihtoehto on siis se, että työnantaja irtisanoo minut, kuinka se onnistuisi? Kyllä kuulostaa epätoivoiselta ja lapselliselta, mutta koen ettei ole vaihtoehtoja enää. Tämä ahdistus jäytää minut sisältä pala palalta, kuluttaa loppuun. Jos elämän pitää olla tällaista, kuolen mieluummin, teen itselleni jotain lopullista.
Kommentit (31)
Kannattaa puhua esimiehen kanssa. Kysy, voiko hän irtisanoa sinut vedoten tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin. Työnantaja kyllä ymmärtää, kuinka kannattamatonta on pitää työntekijää, jolla ei ole motivaatiota olla töissä. Ja tilalle saa varmasti uuden motivoituneen työntekijän.
Itse olen kerran pyytänyt irtisanomista. Halusin lähteä opiskelemaan, mutta vakityö, joten karenssi olisi ollut välttämätön jos olisin itse lähtenyt. Pomo kirjoitti irtisanomisilmoituksen ja minä allekirjoitin paperin, että jos minun tilalle hankitaan uusi työntekijä, en voi riitauttaa irtisanomistani. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap mikset sen sijaan hakisi uutta työpaikkaa?
Jos vaikka sivoo niin saat toisesta paikasta samaa homma, eihän siinä muutu mikään, vai luuletko että matalapalkka-alalta siirrytään johonkin miellyttäviin töihin tuosta vain?
Työilmapiiri ja työkaverit vaikuttavat todella paljon työssäjaksamiseen ja työviihtyvyyteen. Eli kaksi samaa työtä eri työpaikoissa voivat olla täysin erilaiset kokemukset, toinen taivas ja toinen helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puhua esimiehen kanssa. Kysy, voiko hän irtisanoa sinut vedoten tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin. Työnantaja kyllä ymmärtää, kuinka kannattamatonta on pitää työntekijää, jolla ei ole motivaatiota olla töissä. Ja tilalle saa varmasti uuden motivoituneen työntekijän.
Itse olen kerran pyytänyt irtisanomista. Halusin lähteä opiskelemaan, mutta vakityö, joten karenssi olisi ollut välttämätön jos olisin itse lähtenyt. Pomo kirjoitti irtisanomisilmoituksen ja minä allekirjoitin paperin, että jos minun tilalle hankitaan uusi työntekijä, en voi riitauttaa irtisanomistani. Win-win.
Jos irtisanotaan tuot. Ja tal. syistä, niin työnantajan täytyy laittaa yt:t käyntiin, eikä niitä nyt ihan tyhjästä voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet luvatta pois töistä.
Ei sillä tavalla potkuja saa vaan se tulkitaan työntekijän irtisanoutumiseksi.
Paras vaihtoehto on piilottaa omaisuus, irtisanoutua ja karenssin ajan hakea toimeentulotukea.
Otat sen karenssin ja haet Kelasta toimeentulotukea. Jos olet matalapalkkainen niin varmasti olet oikeutettu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap mikset sen sijaan hakisi uutta työpaikkaa?
Miksi sinä et ole opetellut lukemaan? Tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi. Voi luoja miten tyhmää sakkia täällä roikkuu, kuten nyt sinäkin.
Ei aloituksessa mitenkään lue, miksi ei voi hakea parempaa työpaikkaa. Ehkä sulla ei ole kirjoitustaitoa?
joo ja jos käy karenssi lompakolle niin ajattele mitä sillä saa!! vapaudelle halpis hinta
Hae sairaslomaa niin usein kuin mahdollista kaikin keinoin. silloin työnantaja haluaa päästä sinusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miten täällä puhutaan pask-a duuneista. AVmammat arvostavat vain komeita ja rahakkaita sydänkirurgeja? Ette arvosta jäteautonkuljettajia, ettekä siivoojia? Työ on työtä ja jokainen työ on arvokasta. Se ei määrittele ihmisyyttä tai ihmisarvoa edelleenkään.
Ei kukaan määritellyt työntekijää, vaan päin vastoin, ps-kaduunit ovat epäinhimillisiä työoloiltaan ja työntekijän oikeuksiltaan.
Tällaisia esim. vammaisten ja henkilökohtaisten avustajien välillä toimiva Aarre Avustajat, joka ei tarjoa kunnollista työterveyttä -edes suoraan fyysisestä työstä johtuviin terveysongelmiin.
Onneksi olen pienessä perheyrityksessä töissä. Meiltä lähtee jatkuvasti porukkaa liiton rahoille lomailemaan maksimi päiviksi ja sitten pääsee takaisin töihin kun päivät on kulutettu.
Potkut saa pyytämällä, takaisin pääsee myös pyytämällä.