Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla eroat tavallisesta suomalaisesta?

Vierailija
17.05.2022 |

Onko isäsi norjalainen? Oletko harvinaisessa ammatissa? Onko sinulla yksitoista sormea? Tms?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä suomalaisuudestani.

Vierailija
2/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ammattini on harvinainen.

Mulla on lapsi, jolla on kaksi sairautta, joista toinen on noin 2% ja toinen 4%suomalaisista. Ne molemmat on perinnöllisiä ja tuo neliprosenttinen tauti on myös mun isällä, siskolla ja tädillä - mutta mulla itelläni ole kumpaakaan. Tämä yhdistelmä ei varmaan ole ihan tavallinen. Onneksi kumpikaan taudeista ei uhkaa henkeä eikä pilaa elämää.

Monella tapaa olen kumminkin ihan samanlainen kuin muutkin suomalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja veriryhmäni on AB+

Vierailija
4/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen punapää.

Vierailija
5/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan suuni auki. Tervehtiminen ja pikkujuttelu ovat minulle helppoa. Hymyilen ihmisille. En mene seinen viertä pitkin yrittäen olla näkymätön. Tottakai minulla on käyttäytymissäännöt, mutta en turhista pikkujutuista mieti, että onko noloa ja kehtaakp ja mitä naapurit ajattelevat.

Vierailija
6/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "tavallinen suomalainen". Joku omassa päässäsi kehittelemä taruolento ilmeisesti. Suomalaisia on laidasta laitaan ja kaikki me olemme ihan yhtä tavallisia tai tavattomia. Ei ole olemassa mitään standardisuomalaista, josta joku voisi poiketa.

Vierailija
7/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumarra raaha,en titteleitä.En kyttä naapureita, en utele muiden asioita,Käytän edelleen maskia ja en elä kelan tuki rahoilla.Rakastan elämää,lasten ja nuorten ääniä.Ovat suomen tulevaisuus!

Vierailija
8/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto suomalaisesta eroan sillä että asun ulkomailla, en Suomessa.

Asun pysyvästi muualla.

Eroan myös siinä että en pelkää ihmisiä. Olen sosiaalinen ja avoin. Minulla on paljon erimaalaisia ystäviä, tuttavia ja työkavereita enkä edes ajattele mistä he ovat kotoisin tai minkälainen tausta heillä on.

En ole ennakkoluuloinen, tykkään oppia uusista tavoista ja kulttuureista.

Ulkomailla asuessa olen oppinut itsevarmuutta. En ole koskaan ollut arka mutta vieraisiin oloihin muutto lisäsi varmuuttani ja uskoa että pärjään.

Uskallan ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin. En pelkää kun joku ottaa kontaktia minuun.

En ajattele ensimmäisenä negatiivisesti kun tapaan uuden ihmisen. en ole ennakkoluuloinen.

Suomalaista ilkeyttä minussa on, sen myönnän ja se on kai kansanluonne jota on vaikea kitkeä. Itse teen sen kanssa töitä ja olen varuillani. Se on negatiivinen piirre minussa josta en pidä ja jota pyrin pitämään kurissa.

Kateutta ei minussa ole. En ole koskaan ollut kateellinen enkä katkera. Siinäkin eroan keskiverto suomalaisesta.  

Vierailija
9/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritelkää ensin se tavallinen suomalainen. Miten asuu, millainen perhe, millainen koulutus, ammatti, varallisuus, harrastukset?

Vierailija
10/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia.

Vierailija
11/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, en juo kahvia, olen puhelias lärpättäjä, en ole työpaikkakiusaaja, en harrasta irtosuhteita, en ghostaa, ajattelen myös muiden ihmisten etua ja vaadin muutoksia.

Vierailija
12/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut omistusasumisesta. Tuntuu olevan suorastaan pyhä asia suomalaisille.

Vierailija
13/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokematon melkein 40v

Vierailija
14/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa lätkää, en kuulu kirkkoon, en vihaa pakkomielteisesti ulkomaalaisia enkä vietä joulua käytännössä mitenkään.

Vierailija
15/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa enkä aio koskaan asuakaan.

Vierailija
16/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määritelkää ensin se tavallinen suomalainen. Miten asuu, millainen perhe, millainen koulutus, ammatti, varallisuus, harrastukset?

Tapaluterilaisia, asunto lähiössä, 1 tai 2 lasta, amk-tutkinnot, n. kolmen tonnin kuukausipalkka.

Vierailija
17/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyoelämässä mutta en myöskään saa mitään tukia tai eläkkeitä. Enkä koe syyllisyyttä tästä.

Vierailija
18/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni ovat ylimmässä fraktaalissa ja minulla on omaisuutta. Voin elää sosialistisessa Suomessa varsin hyvää elämää huolimatta kovasta verotuksesta ja kaiken kalleudesta. Minulla on myös taloudelliset mahdollisuudet toimia ja toteuttaa haaveitani. Se mahdollistaa itseni kehittämisen ja kiinnostavien asioiden tekemisen.

Vierailija
19/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan muumeja ja ilmaiset ämpärit ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
20/77 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylpeä suomalaisuudestani.

Siis miten tämä eroaa tavallisesta suomalaisesta? Suomalaiset ovat niin kansallismielisiä, että suuttuvat ihan joka asiasta, jos Suomea vähänkin kritisoi ulkopaikkakuntalaisena.  Heti on karvat pystyssä, että kyllä täällä Suomessa on kaikki asiat niin hyvin ja pysy sinä vaan siellä ulkomailla ja älä tule sitten tänne vanhana käyttämään meidän hienoa terveydenhuoltojärjestelmää.