Synnyttäminen, kun on ujo ja estoinen.
Eka vauvamme syntyy noin kk päästä. Katsoin netistä synnytyskuvia ja olen ihan kauhuissani.
Kai voin pitää jotain vaatetta yllä koko synnytyksen ajan. En halua, että mieheni näkee mitään alapäästä. En todellakaan halua, että mies pitelee toista jalkaani tms.
Olenko muuten ihan outo lintu vai onko muita samanlaisia?
Kommentit (60)
Nää ketkä ennustaa huonoa kaataa oman suhteensa siihen että kuvittelevat että pissa-ja kakka- leikit kuuluu normaaliin seksielämään.
Pitää pitää sydämensä 7 lippaasta kaksi itsellään että jaksaa jakaa ne viisi jonkun toisen kanssa..
Onnea elämääsi!
mutta tosiaan kyllä ne estot unohtuu siellä synnytyssalissa. Synnytys on sellainen alkukantainen ja eläimellinen tapahtuma, jota ei voi hallita. Ei miehen kyllä minunkaan mielestäni tarvitse kurkkia sinne alapäähän. Eihän siellä varsinaisesti tapahdu mitään " näkemisen arvoista" ennen vauvan syntymää. Silti ponnistusvaiheessa myös minun mieheni joutui pitämään jalasta kiinni ja auttamaan kätilöä, eikä vaihtoehtoa ollut. Väkisinkin hän näki mitä siellä tapahtuu. Salissahan oli myös peili, josta myös näki valitettavan hyvin. Itse en olisi halunnut mitään nähdä ja yritinkin välttää sitä peiliä. Synnytyssalissa synnytetään kuitenkin sitä teidän yhteistä lasta ja siellä sinun alapäässäsi ei miestä varmastikaan kiinnosta mikään muu kuin se vauva kun se oikeasti sielä ulos tulee!
Toisen lapseni.
Ensimmäisssä synnytyksessä oli päällä sairaalan mekko.
Aion kyllä synnyttää alasti kolmannenkin lapseni. :)
Vesisynnytys sillon hyvä vaihtoehto jos vaan sinne pääsee. sillon ei näy mitään ja ennen kuin nouset vedestä niin mies on jo poistunu huoneesta " hoitamaan" vauvaa.
Tsemppiä tulevaan!
jos se tuntuu susta epämiellyttävältä. Siinä mielessä kyllä yhdyn edellisten esittämään kritiikkiin että sotkuista hommaa se on eikä se välttämättä pääty siihen synnytykseen! Itse repesin todella pahasti ja minua korjailtiin vielä reilusti synnytyksen jälkeenkin. Siinä sitä sitten toivuin kotosalla alapää täynnä tikkejä enkä todellakaan voinut niitä missään piilossa hautoa vaan lepäilin sängyllä ilman housuja. En siis mitenkään niitä esitellyt miehelleni mutta ihan luonnollista se siinä vaiheessa oli. Alapää on todella edelleen kuin kranaatin jäljiltä eikä sitä voi olla huomaamatta jos nyt ei harrasta seksiä vaan pimeessä peiton alla. Ja kun vielä jäi ikuisiksi ajoiksi ulosteen pidätyskyvyn häiriö ja aika monta kertaa on tullut paskat housuunkin asti kun en ole vessaan kerinnyt....mitäpä siinä sitten häpeilemään, näin nyt vaan kävi.
Moni on siis varmaan tarkoittanut sitä että ei se parisuhde saisi olla siitä kiinni ettei mikään tälläinen intiimi ole " yhteistä" , voi nimittäin tulla tälläisiä yllättäviä juttuja niinkuin minulla ja aika rankkaa olisi elämä jos näitä joutuisin mieheltäni salailemaan. Yhdessä luotiin uutta elämää ja yhdessä huolehditaan asioista elämässä eteenkinpäin. Aika karmeaa olisi sekin jos mieheni olisi minut esim. jättänyt tämän asian takia. Onneksi pysyy rinnallani ja kunnioittaa minua entistäkin enemmän kun näki mitä kaikkea se vaati että poikamme tähän maailmaan saatettiin.
