Millä tavalla eroat tavallisesta suomalaisesta?
Onko isäsi norjalainen? Oletko harvinaisessa ammatissa? Onko sinulla yksitoista sormea? Tms?
Kommentit (77)
En mieti pakkomielteisesti, mitä muualla ajatellaan meistä. En pode perisuomalaista alemmuudentuntoa mutten myöskään kuvittele, että tämä olisi aivan kertakaikkisen erinomainen maa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut omistusasumisesta. Tuntuu olevan suorastaan pyhä asia suomalaisille.
ei tuo kovin erityistä ole. vuokralla-asuvia sossunpummeja on suomessa vaikka kuinka paljon
En ole koskaan seurustellut eikä mulla ole ollut sosiaalista elämää koko aikuisikänäni. Kaikki vapaa-aika menee yksin kotona. N33
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "tavallinen suomalainen". Joku omassa päässäsi kehittelemä taruolento ilmeisesti. Suomalaisia on laidasta laitaan ja kaikki me olemme ihan yhtä tavallisia tai tavattomia. Ei ole olemassa mitään standardisuomalaista, josta joku voisi poiketa.
Niin. Ymmärrän yskän, mutta voidaan aina poiketa tilastoja lukemassa ja sieltä joillain parametreillä valita populaatiota joita on eniten, vähiten, asettaa kynnysarvoja, muodostaa keskiarvoja, joten väitteesi ei tarkkaan ottaen ole tosi. Voidaan joillain kriteereillä muodostaa "Matti Meikäläinen" ja Matin erilaisia ominaisuuksia, kuten Matin maku, pukeutumistyyli jne.
Olen asunut 10 vuotiaaksi ulkomailla. Edelleen nelikymmpisenä vaikeaa ymmärtää kaikkia kulttuurisia sääntöjä, vaikka olen kymmeniä sukupolvia taaksepäin supisuomalainen. Niitä on paljon ja ne pitää tietää kysymättä. Suomessa pitää olla samanlainen kuin muut tai joutuu ulkorinkiin. Opin pitämään turpani kiinni ulkomailla oppimastani ja varsinkin asioista, jotka olivat muualla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 10 vuotiaaksi ulkomailla. Edelleen nelikymmpisenä vaikeaa ymmärtää kaikkia kulttuurisia sääntöjä, vaikka olen kymmeniä sukupolvia taaksepäin supisuomalainen. Niitä on paljon ja ne pitää tietää kysymättä. Suomessa pitää olla samanlainen kuin muut tai joutuu ulkorinkiin. Opin pitämään turpani kiinni ulkomailla oppimastani ja varsinkin asioista, jotka olivat muualla paremmin.
Älä jaksa. Aivan jokaisessa maassa on kirjoittamattomat sääntönsä ja tapansa, jotka pitää tietää. Sitä sanotaan kulttuuriksi. Suomessa ne eivät lähtökohtaisesti ole sen rajoittavampia kuin muuallakaan. Monien tapojen suhteen olemme jopa todella paljon rennompia kuin muualla, esimerkkinä vaikka sinuttelu ja muu viestintä työelämässä (puhutaan yleensä totta, ei todellakaan itsestäänselvyys), pukeutuminen ja muu käytännöllisyys.
En tykkää suorittaa. Elän itsepäisesti omalla tavalla. Inhoan kaikkia tiukkapipoisia sääntöjä. Olen vähän boheemi. Silti tykkään yli kaiken pienestä ja omituisesta kotimaastani.
Olen pienipalkkainen, mutta saan rahat riittämään. Ainakin vielä.
En valita, hauku ja ivaile. En ole vahingoniloinen, katkera enkä kateellinen.
Nämä ovat etenkin vanhemman polven ominaisuuksia, toivottavasti väistymässä. Töissä on sellaisia vanhoja katkeria vahingoniloisia räähköjä että vaikea uskoa todeksi.
En katso jääkiekkoa. Ikinä. Enkä mitään muutakaan urheilua. Voiko olla tylsempää kun katsoa jotain hiihtoa televisiosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen peniksen pituus keskimäärin 13,7cm. Mun staga 22,7cm.
Mulla on vain 18 cm pitkä ja 16 cm ympärysmitta,
netissä me kaikki ollaan hevosia. iiiihahaaaa
Inhoan saunaa, joulua, jääkiekkoa, alkoholia ja junttimaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En katso jääkiekkoa. Ikinä. Enkä mitään muutakaan urheilua. Voiko olla tylsempää kun katsoa jotain hiihtoa televisiosta?
joo minä kans. niitäki lajeja joita on kiva ite harrastaa, en jaksais vahdata töllöstä tai livenäkään-ja olen yli 50v mies,eli täys ufo
Haluan asua ns pienessä kodissa. En kaipaa sitä kuuluisaa tilaa, pihaa, parveketta, leikkihuonetta, isoo keittiöö, kaikille omat huoneet, vieraille tilaa- ajatusta.
en usko perisuomalaiseen "työ on jumala,jeesus ja kaikki" - kulttiin eli en ole työuskovainen
Kärsin viivästyneestä ejakulaatiosta sekä normaalia suuremmasta sukupuolivietistä. Tästä syystä paritteluni kestää useita tunteja.
Ulkomaalainen vaimo ja työhistoriaa ulkomailla. Myös pidän suomen tulevaisuutta aika huonona.
myös idea suomalaisten paremmuudesta rehdimpinä,aidompina,reippaina ja raikkaina vaikuttaa lähinnä valkoisten ylivalta-tyyliseltä egonosturilta eli en usko siihen
Puhun, hymyilen, ilmehdin, kädet viuhtovat ilmassa kun selitän. Olen ulospäinsuuntautunut, uskalla avata suuni paikassa kuin paikassa, osaan small talkin.
Sauna on ok, en pidä jääkiekosta (se on vastenmielistä hakkaamista) enkä formuloista.
Olen tehnyt töitä kolmekymmentä vuotta ilman työttömyysjaksoja ja elättänyt itseni ja perheeni ilman asumistukia tms.