Vierailija:
Vai onko joku onnistunut synnyttämään esteettisesti ja kauniisti?Mä pelkään, että mun ja miehen suhde muuttuu, jos mies näkee mut sellaisessa tilassa. Niin luonnollista kuin se onkin.
Hih, meinaatko että muilla ne tuo ne ulos tursunneet paskat näytille ja naureskelee niille?
Kyllä ne kätilöt siellä synnytyksissä on tosi asiallisia ja hienotunteisia kaikkia kohtaan, vaikkei sitä erikseen pyytäisikään.
Vierailija:
ja ponnistin vielä peitto päällä! Minä olen samanlainen kuin ap, en jaa intiimiasioita mieheni kanssa ja synnytyksessä mies pysyi tiukasti yläpäässä. Homma hoitui " siististi" ja kätilötkin olivat huomaavaisia ja asiallisia (ulostursuavat kakat hoidettiin pois hyvin huomaamatta jne). Tsemppiä ap, kyllä monet ovat ihan samanlaisa kuin sinäkin, häveliäitä ja ujojakin, en minäkään haluaisi miestän ikatselemaan alapäätäni, varsinkaan synnytyksessä. Ja meidän liittoomme oon oikein hyvä, niin on varmasti ap:kin. Ihmiset ovat erilaisia, toiset harrastavat suuseksiä esssuntaas kirkkaassa päivänvalossa ja käyvät vessassa ovet auki, toiset eivät. se joka ei tätä ymmärrä on itse kovin estoinen.Hyvää synnytystä sinulle ap (toivottavasti käyt vielä lukemassa näitä viestejä). Miehesi tuntee sinut kyllä eikä tuppaa alapäähän väkisin kurkkimaan (ja voihan isä mennä jossain tilanteessa hetkeksi jopa oven ulkopuolelle odottamaan), kätilöt osaavat hoitaa hommansa asiallisesti ja pitkän paidan saat pitää peittonasi. Joten näiden asioiden takia sinun ei tarvitse stressata, keskity vain rauhassa ponnistamaan lapsesi maailmaan. Kaikki sujuu varmasti hyvin!
tälle toimenpiteelle jotain kliinisempää ilmaisua?
Vierailija:
kertoo muille mitä niillä voi olla ja mitä ei.Tiedoksi: kyllä tällaisia ihmisiä ei voi olla. Ja mulla itsellä oli se tilanne, että mies näki mun alapään suurin piirtein ekaa kertaa kirkkaassa päivänvalossa siellä synnytyssalissa.
Haluat miehen mukaan synnytykseen ja haluat että mies on sen avautumisvaiheen (eli sen kaikkein tuskaisimman vaiheen) kanssasi ja kun itse tapahtuma alkaa ja lapsi syntyy niin mies pois huoneesta..
Missä kohtaa mentiin metsään? Jos haluat miehen mukaan synnytykseen niin miksi et anna miehen olla näkemässä sitä synnytystä???? Se avautumisvaihe on nöyryyttävämpää kuin se ponnistus!! Mies voi olla ponnistuksen ajan pitämässä sinua kädestä kiinni niin ei näe mitä siellä alapäässä tapahtuu. Kuulee vain sen minkä kätilö kertoo.
Älä nyt hyvä nainen aja lapsesi isää pois siitä kaikkein tärkeimmästä hetkestä!!!
Vierailija:
ja ponnistin vielä peitto päällä! Minä olen samanlainen kuin ap, en jaa intiimiasioita mieheni kanssa ja synnytyksessä mies pysyi tiukasti yläpäässä. Homma hoitui " siististi" ja kätilötkin olivat huomaavaisia ja asiallisia (ulostursuavat kakat hoidettiin pois hyvin huomaamatta jne). Tsemppiä ap, kyllä monet ovat ihan samanlaisa kuin sinäkin, häveliäitä ja ujojakin, en minäkään haluaisi miestän ikatselemaan alapäätäni, varsinkaan synnytyksessä. Ja meidän liittoomme oon oikein hyvä, niin on varmasti ap:kin. Ihmiset ovat erilaisia, toiset harrastavat suuseksiä esssuntaas kirkkaassa päivänvalossa ja käyvät vessassa ovet auki, toiset eivät. se joka ei tätä ymmärrä on itse kovin estoinen.Hyvää synnytystä sinulle ap (toivottavasti käyt vielä lukemassa näitä viestejä). Miehesi tuntee sinut kyllä eikä tuppaa alapäähän väkisin kurkkimaan (ja voihan isä mennä jossain tilanteessa hetkeksi jopa oven ulkopuolelle odottamaan), kätilöt osaavat hoitaa hommansa asiallisesti ja pitkän paidan saat pitää peittonasi. Joten näiden asioiden takia sinun ei tarvitse stressata, keskity vain rauhassa ponnistamaan lapsesi maailmaan. Kaikki sujuu varmasti hyvin!
Siinä tulee lakana väliin eikä kukaan näe mitään ei äiti eikä isä, jos leikkaussalissa ovat molemmat (toisen on valitettavasti pakko olla).
Mies oli mukana alusta loppuun, se oli selviö molemmille. Aluksi pidin sairaalakaapua, mutta hyvin pian se lensi nurkkaan ja olin salissa alasti lähes koko synnytystapahtuman ajan. Kaikki vaatteet ahdisti, parhaalta tuntui olla ihan nudena. Eikä hävettänyt tippaakaan, vaikka kätilöt ja lekurit näki mut eevan asussa (ne on nähneet varmaankin kaiken näköisiä naisia nakuna, joten miksi hävetä?). Eikä sekään, kun p***aa tuli ponnistaessa. Pahoittelin tosin asiaa kätilölle, joka totesi ettei haittaa kuule yhtään, keskity sä vaan siihen ponnaamiseen. Sanoi vielä, että kakan tulo kertoo siitä, että ponnistan oikeaan suuntaan.
Kun lapsen pää oli tuloillaan, kätilö kysyi haluanko itse ja haluaako mies kokeilla päätä. Itse ne kokeillut, mies kokeili.
Mies oli suurena tukena synnytyksessä, enkä olisi sitä halunnut yksin läpikäydä. Suhteemme ei muuttunut, ainakaan huonommaksi, vaan liittomme on vahvistunut tämän(kin) yhteisen kokemuksen myötä.
Rohkeasti siis tulevaan koitokseen, ota synnytys vastaan sellaisena kuin se tulee, äläkä turhaan mieti ja pähkäile epäolennaisia asioita. Siellä suunnitelmat saattavat muuttua sekunnissa ja kenties sinäkin löydät itsestäsi sisäisen luolanaisen, kuten minulle kävi?!
oli imetyspaita/ -mekko päällä. Mies oli yläpäässä koko ajan ja keskittyi pitämään kädestä kiinni. Ota ihan rennosti vaan ja onnea matkaan :)!
Seksin harrastaminen on ihan eri asia.....
en itse ainakaan muista ajatelleeni kuin että " lapsi ulos sieltä ja äkkiä" ...
Mies voi pysytellä taka vasemmalla, jos haluat. Ei kurki alapäähän/tai koske sinuun.
Kaikki menee hienosti ja hyvin. Sairaalahenkilökunta on täällä ammatitaitoista ja hienovaraista.
Kai olet puhunut tunteistasi jo miehesi kanssa?
Kyse ei ollut mistään estoista vaan siitä että kummankin mielestä oli parempi että ammattilaiset keskittyy siihen alapään osastoon ;)
Vai onko joku onnistunut synnyttämään esteettisesti ja kauniisti?
Mä pelkään, että mun ja miehen suhde muuttuu, jos mies näkee mut sellaisessa tilassa. Niin luonnollista kuin se onkin.
Vaikka aikamoinen läjä noita jyrävastauksia on kertynytkin.
Mieheni varmasti suhtautuu hienotunteisesti asiaan. Ja varmasti pyynnöstäni poistuu vaikka käytävään odottamaan.
En ole hämmästynyt siitä, että estoisuuteni suhtaudutaan tuomitsevasti. Monille kun on luonnollista hoitaa WC-asiatkin ovi auki parisuhteessa. Mutta siitä olen kyllä hämmästynyt, miten huono ennuste meidän parisuhteelle annettiin niin monen kirjoittajan taholta.
t. ap